CLINIC presents at Venue opening party: JOHN DIGWEED (UK) 4.11.2011 @ Helsinki

58 posts, 3 pages, 25,085 views

markkuarimo

Posts: 75

#41 • • markkuarimo
imo, alku illasta ne strobovalot oli aivan liian täysillä tai siis nopeat.

En mä ny usko siihen että se on maku asia jos ei pysty näkee kaveri joka seisoo 30 centin päässä.

Meibi mä olen liian herkkä valolle pimeässä ... mutta, I felt like I was about to experience seizure like symptoms if it didn't stop soon ... se siitä ja jossain kohtaa valot vihdoin rauhoittu ja oli aika mennä takas tanssi lattialle.

Kaiken kaikkia kovat kemut ja hyvät avajaiset.

Kiitokset Clinicille ja Venue:n henkilökunnalle.
Apo

Posts: 1,574

#44 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Replying to CLINIC presents at Venue opening party: JOHN DIGWEED (UK) 4.11.2011 @ Helsinki:


Joo noita nyt on nähty maailman sivu ja tohon on totuttu, mutta toi DB4 on toimintaperiaatteeltaan erilainen kuin "perinteiset" mikserit ni jotenki sitä ois uskonu että jos sitä erikseen pyydetään, ni sitä osattais sit käyttääkin sen vaatimalla tavalla.



Eikös tommosessa luukuttamisessa auttais et DJ:lle laitetaan isompi monitori, mikä menee vielä pienestäki ylityksestä ruvelle? *pahis*
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#46 • • kuilu ja kummitus

Replying to CLINIC presents at Venue opening party: JOHN DIGWEED (UK) 4.11.2011 @ Helsinki:

Ensi kerralla vaikka sitten lippujen hinnat hieman ylös/vähemmän populaa sisään, niin se olisi kiva se.


...

Ensi kerralla vaikka sitten jäät ite himaan, ni on muilla enempi tilaa?

Mulle jos tulee joku sanomaan bileis, et "on liikaa jengii", ni yleensä osoitan oven suuntaan. Sama juttu, jos tulee itelle sellanen olo, ni lähen menee.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#47 • • Edited kuilu ja kummitus

Jossain rock-puolen keikalla se "sillit purkissa"- meno saattaa toimia, mutta proge houseen ei.


En tiedä sit, et onko progehouse bileitten neliömäärälle joku tietty lukumäärä jengiä, mut parhais bileis, niin tekno, rock, punk kuin vhatevö, joissa itse olen ollut, on aina ollu ihan tusti jengiä. Ja tun kuuma.

Kuten Paul Easy jo totesikin, ni maailman klubeihin verrattuna Suomen tanssilattioilla on ikävän väljää.

(PS. Onpas järkevää koodia, voi quottaa VAA yhtä per posti?)

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

pyhimys

Posts: 622

#48 • • pyhimys

Replying to CLINIC presents at Venue opening party: JOHN DIGWEED (UK) 4.11.2011 @ Helsinki:


---
Ensi kerralla vaikka sitten lippujen hinnat hieman ylös/vähemmän populaa sisään, niin se olisi kiva se.
---

...

Ensi kerralla vaikka sitten jäät ite himaan, ni on muilla enempi tilaa?

Mulle jos tulee joku sanomaan bileis, et "on liikaa jengii", ni yleensä osoitan oven suuntaan. Sama juttu, jos tulee itelle sellanen olo, ni lähen menee.



No johan tulee nyt jyrkkää tekstiä:D

Itselle ehkä suurempi ärsytys kuin populan määrä oli se, että jotkut tuntuivat ravaavan edestakaisin tanssilatialla, välittämättä suuremmin jo siellä olevista. ts. kyynärpäät edellä eturiviin ja sieltä pois sitten viiden minuutin jälkeen.

Periaatteessa itsekin viihdyn enemmän klubilla, jossa on kohtuu runsaastikin porukkaa, mutta tuo tönimisen määrä vaan ärsytti jossain määrin, varsinkin kun oli vesiselvänä liikenteessä. Ja jos olisin järjestäjä niin varmasti näkisin itsekin mieluummin täyden klubin kuin puolityhjän.

ps. saanko nyt kuitenkin tulla ensi kerrallakin bileisiin?
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#49 • • Edited kuilu ja kummitus

Replying to CLINIC presents at Venue opening party: JOHN DIGWEED (UK) 4.11.2011 @ Helsinki:

No johan tulee nyt jyrkkää tekstiä:D

----

ps. saanko nyt kuitenkin tulla ensi kerrallakin bileisiin?


