Minut on hinnoiteltu ulos

41 posts, 3 pages, 23,021 views

tommib

Posts: 3,204

#21 • • tommib

Replying to Minut on hinnoiteltu ulos:

Sit varmaan haet sen sämpyläs ja kahvis lidlistä tms



En käytä Lidliä, koska se on epäeettinen kauppa. Tiedoksesi ostan Arto Nordqvistin kahveja, koska ne ovat reilun kaupan piiriin kuuluvia ja parhaita. Mielummin ostan hyvää, kunnollista kahvia joka maksaa hieman enempi (6,50€/paketti) kuin käyn kahvilassa juomassa kusivedelle maistuvaa litkua ja maksan siitä 2,80€. Esin Waynesin peruskahvi ei ole omaan makuun yhtään.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#22 • • Jussi Soro choon!

Replying to Minut on hinnoiteltu ulos:

Niin, tässäkin varmaan pitäis vähän tähdentää sitä, että onko kysymys siitä pannukahvista minkä ihminen kaataa itse kassalla kuppiin jonka kiikuttaa sitten likaisten astioiden keräämispisteeseen. Tuollaisesta "itsepalvelukahvista" toi on mielestäni ihan vitun syyhky hinta.

"Erikoiskahvit" on sitten asia eriskeen, kun siinä työntekijä joutuu jokaisen kahvin kohdalla valmistamaan sen erikseen ja tällöin onkin mielestäni oletettavaa, että hinta on korkeampi.


Ongelma on toki myös siinä, että suomalainen kuluttaja ei osaa vaatia laatua tai palvelua. ABC:lla vedetään 6 tuntia vanhaa automaattikahvia ja pakasteviineriä, eikä paremmasta tiedetä. Samaan aikaan joku oikeasti pieteetillä ja rakkaudella pyöritetty pieni kahvila jää ilman asiakkaita, kun sieltä ei saa plussapisteitä. Safkaa käydään syömässä 18€ hintaan Rossossa ja Amarillossa, mutta 22€ hintainen ruoka laadukkaassa ala carte-paikassa on ryöstöhintainen, vaikka ruoan laadusta ei voida puhua edes samana päivänä. Kaupunkien keskustoista on vaikeaa löytää muuta kuin paskimmat ketjuraflat ja -kahvilat, kiitos mm. S-ryhmän kohtuullisen selkeän korruptiomallin.

Toinen juttu, jos ulkona syöminen on "liian kallista", niin miksi siellä sitten pitää syödä? Kyllä mulle ainakin raflassa käynti on lähes aina tapahtuma, johon haluaa panostaa riittävästi aikaa ja jolloin osaan myös vaatia laatua ruoan suhteen - äärettömän harvoin mulle jää sellainen olo, ettei ruoka olisi ollut rahan arvoista. Paskasta ei kannata maksaa edes vähääkään, tekee sitten mieluummin itse safkat himassa ja säästää rahaa sen muutaman euron verran enemmän, jolloin pystyy oikeasti sijoittamaan laadukkaaseen nautintoon.

Ei sillä, onhan ruoka kaupassa aivan naurettavan hintaista.
fi-do

Posts: 380

#23 • • fi-do

Replying to Minut on hinnoiteltu ulos:


---


Ongelma on toki myös siinä, että suomalainen kuluttaja ei osaa vaatia laatua tai palvelua. ABC:lla vedetään 6 tuntia vanhaa automaattikahvia ja pakasteviineriä, eikä paremmasta tiedetä. Samaan aikaan joku oikeasti pieteetillä ja rakkaudella pyöritetty pieni kahvila jää ilman asiakkaita, kun sieltä ei saa plussapisteitä. Safkaa käydään syömässä 18€ hintaan Rossossa ja Amarillossa, mutta 22€ hintainen ruoka laadukkaassa ala carte-paikassa on ryöstöhintainen, vaikka ruoan laadusta ei voida puhua edes samana päivänä. Kaupunkien keskustoista on vaikeaa löytää muuta kuin paskimmat ketjuraflat ja -kahvilat, kiitos mm. S-ryhmän kohtuullisen selkeän korruptiomallin.



