666 - KUUDES LINJA 6 YEARS presents DERRICK MAY 5.12.2011 @ Helsinki

49 posts, 3 pages, 15,129 views

kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#21 • • Edited kuilu ja kummitus
Kerman uukeis aikoinaan se Derrick May soitti vaa raveja uspilta ja ajo traktorilla tanssilattialla.

O tempo, o pitcho.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

dj upi

Posts: 1,835

#23 • • Edited dj upi

Replying to 666 - KUUDES LINJA 6 YEARS presents DERRICK MAY 5.12.2011 @ Helsinki:


---

---

Siks kommentoin asiaa kun tutut sano muuta kun mitä tässä topicissa tuli formaateista esille.

---


Et ollu ite mestoilla, mut silti pitää sanoa jotain. But why?

Nielz the Lollersson.
---


word.



No anteex! Mua vaan ärsyttää toi et vinyyli sitä ja vinyyli tätä ku oikeesti ihan sama kuha on hyvät kemut. Vai? :)

EDIT: ...ja toni & meikähän sen jo kertaalleen tais sanoakin, mut silti jengi jatkaa. Nyyh! :(
Lil Tony

Posts: 775

#24 • • Lil Tony Cosmic City Survivor

Replying to 666 - KUUDES LINJA 6 YEARS presents DERRICK MAY 5.12.2011 @ Helsinki:


---

---

---

Siks kommentoin asiaa kun tutut sano muuta kun mitä tässä topicissa tuli formaateista esille.

---


Et ollu ite mestoilla, mut silti pitää sanoa jotain. But why?

Nielz the Lollersson.
---


word.
---


No anteex! Mua vaan ärsyttää toi et vinyyli sitä ja vinyyli tätä ku oikeesti ihan sama kuha on hyvät kemut. Vai? :)

EDIT: ...ja toni & meikähän sen jo kertaalleen tais sanoakin, mut silti jengi jatkaa. Nyyh! :(



No jos nyt ollaan ihan rehellisiä niin se ei ainakaan mulle ole ihan sama. Jos joku tulee tietokoneen kanssa soittamaan mp3 sia, niin kyl se vaan ikävä kyllä laskee pisteet mun silmissä. Mut nää on mielipide asioita. Kyl mä silti Hawtinin toimintaa arvostan, mut en sit taas Lucianon. Mut joo. Joku tykkää isästä ja toinen äidistä. Mut fakta on se että Vinyylin soundi on paras ;D Se vaan täyttää tilan niinkuin pitääkin.

--
Jazz Is a Teacher

dj upi

Posts: 1,835

#25 • • Edited dj upi

Replying to 666 - KUUDES LINJA 6 YEARS presents DERRICK MAY 5.12.2011 @ Helsinki:


---

---

---

---

Siks kommentoin asiaa kun tutut sano muuta kun mitä tässä topicissa tuli formaateista esille.

---


Et ollu ite mestoilla, mut silti pitää sanoa jotain. But why?

Nielz the Lollersson.
---


word.
---


No anteex! Mua vaan ärsyttää toi et vinyyli sitä ja vinyyli tätä ku oikeesti ihan sama kuha on hyvät kemut. Vai? :)

EDIT: ...ja toni & meikähän sen jo kertaalleen tais sanoakin, mut silti jengi jatkaa. Nyyh! :(
---


No jos nyt ollaan ihan rehellisiä niin se ei ainakaan mulle ole ihan sama. Jos joku tulee tietokoneen kanssa soittamaan mp3 sia, niin kyl se vaan ikävä kyllä laskee pisteet mun silmissä. Mut nää on mielipide asioita. Kyl mä silti Hawtinin toimintaa arvostan, mut en sit taas Lucianon. Mut joo. Joku tykkää isästä ja toinen äidistä. Mut fakta on se että Vinyylin soundi on paras ;D Se vaan täyttää tilan niinkuin pitääkin.





