Alkuillan disko

32 posts, 2 pages, 16,368 views

Avatar
#1 • • Edited salainen Guest
Minulla on idea siitä, että pitäisi perustaa klubi, joka toimisi niin kuin yökerho, mutta aukeaisi myöhäisillan sijaan alkuillasta.

Menen tavallisesti nukkumaan yhdeksältä ja herään virkeänä puoli seitsemän. Se ei tarkoita, että olisin naurettava luuseri. On terveellistä nukkua tällä tavalla ja se maksimoi päivänvalon, koska valveillaoloaikani sijoittuu kesäaikana auringonnousun ja -laskun puoliväliin. Haluaisin silti käydä klubilla riehumassa, käyttäytymässä rivosti ja pokaamassa naisia. Riippuen näkökulmasta, haluaisin myös juhlia, seurustella naisten kanssa ja nauttia house-musiikista.

Klubilla käyminen ei välttämättä merkitse sitä, että elää epäterveellisesti, valvoo liikaa, käyttää päihteitä ja hajottaa elämäänsä pelkästään siksi, että käy ulkona silloin tällöin. Klubit kuitenkin aukeavat vasta kymmeneltä ja ihmiset saapuvat klubeille juoppoporukoineen vasta ennen puolta yötä.

Etsin Googlesta tietoa "day-time disco" ja "club", mutta en löydä mitään. Niitä ei siis joko ole olemassa, tai ne eivät ole yleisesti tunnettuja. Oletin, että Japanissa olisi palveluja kaikille, mukaan lukien päiväiset bailaajat. Siellä on nimittäin kaikkea muutakin marginaalista palvelua, kuten pitkälle kehittynyt pikaruoka- ja kasvisautomaattiketju.

Paras aika mennä klubille irrottelemaan ja hankkimaan naisia on sitten kun aurinko laskee. Tänään se laski noin kello 17.10. Kun ihmiset pääsevät töistä perjai-iltapäivänä ja ovat he käyneet kaupassa ja hoitaneet arkiaskareensa, heidän pitäisi saada palvelua tanssiklubeilla. Jos joku perustaisi klubin, jossa soitettaisiin kunnon housea kello seitsemän illalla, joka olisi sisustettu laadukkaasti, jossa olisi upeat parkettivalot ja äänentoisto ja kaikki olisi ylellistä normaalin klubin tapaan, siitä tulisi varmasti suosittu. Se myös olisi edelläkävijä täysin uudella markkina-alueella ja menestyisi siksikin, ettei sellaiselle toiminnalle olisi kilpailijoita.

Klubilla käyminen on siten arvostettua, että se ei liity säännölliseen sekoiluun vaan kansainväliseen diskokulttuuriin, joka on lähtöisin 1970-luvulta. Diskossa kävijät osaavat nykyäänkin arvostaa sivistynyttä ja seksuaalisesti vapautunutta seurustelua ja "Nu disco" -musiikin romantiikkaa.

Jos omassa kaupungissasi olisi alkuillasta aukeava klubi, etkö kävisikin siellä useammin kuin tavallisella klubilla, koska tällöin ulkona käyminen olisi helpompaa?

Klubilla käyminen ei ole muutenkaan aina normitettu kello 22:een, koska esimerkiksi Espanjassa ihmiset nukkuvat kello kahteen ja sitten nousevat ylös ja menevät klubille, jossa he juhlivat auringonnousuun saakka kello 07.00. Suomessa klubit menevät kiinni kello 04.00 aamuyöllä, eli sitten kun asiakkaat ovat täysin sekaisin viinasta ja osa on jo lähtenyt kotiin ryyppäämään lisää.

Minulla on sellainen periaate, että ei pidä olla tavallinen tyyppi, joka toimii aina niin kuin yleensä pidetään luonnollisena tietyssä asemassa olevalle henkilölle. Tämä periaate auttaa sinuakin näkemään, että toisenlainen klubituotanto on mahdollista.