Henk.koht. olen kyllä valmis maksamaan laadukkaasta ruuasta jopa vaikkapa 5-10€ enemmän koska sille että jos maksat huonosta ruuasta ei voi edes määritellä hintaa. Onhan tollanen 25-30€ annos kyllä kohtalaisen paljon varsinkin jos vielä markoiksi kääntää, mutta laatuun kyllä mielestäni kannattaa panostaa. Niin muissakin asioissa kuin ruuissa.
Amuck

Posts: 2,396

#24 • • Amuck dub-i-dub

Replying to Minut on hinnoiteltu ulos:


Ongelma on toki myös siinä, että suomalainen kuluttaja ei osaa vaatia laatua tai palvelua.



Näin.

Joskus, erityisesti reissusta tullessa, hämmästyttää miten a) paskalaatuista höttöä täällä ihmisille työnnetään ja b) millaisilla hinnoilla. Mulla on nykyään sen verran rahaa että pystyn ostamaan sen törkyhintaisen patongin ja pahan kahvin, mutta siinä kohtaa sapettaa ja isosti kun tuntuu että on säästetty ihan väärissä paikoissa; nuhjua salaattia ja sekin jäävuorta, kitsaasti täytettä ja hyvyyksiä ja proteiinia, ihan liikaa pullaa, pahaa margariinia ja majoneesia. Paljonko tekee lisäkustannusta laittaa mukaan vielä puolikas kananmuna tai pirtelöön desi maitoa? Ja tuoretta kurkkua sen vettyneen tilalle JOOKO?

Hinta-asiaan tietysti vaikuttavat, kuten tässä on mainittukin, monet asiat, enkä tunne yhdenkään ravintolan tai alan keskimääräistä kulurakennetta sen vertaa että alkaisin ruotimaan tarkemmin. Kiinnostaisi.

Kuitenkin on huomautettava, että arkena ulkona syödessäni maksan sen ruuan yms. ilmiselvän kulun ohella myös sijainnista, miljööstä, tarjoilijan ylimääräisestä 15 sekunnista mulle. On kivempi poiketa syömässä kaupungilla käyskentelyn lomassa tai napata piknik-eväät valmiina sen sijaan, että lähtisin kauppaan ostoksille ja kotiin värkkäämään välipalaa. Sen 2,5 euron kahvinkin aikana saa jo kivasti pidettyä hengähdystaukoa, vaihdettua kuulumisia kaverin kanssa, kulutettua aikaa tai mitä mä sillä kahvilla käymisellä sitten haenkin. Janoon tai kofeiininpuutteeseen tuskin kahvia koskaan ostan.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

walkout__

Posts: 401

#25 • • Edited walkout__ DJ
Olen tässä miettinyt, että kun Tamelan Torilla syö vaikka hampurialisen niin se on 3-6 € ja niin iso, että siinä on 2 pv satsi. Niin kannattaako mun laittaa välttämättä omassa kodissa ruokaa, koska itse laitettuna ruoka on hyvin saman hintaista kuin kunnon hamppari ks. Torilla.
Esim.
- 300 g -paketti kanasuikaleita on 3 €
- Uncle Bensin -kastikepurkki 3 €
- Plus mitä mm. pastan tai riisin laittaminen paketista/pussita maksaa per kerta
- yht vähän yli 6 € ja tämä on 2 pv satsi

