Joululahjaideoita kiitos...

122 posts, 7 pages, 43,513 views

Cofu

Posts: 135

#61 • • Cofu
Ostaisin varmaan kaikille vaikka mitä, jos olis rahaa *iloinen*. Mut eipä hirveemmin ole ni täytyy vähä kattoo mitä ostelee. *justjoo* Lapsille karkkii, mummoille pörrösukkii ja muuta mukavaa. Frendeille ehkä sitte jotain pientä mukavaa ku on kahden suvun lahjalistasta selvitty. Ajoissa kun ostelun aloittaa ni ei tunnu kerralla niin kauheelta summalta*hmph*. Pari hunttii menee varmaa taas tähänkin jouluun *nyyh*, mut antamisen ilo on paras ilo *plur*...
Avatar
#62 • • Cera Guest
Mulle voi ostaa Fazerina suklaajuttu rasioita oikein monta.
Howdy

Posts: 7,955

#63 • • Howdy Oldie
Karkkirasia tutuille *vink**nauru**hih*
Kaikenvärisii namui .... *hahjust*

--
Käpy vailla vertaa

DiamonDie

Posts: 676

#64 • • DiamonDie mediahippi
Kolmena viime jouluna (tai siis tänä vuonna ja kahtena edellisenä) olen kirjoittanut lehtijutun aiheesta nörtin parhaat lahjavinkit, viime vuonna innostuin tekemään aiheesta ihan webbisivun (ei tosin nörttilahjoja vaan kaikille sopivia): http://www.angelfire.com/mn/Maija/lahjavinkit.html

Yleensä teen suurimman osan lahjoista itse, erilaisia leivonnaisia, makeisia ja muuta. Joskus ostan jo keväällä jotain pientä, jonka tiedän soveltuvan jollekin tietylle ihmiselle. Viime vuonna olin saanut jo kaikki lahjat valmiiksi joulukuun alkuun mennessä, tänä vuonna taitaa mennä vähän kauemmin.
äm

Posts: 2,376

#65 • • äm

DiamonDie:
Kolmena viime jouluna (tai siis tänä vuonna ja kahtena edellisenä) olen kirjoittanut lehtijutun aiheesta nörtin parhaat lahjavinkit, viime vuonna innostuin tekemään aiheesta ihan webbisivun (ei tosin nörttilahjoja vaan kaikille sopivia): http://www.angelfire.com/mn/Maija/lahjavinkit.html



Ei millään pahalla, mutta mä vetäisin pataan jos saisin jonkun noista otsikon \”itsetehtyjä\” alla olevista lahjoista.
Onneks mä olenkin niin veemäinen, ettei kukaan mulle mitään osta. Eikä varsinkaan tee itse. *pelle*

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

tiipi

Posts: 506

#66 • • tiipi

Cassu:
sain taas tooooosi paljon veronpalautusta ni mun on kai joku lahja ostettava joillekkin ystäville ja porukoille



no mun 17 euron veronpalautuksella ei hirveän paljoa lahjoja ostella *hmph* ja kyllähän sitä lisärahoitusta lahjoihin löytyy, mutta ei kyllä ole vielä mitään tietoa kenenkään lahjoista. aina sitä lupaa itselleen että nyt ostan jo joulukuun ekalla viikolla lahjat, niin ei sitten tule kiirettä. *justjoo* se menee taas siihen että vikalla viikolla juostaan kaupoissa ja yritetään keksiä kaikille jotain sopivaa. aika hyvin muuten viime tingassakin onnistuu löytämään hyviä, kivoja ja kohteelle juuri sopivia lahjoja. toivottavasti tänä(kin) jouluna on onnea mukana lahjojen löytämisessä =)

--
Tu dit de mauvais choses sur les autres, pour te faire te sentir plus bonne.

Avatar
#67 • • pipa Guest

Dorka:
---
Pipa:
Mun ISOsysterille voisin ostaa jelly-dildon ku se ei tunnu saavan ikinä munaa(siis se on tosi perseeseenammuttu aina ) Muut ei saa mtn.. koska kukaan ei oikeesti ansaitse mitään..*hahjust*

---


onks sun isosiskokin yhtä rivo suustaan ja käytöstavoiltaan *täh* *pahis*

ai ooks mä muka rivo??? no huh! ei se on sellanen kiltti...*dissaa**poks**eiei*

[muokattu 1.12.2003 00:29]
vaavu

Posts: 1,324

#68 • • vaavu vara-vana
Mä päätin että tänä jouluna annan pääasiassa itse tehtyjä lahjoja. Isosisko sai jo viime vuonna itse neulotun mohairkaulaliinan, täksi jouluksi voisi neuloa jotain suvun vauvoille. Mutta ennen kaikkea voisi panostaa itse tehtyihin ruokalahjoihin. Esimerkiksi massiivinen suklaakakku ”Hyvää Joulua” -kuorrutteella voisi olla ihan kiva jollekulle herkkusuulle. Lisäksi tietysti nämä pakataan kivoihin paketteihin.

Nyt oikeastaan pitäisi löytää sopivia reseptejä. Ei kellään sattuisi olemaan mitään vinkkiä, haussa on ruokia jotka säilyvät jonkun aikaa huoneenlämmössä tai viileässä...

No, toisaalta Villelle pitää ostaa jotain kivaa spesiaalia, kun täällä kotona on aika vaikea värkätä mitään itsetehtyä toiselta salassa. Poikaystävälle on kyllä tosi helppoa ostaa lahjoja kun tietää niin tarkkaan mitä toinen haluaa, eikä tule ostettua mitään epätoivottua.
vaavu

Posts: 1,324

#69 • • vaavu vara-vana

äm:
Ei millään pahalla, mutta mä vetäisin pataan jos saisin jonkun noista otsikon ”itsetehtyjä” alla olevista lahjoista.