Jatketaan privassa, e-maililla tai ihan missä vaan, pidemmin, mut buu. Tylsää. Mun unelmana on klubi, jossa ei soiteta millään pyörylöillä. ...käyttäjien tulee itse luoda, tai edes valita käyttötarkoitukselleen sopivin medium, ja/tai käyttöliittymä. Vinyyli, kuten cd:kin on vain yksi, ja hyvin rajoittunut sellainen muiden joukossa, vaikka onkin monia, hienoja vinyyliukkeleitakin, jotka sitäkin mediumiä käsittelee nätisti, niin silti, sillä on rajansa. Ja musiikissa, taiteessa, klubikulttuurissa ei loppupeleissä ole kyse mistään muusta kuin rajojen luovasta rikkomisesta. Tämä nyt siis ainakin, mikäli meinaa luoda jotain uutta joskus. (Ihan sama tietty, jos ei edes meinaa.)

Avautumisen ja romaaninmittaisen viestin sijaan (joo, kirjoitin jo yhden sellaisen, mutta otin pois) laitan vain tämän, hiukan yksinkertaistavan, mutta varsin oleellisen linkin kehiin, jonka toivon, että kaikki jatkossa tästä aiheesta avautuvat vaivautuvat lukemaan ennen sitä avautumista: http://www.digitaldjtips.com/2011/11/how-digital-is-saving-the-art-of-djing/
Sam

Posts: 544

#26 • • Sam

Replying to 666 - KUUDES LINJA 6 YEARS presents DERRICK MAY 5.12.2011 @ Helsinki:


...digidigi....



Mä väitän että kukaan digitaalisia formaatteja soittava dude ei tule ikinä juuri tuon formaatin rajoittuneisuuden vuoksi tekemään lähellekään mitään niin hienoa mitä Derrick May teki maanantaina Kutosella. Mut hei, jos frendit ei osannu tosta kertoa niin ei kai siin sit midist.

Ilmeisesti toi Niels-läppä pitäis kans avata?
dj upi

Posts: 1,835

#27 • • Edited dj upi

Replying to 666 - KUUDES LINJA 6 YEARS presents DERRICK MAY 5.12.2011 @ Helsinki:


---

...digidigi....
---


Mä väitän että kukaan digitaalisia formaatteja soittava dude ei tule ikinä juuri tuon formaatin rajoittuneisuuden vuoksi tekemään lähellekään mitään niin hienoa mitä Derrick May teki maanantaina Kutosella. Mut hei, jos frendit ei osannu tosta kertoa niin ei kai siin sit midist.

Ilmeisesti toi Niels-läppä pitäis kans avata?



Kyl sä, Samuli varmaan graafisen alan ihmisenä tiedät, että taide ei ole taidetta niin kauan kuin mediumi hallitsee tekemistä, eikä tekeminen mediumia. Mä tulen taiteilijajuurista, vaikka ymmärränkin, että DJ:llä on myös viihdyttäjän rooli. Tää keskustelu on ihan yhtä hauska ku iPhone vs. muut. Jos tää on niin naurettavaa, niin miten sä oot täällä vielä? :)

EDIT: Ja avaa ihan mitä vaan privassa :)

Olisko tää ny täs? Saiko noob nyt tarpeeksi niskoilleen? Onko vanhojen partojen asenteita kyseenalaistettu tarpeeksi? Onko Kuilu vielä sanonut painavaa loppukaneettia? (Mun mielestä tuli kyl jo hyvä.)

EDIT: AND WHERE IS MY POPCORN!
Lil Tony

Posts: 775

#28 • • Lil Tony Cosmic City Survivor
Asia mistä on turha sen enempää väitellä, kaikki voi tehdä mitä lystää, ne on valinta kysymyksiä.