NO ei must sen jyrkempää ku omas oli. =) Ja totta kai saat tulla bileisii, mut pointtina, et saaks kans KAIKKI muutki tulla, jotka siel oli? Sinähän sitä populaa olit karsimassa, ja ehdotin, et näytä esimerkkiä muille.

Oisko sinusta valkkaamaan ne, jotka poistetaan tai joilta evätään sisäänpääsy, jotta lopuilla olis väljempää?

United we dance, divided we pose!

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

pyhimys

Posts: 622

#50 • • pyhimys

Replying to CLINIC presents at Venue opening party: JOHN DIGWEED (UK) 4.11.2011 @ Helsinki:


---
No johan tulee nyt jyrkkää tekstiä:D

----

ps. saanko nyt kuitenkin tulla ensi kerrallakin bileisiin?
---

NO ei must sen jyrkempää ku omas oli. =) Ja totta kai saat tulla bileisii, mut pointtina, et saaks kans KAIKKI muutki tulla, jotka siel oli? Sinähän sitä populaa olit karsimassa, ja ehdotin, et näytä esimerkkiä muille.

Oisko sinusta valkkaamaan ne, jotka poistetaan tai joilta evätään sisäänpääsy, jotta lopuilla olis väljempää?

United we dance, divided we pose!



peace vaan sinnekin:) Eiköhän järjestäjä voi jatkossakin hoitaa nuo karsimiset ja paikan kapasiteetti loput. Eipä nyt ole itsellä tästä enempää sanottavaa.

Ja ettei unohtuisi, niin bileet oli hyvät ja tulen seuraavankin kerran:) "ihan kiva" aloitus Venuelta Digweedin muodossa ja jatkuu vielä Dubfirella. Kiitän ja kumarran järjestäjän suuntaan:)
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#51 • • Edited kuilu ja kummitus

Replying to CLINIC presents at Venue opening party: JOHN DIGWEED (UK) 4.11.2011 @ Helsinki:

Eiköhän järjestäjä voi jatkossakin hoitaa nuo karsimiset ja paikan kapasiteetti loput. Eipä nyt ole itsellä tästä enempää sanottavaa.


Sano ny sen verran vielä, et hyväksytkö, jos se "karsiminen" aloitetaan esimerkiksi sinusta?

Itse bileitä silloin tällöin järkkäilevänä en ainakaan osaa sanoa, et mistä se "karsiminen" tulisi aloittaa; sisään pääsee ovesta ja ammattitaitoinen portieeri osaa "karsia" jo siinä kynnyksellä. Ja JOS joidenkin mielestä jengiä tulisi "karsia" vielä lisää, niin loogisinta on aloittaa se "karsiminen" heistä, eiköstä vain?

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Amnesia

Posts: 888

#52 • • Edited Amnesia

Replying to CLINIC presents at Venue opening party: JOHN DIGWEED (UK) 4.11.2011 @ Helsinki:



Sano ny sen verran vielä, et hyväksytkö, jos se "karsiminen" aloitetaan esimerkiksi sinusta?

Itse bileitä silloin tällöin järkkäilevänä en ainakaan osaa sanoa, et mistä se "karsiminen" tulisi aloittaa; sisään pääsee ovesta ja ammattitaitoinen portieeri osaa "karsia" jo siinä kynnyksellä. Ja JOS joidenkin mielestä jengiä tulisi "karsia" vielä lisää, niin loogisinta on aloittaa se "karsiminen" heistä, eiköstä vain?



Noin yleisellä tasolla (en nyt viittaa näihin bileisiin mitenkään, nähtävästi oli useimpien mielestä hyvät bileet) niin kyllähän tietysti tapoja riittää:

1) "luonnollinen" karsinta ihan vaan sillä, että bileet ei ole keskellä kaupunkia yökerhossa ja minne kukaan ei tule ns. vahingossa sisään (tämä on oikeastaan ideaalisin tapa)
2) "kutsuilla sisään", rajoitettu markkinointi, UG-tyyli
3) "vain ennakoilla sisään"
4) tietyn kapasiteettirajan jälkeen vain ennakoilla sisään (sitäkin on kai ollut että tietyn rajan jälkeen ei edes ennakolla ole päässyt sisään, mutta silloin on mennyt ovitoiminta vähän vituilleen)
5) portsari karsii porukkaa pärstän / sukupuolen mukaan, suurkaupunkityyliin...
jne.

