Promoaminen netissä etc

8 posts, 1 page, 7,041 views

VicTor miKe

Posts: 268

#1 • • Edited VicTor miKe
Täydennetäänpäs vähän aloitus postausta.

Mites porukka promoilee biisejään/tuotoksiaan? Elikkäs, itsehän ole ollut turhan laiska ja saamaton tän osa-alueen suhteen ja sillä kyselen vinkkejä hyvien verkostojen ja "kuuluvuuden" parantamiseksi. Pudotetaan toi irl aspekti pois ja puhutaan vain netissä tapahtuvasta markkinoinnista.

- Nykyään kun näitä sm-kanaviakin on useita, niin mitä käytätte? Esim. My Pace, Facebook, Twitter jne. Onko enempi parempi, vai kunnollisempi satsaus pariin?

-Mitä kautta hoidatte pääasiassa musan jakamisen (ilmaisen)?

- Lisäksi moni taho tekee yhteystyötä keskenään. Esim. Soundcloudiin saa vaikka mitä appsia promoamiseen. Mitkä on kokemusten perusteella hyödyllisä ja mitkä turhuuksia?

- Yksi kanava voisi tietysti olla tämän Klubituksen tyyppiset sivustot, jossa on omat hyväksytyt alueensa tekeleidensä jakelemiseen. Käytättekö ja jos mitä?

--
Bäng bäng!

Druma

Posts: 416

#2 • • Druma En pidä itseäni juuri minään.
Oon tosi laiska. Uppaan kaiken paskan SoundCloudiin ja sitä linkkiä ängen muutamille sivuille jos muistan ja jaksan. FB uppaus 1x se on siinä.
Ressiv

Posts: 1,582

#3 • • Ressiv
SoundCloudia käyttävien kannattaa muuten liittyä siellä oleviin eri musiikkityylejä edustaviin ryhmiin ja käyttää sitä 'share to group' toimintoa raidoissaan. Saa nimittäin helvetin paljon enemmän kuuntelijoita kuin pelkästään uppaamalla ja tagittamalla biisinsä/settinsä jne.

Vaatii kylläkin maksullisen tilin, ilmaiseksi käyttävät ei moista ominaisuutta pääse hyödyntämään.
Barfunkel

Posts: 95

#4 • • Barfunkel
Musta ne ryhmät on taas ihan turhia, ei niitä kukaan kuuntele, jengi vaan promoaa niissä itseään.
FunkyDee

Posts: 729

#5 • • FunkyDee
Itse olen myös aloittelija tässä asiassa.

Kyllähän levy-yhtiön omalla nettisivulla, facella ja youtube kanavalla kappaleet tulevat esille, mutta muuten promoaminen on suurimmiltaan osin omalla vastuulla.

Jos tekee omalle artistinimelle facen, myspacen, twitterin jne, niin kai se jonkunlaista promoamista antaa ja soundcloudi tietty myös.
Decion

Posts: 1,569

#7 • • Decion Koneradio
Soundcloudia käytän biisien promoamiseen ja soundcloud linkki fb:ni profiiliin ja fb:n Decion sivulle niin lähinnä se on siinä mitä yleiseen promotukseen tulee, mixaukset lisään myös klubbariin ja bangingtunes.com sivustolle sekä fb profiileihini, näihin ne käytännössä jää *justjoo*

--
-Bulletproof NRG Slaughter-

woblz

Posts: 167

#8 • • woblz Tommi Oskari
Mielenkiintoinen aihe, näistä ei hirveästi kuule(näe) puhuttavan. Suomessa on vielä omakehu kuitenkin aika tabu...

Mulla on ollu tapana spämmätä uusia biisejä facebookkiin, ja viime vuonna tein sitten "artistisivun" erikseen - ideana että jengi jota kiinnostaa, voi tykätä sivusta ja saada päivityksiä ja viattomat kanssaystävät jäävät sitten rauhaan huoraamiseltani.
Artistisivun päivitykset menee myös mun twitteristä ulos automaattisesti, ja twitteriä en oikeastaan käytäkään "henkkoht" juttuihin kuin todella harvoin.

Nykyään kyllä tulee välillä jaettua niitä artistisivun päivityksiä omassa profiilissakin, mutta yleensä vain jos kyseessä on joku oikeesti mulle tosi tärkeä juttu kuten signaukset tai ep:n julkaisut.
Tällä hetkellä artistisivulla tykkääjiä ~100 eli ei mistään kovin viraalista tosiaan ole kyse :D

Soundcloudissa promoaminen jää oikeestaan siihen että saatan ehkä lisätä biisin muutamaan grouppiin mutta en tiedä onko sitä kautta kukaan koskaan tullut profiilisivulle asti tsekkaamaan.

Klubituslangankin yleensä teen mutta niihin ei perinteisesti kauheesti kommentteja satele. Okei, enpä kovin usein itekkään sitä osiota lueskele.