Älkääkä tulko neuvoon mua laittaan mm. Kala-keittoa se on joka tapauksessa ihan saman hintainen satsi.
- Perunat
- Kala
- Porkkana
- Muut einekset
+ Loput roskiin koska ne pilaantuu (sitä paitti mulla on niin kiire aina etten kerkiä sulatella säilöttyjä ruokia pakastelokerosta, vaikka näin voisikin säästää kun ruokaa voisi laittaa isompia eriä ja säilöä pakastimeen. Mä en vaan jaksa ensin sulatella sitä ruokaa 30 min ja sitten erikseen lämmittää.. sitä paitsi pakasteastioiden ainainen peseminen on raskasta ja ne jää mulla yleensä vaan homehtumaan pilalle)
walkout__

Posts: 401

#26 • • Edited walkout__ DJ

Replying to Minut on hinnoiteltu ulos:


---

---


Ongelma on toki myös siinä, että suomalainen kuluttaja ei osaa vaatia laatua tai palvelua. ABC:lla vedetään 6 tuntia vanhaa automaattikahvia ja pakasteviineriä, eikä paremmasta tiedetä. Samaan aikaan joku oikeasti pieteetillä ja rakkaudella pyöritetty pieni kahvila jää ilman asiakkaita, kun sieltä ei saa plussapisteitä. Safkaa käydään syömässä 18€ hintaan Rossossa ja Amarillossa, mutta 22€ hintainen ruoka laadukkaassa ala carte-paikassa on ryöstöhintainen, vaikka ruoan laadusta ei voida puhua edes samana päivänä. Kaupunkien keskustoista on vaikeaa löytää muuta kuin paskimmat ketjuraflat ja -kahvilat, kiitos mm. S-ryhmän kohtuullisen selkeän korruptiomallin.


---


Henk.koht. olen kyllä valmis maksamaan laadukkaasta ruuasta jopa vaikkapa 5-10€ enemmän koska sille että jos maksat huonosta ruuasta ei voi edes määritellä hintaa. Onhan tollanen 25-30€ annos kyllä kohtalaisen paljon varsinkin jos vielä markoiksi kääntää, mutta laatuun kyllä mielestäni kannattaa panostaa. Niin muissakin asioissa kuin ruuissa.



Niin 25-30 € on ihan yleinen hienon ravintolan hinta mm. Kreikkaisessa ravintolassa Pippuri-pihvit on hinnaltaan ks. luokkaa. Tästä ei päästä yhtään mihinkään.

Jos haluaa syödä halvalla niin kannattaa mennä mm. johonkin Kiinalaiseen Takeway-ravintolaan. Sellaisessa on n. 5,50 € kunnon satsi riisiä ja vaikka Chili-härkää. Ja tällainen on laadultaan sellaista perus pikaruokamössä, joka on vähän parempaa kuin oma tekoinen kotona. Ja näitäkin halpisravintoloita on Tamelan Torilla 2-3 per kortteli.
walkout__

Posts: 401

#27 • • walkout__ DJ

Replying to Minut on hinnoiteltu ulos:


---
Sit varmaan haet sen sämpyläs ja kahvis lidlistä tms
---


En käytä Lidliä, koska se on epäeettinen kauppa. Tiedoksesi ostan Arto Nordqvistin kahveja, koska ne ovat reilun kaupan piiriin kuuluvia ja parhaita. Mielummin ostan hyvää, kunnollista kahvia joka maksaa hieman enempi (6,50€/paketti) kuin käyn kahvilassa juomassa kusivedelle maistuvaa litkua ja maksan siitä 2,80€. Esin Waynesin peruskahvi ei ole omaan makuun yhtään.



Mä ostan Lidilistä vain kaljaa, koska siellä se maksaa 0.79 € per tölkki. Saa six-päkin n. 4 € jee jee. Ja mäyris on vain n. 7 €.
Lnn Sika

Posts: 2,847

#28 • • Lnn Sika

Replying to Minut on hinnoiteltu ulos:




Mä ostan Lidilistä vain kaljaa, koska siellä se maksaa 0.79 € per tölkki. Saa six-päkin n. 4 € jee jee. Ja mäyris on vain n. 7 €.