Sitten tietysti kompensointi siihen, että odotetaanko bileistä voittoa/persnettoa/plusmiinusnolla, vs. se että miten hyvät bileet ylipäänsä halutaan järkätä. Jotkut tykkää siitä, että tanssilattia on aivan täynnä, jotkut ei. Ei kannata myöskään yleistää siihen tyyliin että Suomen ulkopuolella olisi täydempää, minusta Helsingissä on aika keskimääräistä sen suhteen, kokemusta tämän genren bileistä toistakymmentä maata ja muutama maanosa.
pyhimys

Posts: 622

#53 • • pyhimys

Replying to CLINIC presents at Venue opening party: JOHN DIGWEED (UK) 4.11.2011 @ Helsinki:


---
Eiköhän järjestäjä voi jatkossakin hoitaa nuo karsimiset ja paikan kapasiteetti loput. Eipä nyt ole itsellä tästä enempää sanottavaa.
---

Sano ny sen verran vielä, et hyväksytkö, jos se "karsiminen" aloitetaan esimerkiksi sinusta?



Jos tulen ovelle ilman lippua, eikä sisään enää mahdu, niin kyllä hyväksyn. Oma moka silloin. Varmaan voit itsekin myöntää, että joskus myös paikan kapasiteetti tulee vastaan? Tapahtuman järjestäjä ja laki määritelköön milloin se raja tulee vastaan. Itse nyt vaan en viihdy klubilla, jos en pysty edes kunnolla tanssimaan. Ja tämä nyt siis ihan yleisellä tasolla siis.
markkuarimo

Posts: 75

#54 • • markkuarimo

Replying to CLINIC presents at Venue opening party: JOHN DIGWEED (UK) 4.11.2011 @ Helsinki:

En ollut bileissä, mutta ei voi olla ihmettelemättä miten Digweedin tason tekijä voi vetää mikseriä punaiselle o_O Ilmeisesti äänitekninen osaaminen ja kuuluisuus eivät kulje läheskään käsi kädessä.



Nykyään aika usein DJ:t pitää esintymis ajallakin (niinkuin Johnila oli) tulpat tai jotkut bio ears (eri materiaali kuin normaali pulpat). Tää vaikuttaa tosi paljon miltä taajuudet kuulosta (sama jos on custom hearing aids with built in amplifiers and pole filters). Eli, jos ei osaa kiinittää huomio output mittareihin ja esmer olettaa että limitteri on jumala mikä hoitaa sären pois ... niin tulpat korvissa ollen se PA ei kuulosta lähellekään yhtä huonolta tai "clipped."

En puutu siihen miksi itte Digweed ei kuunellu kuin hänelle mainittiin muutaman kertaa että oli liian kovalla.

Playing records is a different art than live sound reinforcement but of course you would think it's not asking too much to keep the levels within nominal operating range.

Silti, mun kokemukset yleisesti klubi maailmalla on todennut se että DJ ei ole ääniteknikko. Ero mitä todellakaan ei tarvi ymmärrätää jos haluu nauttii musiikista ja tanssia.
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#55 • • kuilu ja kummitus
Pyhimys, toki tiettyyn tilaan mahtuu vain tietty määrä ihmisiä, mutta meinaatko siis, että näis bileis se sallittu kapasiteetti ylitettiin? Ja muista nyt, et meitsin avautuminen lähti siitä, et toivoit eräänä ratkaisuna lippujen hintaa korkeammaksi, eli "köyhät kyykkyyn". Joka oli asenne aikoinaan 70/80-lukujen super-blingbling-discoissa ja aiheutti sen, että köyhemmän väen tanssimusa siirtyi kellareihin ja varastoihin, ja sitä taas lähti... noh, kyllä te tiedätte. =)

Amnesia, toki ymmärrän, miten jengiä karsitaan, mutta kyse olikin siitä, että kenet karsitaan, ja olen siitä samaa mieltä, että jätän sen julkisissa bileissä ammattitaitoiselle ovihenksulle.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

pyhimys

Posts: 622

#56 • • pyhimys

Replying to CLINIC presents at Venue opening party: JOHN DIGWEED (UK) 4.11.2011 @ Helsinki:

Pyhimys, toki tiettyyn tilaan mahtuu vain tietty määrä ihmisiä, mutta meinaatko siis, että näis bileis se sallittu kapasiteetti ylitettiin? Ja muista nyt, et meitsin avautuminen lähti siitä, et toivoit eräänä ratkaisuna lippujen hintaa korkeammaksi, eli "köyhät kyykkyyn". Joka oli asenne aikoinaan 70/80-lukujen super-blingbling-discoissa ja aiheutti sen, että köyhemmän väen tanssimusa siirtyi kellareihin ja varastoihin, ja sitä taas lähti... noh, kyllä te tiedätte. =)



Olet kyllä siinä oikeassa, että lippujen hinnan nostaminen ei ehkä ole mikään ratkaisu. Jos köyhät laitetaan kyykkyyn, niin olen ensimmäisten joukossa kyykyssä :) Heitin tuon ajatuksen sen pienessä ärsytyksessä.

