Joululahjaideoita kiitos...

122 posts, 7 pages, 43,507 views

Avatar
#41 • • greenie Guest
En osta kenellekään mitään.

Joulu on musta ideana aika absurdi. Yksi päivä vuodessa pitäisi olla sellainen, jolloin tulisi olla antelias, ystävällinen ja rehellinen? Mä ainakin pyrin olemaan edellämainittuja ympäri vuoden, eikä siitä syystä joulu erityisemmin viehätä. Tietystikään iloa ei nosta se, että joulu on perhejuhla ja että mä olen tietoisesti pyrkinyt katkaisemaan suhteet sukuuni.

Itse toivon, että bongaan jonkun hyvän kirjan ja muistan ostaa ruokaa kaappiin. Ja vaikka lahjat jää jouluna ostamatta, ostan niitä varmaankin matkalta, jonne olen lähdössä joulun jälkeen, mutta sehän onkin jo aivan eri asia :)

Mutta jotta ei mentäisi ihan sivuraiteille aiheen suhteen;

1) Samppanjapullo (miel. tyhjä Dom Perignon, Krug tms.) + kynttiläpaketti (valkoisia).
2) Samppanjapullo (tällä kertaa täysi) + tryffeleitä.
3) Kirja, josta lahjansaaja oikeasti pitää.
4) Oopperalippu + illallinen.
5) Uudelle vuodelle ilmaiset kestitykset.

Niille, jotka pystyy nauttimaan ”joulun hengestä” täysin rinnoin ja puhtaalla sydämellä - hyvää joulua.
S-T

Posts: 1,195

#42 • • S-T Pieni
Ostan lahoja vaan perheenjäsenille - äidille, isälle ja pikkusiskolle. Ja yleensä se kyllä kirkastuu aika pian, että mitä kullekin. Sen vaan tietää kun tuntee toiset...
Poikaystävän kanssa me ei osteta lahjoja toisillemme ~ikinä. Tai jos ostetaan niin nekin yleensä yhdessä ja usein molemmille (esim. viime jouluna ostettiin yhteiseksi joululahjaksi silkkilakanat...)

--
Pieni on kaunista.

Sinza

Posts: 2,227

#43 • • Sinza
Jokavuotinen ongelma on mitä ostais iskälle joululahjaks.. Sille on niin vaikee keksiä! Oisko kellään hyviä ideoita *hymy*??

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

skasi

Posts: 161

#44 • • skasi
Joululahjat. Ostan oikeastaan vain isoveljelle joululahjan.. Porukoille ja pikkuisille ei kuulema saa.. (olen kyllä pikkusiskoillekin yleensä ostanut..*plur*)

Mutta tämän vuoden parhaat joululahjat löytyy kyllä täältä.

www.pulju.net

Mulle voi sitten postittaa tollaisen Swann - Kamerakynän 895 tai no kyl toi Köyrivä Koirakin 35 kävis. Odotan joulupukkia innolla. *vink*

--
I love music, any kind of music. I love music, just as long as its groovin!

ella_

Posts: 1,329

#45 • • ella_
mä nautin lahjojen ostamisesta.. on kiva pyöriä kaupoissa saaden ideoita ja vinkkejä.. ja lahjaahan ei osteta ellei se ole täydellinen *vink*

--
Elementary, my dear.

Elsa F

Posts: 2,763

#46 • • Elsa F Koululainen :)
Laskin just, et pitäs ostaa vähintään yksitoista joululahjaa, ku on niin monta sisarusta ja kaikenmaailman äiti- ja isäpuolet...Tulee kallis keikka. Vaik toisaalta on siistii, ku on niin paljon läheisiä ihmisiä...

Musta on vaikeeta ostaa lahjoja teini-ikäisille veljille...Voitteko suositella niille jotain?*täh*

--
On parempi sytyttää kynttilä kuin kiroilla pimeyttä.

Lost-Soul

Posts: 3,107

#47 • • Lost-Soul los pallos

katai:
10kerran lotto rivi


Tossa jo tarvis tietää sen lahjansaajan oma rivi

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Avatar
#48 • • Dorka Guest
en osta mitään kenellekkään paitsi ellei kyseessä lahjansaajana ole lapsi (sedän sisarukset tms.).