Itsetehdyissä lahjoissa onkin se juju, että ne pitää osata sovittaa vastaanottajan makuun sopivaksi. Esimerkiksi kaikkien neuletöiden kanssa pitää tuntea vastaanottajan vaatemaku ja tarpeet tosi tarkkaan, koska muuten vaivalla väännetty työ päätyy toisella vaatekaapin nurkkaan pölyttymään. (Viime syksynä vakoilin isosiskon luona ja totesin että kaulaliinasta on pulaa, värin ja materiaalin valitsin uuden talvitakin mukaan sopivaksi.)

Samoin ruokalahjoja annetaan niille ketkä niitä osaavat arvostaa - pikaruoalla elävä harvemmin innostuu itse tehdyistä säilykkeistä. Varmimman päälle pelaa kun tekee jotain herkutteluruokaa lahjaksi.
DiamonDie

Posts: 676

#70 • • DiamonDie mediahippi

Avernian:
---
DiamonDie:
Kolmena viime jouluna (tai siis tänä vuonna ja kahtena edellisenä) olen kirjoittanut lehtijutun aiheesta nörtin parhaat lahjavinkit, viime vuonna innostuin tekemään aiheesta ihan webbisivun (ei tosin nörttilahjoja vaan kaikille sopivia): http://www.angelfire.com/mn/Maija/lahjavinkit.html

---


Onpas muuten todella karmeat värit sivuilla. Tulee sokeaksi kun poistuu sivuilta. *poks*



Hei, ei ole minun vikani, että joulun väriksi on keksitty #ff0000. ;-P Okei, onhan vihreäkin joulun väri, sen voisi tietysti ottaa käyttöön jos noita valituksia tulee enemmän. Tosin joulukalenterissani (http://www.angelfire.com/mn/Maija/christmas.html) sama väri on ollut käytössä kuusi vuotta ja valituksia on tullut vasta tänä vuonna. Säätävätkö ihmiset nykyään näyttönsä kirkkaammiksi kuin ennen?-P

Ja vaavu tosiaan sanoikin sen, mitä olisin itse sanonut kotitekoisista lahjoista. Eivät kaikki itsetehdyt lahjat sovi kaikille - tosin harva lahja sopii, kaikki eivät syö suklaata tai lue kirjoja. Minulle nuo kaulaliina ja suklaakakku kelpaisivat erinomaisen hyvin. Toisaalta villasukkia olen saanut kyllästymiseen asti useimpina jouluina. Mieluummin kyllä saisin pukinkontista jotain vähemmän mieluisaa itsetehtyä kuin vähemmän mieluisaa kaupasta ostettua.
Blues

Posts: 5,414

#71 • • Blues Koning van Afrika
Pikkuhiljaa pitäisi ostaa joitakin lahjoja..
Serkku antoi kerran synttärilahjaksi vessanraikastimen, päivän lehden ja vielä semmoisen millä avataan viemäritukokset (plunger) *nauru*

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Andy

Posts: 1,019

#72 • • Andy
MÖLKKY ..se on siinä

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

Avatar
#73 • • Cera Guest
Löysin taas uuden lahjan itselleni!

sellainen kiva r2-d2 kylpyvaahto juttu anttilasta. ei ollu kallis. kiitos.
:D

oon väsynyt. ostakaa kunnon sänky myös. tai jotain.
(edittointina ette varmaan ihan kaikki tajua jos puhun vaan arto jutusta. ja ihan kaikkihan on mulle lahjoja ostamassakin... joo. sanoinko jo että väsyttää.)

[muokattu 4.12.2003 12:49]
ezzy

Posts: 8,060

#74 • • ezzy Droid-pappa

äm:

Ei millään pahalla, mutta mä vetäisin pataan jos saisin jonkun noista otsikon ”itsetehtyjä” alla olevista lahjoista.
Onneks mä olenkin niin veemäinen, ettei kukaan mulle mitään osta. Eikä varsinkaan tee itse. *pelle*



Kyllä se käsin tehty lahja on se mieluisin aina. Rahalla saa mitä vaan, mutta noissa on mielikuvitus rajana ja saa ajatuksella luodun lahjan.

Itse olen tänäkin jouluna niin PA, että lahjat menevä tarkoin harkittuina pienissä paketeissa vastaanottajilleen. *sydän*

[muokattu 4.12.2003 13:02]
äm

Posts: 2,376

#75 • • äm

ezzy:

Kyllä se käsin tehty lahja on se mieluisin aina. Rahalla saa mitä vaan, mutta noissa on mielikuvitus rajana ja saa ajatuksella luodun lahjan.



Mä voisin ottaa yhden käsin tai kielellä tehdyn lahjan *vink**iihhih*

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Avatar
#76 • • greenie Guest

äm:
Mä voisin ottaa yhden käsin tai kielellä tehdyn lahjan *vink**iihhih*



Suosittelen jätskiä. Esim;

http://www.haagen-dazs.com/

Saa hyvinvarustetuista kaupoista.
ezzy

Posts: 8,060

#77 • • ezzy Droid-pappa

äm:



Mä voisin ottaa yhden käsin tai kielellä tehdyn lahjan *vink**iihhih*



mä voin puhua sulle kielillä...*hahjust*
äm

Posts: 2,376

#78 • • äm
Uuuuuh

Rakas Joulupukki!
Tuo minulle yksi tuollainen.
T: äm

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Avatar
#79 • • hyperventilaatio Guest
Bätmänviitan tahtoisin. Vanha on vähän lyhyt.