Tölkkihinta pitää kutinsa, mutta ei kyllä nuo muut.
Taskulaskin hyvä mies!
fi-do

Posts: 380

#29 • • fi-do

Replying to Minut on hinnoiteltu ulos:


---

---

---


---


Niin 25-30 € on ihan yleinen hienon ravintolan hinta mm. Kreikkaisessa ravintolassa Pippuri-pihvit on hinnaltaan ks. luokkaa. Tästä ei päästä yhtään mihinkään.

Jos haluaa syödä halvalla niin kannattaa mennä mm. johonkin Kiinalaiseen Takeway-ravintolaan. Sellaisessa on n. 5,50 € kunnon satsi riisiä ja vaikka Chili-härkää. Ja tällainen on laadultaan sellaista perus pikaruokamössä, joka on vähän parempaa kuin oma tekoinen kotona. Ja näitäkin halpisravintoloita on Tamelan Torilla 2-3 per kortteli.



Joo kylhän se 25-30€ alkaa olla aika nykyaikaa, varsinkin jos oikein sitä hyvää ruokaa haluaa niin ei meinaa 30€ riittää. Ylipäätänsä just näissä "etnisissä" ravintoloissa saa kyllä edullisesti, ison annoksen ja hyvää ruokaa, mutta sit kun haluaa jotain oikein juhlistaa niin tulee valittua kyl joku toisenlainen mesta :)
walkout__

Posts: 401

#30 • • walkout__ DJ

Replying to Minut on hinnoiteltu ulos:


---



Mä ostan Lidilistä vain kaljaa, koska siellä se maksaa 0.79 € per tölkki. Saa six-päkin n. 4 € jee jee. Ja mäyris on vain n. 7 €.
---

Tölkkihinta pitää kutinsa, mutta ei kyllä nuo muut.
Taskulaskin hyvä mies!



6 tölkkiä on sisältö määrältään sama kuin Six-päck ja 12 tölkkiä on sama kuin mäyris. Eli ostetaan kaljat tölkkeinä ja pistetään muovipussiin ja kirjoitetaan siihen muovipussiin mustalla huopakynällä Six-päck tai Mäyräkoira riippuen tölkkien määrästä.
Lnn Sika

Posts: 2,847

#31 • • Lnn Sika

Replying to Minut on hinnoiteltu ulos:


---

---



Mä ostan Lidilistä vain kaljaa, koska siellä se maksaa 0.79 € per tölkki. Saa six-päkin n. 4 € jee jee. Ja mäyris on vain n. 7 €.
---

Tölkkihinta pitää kutinsa, mutta ei kyllä nuo muut.
Taskulaskin hyvä mies!
---


6 tölkkiä on sisältö määrältään sama kuin Six-päck ja 12 tölkkiä on sama kuin mäyris. Eli ostetaan kaljat tölkkeinä ja pistetään muovipussiin ja kirjoitetaan siihen muovipussiin mustalla huopakynällä Six-päck tai Mäyräkoira riippuen tölkkien määrästä.



12 tölkkiä = 9,48€

no on toi aikalailla 7€.
ville

Posts: 3,780

#32 • • ville olen oikeasti ujo

Replying to Minut on hinnoiteltu ulos:

.
- 300 g -paketti kanasuikaleita on 3 €
- Uncle Bensin -kastikepurkki 3 €
- Plus mitä mm. pastan tai riisin laittaminen paketista/pussita maksaa per kerta
- yht vähän yli 6 € ja tämä on 2 pv satsi



Maustamattoman kanan fileepihvit onnistuu tarjouksesta saamaan aika usein 10e/kg, vakiona taitaa olla liiterissä n. 12.

Uncle bensiä ei käytä kukaa, joka arvostaa hyvää makua. Paljon parempaa saa kun tekee itse ja vähän perehtyy maustamiseen.

