Julkkien liimaamisesta heiluu häkki..?

231 posts, 12 pages, 82,228 views

Jone

Posts: 8,258

#161 • • Jone Archibald Haddock

toma, 25.8.2006 08:19:
Jos ton kulkueen puitteissa rikotaan yksikin bussipysäkki tai näyteikkuna, tai maalataan yksikin töhry talon seinään niin mun kirjoissa poliisilla on täysi oikeus pistää homma seis. Ja käsittääkseni ei ole ihan yhdestä tai kahdesta häiriköitsijästä, tai vahingonteosta kyse.



No, mun mielestäni poliisilla on siinä tapauksessa täysi oikeus poimia tästä vastuussa ollut henkilö pois porukasta ja pistää hänen toiminnalleen stoppi lain kirjaimen mukaan. Yksittäisen henkilön tai pienen ryhmän epätoivottu toiminta ei voi toimia syynä pysäyttää muuten laillista mielenosoitusta tai sit voidaan samantien luopua kaikki oikeudestamme osoittaa mieltä.

Jotenkin musta tuntuu, että tämän asian teemoilta puhuvat nyt kummatkin osapuolet kilpaa paskaa niin että heikompaa jo hävettäisi moinen ja että totuus on hyvin paljon laimeampi.
johannyt

Posts: 454

#162 • • johannyt helvetiac

Jone, 25.8.2006 07:59:
http://tinyurl.com/gwgdu

...ja näin Helsingissä.

Pitäis varmaan mennä ensi vuonna paikalle, niin näkisi kumpi osapuoli pistelee asiasta enemmän omiaan medialle puhuttaessa.



me oltiin tossa simonkadulla tsekkailee mitä oikein tapahtuu. kyl toi hesarin juttu on aika paikkansapitävä, paits tos ei mainita et ne ampu mm poliiseja roomalaisilla kynttilöillä ja heitteli muita ilotulitteita.. poliisi siinä vaihees lähinnä seiso ja ihmetteli. sit ne lähtiki ajaa niitä takaa ympäri stadii :D oli huvittavan näköstä. mut aika idioottimaista touhuu kyl. ja noin joka kolmas niistä mielenosottajist oli kyl naamioitunu.
toma

Posts: 2,009

#163 • • toma Tototoototo

Jone, 25.8.2006 08:39:
Jotenkin musta tuntuu, että tämän asian teemoilta puhuvat nyt kummatkin osapuolet kilpaa paskaa niin että heikompaa jo hävettäisi moinen ja että totuus on hyvin paljon laimeampi.


Luepa esimerkiksi mitä läppää noi heittää tuolla Elixirian foorumilla. Vatipäitä mitä vatipäitä. Mä olen ehdottomasti vapaamman kaupunkikulttuurin puolella, ja kannattaisin laillisia graffiteja ja laitontakin katuTAIDETTA. Viimeöisellä ei vaan sen kanssa ole mitään tekemistä.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Jone

Posts: 8,258

#164 • • Edited Jone Archibald Haddock

toma, 25.8.2006 09:09:
Luepa esimerkiksi mitä läppää noi heittää tuolla Elixirian foorumilla. Vatipäitä mitä vatipäitä. Mä olen ehdottomasti vapaamman kaupunkikulttuurin puolella, ja kannattaisin laillisia graffiteja ja laitontakin katuTAIDETTA. Viimeöisellä ei vaan sen kanssa ole mitään tekemistä.



Eihän tota threadiä nyt jaksa kukaan täysissä järjissään oleva lukea alusta loppuun. Viestin toisensa jälkeen liki kaikilta postaajilta provoa, aggreilua, naivismia, asioiden tahallista väärin ymmärtämistä, tyhmyyttä ja silkkaa äpäröintiä. Tosta porukasta on vaikea etsiä sitä henkilöä kenen kanssa olisi samaa mieltä, koska jopa niiden henkilöiden postaukset, joiden lasken olevan tässä koko katutaidekeskustelussa mun kanssani samalla puolella aitaa ovat niin silmittömän typeriä, että viiltelisin mieluummin ranteitani ruosteisella lusikalla kuin huutaisin rautatietorilla et "nää jätkät on mun possee."

Klubitukseenkin postailevan Sallakatin postaus oli kuitenkin pakko poimia tänne:


kyllä, graffitit on kauniita. tagit vai mitä ne ikinä onkaan on turhaa räpellystä ja pilaa maiseman kuin maiseman. kelasin ennen ett ne on piirrustustaidottomien graffitteja.
mulla on jenkkifrendi kuka tekee omalla tavallaan taidetta kun se maalaa graffitteja. www.seizerone.com se on joskus sanonu, ett se ei ainakaan arvosta tagien sotkijoita millään tavalla. eikä se sotkis mitää jo valmiita kauniita rakennuksia.