Peace, love and house! *piis*
Funktion

Posts: 1,720

#2 • • Funktion over 9000

Replying to Alkuillan disko:


Jos omassa kaupungissasi olisi alkuillasta aukeava klubi, sinäkin kävisit siellä useammin kuin tavallisella klubilla, koska tällöin ulkona käyminen ei merkitsisi ryyppäämistä ja valvomista vaan aitoa diskomeininkiä.

Teemu Ruskeepää


Aijaa.

Kerrotko vielä vähän lisää mitä minä tekisin jos kun kerran tunnut tietävän niin hyvin mitä minä tekisin.

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Avatar
#3 • • Edited salainen Guest
En kerro. Otetaan se sitten pois. Kirjoittajan pitää olla luotettava kertoja.
Jokke L

Posts: 1,203

#4 • • Jokke L [GoodMusic]
vai että tämmöstä tällä kertaa *lmao*

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

pirpeli

Posts: 5,533

#6 • • pirpeli
Lounasaikaan ois tällasta tarjolla. Ruotsissa nyt ainakin.
http://www.lunchbeat.org/
Kai toi rantautumassa Suomeenkin joskus.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Funktion

Posts: 1,720

#8 • • Funktion over 9000

Replying to Alkuillan disko:

Jaahas Päivi Räsänen kirjottaa klubbariin Teemu Ruskeepää nickillä *nauru*



:DD

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Jokke L

Posts: 1,203

#9 • • Jokke L [GoodMusic]

Replying to Alkuillan disko:


---
Jaahas Päivi Räsänen kirjottaa klubbariin Teemu Ruskeepää nickillä *nauru*
---


:DD



:D

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

m1kk3

Posts: 5,560

#10 • • m1kk3 no-life

Replying to Alkuillan disko:


Menen tavallisesti nukkumaan yhdeksältä ja herään virkeänä puoli seitsemän. Se ei tarkoita, että olisin naurettava luuseri. On terveellistä nukkua tällä tavalla

Teemu Ruskeepää

Ei muuten ole. Lähes kymmenen tunnin yöunet ei oo terveellisiä. Lue vähän tutkimuksia.

Klubilla käyminen ei välttämättä merkitse sitä, että elää epäterveellisesti, valvoo liikaa, käyttää päihteitä ja hajottaa elämäänsä pelkästään siksi, että käy ulkona silloin tällöin.


Joo, ei merkitsekään. Mä käyn joskus klubeilla, mut ei noi päde muhun.

Klubit kuitenkin aukeavat vasta kymmeneltä ja ihmiset saapuvat klubeille juoppoporukoineen vasta ennen puolta yötä.


Musta toi "juoppoporukka" on vähän ruma ilmaus klubeilla käyvistä ihmisistä, mä kutsuisin juoppoporukaksi esim spurgulaumaa joka istuskelee puiston penkillä :D Ja, yksi syy minkä takia ihmiset saapuvat myöhään klubeille ja baareihin, on myös se että juominen baarissa on Suomessa useimmiten ihan vitun kallista. Kunnon pohjat ja myöhemmin baariin -> halvempi ratkaisu.

Paras aika mennä klubille irrottelemaan ja hankkimaan naisia on sitten kun aurinko laskee.


:D Hienoa että naisten hankkiminen on sulle päätarkotus mennessäsi klubille. Eiks toi hoituis helpommin jossain lihatiskimestassa, plus että ei tarttis klubbarissa itkeä kun ei löydy pimpsaa bileistä ?

Klubilla käyminen on siten arvostettua, että se ei liity säännölliseen sekoiluun vaan kansainväliseen diskokulttuuriin, joka on lähtöisin 1970-luvulta. Diskossa kävijät osaavat nykyäänkin arvostaa sivistynyttä ja seksuaalisesti vapautunutta seurustelua ja "Nu disco" -musiikin romantiikkaa.


Tästä mä en tajunnu kyllä yhtään mitään, mut ei se mitään, mähän oon käyny bileissä vasta vajaan kahdeksan vuotta.

Jos omassa kaupungissasi olisi alkuillasta aukeava klubi, etkö kävisikin siellä useammin kuin tavallisella klubilla, koska tällöin ulkona käyminen olisi helpompaa?


