Skrillexin huima nousu

23 posts, 2 pages, 9,976 views

golem

Posts: 1,395

#1 • • golem Golem
Muistan ku vielä puoli vuotta sitten ihmettelin "mikä ihmeen Skrillex" heti ku oli tiedotettu tapahtuman loppuunmyynnistä (melkeen heti sen jälkeen kun liput tuli myyntiin. Kattelin et damnit, DiscoGS:ssä eka julkaisu on vasta vuodelta 2010.

http://www.discogs.com/artist/Skrillex


Äsken julkaistiin DJMAG top 100, jossa Skrillex oli sijalla 19.

http://www.djmag.com/top100?page=2&year=2011




Mul ei ainakaan tuu mieleen mitään elektronisen musan artistia joka olisi noin nopeasti noussut noin isoksi staraksi, ei edes Deadmau5, eikä vissiin Pendulumkaan. Vaikka, no, eipä se nyt niin puhtaalta elektroniselta musalta kuulosta :)



Ainakin ite tulee mieleen et miehellä on täytyny olla täydellinen markkinointikoneisto/verkosto jo valmiina ympärillä heti ekan julkaisun aikoihin, ei toi muuten kyllä tunnu mahdolliselta. Vai mitä ootte mieltä?
Decion

Posts: 1,569

#2 • • Decion Koneradio
Joo kyllä se aika elvis on.

--
-Bulletproof NRG Slaughter-

SamHard

Posts: 2,098

#3 • • SamHard
Ensin pitää olla se hyvä tuottaja ja sitten vasta auttaa se markkinointi, mutta eipä sitä markkinoinnin osuutta voi kieltää osaksi menestystä.
sapeli

Posts: 11,768

#4 • • sapeli jokukukamikä?
Voihan se olla että From First to Lastin fanit ovat jatkaneet nokkamiehen seuraamista ja musiikin ostamista.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Viltsu

Posts: 2,010

#6 • • Viltsu noname
Eniten mä oon huolissaan siitä että monet "dubstep":n alta löytyvät _hienot_ jutut saattaa jäädä jengiltä bongaamatta turhien ennakkoluulojen vuoksi mitä tällanen paska herättää jopa asiaan = elektroniseen matskuun omistautuneen jengin sisällä...
enkä siitäkään kauheen huolissaan, joopajoo, annetaan pallon pyöriä ja jatketaan.. ,p

..just my 1w0-ty cents

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

FunkyDee

Posts: 729

#7 • • FunkyDee
Ilmeisesti nuoremmat tykkää tälläsestä horror dubstepista.

Omasta mielestä Skrillex on huonontanut dubstepin mainetta. Suurimmalta osaltaan vaan error basslinea ja lfo:n kanssa leikkimistä, mutta monet näköjään tykkää siitä.

En nyt silti mene sanomaan, että dubstep olis huono genre, koska siellä on ihan taiteellisia ja hienoja biisejäkin.
mastream

Posts: 549

#8 • • mastream

Replying to Skrillexin huima nousu:



Ainakin ite tulee mieleen et miehellä on täytyny olla täydellinen markkinointikoneisto/verkosto jo valmiina ympärillä heti ekan julkaisun aikoihin, ei toi muuten kyllä tunnu mahdolliselta. Vai mitä ootte mieltä?



Voi hyvinkin olla, ja mun mielestä Skrillex on levinny tosi tehokkaasti nimenomaan Youtuben ja Facebookin kautta viraalimarkkinointina (olikohan tää nyt oikee sana tähän). Ehkä tyyppi sai iskettyä matskullaan just oikeaan aikaan, kun ensin 2009 The Prodigyn uusin oli ilmestynyt, sen jälkeen Pendulumin Immersion kesällä 2010, jonka jälkeen Skrillexin ekat sitten saman vuoden lokakuussa, ja kaikkien biisit sai tunnettavuutta juurikin Youtubessa nuorison keskuudessa eli fanipohja oli jo hyvin lämmitelty tälle saundille. Samalla dubstepin suosio ylipäätään jatkoi kasvamistaan ja kierre oli valmis. Ehkä kai tosiaan myös Deadmau5 vihjaisi Sonnylle Gypsyhook EP:n jälkeen, että hei, miten olisi tämmöisen saundin teko, julkaistaan tällä mun labelilla, varmat massit *hymy*
fatal_error

Posts: 275

#9 • • fatal_error ........⌘........
En nyt ihan kauheasti oo seurannu herran touhuja. Mutta ohan hänestä tullu aivan käsittämättömän nopeasti aika iso juttu. Taitaa olla Deadmau5 "osasyyllinen" tähän...mutta, tiedä sitten...