...eikä kukaan muukaan oikeastaan osta pahemmin tässä perheessä ellei oikeasti tiedä et toinen jotain oikeasti tarvitsee.
Avatar
#49 • • pipa Guest
mä ostan ittelleni kaikkee kivaa paljon..
Mun ISOsysterille voisin ostaa jelly-dildon ku se ei tunnu saavan ikinä munaa(siis se on tosi perseeseenammuttu aina ) Muut ei saa mtn.. koska kukaan ei oikeesti ansaitse mitään..*hahjust*
Avatar
#50 • • Relic Guest

äm:
Tämä on just se yksi joulun perseys-pointeista.
”Mitä ihmettä mä ostan äidille/serkulle/kaverille joululahjaksi?!”

Mitä helvetin miettimistä siinä pitäisi olla?
Eikös joululahjoja osteta ihan omasta vapaasta tahdosta? Jos ei keksi mitään, ei todella ole pakko ostaa yhtään mitään.
Lahjan saajalle pitäisi tulla IMO enemmänkin sellainen olo, että ”Jee, tuo ihminen välittää minusta ja tuntee makuni” kuin ”No onpas siisti lahja. Paljonkohan tästä sais kanissa”.

Joululahjoja voi ostaa pitkin vuotta, jos sattuu törmäämään johonkin, mistä tulee heti joku rakas ihminen mieleen. Tyyliin: ”Äiti voisi tykätä tästä”.
Mielestäni ei ole mitään ideaa juosta sitten hulluna marras-/joulukuussa kaupoissa ja keuhkota, että mitä sitä nyt keksisi.

Täältä voi nyt sitten keksiä jonkun hienon (?) idean.
”Partakone! Joo, hyvä idea!” Mielessä sitten pähkäilee, että kelleköhän tämän nyt antaisi. Jaa, äiti ei taida tarvita.... ISKÄ SAA TÄN!
Iskä saattaa olla tyytyväinen, mutta eikös se antamisen ilo vähän kärsi siitä, että lahja on kaikkea muuta kuin lämmöllä ajateltu.

Siinä teille joulumieltä äm-mältä *hahjust*



WORD... ärsyttää ihmisten päätön poukkoilu ympäri kaupunkia kyynärpäät ojossa vihamieliset ilmeet naamalla ja samalla kitisten ”ku taaaaas pitää ostaa lahjoja”... HYVÄÄ joulua
POSER

Posts: 800

#51 • • POSER Wimp and Poser
Mua ainakin rasittaa käydä ostamassa lahjoja. Mä oisin ihan tyytyväinen jos kukaan ei ostas niitä mulle, eikä mun tarvis ostaa niille mitään. Harmi vaan että sellanen ei tule kysymykseen, joten pakko mennä niihin tekopirteiden joululaulujen ja ”ystävällisten” ihmisten täyttämiin kauppoihin on kai mennä jotain ostamaan.*eiei*

--
Keppiä Jehoville!

Avatar
#52 • • Dorka Guest

Pipa:
Mun ISOsysterille voisin ostaa jelly-dildon ku se ei tunnu saavan ikinä munaa(siis se on tosi perseeseenammuttu aina ) Muut ei saa mtn.. koska kukaan ei oikeesti ansaitse mitään..*hahjust*



onks sun isosiskokin yhtä rivo suustaan ja käytöstavoiltaan *täh* *pahis*
Armin

Posts: 411

#53 • • Armin surffitukka
Joulu on ehdottomasti mun lempiaikaani vuodesta.

