Orkidea: 20 years of DJing & album release celebration 12.11.2011 @ Helsinki

61 posts, 4 pages, 24,446 views

Juge

Posts: 257

#41 • • Juge
Olipahan melkoinen bileilta ja -yö. Kiitokset kaikille tasapuolisesti siitä. Onnittelut Orkidealle merkkipaalusta ja menestystä jatkossakin!
UzU

Posts: 2,361

#42 • • UzU [33100]

Replying to Orkidea: 20 years of DJing & album release celebration 12.11.2011 @ Helsinki:


. Muutenkaan en oikein ymmärrä näitä nykypäivän "DJ"-settejä, joissa soitetaan vain omia biisejä. On tullut itse DJ:stä ja hänen persoonastaan musiikkia tärkeämpi asia



Jos kyseessä on artistin albumin julkaisukeikka sekä 20v taiteilijajuhla niin eikö toi nyt ole vähintä mitä tämmöiseltä illalta voi odottaa?
Proteus

Posts: 968

#44 • • Proteus

Replying to Orkidea: 20 years of DJing & album release celebration 12.11.2011 @ Helsinki:


Orkidean setti taas oli melko huono. Flight 643 taisi olla ainoa biisi Orkidean setistä, jonka itse luokittelisin klassikoksi. Suurin osahan taisi olla näitä uuden albumin uusia versioita, joita ei nyt hyvällä tahdollakaan kyllä klassikoiksi voi luokitella, varsinkin kun albumikin oli julkaistu päivän ennen keikkaa. Muutenkaan en oikein ymmärrä näitä nykypäivän "DJ"-settejä, joissa soitetaan vain omia biisejä. On tullut itse DJ:stä ja hänen persoonastaan musiikkia tärkeämpi asia. En tunne "Tapsaa" henkilökohtaisesti, mutta varmasti on hieno mies kaikin puolin. Silti, musiikillisesti on kyllä nykyään enää varjo entisestä. Salkkari-Akin juonto oli myös mielestäni vähintääkin omituinen, kun en ole itse Orkidean henkilökohtainen ystävä. Melkein tuli sellainen olo, että olenko tässä nyt kuokkimassa "Tapsan" privaattisynttäreillä.




Nyt on pakko kommentoida tähän (kuten Uzu myös aiemmin)... hämmentää minkälaista saizea täältä saa lukea... jokaisella on toki oikeus mielipiteeseensä mutta on se saatana kumma jos itse artisti ei saa omissa levynjulkkareissaan soittaa omia ja levyn biisejä... haloo??!!
Apo

Posts: 1,574

#45 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Replying to Orkidea: 20 years of DJing & album release celebration 12.11.2011 @ Helsinki:


Salkkari-Akin juonto oli myös mielestäni vähintääkin omituinen, kun en ole itse Orkidean henkilökohtainen ystävä. Melkein tuli sellainen olo, että olenko tässä nyt kuokkimassa "Tapsan" privaattisynttäreillä.



Vaikka kyseessä oli Orkidean juhla, niin itse olisin taas kaivannut Unity-porukan isompaakin esilletuloa siinä onnittelupuheen yhteyssä. Sama tiivis porukka, mukaanlukien "Aki", on yhdessä järkännyt bileitä 90-luvulta saakka. Orkidea on porukasta eniten esillä, mutta taustalla pyörii kaveriporukasta muodostunut monen eri alan ammattilaisten muodostama joukko.

Orkidean merkkipäivää juhlimassa oli tosiaan vielä laajennettu piiri: kaverit, tutut, vanhan koulun skenetyypit ja hangaroundit sekä lavalla että tanssilattialla joten ei mikään ihme että hommassa oli privaattijuhlan tuntua. Sellaisienhan merkittävien juhlien osittain pitääkin olla.

Homma tehtiin kuitenkin Unity-tyyliin lämpimästi ja avoimesti, mikä on ollut Unity-porukan järjestämien bileiden yleisfiilis ja kantava teema alusta saakka. Kaikki ovat tervetulleita pitämään hauskaa. Jos porukalta tulee vielä bileitä niin kannattaa ehdottomasti hankkia lippu ja sukeltaa mukaan, kyllä se kuokkimisfiilis katoaa viimeistään tanssilattialla. Mulla ainakin on ollu hauskaa näinä vuosina ja toivottavasti pääsee taas joskus fiilistelemään.

edit. Proteus +1

En aikoinut puuttua tuohon osuuteen mikä meni jo trollauksen puolelle, mutta pitää nyt kuitenkin.