Lähinnä tässä illassa ärsytti semisti se, kun tuntui ettei missään saa "rauhassa" tanssia. Liian ahdasta minulle tai sitten porukka olisi voinut vähän katsoa mistä liikkui (ei ehkä kannata aina yrittää tunkea sinne eturiviin/liikkua ympäri tanssilattiaa?). Tämä siis puolesta yöstä tuonne vaille kahteen aikavälillä. Loppuilta menikin ihan mukavasti. Yleensä minua ei haittaa vaikka olisikin suht ahdasta kunhan saan vaan nauttia musiikista ilman merkittäviä häiriöitä. Nyt se ei vaan onnistunut koko aikaa.

Yhteenvetona: ehkä ongelma ei niinkään ollut ihmisten määrä vaan käytös/"tanssilattiaetiketti"
Jil

Posts: 682

#57 • • Jil

Replying to CLINIC presents at Venue opening party: JOHN DIGWEED (UK) 4.11.2011 @ Helsinki:


---
Pyhimys, toki tiettyyn tilaan mahtuu vain tietty määrä ihmisiä, mutta meinaatko siis, että näis bileis se sallittu kapasiteetti ylitettiin? Ja muista nyt, et meitsin avautuminen lähti siitä, et toivoit eräänä ratkaisuna lippujen hintaa korkeammaksi, eli "köyhät kyykkyyn". Joka oli asenne aikoinaan 70/80-lukujen super-blingbling-discoissa ja aiheutti sen, että köyhemmän väen tanssimusa siirtyi kellareihin ja varastoihin, ja sitä taas lähti... noh, kyllä te tiedätte. =)

---


Olet kyllä siinä oikeassa, että lippujen hinnan nostaminen ei ehkä ole mikään ratkaisu. Jos köyhät laitetaan kyykkyyn, niin olen ensimmäisten joukossa kyykyssä :) Heitin tuon ajatuksen sen pienessä ärsytyksessä.

Lähinnä tässä illassa ärsytti semisti se, kun tuntui ettei missään saa "rauhassa" tanssia. Liian ahdasta minulle tai sitten porukka olisi voinut vähän katsoa mistä liikkui (ei ehkä kannata aina yrittää tunkea sinne eturiviin/liikkua ympäri tanssilattiaa?). Tämä siis puolesta yöstä tuonne vaille kahteen aikavälillä. Loppuilta menikin ihan mukavasti. Yleensä minua ei haittaa vaikka olisikin suht ahdasta kunhan saan vaan nauttia musiikista ilman merkittäviä häiriöitä. Nyt se ei vaan onnistunut koko aikaa.

Yhteenvetona: ehkä ongelma ei niinkään ollut ihmisten määrä vaan käytös/"tanssilattiaetiketti"



Oleksä oikeesti käynyt koskaan kenenkään toisen "maailman staran" kun digweedin keikalla? Siellä ei todellakaan ollut mitenkään ahdasta vertaa mihin muuhun vaan maailman staran keikkaan suomen maalla / maailmalla suhteutettuna kapasiteettiin. Se on ihan v*tun sama minne keikalle menet, aina niitä urpoja löytyy ketkä sahaa ympäri tanssilattiaa ja kantelee niitä lasituoppeja keskelle tanssilattiaa. Silmät auki
pyhimys

Posts: 622

#58 • • Edited pyhimys

Replying to CLINIC presents at Venue opening party: JOHN DIGWEED (UK) 4.11.2011 @ Helsinki:


Oleksä oikeesti käynyt koskaan kenenkään toisen "maailman staran" kun digweedin keikalla? Siellä ei todellakaan ollut mitenkään ahdasta vertaa mihin muuhun vaan maailman staran keikkaan suomen maalla / maailmalla suhteutettuna kapasiteettiin. Se on ihan v*tun sama minne keikalle menet, aina niitä urpoja löytyy ketkä sahaa ympäri tanssilattiaa ja kantelee niitä lasituoppeja keskelle tanssilattiaa. Silmät auki



Arvasit oikein. Ekaa kertaa olin "reiveissä"... jee jee.

Urpoja riittää joka bileisiin ja sillä hyvä. Tällä kertaa oma ärsytyskynnys vain ylittyi. Tämä saattoi johtua omasta fiiliksestä, muiden käytöksestä, tungoksesta tms. Joskus käy näin. Ehkä jonain toisena iltana nämä asiat eivät olisi haitanneet? Ei kai tästä nyt tarvitse enempää jauhaa? Ilta jäi kuitenkin positiivisen puolelle, joten en ainakaan itse jaksa tästä enää enempää kirjoitella.

edit. ja ettei kenellekkään jää väärää kuvaa, niin ihmiset käyttäytyi tuolla muuten erittäin hyvin pl. tuo "sahaaminen"