Siten safkaa voi tehdä aika palon halvemmalla kun toi 6e. Tuolla summalla syö helposti jo kolme päivää ja laatukin on korkealla.
walkout__

Posts: 401

#33 • • walkout__ DJ

Replying to Minut on hinnoiteltu ulos:


---
.
- 300 g -paketti kanasuikaleita on 3 €
- Uncle Bensin -kastikepurkki 3 €
- Plus mitä mm. pastan tai riisin laittaminen paketista/pussita maksaa per kerta
- yht vähän yli 6 € ja tämä on 2 pv satsi

---


Maustamattoman kanan fileepihvit onnistuu tarjouksesta saamaan aika usein 10e/kg, vakiona taitaa olla liiterissä n. 12.

Uncle bensiä ei käytä kukaa, joka arvostaa hyvää makua. Paljon parempaa saa kun tekee itse ja vähän perehtyy maustamiseen.

Siten safkaa voi tehdä aika palon halvemmalla kun toi 6e. Tuolla summalla syö helposti jo kolme päivää ja laatukin on korkealla.



No mun halvin resepti on:
- Maustamattomia kanasuikaleita
- 2 purkkia tomaattipyrettä (20 cent)
- Yksi tippa Blair's Ultra Deathia
- Vähän suolaa
- Tavallista pastaa pusista
NwB

Posts: 327

#34 • • NwB

Replying to Minut on hinnoiteltu ulos:

Maustamattoman kanan fileepihvit onnistuu tarjouksesta saamaan aika usein 10e/kg, vakiona taitaa olla liiterissä n. 12.

Uncle bensiä ei käytä kukaa, joka arvostaa hyvää makua. Paljon parempaa saa kun tekee itse ja vähän perehtyy maustamiseen.

Siten safkaa voi tehdä aika palon halvemmalla kun toi 6e. Tuolla summalla syö helposti jo kolme päivää ja laatukin on korkealla.



Mulla ainakin menee 400g jauhelihaa yhteen annokseen ja painan sen 60kg, joten kummastelen vähän riittävyyttä. Tai ehkä mulla on lapamato. Ihan sama, kunhan ei tuu reikiä päähän.

Pitäisi varmaan lisätä resepti jotten vaipuisi liiaksi off-topickiin, mutta jostain syystä se tuntuu kovin groteskilta tähän väliin.

--
Jee! Kumpi voitti!!

Bio

Posts: 4,429

#35 • • Bio The Bullies / Pinky
Toi kahvihomma on menny siihen, et kahvikuppi maksaa nykyään saman mitä markka-aikana. Tietty palkatkin on noussu siitä ajasta. Mut harvoin tulee enää käytyä kahvilla, koska vituttaa suunnattomasti maksaa siitä 2,5-3e ja jos haluais jotain erikoiskahvia niin se on sitten 3,5-5e. Morjes!
Avatar
#36 • • niomic Guest
Kahvin hinta ei ole kyllä monessakaan paikassa seurannut lähellekään markkina- tai kauppahintoja, koska niin isoon korotukseen ei yksinkertaisesti ole varaa. Viimeisen vuoden aikana ainakin oma peruskahvi (obama) on kallistunut lähikaupassa moninkertaisesti inflaatioon nähden. Kahvin hinnan nousuun vaikuttaa monet globaalit asiat ja osittain hyvin rigged mekanismit, mutta ne nyt ei liene tämän topicin aiheena vai ovatko? Sinänsä kahvikupin hinnasta on ainakin omaan makuun ollut hieman hölmöä nillittää kun kyseessä on tunnetusti aina ollut suhteessa aika kovan katteen tuote suhteessa kotona tehtyyn. Vaikka ostankin pääosin cappucinoja kodin ulkopuolella, niin kyllä normikahvia ostaessani tulee naureskeltua makeasti itselleen ja kelattua että "tällä hinnalla keitän himassani 20-30x kahvia" :) Mutta koska olen valmis maksamaan ruskeasta vedestäni hinnan X, ni mitä sitä turhaan halvemmalla myymään. Jossain siellä haitarilla on se optimoitu hinta suhteutettuna sijaintiin, palveluun jne.