Kyllä Tapsaa voi hehkuttaa sen omissa bileissä ja muuallakin, sen verran hyvä tyyppi se on oikeastikin. Lisäksi 20v skenen edistämistä on aika pyyteetöntä & nöyrää kattoo sitä mistä päin tahansa.
m1kk3

Posts: 5,560

#46 • • Edited m1kk3 no-life

Replying to Orkidea: 20 years of DJing & album release celebration 12.11.2011 @ Helsinki:


Muutenkaan en oikein ymmärrä näitä nykypäivän "DJ"-settejä, joissa soitetaan vain omia biisejä. On tullut itse DJ:stä ja hänen persoonastaan musiikkia tärkeämpi asia.


Tämä saattaa olla joidenkin kohdalla totta mut älä viitti jauhaa tällästä paskaa Orkideasta. Tiedät itekin että toi ei pidä paikkaansa. Tai sit sä et tiedä yhtään mistään mitään. Jos oot Orkidean normi-deejiisettejä kuunnellu ni aika harvoinhan hän omia biisejä soittaa, tälläset spessusetit on sitte asia erikseen niinku myös Laserpoint-livet yms. Ja muutenkin, IMO Orkidea on just niitä deejiitä, joista oikein huokuu sellanen fiilis, että se musiikki on SE juttu, ei se kuka sitä soittaa. Egoilu ja itsensä korostaminen on niin kaukana Orkideasta ku vaan voi olla. Sellasen kuvan mä olen tässä kymmenen viime vuoden aikana saanut, ku oon miehen uraa seurannut ja lukemattomilla keikoilla ollu.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Jokke L

Posts: 1,203

#47 • • Edited Jokke L [GoodMusic]
Olipa harvinaisen huikea ilta! Ihan ekaks tulee mieleen loistavat biisit, ystävälliset ihmiset ja loistava meininki. Ite olin ainakin ihan fiiliksissä kun melkein koko ajan joku tuli halailemaan ja taputtelemaan olkapäälle, suurin osa ihan tuntemattomia. "me kaikki ollaan ystäviä tänään" oli enemmän kuin osuvasti sanottu. *sydän* yksin tyyppi tuskin edes osu muhun ja silti tuli pyytää anteeks. ei noin hienoja ihmisiä ite ainakaan bileis tapaa niin usein. :)

Musiikillisesti ilta oli omasta mielestäni aikalailla täydellinen. Orkidean setistä loppuun asti tuli melkein koko ajan tampattua. Tab oli mun mielestä kans ihan huippu, Strange Worldit, Satellitet sun muut yms yms toimi vaan niiiin hyvin. Ja sit lopun yhteissetti, sekosin ihan kunnolla vaikka olikin aikamoista paukutusta. *hih* Aattelin et vois välttää narikkajonon ja lähtee vähä aikasemmin, mut ehei puhettakaan. :)) Ja sit se fiilis kun suuri osa jäi vielä taputtaan käsiään musiikin loppuessa ja vaatiessa lisää. Aivan sanoinkuvaamaton fiilis. <33

Itel ekat kosketukset konemusaan oli just isoveljen autossa kasettisoittimesta tulevat tiistain tanssi-illat, jossa Orkidea soitti Ralphie B. - Massive biisin, siitä vois sanoo et se lähti. *hihu*

Jaa, mitähän viel. Porukkaa oli just sopivasti, paljon mut ei liikaa, mahtu joraileen oikeen mukavasti. Musiikki ei ollu liian kovalla, koska korvatulpat päässä. En mä oikeen enää muuta keksi, vetää kyllä aika sanattomaksi tommoset illat. KIITOS KAIKILLE, erityiskiitos Tapsalle, KAIKESTA. Tässähän tulee kirjoitellessa melkein tippa linssiin, vähän niinku bileissäkin. Mut joo Kiitos, ei voi sanoo enää muuta. *sydän*

edit: typot

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

Jokke L

Posts: 1,203

#48 • • Jokke L [GoodMusic]

Replying to Orkidea: 20 years of DJing & album release celebration 12.11.2011 @ Helsinki:

Itse kekkereistä sanoisin sen verran, että musiikkia oli ihan kiva kuunnella siihen asti kunnes Orkidea aloitti. Silloin alkoi äänenvoimakkuus olla jo aivan älytön ja bassoa oli aivan liikaa.