En. Mä en tajuu millä tavalla toi olis helpompaa, päinvastoin :D

Klubilla käyminen ei ole muutenkaan aina normitettu kello 22:een, koska esimerkiksi Espanjassa ihmiset nukkuvat kello kahteen ja sitten nousevat ylös ja menevät klubille, jossa he juhlivat auringonnousuun saakka kello 07.00. Suomessa klubit menevät kiinni kello 04.00 aamuyöllä, eli sitten kun asiakkaat ovat täysin sekaisin viinasta ja osa on jo lähtenyt kotiin ryyppäämään lisää.


Suomessakin on aamujatkopaikkoja, joissa bileitä voi jatkaa pitkälle aamuun ja aamupäivään asti. Enkä mä tajua miks sä otit Espanjan esimerkiksi, siellähän homma toimii just päinvastoin ku mitä sä oot ajatellu :D

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Apo

Posts: 1,574

#11 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
Mulle paras bilefiilis osuu välille 01-06, aamuyöstä pääsee helpoiten siihen oikeaan tunnelmaan. Suomen 03:30 lopetusaika on pahinta myrkkyä. Oma vuorokausirytmi laahaa muutenkin muun yhteiskunnan jäljessä joten en usko että tulisi lähdettyä 19:00 alkaviin bileisiin.

Lounasdisko ja puolelta päivän alkavat bileet saattaisivat tosin toimia omalla kohdalla, mutta kertaluontoisina juttuina (festarit yms).
Indigo

Posts: 918

#12 • • Edited Indigo
Voisin kuvitella että tilausta olisi after work diskoille mutta kävijöitä ei kuitenkaan olisi niin tarpeeksi että homma kannattaisi. Joku Siltasen kaltainen paikka voisi kokeilla alkuillan klubia ennen toista illan klubia, mesta kun toimii mukavasti kahvilamaisena ympäristönä alkuillasta.

Veikkaan silti että suomen nihkeä lainsäädäntö ravintoloiden aukioloaikojen suhteen on suurin este tämän toteutumiselle käytännössä. Porukka tuntuu valuvan mestoille vasta yömyöhään sen maagisen 0330 takia.
Avatar
#14 • • Edited salainen Guest
Pirpeli ja 2la, ei vain lounasaikaan vaan säännöllisesti joka lauantai ja neljäksi tunniksi, koska sen verran kukin meistä käyttää yleensä aikaa klubilla. On eri asia mennä hyppimään kymmeneksi minuutiksi keskellä työpäivää, kun pitäisi todella irrottautua ja toteuttaa itseään, tehdä kaikkea rivoa ja toteuttaa fantasiansa, tavata uusia romanttisia ihmisiä ja pitää huolta siviilielämästään. Jos löydät sellaista jostain, joka alkaa ennen kello 22, se ei ole oikea yöllinen teknoklubi, koska yöllinen asiayhteys määrittää klubin merkityksen, eikä yökerhon kontekstista osata poiketa edes haaveissa.
Jokke L

Posts: 1,203

#15 • • Jokke L [GoodMusic]
vedä nyt jo vittu päähäs

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

lopez

Posts: 1,972

#16 • • lopez pahan päivän pakkasukko!

Replying to Alkuillan disko:

vedä nyt jo vittu päähäs


*lmao*

--
My life fades.... the vision dims.
All that remains are memories.
I remember a time of chaos.
Ruined dreams. This wasted land.

scold

Posts: 471

#17 • • scold Therapist (Distortion)
What is this i dont even..
Lime_

Posts: 401

#20 • • Lime_
Käyt vähän aikasemmin nukkumaan niin jaksat herätä 5 alkaviin aamu jatkoihin kuuntelemaan musiikkia jos tosiaan tarvit noin pitkät yöunet. Siellä ei myydä alkoholia, joten pahimmat känni urpot on mitä luultavammin jo laskuhumalassa tai kotona nukkumassa. Siitä sitten voit jatkaa vaikka aamupalalle kun kyllästyt tanssimiseen. Naisien iskemiseen on ihan muut paikat kuin klubi illat, varsinkin jos yrität löytää seuraa joka tosiaan käy nukkumaan jo yhdeksältä illlalla viikonloppuisin ja herää ennen seitsemää ylös.