Eihän tässä loppupeleissä monestikaan mitään hyvää ruokaa tai juomaa pyritäkään myymään, vaan jotain joka on erittäin halpaa tuottaa, säilyy pitkään ja siitä saadaan kuitenkin suhteessa kovat katteet pöytään. Ja näyttää toimivan, ei niitä muuten ois myynnissä :) Se on vaan voivoi harmi jos ei omat patonkinitkut karise samalla pötkylällä minkä tarpeeksi moni on valmis ostamaan (ja näemmä myös sinä ;). Sitten voi yrittää tukea niitä ns. parempia paikkoja, mutta ei sekään ole monesti kovin herkkua tai ainakaan helppoa, koska vähemmistöllä on vähemmistölle ominaisesti huomattavasti vähemmän paikkoja kukkarollaan äänestämiseen. Monilla asuinalueilla ei edes ole kunnon mahdollisuutta tämänlaiseen positiiviseen toimintaan. Jos asuisin esim. kalliossa, ni tukisin varmasti huomattavasti enemmän pieniä paikkoja. Mutta kun en asu ni tuen huoltista, kauppaa ja pizzalähettiä.
fi-do

Posts: 380

#37 • • fi-do

Replying to Minut on hinnoiteltu ulos:

Toi kahvihomma on menny siihen, et kahvikuppi maksaa nykyään saman mitä markka-aikana. Tietty palkatkin on noussu siitä ajasta. Mut harvoin tulee enää käytyä kahvilla, koska vituttaa suunnattomasti maksaa siitä 2,5-3e ja jos haluais jotain erikoiskahvia niin se on sitten 3,5-5e. Morjes!



Niinhän se lähes maksaa, näitä asioita on myös monia muitakin ja varsinkin kun puhutaan hintaluokaltaa muutaman € maksavista asioista. On totta että palkatkin ovat kyllä nousseet mutta eivät suhteessa eurojen mukanaan tuomaan korotuksiin. Esim. kolikoilla toimivat wc:t joihin ennen meni markka menee nyt euro, hinta n.6 kertaistui mutta kyllä asuntojen hinnatkin aika tähtitieteellisiä ovat markoiksi kun alkaa kääntämään.
Bio

Posts: 4,429

#38 • • Bio The Bullies / Pinky

Replying to Minut on hinnoiteltu ulos:


---
Toi kahvihomma on menny siihen, et kahvikuppi maksaa nykyään saman mitä markka-aikana. Tietty palkatkin on noussu siitä ajasta. Mut harvoin tulee enää käytyä kahvilla, koska vituttaa suunnattomasti maksaa siitä 2,5-3e ja jos haluais jotain erikoiskahvia niin se on sitten 3,5-5e. Morjes!
---


Niinhän se lähes maksaa, näitä asioita on myös monia muitakin ja varsinkin kun puhutaan hintaluokaltaa muutaman € maksavista asioista. On totta että palkatkin ovat kyllä nousseet mutta eivät suhteessa eurojen mukanaan tuomaan korotuksiin. Esim. kolikoilla toimivat wc:t joihin ennen meni markka menee nyt euro, hinta n.6 kertaistui mutta kyllä asuntojen hinnatkin aika tähtitieteellisiä ovat markoiksi kun alkaa kääntämään.



Aivan. Silloin vuonna 2002 kun otettiin euro käyttöön niin harvassa paikkaa hinnat pysyivät samana. Yrityksillä pyöri vaan euron merkit silmissä ja vaihdon myötä kaikki pyöristyi kalliimmaksi.