Oliko sulla korvatulpat? Jos ei ni imo aika turha sit valittaa volumesta.

Ja muutenkin tuli tost sun tekstistä mieleen että et tainu ihan tietää mihin lähit..

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

skip

Posts: 19

#49 • • skip
Vastaukseksi UzUlle, Proteukselle ja m1kk3lle:

Saahan sitä DJ soittaa mitä itse haluaa. Niinhän sen kuuluukin mennä. Itse en silti pahemmin arvosta DJ-settejä, jotka koostuvat vain omista biiseistä. Livesetit sitten erikseen. Mainoksen mukaan Orkidean piti soittaa "Orkidea classics", mutta ei siinä tosiaan tainnut montaa klassikkoa olla joukossa. Muistin itse, että se olisi ollut "Unity classics", joka olisi ollut vielä enemmän itseni mieleeen, mutta ainakin tällä hetkellä The Circucsen sivuilla lukee "Orkidea classics".

Tämä on mielipiteeni (eikä mitään trollailua), joka perustuu vain ja ainoastaan siihen, että arvostan musiikkia. Kaikki "muu" on turhaa. Sillä ei ole mitään merkitystä itselleni kuinka mukava ihminen Tapio on, koska en häntä tunne, mutta arvostin häntä DJ:nä aikoinaan suuresti ja myös tuottajana (vaikka ymmärtääkseni aina on ollut apuna joku muukin, joten on vaikea sanoa mikä osuus kenelläkin on ollut biisien hyvyydessä). Ymmärrän, että negatiivinen palaute aiheuttaa vastustusta, mutta pelkällä "jees jees"-meiningillä ei tapahdu kehitystä lainkaan. Ihmisen persoonalla ei pitäisi olla mitään tekemistä sen kanssa, minkälaiseksi hänen tuottamaansa taidetta arvostetaan. Tätä ketjua lukemalla saan sen kuvan, että monelle Tapsa on tärkempi kuin hänen soittamansa musiikki.


jokke_:lle:
Laitoin korvatulpat hetkeksi Ian Ossian soittaessa Alanis Morrissettea, kun alkoi korkeat taajuudet riipomaan korvia sen verran pahasti. Otin kuitenkin pois hetken päästä, kun tuntuivat tulpat leikkaavan korkeita taajuuksia huomattavasti enemmän kuin matalia ja matalien taso oli jo muutenkin ylikorostunut. Pitää kyllä hankkia kunnon korvien mukaan muotoillut tulpat, kunnon tasaisilla filttereillä, on itse asiassa pitänyt jo kauan. Silti, ihan yleisenä ajatuksena, vaikka se basso tuntuu kivalta, olisi mielestäni järkevämpää soittaa musiikkia edes hieman hiljempaa, koska kaikilla ei kuitenkaan ole korvatulppia mukana, tai sitten on sellaiset tulpat, jotka vaimentavat korkeita ääniä enemmän kuin matalia, kuten minulla tällä kertaa, joten niitä ei tule käytettyä. Tämä nyt ei kuitenkaan liity spesifisesti näihin kekkereihin, koska ongelma on melko universaali.
m1kk3

Posts: 5,560

#50 • • m1kk3 no-life

Replying to Orkidea: 20 years of DJing & album release celebration 12.11.2011 @ Helsinki:

Muistin itse, että se olisi ollut "Unity classics", joka olisi ollut vielä enemmän itseni mieleeen, mutta ainakin tällä hetkellä The Circucsen sivuilla lukee "Orkidea classics".


Kyllä se on ollut koko ajan ja joka paikassa Orkidea classics.

Tämä on mielipiteeni (eikä mitään trollailua), joka perustuu vain ja ainoastaan siihen, että arvostan musiikkia. Kaikki "muu" on turhaa.