Ps. Eilen just puhuttiin parin tietäjän kanssa että onks sil mitään eroa onko sulla aito moogi vai ladattu softa netistä ;D

--
Jazz Is a Teacher

ValaX

Posts: 3,891

#31 • • ValaX
Mä olen vähän pihalla näistä miksaus tekniikoista. Jos soitellaan mp3:sia , niin miksaako se kone ne automaattisesti yhteen? Ja jos taas ei, niin mistä erottaa kuka biitti-mixaa ja kuka ei?
Indigo

Posts: 918

#32 • • Edited Indigo

Replying to 666 - KUUDES LINJA 6 YEARS presents DERRICK MAY 5.12.2011 @ Helsinki:

Mä olen vähän pihalla näistä miksaus tekniikoista. Jos soitellaan mp3:sia , niin miksaako se kone ne automaattisesti yhteen? Ja jos taas ei, niin mistä erottaa kuka biitti-mixaa ja kuka ei?



Siitä että ajoittain saattaa kuulla pientä laukan alkua jonka deejii sitten tönii takas paikalleen =) Harmi vaan ettei tolla taida hirveen monelle olla merkitystä (tai sitten joku voi tietty olla ihan sitä mieltä että millintarkka sync kuulostaa paremmalta). Uskoisin tosin että monen djn omat inspiraatiot on ihan eri luokkaa beatmiksatessa vinyyliltä kuin soittaessa autosyncillä läppäriltä. Kai sen luulisi näkyvän ja kuuluvan.

Plus harmi etten kerennyt mestoille! =)
ValaX

Posts: 3,891

#33 • • ValaX

Replying to 666 - KUUDES LINJA 6 YEARS presents DERRICK MAY 5.12.2011 @ Helsinki:



Siitä että ajoittain saattaa kuulla pientä laukan alkua jonka deejii sitten tönii takas paikalleen =) Harmi vaan ettei tolla taida hirveen monelle olla merkitystä (tai sitten joku voi tietty olla ihan sitä mieltä että millintarkka sync kuulostaa paremmalta). Uskoisin tosin että monen djn omat inspiraatiot on ihan eri luokkaa beatmiksatessa vinyyliltä kuin soittaessa autosyncillä läppäriltä. Kai sen luulisi näkyvän ja kuuluvan.

Plus harmi etten kerennyt mestoille! =)



Tuli mieleen se joku ohjelma talent, tai jotain, missä oli se yks ämpäri dj ja jossain kohtaa näytti siltä että kappale vaihtui ja kaveri hyppii jossain ihan muualla kun koneella. Tuomarit olis sitte että "fantastista, hienoa, jatkoon!!!" ...
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#34 • • Edited kuilu ja kummitus
Pah, biisit soitetaan alusta loppuun, pieni tauko välissä, jonka aikana levylasse voi kertoa vähän biiseistä ja esittäjistä, ja että "Tiinalla on tänään synttärit, onneksi olkoon" tai "oven edessä olevaa sinistä Ford Taunusta pitäis siirtää".

Itsehän siis aloitin tanssahtelun Tapani Ripatin ja Hanski Kinnusen asiantuntevassa ja hellässä hoivassa Lahden Galaxyssa ja Nuutissa 80-l puolessa välissä. Yllättäen saavuttaessa 90-l ei ollut hajuakaan biisien tai esittäjien nimistä. Mut toisaalta, siin vaihees ei ollu nii väliikää. Wanhaa punkkaria lämmitti se anonyymiys ja salamyhkäisyys, bileisiin mentiin bilettämään. Nyt on taas pyörä pyörähtäny ja dj't superstaroja*, joita mennää kattomaan, niinku keikalle ikään.

Vali, vali. Mitähän mäki tässä jeesustelen, kuitenki oon taas sunnuntaina Pärkhainin 7v bileissä kärrynpyöriä heittelemäs stara dj'tten tahtiin.

Stadionminimal rules ok. =)

* edit: täähän ei välttämättä ole artistin vika, voi olla ihan ansiosta superstara ja silti jalat maassa, sellaisiakin löytyy toki!

