Musiikkikokoelman synkronointi läppärin ja pöytäkoneen välillä

2 posts, 1 page, 1,515 views

golem

Posts: 1,395

#1 • • golem Golem
Onkos kellään täällä kokemusta siitä miten olisi parasta synkronoida musakokoelma kahden eri koneen välillä? Aika olennainen aihe kuitenkin DJ:lle ku kokoelma pitäis löytyy läppäriltä, mut hyvä se olisi löytyä myös pöytäkoneelta.

Mä olen itse tähän asti käyttänyt sellaista ohjelmaa kuin Microsoft SyncToy, joka synkronoi aika kätevästi kaksi hakemistoa eri koneilla. Ohjelma kyl pykii ja on kaikkee muuta kuin täydellinen et senkin pistän vaihtoon jos tulee jotain parempaa näköpiiriin.

Mutta anyway, musat saa synronoitua tolleen, mutta suurimmaksi ongelmaksi jää eri ohjelmien käyttämä musiikki metadata, tärkeimpänä niistä ainakin ittelle ratingit ja playlistit. Nämä ovat kai ns. kirjastotiedostoissa. Itunes säilyttää dataa My Music/iTunes/itunes Library.xml ja .itl tiedostoissa (tuo siis Windowsissa mäcis vähän eri hakemisto). Mediamonkey taas tiedostossa AppDataLocalMediamonkeyMM.DB ja Mediamonkey.ini.

Mun mielestä kaikista elegantein ratkaisu olisi, jos ohjelman asetuksista saisi ohjelman säädettyä tallentamaan kirjastotiedot C:Users<username>:n sijasta siihen hakemistoon, jonka alla sijaitsee alihakemistoissa kaikki MP3:t ja muut musat. Tällöin tämän hakemiston voisi synkronoida SyncToylla (kunhan molemmissa tietokoneissa on vastaavat osioiden kirjaimet käytössä). Tämmöstä asetusta en löytänyt MediaMonkeysta, joka on kuitenkin olevinaan tosi kustomoitavissa.



Sit toinen juttu joka on jo vähän offtopic, mutta kysästään sekin. Onkos nykyään olemassa jo jotain hyviä toteutuksia, että pystyisi android-puhelimella netin läpi selaamaan kotona pöytäkoneella olevaa musakokoelmaa ja streemaamaan musiikkia himakokoelmasta luuriin? Ts. joku itunesin tai Mediamonkeyn etäkäyttökilke tai jotakin... :)
FunkyDee

Posts: 729

#2 • • FunkyDee

Replying to Musiikkikokoelman synkronointi läppärin ja pöytäkoneen välillä:

Sit toinen juttu joka on jo vähän offtopic, mutta kysästään sekin. Onkos nykyään olemassa jo jotain hyviä toteutuksia, että pystyisi android-puhelimella netin läpi selaamaan kotona pöytäkoneella olevaa musakokoelmaa ja streemaamaan musiikkia himakokoelmasta luuriin? Ts. joku itunesin tai Mediamonkeyn etäkäyttökilke tai jotakin... :)



Etäkäyttöohjelmia löytyy. Nyt kun muistaisin vielä millä nimellä. Toinen tapa on myös luoda serveri, jolla voit vain sun puhelimella tai läppärillä päästä siihen ja muokata, lisätä tai poistaa tiedostoja. Yritän katella jos tota microsoftin etäkäyttö ohjelman/serverin nimeä muistaisin.