Nimenomaan sinun mielipiteesi, ja aika yksin taidat olla sen kanssa. Kyllä klubikulttuuriin kuuluu useimpien ihmisten mielestä paljon muutakin kun vain musiikki. Jos sä et sitä "muuta" arvosta tai ymmärrä, ni se ei oo meidän ongelma.

Sillä ei ole mitään merkitystä itselleni kuinka mukava ihminen Tapio on, koska en häntä tunne, mutta arvostin häntä DJ:nä aikoinaan suuresti ja myös tuottajana


Joo, ei sillä tarvikaan olla. Mutta miks ihmeessä sua vaivaa ja häiritsee se, jos joku täällä topicissa tai vaikka ite bileissä sanoo et Tapsa on ns. "hyvä jätkä" ja miellyttävä ihminen? Onks se jotenkin huono asia ja miten se vähentää hänen tuottajan ja dj:n kykyjään ?

Ymmärrän, että negatiivinen palaute aiheuttaa vastustusta, mutta pelkällä "jees jees"-meiningillä ei tapahdu kehitystä lainkaan.


Joo, tottakai on hyvä että kritisoidaankin tarpeen vaatiessa, silleen sitä kehitystä syntyy. Noi sun kritiikit ei vaan oo mitenkään järkeviä, perusteltuja eikä asiallisia.

Ihmisen persoonalla ei pitäisi olla mitään tekemistä sen kanssa, minkälaiseksi hänen tuottamaansa taidetta arvostetaan.


Niin, SUN mielestä ei pitäisi. Käytännössä kuitenkin se on sula mahdottomuus, koska tottakai ihmisen persoonakin vaikuttaa siihen hänen luomaansa taiteeseen. Itse asiassa se taidehan on osa sitä ihmisen persoonaa. Joten miksi ihmeessä ihminen sen taiteen takana pitäisi kokonaan unohtaa?

Tätä ketjua lukemalla saan sen kuvan, että monelle Tapsa on tärkempi kuin hänen soittamansa musiikki.


Tää on kyllä sun omaa kuvitelmaas. Kerro mulle edelleen, mitä ihmeen pahaa siinä on, että jos juhlitaan taiteilijan 20-vuotista uraa, ni samalla myös hieman puhutaan siitä minkälainen ihminen se taiteilija on, ja miksi hän on kovin rakastettu ja suosittu ? Kyllä mullekin pääasia on tottakai ollu aina musiikki mitä Orkidea on tuottanut ja soittanut, mut miks ihmeessä ei saisi mainita että arvostaa häntä myös ihmisenä ?

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Tapi

Posts: 1,437

#51 • • Tapi Dreamstate
Hei ystävät, en tiedä kuinka hedelmällistä on jauhaa siitä mitä levyjulkkareissa tai bileissä saa soittaa ja millainen jannu itse pääartisti on. DJ:n tehtävä on kuitenkin yleisön viihdyttäminen ja tanssittaminen - siinä jokainen illan artisti onnistui erinomaisesti ja kaikesta päätellen yleisölläkin oli hauskaa. Näitä tekstejä lukiessa vaikuttaa siltä, että nimimerkillä 'skip' oli vaan vähän huono ilta.
skip

Posts: 19

#52 • • skip

Replying to Orkidea: 20 years of DJing & album release celebration 12.11.2011 @ Helsinki:


---
Muistin itse, että se olisi ollut "Unity classics", joka olisi ollut vielä enemmän itseni mieleeen, mutta ainakin tällä hetkellä The Circucsen sivuilla lukee "Orkidea classics".
---

Kyllä se on ollut koko ajan ja joka paikassa Orkidea classics.


---
Tämä on mielipiteeni (eikä mitään trollailua), joka perustuu vain ja ainoastaan siihen, että arvostan musiikkia. Kaikki "muu" on turhaa.
---

Nimenomaan sinun mielipiteesi, ja aika yksin taidat olla sen kanssa. Kyllä klubikulttuuriin kuuluu useimpien ihmisten mielestä paljon muutakin kun vain musiikki. Jos sä et sitä "muuta" arvosta tai ymmärrä, ni se ei oo meidän ongelma.


