61 posts, 4 pages, 25,828 views
Replying to Orkidea: 20 years of DJing & album release celebration 12.11.2011 @ Helsinki:
. Muutenkaan en oikein ymmärrä näitä nykypäivän "DJ"-settejä, joissa soitetaan vain omia biisejä. On tullut itse DJ:stä ja hänen persoonastaan musiikkia tärkeämpi asia
Replying to Orkidea: 20 years of DJing & album release celebration 12.11.2011 @ Helsinki:
EDIT: toki tää tuli bileissä ihan sensuroimattomana. Aika läppä toi samplen sensurointi! :D
Orkidean setti taas oli melko huono. Flight 643 taisi olla ainoa biisi Orkidean setistä, jonka itse luokittelisin klassikoksi. Suurin osahan taisi olla näitä uuden albumin uusia versioita, joita ei nyt hyvällä tahdollakaan kyllä klassikoiksi voi luokitella, varsinkin kun albumikin oli julkaistu päivän ennen keikkaa. Muutenkaan en oikein ymmärrä näitä nykypäivän "DJ"-settejä, joissa soitetaan vain omia biisejä. On tullut itse DJ:stä ja hänen persoonastaan musiikkia tärkeämpi asia. En tunne "Tapsaa" henkilökohtaisesti, mutta varmasti on hieno mies kaikin puolin. Silti, musiikillisesti on kyllä nykyään enää varjo entisestä. Salkkari-Akin juonto oli myös mielestäni vähintääkin omituinen, kun en ole itse Orkidean henkilökohtainen ystävä. Melkein tuli sellainen olo, että olenko tässä nyt kuokkimassa "Tapsan" privaattisynttäreillä.
Salkkari-Akin juonto oli myös mielestäni vähintääkin omituinen, kun en ole itse Orkidean henkilökohtainen ystävä. Melkein tuli sellainen olo, että olenko tässä nyt kuokkimassa "Tapsan" privaattisynttäreillä.
Muutenkaan en oikein ymmärrä näitä nykypäivän "DJ"-settejä, joissa soitetaan vain omia biisejä. On tullut itse DJ:stä ja hänen persoonastaan musiikkia tärkeämpi asia.
Itse kekkereistä sanoisin sen verran, että musiikkia oli ihan kiva kuunnella siihen asti kunnes Orkidea aloitti. Silloin alkoi äänenvoimakkuus olla jo aivan älytön ja bassoa oli aivan liikaa.
Muistin itse, että se olisi ollut "Unity classics", joka olisi ollut vielä enemmän itseni mieleeen, mutta ainakin tällä hetkellä The Circucsen sivuilla lukee "Orkidea classics".
Tämä on mielipiteeni (eikä mitään trollailua), joka perustuu vain ja ainoastaan siihen, että arvostan musiikkia. Kaikki "muu" on turhaa.
Sillä ei ole mitään merkitystä itselleni kuinka mukava ihminen Tapio on, koska en häntä tunne, mutta arvostin häntä DJ:nä aikoinaan suuresti ja myös tuottajana
Ymmärrän, että negatiivinen palaute aiheuttaa vastustusta, mutta pelkällä "jees jees"-meiningillä ei tapahdu kehitystä lainkaan.
Ihmisen persoonalla ei pitäisi olla mitään tekemistä sen kanssa, minkälaiseksi hänen tuottamaansa taidetta arvostetaan.
Tätä ketjua lukemalla saan sen kuvan, että monelle Tapsa on tärkempi kuin hänen soittamansa musiikki.
---
Muistin itse, että se olisi ollut "Unity classics", joka olisi ollut vielä enemmän itseni mieleeen, mutta ainakin tällä hetkellä The Circucsen sivuilla lukee "Orkidea classics".
---
Kyllä se on ollut koko ajan ja joka paikassa Orkidea classics.
---
Tämä on mielipiteeni (eikä mitään trollailua), joka perustuu vain ja ainoastaan siihen, että arvostan musiikkia. Kaikki "muu" on turhaa.
---
Nimenomaan sinun mielipiteesi, ja aika yksin taidat olla sen kanssa. Kyllä klubikulttuuriin kuuluu useimpien ihmisten mielestä paljon muutakin kun vain musiikki. Jos sä et sitä "muuta" arvosta tai ymmärrä, ni se ei oo meidän ongelma.
---
Sillä ei ole mitään merkitystä itselleni kuinka mukava ihminen Tapio on, koska en häntä tunne, mutta arvostin häntä DJ:nä aikoinaan suuresti ja myös tuottajana
---
Joo, ei sillä tarvikaan olla. Mutta miks ihmeessä sua vaivaa ja häiritsee se, jos joku täällä topicissa tai vaikka ite bileissä sanoo et Tapsa on ns. "hyvä jätkä" ja miellyttävä ihminen? Onks se jotenkin huono asia ja miten se vähentää hänen tuottajan ja dj:n kykyjään ?
---
Ymmärrän, että negatiivinen palaute aiheuttaa vastustusta, mutta pelkällä "jees jees"-meiningillä ei tapahdu kehitystä lainkaan.
---
Joo, tottakai on hyvä että kritisoidaankin tarpeen vaatiessa, silleen sitä kehitystä syntyy. Noi sun kritiikit ei vaan oo mitenkään järkeviä, perusteltuja eikä asiallisia.
---
Ihmisen persoonalla ei pitäisi olla mitään tekemistä sen kanssa, minkälaiseksi hänen tuottamaansa taidetta arvostetaan.
---
Niin, SUN mielestä ei pitäisi. Käytännössä kuitenkin se on sula mahdottomuus, koska tottakai ihmisen persoonakin vaikuttaa siihen hänen luomaansa taiteeseen. Itse asiassa se taidehan on osa sitä ihmisen persoonaa. Joten miksi ihmeessä ihminen sen taiteen takana pitäisi kokonaan unohtaa?
---
Tätä ketjua lukemalla saan sen kuvan, että monelle Tapsa on tärkempi kuin hänen soittamansa musiikki.
---
Tää on kyllä sun omaa kuvitelmaas. Kerro mulle edelleen, mitä ihmeen pahaa siinä on, että jos juhlitaan taiteilijan 20-vuotista uraa, ni samalla myös hieman puhutaan siitä minkälainen ihminen se taiteilija on, ja miksi hän on kovin rakastettu ja suosittu ? Kyllä mullekin pääasia on tottakai ollu aina musiikki mitä Orkidea on tuottanut ja soittanut, mut miks ihmeessä ei saisi mainita että arvostaa häntä myös ihmisenä ?
Hei ystävät, en tiedä kuinka hedelmällistä on jauhaa siitä mitä levyjulkkareissa tai bileissä saa soittaa ja millainen jannu itse pääartisti on. DJ:n tehtävä on kuitenkin yleisön viihdyttäminen ja tanssittaminen - siinä jokainen illan artisti onnistui erinomaisesti ja kaikesta päätellen yleisölläkin oli hauskaa. Näitä tekstejä lukiessa vaikuttaa siltä, että nimimerkillä 'skip' oli vaan vähän huono ilta.
oli kunnon pöhinät!