Noi asuntojen on kyllä ihan naurettavia tällä hetkellä. Omakoti- ja rivitalojen hinnoissa on helposti 15-20k euroa ylimääräistä (tämä siis Turun alueella). Joojoo, tyhmä se on kuka maksaa, mut ei ostajia pitäis aliarvioida. Sitten kun vielä uhkaillaan et korot nousee siihen 6-7%:iin niin milläs maksat miljoona-asuntoa pois (tällä hetkellä 12kk euribor on n. 2,2%).
fi-do

Posts: 380

#39 • • Edited fi-do

Replying to Minut on hinnoiteltu ulos:


---




Aivan. Silloin vuonna 2002 kun otettiin euro käyttöön niin harvassa paikkaa hinnat pysyivät samana. Yrityksillä pyöri vaan euron merkit silmissä ja vaihdon myötä kaikki pyöristyi kalliimmaksi.

Noi asuntojen on kyllä ihan naurettavia tällä hetkellä. Omakoti- ja rivitalojen hinnoissa on helposti 15-20k euroa ylimääräistä (tämä siis Turun alueella). Joojoo, tyhmä se on kuka maksaa, mut ei ostajia pitäis aliarvioida. Sitten kun vielä uhkaillaan et korot nousee siihen 6-7%:iin niin milläs maksat miljoona-asuntoa pois (tällä hetkellä 12kk euribor on n. 2,2%).



Niinhän se on että monissa asioissa markasta tuli euro ja kun hinnat kerran saadaan jollain keinolla ylös niin keinoa saada niitä alas ei sitten enää löydykkään (tai edes haluta löytää) esim. bensiini jonka hintaan kyllä vaikuttaa toki moni muukin asia kuin siirtymä euroihin. Henk.koht. en ainakaan mitään huviajeluja ajele mutta pakolliset ajot pitää ajaa hinnasta riippumatta.

Asunnosta joutuu vaan maksamaan ja törkeät korot päälle kun ainakaan itse en vuokralla halua asua vaikka helppoahan se olisikin. Ehkä tästä sit kuitenkin jotain käteen jää, muutakin kun velallisen musertava huoli :)
Hyvinvointi valtiossa sentään asutaan, täytyy siitä iloita :D
walkout__

Posts: 401

#40 • • Edited walkout__ DJ

Replying to Minut on hinnoiteltu ulos:


---
Maustamattoman kanan fileepihvit onnistuu tarjouksesta saamaan aika usein 10e/kg, vakiona taitaa olla liiterissä n. 12.

Uncle bensiä ei käytä kukaa, joka arvostaa hyvää makua. Paljon parempaa saa kun tekee itse ja vähän perehtyy maustamiseen.

Siten safkaa voi tehdä aika palon halvemmalla kun toi 6e. Tuolla summalla syö helposti jo kolme päivää ja laatukin on korkealla.
---


Mulla ainakin menee 400g jauhelihaa yhteen annokseen ja painan sen 60kg, joten kummastelen vähän riittävyyttä. Tai ehkä mulla on lapamato. Ihan sama, kunhan ei tuu reikiä päähän.

Pitäisi varmaan lisätä resepti jotten vaipuisi liiaksi off-topickiin, mutta jostain syystä se tuntuu kovin groteskilta tähän väliin.



Tai sit ole nk. "läpipasko" eli ruoka ei ehdi sulaa siihen mennessä kun se tulee suoliston kautta paskana ulos. Ainkin mulla paskan joukossa on koko syömäni ruoka puoli sulaneena.

Mä painan 55 kg ja vaikka syön ämpärikaupalla niin mä en vaan liho ja muiden ihmisten juntteus ei ole koskaan kuullutkaan läpipaskoista joten ne vittuilee aina mun laihuudesta ja olen miettinyt, että pitäisikö mun mennä Amadeukseen asumaan, että voisin näyttää miten paljon syön niin loppuisi niiden junttien vittuilu.