---
Sillä ei ole mitään merkitystä itselleni kuinka mukava ihminen Tapio on, koska en häntä tunne, mutta arvostin häntä DJ:nä aikoinaan suuresti ja myös tuottajana
---

Joo, ei sillä tarvikaan olla. Mutta miks ihmeessä sua vaivaa ja häiritsee se, jos joku täällä topicissa tai vaikka ite bileissä sanoo et Tapsa on ns. "hyvä jätkä" ja miellyttävä ihminen? Onks se jotenkin huono asia ja miten se vähentää hänen tuottajan ja dj:n kykyjään ?


---
Ymmärrän, että negatiivinen palaute aiheuttaa vastustusta, mutta pelkällä "jees jees"-meiningillä ei tapahdu kehitystä lainkaan.
---

Joo, tottakai on hyvä että kritisoidaankin tarpeen vaatiessa, silleen sitä kehitystä syntyy. Noi sun kritiikit ei vaan oo mitenkään järkeviä, perusteltuja eikä asiallisia.


---
Ihmisen persoonalla ei pitäisi olla mitään tekemistä sen kanssa, minkälaiseksi hänen tuottamaansa taidetta arvostetaan.
---

Niin, SUN mielestä ei pitäisi. Käytännössä kuitenkin se on sula mahdottomuus, koska tottakai ihmisen persoonakin vaikuttaa siihen hänen luomaansa taiteeseen. Itse asiassa se taidehan on osa sitä ihmisen persoonaa. Joten miksi ihmeessä ihminen sen taiteen takana pitäisi kokonaan unohtaa?


---
Tätä ketjua lukemalla saan sen kuvan, että monelle Tapsa on tärkempi kuin hänen soittamansa musiikki.
---

Tää on kyllä sun omaa kuvitelmaas. Kerro mulle edelleen, mitä ihmeen pahaa siinä on, että jos juhlitaan taiteilijan 20-vuotista uraa, ni samalla myös hieman puhutaan siitä minkälainen ihminen se taiteilija on, ja miksi hän on kovin rakastettu ja suosittu ? Kyllä mullekin pääasia on tottakai ollu aina musiikki mitä Orkidea on tuottanut ja soittanut, mut miks ihmeessä ei saisi mainita että arvostaa häntä myös ihmisenä ?




OK, niin vähän arvelinkin, että se on ollut Orkidea classics alusta alkaen. No, sama se. Olisin mä niitäkin mieluummin kuunnellut kuin näitä uusia biisejä.

Olen ehkä "yksin" mielipiteeni kanssa, mutta se ei itseäni haittaa. Vain heikko ihminen muuttaa mielipidettään siksi, että se eroaa muiden mielipiteestä.

Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että sanotaan kuin hyvä jätkä Orkidea on, mutta se on itselleni täysin irrelevanttia. Ehkä se ei tullut tuosta tekstistäni kauhen hyvin selville jostain syystä, mutta musta vähän tuntuu siltä, että monien arvostelukykyyn vaikuttaa se, millaisena ihmisenä he Orkidean näkevät/tietävät/tuntevat ja siksi arvostavat hänen taidettaan enemmän. Kyllähän moni esim. arvostaa oman lapsen tuotoksia korkeammalle kuin muut, joilla ei tähän lapseen ole minkäänlaista tunnesidettä. Tämä on täysin luonnollista. Mutta koska itselläni ei ole Orkideaan minkäänlaista tunnesidettä, en arvosta hänen tekemäänsä taidetta sen tunnesiteen vuoksi, vaan pelkästään sen vuoksi millaista se on.

Voitko eritellä, miten mun kommentit on ollu järjettömiä, perustelemattomia ja asiattomia? Tosin harvemmin sitä ensimmäisessä puheenvuorossa taustoitetaan kaikki mahdolliset perustelut, vaan yleensä niitä väitteitä sitten perustellaan keskustelun edetessä.