Joululahjat tulee siinä sivussa. Lahjojen tekeminen ja ostaminen on aina musta hirmu kivaa. Joululahjoja ostan perheen jäsenille ja lähimmille ystäville. Ja ostan aina jotain sellaista mistä tiedän että toinen pitää.
Ja ei se rahamäärä vaan se laatu.
Ja tosiaan lahjoista ei pitäsi stressata, koska eihän ystävyys ole lahjasta kiinni
Hali ja lämmin jouluntoivotus saa hyvällemielelle myöskin.
Ja tietysti aattona viestillä muistaminen on jotakin aivan ehdotonta *plur*

ARMI *sydän* JOULU






Ja sitten lista hyvistä[IMO] lahjavinkeistä:
- jos on hyvä piirtämään tai maalaamaan niin kaikki piirustuksen (kehystettyinä) on hyvin mieluisia, koska toinen tietää että se todellakin on tehty hänelle
-tuoksykynttilät tai kauniit sisustuskynttilät
-kaikki kotiin liittyvät sisustus-jutut on kanssa tosi kivoja
-kirjat, ei sen tarvitse olla romaani, aihe vapaa, voihan se olla vaikka sarjakuvakansio
-valokuva kehys jossa joku kiva muistokuva

[muokattu 26.11.2003 11:48]
Epailija

Posts: 5,636

#54 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Jep jep. Eipä sitä juuri muille tule lahjoja hankittua kuin omalle perheelle ihan sen takia, että en tykkää antaa mitään geneerisiä lahjoja vain että saisi ylipäätään annettua jotain. Jos hankkii (tai tekee) lahjan, niin sen pitää sitten olla semmoinen ”räätälöity ratkaisu”. Sisaruksille ja vanhemmille voi ostella leffoja, kirjoja ja cd-levyjä ihan huoletta, mutta kavereille tai muille tärkeille ihmisille haluaisi antaa jotain edes vähän henkilökohtaisempaa. Ja koska olen pienoinen perfektionisti, en juuri koskaan löydä lahjaa, jonka antaminen tuntuisi minusta nappisuoritukselta ja sitä myöten ei juuri koskaan tule mitään annettua. Yhtenä jouluna tein ihan omakätisesti muutaman joulukortin, mutta ei samoja ideoita viitsi vuosittain kierrättää tai niistä katoaa se ainutlaatuisuus.

Tänä jouluna onkin sitten varsinainen tulikoe edessä, kun on hirmuinen halu löytää yhdelle erityisen tärkeälle ihmiselle sopiva lahja. Ideoita on, mutta nyt pitäisi osata valita, että minkä niistä toteuttaa... Ei sitä nyt kaikkia ideoita kerralla viitsi käyttää, pitäähän ensi jouluksikin jotain säästää. *hih*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

NextAce

Posts: 2,505

#55 • • NextAce Alienated
Eiks sitä vois käärii ittensä lahjapaperiin ja mennä kuusen alle odottelemaan*hih*

--
-Alienation-

-----

Epailija

Posts: 5,636

#56 • • Epailija Physicist, 2nd class.

NextAce:
Eiks sitä vois käärii ittensä lahjapaperiin ja mennä kuusen alle odottelemaan*hih*



*nauru* Kaipa sitä voisi, mutta sitten jäisi paitsi joulupöydän antimista. No okei, olisi se kyllä aavistuksen outoakin. *hih* Ehkä se rusetti kaulaan riittää... *vink*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

virtual-

Posts: 524

#57 • • virtual- sininen
4. joulu tulossa kun en osta kellekään lahjoja / saa lahjoja
ei tarvi stressata *nauru*
Andy

Posts: 1,019

#58 • • Andy
..jos pitää vaikka omalle musanvääntäjälle ostaa jotain hauskaa ja pientä niin ehdotan menemään stockan leluosastolle ja tarkkailla SPY-tools ..aivan mahtavia vekottimia :D

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

Jussi Soro

Posts: 6,385

#59 • • Jussi Soro choon!

ZRO:
SPY-tools ..aivan mahtavia vekottimia :D


Mul on jo noi kaikki :)
Cassu

Posts: 634

#60 • • Cassu Vieras omassa elämässä
sain taas tooooosi paljon veronpalautusta ni mun on kai joku lahja ostettava joillekkin ystäville ja porukoille.....sellast hyödyllist...mun vanhemmat on vähään tyytyväisiä ni ei tarvi stressata

Rakentaa palapelin ja antaa sen kehystettynä jollekin....siihähän se sit on

--
Ajatella voi vain kuvin. Jos haluat olla filosofi, kirjoita romaaneja.