Olen ennenkin eksynyt tänne klubitus -sivuille, mutta vasta nyt päätin rekisteröityä, koska viime vuosien satunnainen levysoitinhaaveilu räjähti tällä viikolla käsiin ja nyt tuntuu siltä, että on AIVAN PAKKO saada omat levarit kera mikserin.
Olen tehnyt musiikkia jo useamman vuoden ja aika hyvin kaikenlaiset laitteet ja niiden erilaiset ominaisuudet ovat hallussa/tiedossa. Ja tiedossa on myös se, että jos soitin on huono, ei sitä kauaa jaksa soittaa. Ja suurinpiirtein näillä eväillä pitäisi nyt koota oma levarinurkkaus.
Budjetti ei ole aivan lyöty lukkoon, mutta ihan mitään tonnin teknareita en pysty hankkimaan. Jos tonnilla saisin ainakin lähes kaiken tarpeellisen niin olisin tyytyväinen ja jäisi rahaa vähän juustoonkin. (HUOM! saa tarjota omia soittimiakin!)
Eli siis, tarkoitus olisi saada sellaiset levarit, jotka ovat käytettävyydeltään mukavat, ominaisuuksiltaan kohtuullisen hyvät ja kestävyyskään ei ole pahitteeksi. Tulen siis miksaamaan musiikkia sekä scratchailemaan ja mahdollisesti tekemään kaikenlaista, mitä nyt levareilla voi tehdä musiikintuotannossa/kuuntelussa.
Olen ajatellut että ostaisin toiseksi soittimeksi Stanton suoraveto 150 -soittimen. http://www.thomann.de/fi/stanton_str8150.htm , koska kämpässäni on vähän maadoituksen kanssa ongelmia + tuo vaikuttaa ihan näppärältä vekottimelta muutenkin
Toinen soitin voisi olla joku reilusti edullisempi tai vaikkapa käytetty (tarjouksia?). Onko mitään järkeä/väliä, että levysoittimet ovat erilaiset?
Mikseri olisi hyvä olla vähintään kolmiraitainen, koska normaalistikin sotken aika paljon elementtejä päällekkäin, kun musiikkia räpellän. Kolmanneksi "soittimeksi" jossakin vaiheessa hankin esim. macin, mutta aluksi on pakko pärjätä ihan pöytä pc:llä.
Aktiivimonitorit löytyvät jo valmiiksi + luurit (AKG studio monitor) mutta saa kyllä ehdottaa hyviä miksailuluureja + haluaisin tietää, mitä dj:t kuuntelevat luureista silloin, kun he sillei coolisti pitävät luuria korvalla ja vääntelevät vipuja? (levareiden ja miksereiden ominaisuudet ovat vähän hakusessa, koska en ole koskaan päässyt kokeilemaan miksailua... silti tiedän, että homma tulee hoitumaan! )
Klubitus -sivut ovat varmaankin enempi keskittyneet tranceen ja muuhun elektroonisempaan(?). Itse todennäköisesti tulen enempi miksailemaan vähän urbaanimpaa musiikkia, mutta tuskin se asia kauheesti vaikuttaa siihen, että TE tiedätte aika paljon paremmin levareista kuin minä.
Haluaisin saada kerralla sellaisen setin, että homma on mahdollisimman hauskaa! Ja joo, varmaan on montakin vastaavaa ketjua, mutta koska koitan koota custom-settiä itselleni, teen sen ihan omassa ketjussa.
Vinkkejä ja kaikenlaista voi tässä ketjussa myös kertoa ihan niin paljon kuin mitä mieleen tulee ja mitä moderaattorit antavat myöten