Ymmärsit tuon persoona-kommentin ehkä hieman väärin. Se, että joku on miellyttävä persoona, ei tee hänestä sen parempaa taiteilijaa. Itsekin tunnen monta oikein todella miellyttävää ihmistä, jotka eivät kuitenkaan ole mistään kotoisin minkäänlaisen taiteen luomisessa. Sitten taas esimerkiksi Picasso on käsittääkseni ollut lähinnä täysi mulkku, mutta silti arvostan kovasti hänen taidettaan. Väitän, että ihmisen persoonan miellyttävyyden ja hänen luomansa taiteen välillä ei ole minkäänlaista, ainakaan positiivista, korrelaatiota. Tutkimusta en ole asiasta tehnyt, vaan väite perustuu omiin havaintoihini.
skip

Posts: 19

#53 • • skip

Hei ystävät, en tiedä kuinka hedelmällistä on jauhaa siitä mitä levyjulkkareissa tai bileissä saa soittaa ja millainen jannu itse pääartisti on. DJ:n tehtävä on kuitenkin yleisön viihdyttäminen ja tanssittaminen - siinä jokainen illan artisti onnistui erinomaisesti ja kaikesta päätellen yleisölläkin oli hauskaa. Näitä tekstejä lukiessa vaikuttaa siltä, että nimimerkillä 'skip' oli vaan vähän huono ilta.




Itse asiassa, mulla oli ihan hyvä ilta, vaikkei se mitenkään täydellinen ollutkaan.
Jokke L

Posts: 1,203

#54 • • Jokke L [GoodMusic]
mä nyt sanon tän yhen jutun vielä: jos on jonkun dj:n levyjulkkarit, ni totta helvetissä siel tulee just niitä biisejä mitä siin kyseisessä levyssä on. vai onko tuo jotenkin täysin outo asia ymmärtää? ja sit kun tuo asia on jo tiedossa ennen bileisiin lähtöä ja sit valittaa jälkikäteen et ei ollu hyvä ilta musiikillisesti ni musta se on vaan aika naurettavaa, do you know what I mean?

mut se siitä.

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

Duukkis

Posts: 627

#55 • • Duukkis dj PoikkiTieteellinen
Kiitos hienoista bileistä! Mestaa ei ollut ängetty ihan niin täyteen kuin joskus aikaisemmin, mikä oli positiivista. Erityisesti jäi mieleen Orkidean setti ja Jokke b2b Ender, jota kaverinikin tiesi etukäteen hehkuttaa, sekä Jay Mellin, jota ehdin hetken kuulemaan ennen kuin piti mennä nukkumaan. Housemusiikki on viime aikoina alkanut kiinnostamaan yhä enemmän ohjattujen tanssituntien vuoksi, ja toi musiikki oli todellakin sellaista, jota tykkään tanssia!
Tapi

Posts: 1,437

#56 • • Tapi Dreamstate
20-vuotinen menestyksellinen ura ihan millä tahansa alalla on todella kunnioitettava suoritus. Tässä tapauksessa asian arvoa nostaa mielestäni erityisesti se, että kulttuuri ja musiikki muuttuvat koko ajan ja ihmiset sen mukana - vaatii todellista omistautumista pysyä kyydissä ja pystyä uusiutumaan ajan myötä. DJ on duunissa silloin kun muut viettävät vapaa-aikaa ja on varsinkin bileympäristössä yleensä illan tärkein asia. Parhaimmillaan hän hallitsee koko tilaisuutta pyörittäen huutavaa tanssilattiaa samalla lukien mitä se seuraavaksi haluaa kuulla vieden jatkuvasti iltaa eteenpäin. Oletteko koskaan ajatelleet kuinka siistiä on, että tällaisia tyyppejä on olemassa?

Mun mielestä Orkidea on asialleen omistautunut taiteilija ja työssään ihan huiman lahjakas jäbä, jonka uraa on ollut kunnia seurata ja käydä kuuntelemassa bileissä hänen settejään. Hänen tekemisessään aistittava luovuus ja ammattiylpeys yhdessä rakkauteen musiikkia, bilekulttuuria ja yleisöä kohtaan antavat muuten hillitylle ja jossain määrin jopa vaatimattomalle persoonalle valovoimaa, jota ei voi kuin ihailla.

Artistille vielä kerran onnittelut, kiitokset ja hatunnosto kaikesta tähän asti tehdystä ja vielä tehtävästä. Toivottavasti ura jatkuu vielä pitkään!

