Mulla on fujitsu siemensin kannettava ja soitin tossa kuukausi sitten niiden tekniseen tukeen. No 15min jonottamisen jälkeen sain nuoren naisäänen langan päähän ja aloin sitten esitellä kysymyksiä. Ensiksi annoin koneeni sarjanumeron jotta se voisi etsiä sen koneelta, no eipä löytynyt, ei edes tuotenumerolla. Kysyin millaisen laturin voisin hommata tähän ja kerroin arvot eli 19v dc 3.62A ja kyselin onko väliä kuinka paljon laturi pystyy ottaa virtaa kuhan jännite on sama ja eipä osattu tähän sanoa mitään. No kyselin sitten heidän omien laturien perään ja annoin niiden tuotenumeron, no eipä siitäkään tiedetty sitten sitä taikka tätä. Sitten kysyin käykö mun läppäriin ihan normaali kingstonin ddr 266 läppärimuisti ja siitä sillä ei ollut mitään tietoa ja taisin vielä jotain kysellä ja mihinkään ei tullut vastausta :D Mitä virkaa moisella teknisellä tuella on jos sieltä ei saa vastausta mihinkään :D
Toinen mikä tuli mieleen asiakaspalvelusta on Soneralta kun soitin kerran Tele Finlandin asioilla kun myin joskus niitä liittymiä ja sehän on Soneran tytäryhtiö. No kun sain jannun Soneralta kiinni joka osasi kertoa kuuluvuudesta niin kerroin olevani tele finlandista ja tarvitsisi tietää, että kuuluuko paikassa x? No tyyppi totes siihen, että kyllä hän vois sen sanoa mut ei sano kun se ei oo tele finlandilla töissä vaan mun ois pitäny soittaa jollekin eri tyypille saman korporaation sisällä :D Yks toinen kaveri soitti samaan paikkaan samana päivänä ja ei kertonu kuka oli niin kuuluvuustiedot tuli samantien :D
Icrquoteissa oli kans hyvä kun joku oli soittanut pankin x tekniseen tukeen ja kysellyt mitä pitäisi tehdä jotta pääsee nettipankkiin ja kertoi , että käyttää debiania(linuxia) ja tuessa oli koitettu monen monta kertaa selittää et mee ohjauspaneeliin ja sit internet exploreiin pla pla ja tyyppi sanonu ettei käytä windowsia ja sit kun viimein mennyt viesti läpi niin asiakaspalvelija sanonu "otamme teihin myöhemmin yhteyttä *tuuttuut* :D
Joskus tulee mieleen, että noihin tukijutskiin ei aina ees tarvitse olla mitään hajua asiasta, riittää kun osaa jonkun faq-listan ja niihin kirjoitetut vastaukset.