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

terraluna

Posts: 1,270

#35 • • Edited terraluna Agentti
Ihan uskomaton dj-ukko toi May kyllä <3 Upeinta miksaamista vähään aikaan ja mielettömiä biisejä myös! Mulla ilta loppu kesken kun erinäiset henk.koht. tilanteet ja perhehuolet vei bilefiilikset, mutta jää mieleen silti mainioina kemuina nämä! Roopelle kiitos jälleen mukaan houkuttelemisesta :)

P.S. Näin kyl Mayn soittavan useempaa ku yhtä cd:tä, mut ei se mun menoa haitannu ;)

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

thomas

Posts: 5,618

#36 • • thomas

Replying to 666 - KUUDES LINJA 6 YEARS presents DERRICK MAY 5.12.2011 @ Helsinki:


---

---

---

---

Siks kommentoin asiaa kun tutut sano muuta kun mitä tässä topicissa tuli formaateista esille.

---


Et ollu ite mestoilla, mut silti pitää sanoa jotain. But why?

Nielz the Lollersson.
---


word.
---


No anteex! Mua vaan ärsyttää toi et vinyyli sitä ja vinyyli tätä ku oikeesti ihan sama kuha on hyvät kemut. Vai? :)

EDIT: ...ja toni & meikähän sen jo kertaalleen tais sanoakin, mut silti jengi jatkaa. Nyyh! :(
---


No jos nyt ollaan ihan rehellisiä niin se ei ainakaan mulle ole ihan sama. Jos joku tulee tietokoneen kanssa soittamaan mp3 sia, niin kyl se vaan ikävä kyllä laskee pisteet mun silmissä. Mut nää on mielipide asioita. Kyl mä silti Hawtinin toimintaa arvostan, mut en sit taas Lucianon. Mut joo. Joku tykkää isästä ja toinen äidistä. Mut fakta on se että Vinyylin soundi on paras ;D Se vaan täyttää tilan niinkuin pitääkin.



word. again.
Lil Tony

Posts: 775

#37 • • Lil Tony Cosmic City Survivor
Ja siis ei mulla ole mitään Wav laatuisia CDeitä vastaan, soitanhan niitä itsekkin jos ei vinyyliä ole vielä tullut, mutta sen verran usein kuunnellut Funktion Onesta serato/tracktor djtä joka soittaa netistä pöllittyjä mp3 sia että se homma riittää mulle. Meidän mestoissa kun mä oon paikalla sitä ei tule enään tapahtumaan, piste.

--
Jazz Is a Teacher

terraluna

Posts: 1,270

#38 • • terraluna Agentti
^Luulen et tästä ei kukaan ole pahoillaan!

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Meke

Posts: 2,083

#39 • • Meke GT Digital, BCN Records
DJ-miksauksen tulevaisuudesta (taas)
http://alpha.klubitus.org/topic/71397-dj-miksauksen-tulevaisuudesta-taas?page=6

Ihan varuiksi jos haluatte siellä jatkaa *piis*

Mutta mielenkiintoista luettavaa on ollut *joo*

--
Ruboy Records, GT Digital, BCN Records, Burning Chrome Records, Sinthetic Digital, Electronica Exposed, Finrg Recordings, Audio Reanimation, Freeformaniacs, Ruffbeatz

Jil

Posts: 682

#40 • • Jil
Ei jumalauta. Näin kauan jaksoin sentään olla hiljaa mut nyt niinkun riitti.
Vitun kivikausiDJ:t, get a life jo. Te ette saa sitä markkaa ja kasariaikaa takas vaikka kuinka käteen vetäisitte. Jos joku vetelee nykypäivän vehkeillä = läppäri plus mp3 plus vaikka serato / kontrolleri / cd mille se on ämpeekolmosensa polttanut ni vittuako se siitä DJ:stä tekee yhtään sen huonompaa kun teistä "kaiken nähneistä" vanhan tyylin "kuninkaista". Niin ja Tony, tietääkseni Luciano tais pirauttaa kaverin biisin yhdessä sen essential mixissä jokunen vuos takaperin ja sulta ei arvostusta sinne päin löydy..?

Vittu oikeasti mä olen tässä paikkaa niin Upin puolella. Sillä ei ole mitään vitun väliä millä formaatilla kuka soittelee. Pääasia et saundaa hyvältä. "vinyyli sitä vinyyli tätä". Tulkaa jätkät oikeesti jo 2000-luvulle.