* * *

Illan bileet olivat tietenkin kaikin puolin onnistuneet ja yleisöstä huomasi kuinka kaikki olivat odottaneet tapahtumaa. Ian Ossia on aina kova ja tulihan sieltä tälläkin kertaa tinkimätön valikoima vanhempia klassisia proge- ja trancebiisejä.

Circus on imo kaupungin paras suuri venue, joka oltiin tälläkin kertaa laitettu hienoksi valoilla ja näyttelyllä. Soundi muuttui harmittavasti vähän bassopuuroksi illan myötä, mutta tällä kertaa se ei menoa pahemmin haitannut.
Juhgu

Posts: 7,921

#57 • • Edited Juhgu Virnistelijä
No juu, tuohon aikaisempaan keskusteluun tekee mieli kommentoida että skip on oikeassa siinä ettei se bilekokemus ihan aina ole ihan sataprosenttisesti pelkästä sen hetkisestä musiikista + miksaustaidosta kiinni.

Esimerkiksi kun näillä synttäreillä ~tuhat(?)päinen yleisö on yhtä hymyä ja muutenkin kollektiivisesti onneasta soikeana Orkidean astuessa lavalle, alkaa siinä itseäkin väkisin vähän hymyilyttää. Se taas saattaa hymyilyttää jotain toista, ja noidankehä on valmis ohnoes. Ehkä tämä yleisön "kuulematta mehuissaan" -fiilistely on joidenkin pop-ikoneiden kohdalla lähinnä markkinoinnin ja tuottajien tulosta, mutta tämän DJ:n tapauksessa tuskin kukaan jaksaa kiistää etteikö se olisi omalla työllä ja taidolla reilusti ansaittu reaktio.

Mikäköhän siinä sitten minuakin oikein hymyilytti, kun trance ei ole itselleni se ykkösgenre, en tunne Orkideaa henkilökohtaisesti, en ole läpikotaisesti stalkannut hänen uraansa (itse asiassa olin n. 8-vuotias hänen aloitellessaan), olin paikalla ~selvinpäin, enkä sen hetkisestä musiikista/DJ-peroformanssistakaan vielä ensimmäisen 10 sekunnin perusteella ollut muodostanut kovin kattavaa analyysiä?

En tiiä. Mulla oli varmaan kaikin puolin väärät syyt olla noissa bileissä. Siltikään ei kaduta että tuli käytyä. Jännä.

Jos käy bileissä ihan puhtaasti soundin ja biisivalintojen takia, ja ääni meinaa puuroutua kuten tuolla valitettavasti kävi, niin vähän auttaa jos:
1. Investoi niihin kunnon tulppiin, srsly. Ero on valtava.
2. Vaeltaa ympäri salia niin kauan että hyvä kuunteluspotti löytyy, tuollaisessa tilassa kun ääni ei voi mitenkään jakautua tasaisesti.
3. Herättää äänimiehen jos se on taas sammunu miksauspöydän ääreen, ja
4. Varmistaa että subbarin päällä ei tamppaa kuosisia sotamursuja. Resonoi nääs ikävästi ja ääniaallot lähtee ihan vinoon.


Joka tapauksessa, rakentava kritiikki on hyvä juttu (uskoisin) ja sille on aikansa ja paikkansa - jos Orkidea soittaa noin miljoona keikkaa viikossa noin 20 vuoden ajan, niin niistä löytyy luultavasti monta hyvää tilaisuutta käydä heittämässä se analyyttinen kommentti setin rakenteesta ettei mies jää tyystin kehittymättä. Mut sit kun kerran pitää bileet näiden 20 vuoden ja tsiljardinbiljardin keikan kunniaksi niin ehkä just silloin kuulisi mielummin vaan jotain positiviista. Itse toki kannatan sananvapautta mutta toi nyt varmaan selittää sen miksi fanit on puolustuskannalla.