--
LISÄÄ LÄMPÖÖ KOPPIIN!

longshort

Posts: 180

#10 • • longshort silmiäni usko en...
musta tähän on vaikuttanut se että se on vaan tullut oikeeseen aikaan matskunsa kanssa ulos, ja ehkä sekin että se vaikuttaa ameriikoissa missä vielä varmaan joku aika sitten ei ollu hirveetä dubstep buumia mutta paljon lupaavaa kuulijakuntaa.. ja sitten sai ne aktivoitua

onhan sen saundi aika uniikkia ainaki mun korvaan

dubstepistä tuli vaan niin älyttömän iso juttu ylipäätänsä yhtäkkiä. kai toi ränkytys tarjoaa vähä semmosta hevimenoa konemusa versiona.

siinä vanavedessä (dubstep) on nostanut musta tota rumpubassooki suositummaksi taas
-Alex-

Posts: 706

#11 • • -Alex- Dj
Yhtä nopeesti unohtuu ku nousikii, ainaki suuren yleisön keskuudessa. Sen verran iso purkkahype toi Skrillex on täl hetkel ihan tavallisen baarikansan keskuudessa, ettei yksikään niistä oo tässä vuosien varrella kovin kauaa kestäny. Mun veikkaus on, et ens kesään mennessä se jättää noi kiksumelodiat veks ja rupee tekee oikeeta dubsteppiä siirtyen marginaaliin ja jengi hypettää täysillä jotain muuta 15 minutes of fame juttua.
Jinkso

Posts: 1,209

#12 • • Edited Jinkso FINRG
Meininki Skrillexin keikoilla, kuten myös Helsingissäkin on ollu ihan älytön. Sillä ei tosin tunnu olevan mitään merkitystä, että teknisesti noi Skrillexin setit on todella laimeita, lähinnä hittibiisit playlistinä läpinä, väliin pari hiphop -klasaria ja kikkailut stutteria.

Kuitenkin toi saundi on sen verran uniikkia, että vaikka noita "How to make Skrillex bass" -threadeja ja videoita on tuhansia, niin ei oikein kukaan tunnu pääsevän vastaavaan lopputulokseen. Ei suoraan tuu mieleen hirveän montaa artistia, jonka saundia niin moni yrittää jäljeltää.

Kun Skrillexin ensimmäinen raita tuli YouTubessa ulos (My Name Is Skrillex rmx), niin se haukuttiin pystyyn The Island part 2 -kopiona. Kun Skrillex julkaisi ensimmäisen EP:n, niin se haukuttiin pystyyn sellouttina ja kuuntelijat syytti Skrillexiä kelkan kääntämisestä kaupallisuuteen. Tässä kohtaa on mun mielestä hieman paradoksi, sillä toi EP oli ilmanen, ja tosiaan jannun ensimmäiset biisit. :)

Oli toi suosio miten pitkäkestosta tahansa, niin kyllä Skrillex on yksin vastuussa aika isosta osasta dubstepin nousua.
Amnesia

Posts: 888

#13 • • Amnesia
Skrillex nyt on tämmöistä "konemusiikkia ihmisille jotka ei kuuntele konemusiikkia", näitä on viime vuosina alkanut tulemaan yhä enemmän. Siksi tulee kaikenlaista tällaista absurdia kuin että liput myydään loppuun minuuteissa jne. kun kyse on käytännössä ihan eri skenestä kuin esim. ne mitä tämä sivusto edustaa. Ja siksi niillä keikoillakin on niin villi meininki kun tyypit on ensimmäistä kertaa keikalla/bileissä joissa tehdään muutakin kuin nyökytetään päätä olutlasi kädessä.
SamHard

Posts: 2,098

#14 • • SamHard
Loistava tuottaja, ja muutamia aika tunnusomaisia koukkuja kehitellyt, mitkä erottuu edukseen. Eipä menestys ole ainakaan multa pois, enkä ymmärrä keneltä muultakaan?*nauru* Paitsi, että mua vaan vituttaa kun joku toinen menestyy ja saa rahaa! Varmaan tienannut jo miljardeja tolla bizkensellä. Häikäikemätön paskiainen joka heittelee pennosia köyhien päälle sieltä omasta norsunluutornistaan*iloinen**hih*
Ozma

Posts: 867

#15 • • Edited Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi

Replying to Skrillexin huima nousu:



Äsken julkaistiin DJMAG top 100, jossa Skrillex oli sijalla 19.

http://www.djmag.com/top100?page=2&year=2011



Kun kattoo tota listaa niin näkee, että aika hyvin löytäny mainstreamkin nuo sivustot - aikaisempiin vuosiin verrattuna.

Mä kyllä näytän aijälle isoa peukkua saavutuksistaan.
Ergilion

Posts: 751

#16 • • Ergilion
SKILLrex :D

what has been read, can not be unread

--
We´re going to hell so bring your sunblock!

dj upi

Posts: 1,835

#19 • • dj upi
Ymmärsin, et Beatportin jengi oli ihan yhtä ihmeissään Skrillexistä ku kaikki muutkin. Yleensä osaavat sielläkin nähdä 6kk tulevaisuuteen et mitkä biisit ja artistit on suunnilleen ne, jotka silloin menestyy. Skrillex tuli kuitenki puskista.

Luulisin kans et ajoitus ja oikea markkinointiväylä (=Deadmau5) yhdessä on aika voittajamatskua.