P.S. Kiitos kivoista bileistä, tuun jatkossakin teidän skeneen kuokkimaan jos tämmösillä TRÄNSEBILEILLÄ saa mobilisoitua paikalle noin suuren joukon kavereita ja tuttavia. *hihu*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

eugina

Posts: 898

#58 • • eugina YleX tt-i *sydän*
Jos sitä kans jotain mainitsis..Joo oli kyllä hienot kekkerit, Metaversen albumijulkkareissa olleena "tiesi" hieman mitä tuleman pitää, täytyyhän dj:n soittaa niitä uusia biisejä eikä vanhaa, vaikka missä lukis "classics"..Sitä paitsi, Tapsahan on monissa haastatteluissa painottanut kuinka uusi albumin on ns. sekoitus uutta soundia vanhoilla viboilla/koukuilla höystettynä. Hienosti toimii uudelleen käsiteltynä esim. Hale Bopp, Killa ja Unity:sta puhumattakaan.

Henkilökohtaisesti en Tapsaa tunne, mutta se miten mies käyttäytyy, aina hymy kasvoilla, ottaa kontaktia yleisöön, jaksaa jutella myös tuntemattomille, kertoo kyllä ihmisestä jotain. On aidosti ihminen ihmiselle, vaikka muut häntä ylöspäin katsoisivatkin. Nämä asiat saavat kyllä ison käden ja kunnioituksen allekirjoittaneelta.

Mitä setteihin tulee, niin ylivoimaisesti parhaiten musiikillisesti ja setin rakentelun osalta upposi Mr.A:n setti. Kerrassaan loistava! Ian Ossian soundi ei aivan ollut sitä omaa aluetta. Tapsan settejä on vuosien varrella (kyllä uskallan puhua vuosista, vaikka ikä ei vielä 30:ntä lähenekään) tullut sen verran kuultua, että eihän tämä parasta Tapsaa ollut, mutta juuri sitä mitä albumijulkkareissa pitääkin soittaa..

Muutenkin järjestelyt toimi, ei ollut sitä ylitsepääsemätöntä tungosta niin kuin joissain bileissä, iso +! todella mukava ylläri oli, kun Ossian setin aikana eksyttiin yläkertaan, kopperin vippi oli juuri loppunut, mutta tarjoiltavaa riitti vielä..sai vähän suolasta napaan :P kiitos ja anteeks :D

Ainoa miinus oli kyllä volat, bassot alkoi mennä viimeistään Tapsan setin aikana niin puuroks, seiso missä seiso, ja kyllä oli tulpat. Mutta mielipiteitä tästäkin riittää eli ei siitä sen enempää.

Kaiken kaikkiaan todella onnistuneet kekkerit! Kiitos vielä järjestäjille, dj:eille ja tietysti päiväsankarille! oli kunnon pöhinät! *joo*

--
*nuotti* I can see the light of hope in your eyes *nuotti*

Ouzee

Posts: 55

#60 • • Ouzee
Hiukan myöhässä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan... *hymy*

Uskomattoman mukavat bileet, paljon vanhoja muistoja, staroja, hymyä, kaikkea.... Mitään ei oikeastaan puuttunut täydellisen bile-illan onnistumiseksi vaadittavista asioista! :)

Orkidea (ja kaikki muutkin illan dj:t) soittivat hyvin valikoitua musaa ja juuri sopivan hengen omaavia biisejä ko. tapahtumaa ajatellen. Iso käsi kaikille tiskijukille!

Ohessa muutamia videoita illan tiimoilta:

http://www.facebook.com/profile.php?id=628017080&ref=tn_tnmn#!/photo.php?v=10150384833062081&set=vb.628017080&type=2&theater

http://www.facebook.com/profile.php?id=628017080&ref=tn_tnmn#!/photo.php?v=10150384840957081&set=vb.628017080&type=2&theater

http://www.facebook.com/profile.php?id=628017080&ref=tn_tnmn#!/photo.php?v=10150384860262081&set=vb.628017080&type=2&theater

http://www.facebook.com/profile.php?id=628017080&ref=tn_tnmn#!/photo.php?v=10150384888022081&set=vb.628017080&type=2&theater

http://www.facebook.com/profile.php?id=628017080&ref=tn_tnmn#!/photo.php?v=10150384904932081&set=vb.628017080&type=2&theater

Ja Tapin kirjoittama kommentti 14.11.2011 22:50 on täyttä asiaa sanasta sanaan alusta loppuun! Piste :)

Seuraavia odotellessa! *piis* *nauru*

-O-