Tämä on aivan helvetin typerästi sanottu.

Kaikki graffitit eivät ole kauniita sen paremmin kuin kaikki tagit rumiakaan. Sinänsä myöskään se, että joku asia ei ole kaunis ei tarkoita ettei se voisi olla visuaalisesti miellyttävä ja stimuloiva. Kiva et sulla on jenkkifrendi, joka maalaa muraaleja (oletettavasti, en katsonut saittia koska jenkkigraffiti on vähintään yhtä paljon munatonta paskaa kuin graffiti on kaunista ja tagit rumia), mutta jonkun uuden mantereen muraalipojun näkemykset graffiteista eivät välttämättä täällä vanhan mantereen puolelle ihan suunnattomasti herätä hyväksyvää muminaa asiantuntevana lausuntona.

Graffitit ovat keskenään hyvin erilaisia eri maissa, eri alueilla ja eri maalaajien tekeminä. Tällä on hyvin vähän tekemistä maalaajien keskinäisen teknisen taitotason kanssa vaikka mattimeikäläiset niin tuntuvat usein ajattelevankin. Hyvin erilaisista töistä, joista monia yhdistää ainoastaan toteuttamiseen käytetyt välineet (jos edes ne) on musta täysin mahdotonta yleisellä tasolla sanoa ovatko ne nyt sitten kauniita vai eivät. Osa on, osa ei ja se mikä osa nyt sattuu kaunis olemaan riippuu työtä omien kriteeriensä pohjalta arvostelevasta henkilöstä. "Kauneus" taas sinänsä on asia, jota maalaaja joko voi tavoitella tai olla tavoittelematta työllään - monet graffitit ovat mun mielestäni kaikkea muuta kuin kauniita, mutta silti hyvinkin vaikuttavia ja ne kauniit graffitit taas harvemmin tekevät muhun suurtakaan vaikutusta.

Mitä taas tulee tageihin, niin joo - suuri osa niistä on ihan absoluuttisesti paskaa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että kaikki tagit olisivat sitä. Myöskään ei voi sanoa, että tagien vetely seinään ei vaadi mitään tekijältään tai että tageja seinään vetelisivät ainoastaan henkilöt, joiden luovuus ei riitä ala-astetasoa pidemmälle. Tagit ovat parhaimmillaan uskomattomia kalligrafisia taidonnäytteitä ja/tai innovatiivisuudessaan kunnioituksen arvoisia.

Nyt vaahdottuani asiasta voisin tässä muutaman päivän sisällä postata esimerkkejä A) hienoista tageista ja B) graffiteista, jotka eivät ole kauniita mutta helvetin vaikuttavia.
toma

Posts: 2,009

#165 • • toma Tototoototo
Ahaa. No kiva. Voin olla jopa samaa mieltä. Mutta miten se tähän liittyy?

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Vulpini

Posts: 285

#166 • • Vulpini Soviet recordings
suomen lainsäädäntö nyt muutenkin on vitsi.. julisteiden liimaamisesta saa kovemman tuomion mitä taposta ja jos saattuu vielä olemaan ulkomaalainen niin pääsee pelkällä kovalla nuhtelulla..
toma

Posts: 2,009

#167 • • toma Tototoototo

JereBBA, 25.8.2006 10:11:
suomen lainsäädäntö nyt muutenkin on vitsi.. julisteiden liimaamisesta saa kovemman tuomion mitä taposta ja jos saattuu vielä olemaan ulkomaalainen niin pääsee pelkällä kovalla nuhtelulla..


Mistä vitusta sä oikein puhut? :D

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

toma

Posts: 2,009

#169 • • toma Tototoototo

Jone, 25.8.2006 10:14:
Katutaiteesta käytävään yleiseen keskusteluun? "Isosti?"


No, kuitenkin samassa vastasit mun eilistä iltaa käsittelevään viestiin, joten oletin, että se olisi se mistä nyt puhutaan. Mut ok, kyllähän tuo yleisesti toki on relevanttia, mutta kun sanot sen tuossa kontekstissa, niin minulla ainakin tulee sellainen tunne, että antaisit implisiittisesti ymmärtää sen vaikuttavan eilisiltaisiin tapahtumiin suhtautumiseen.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Sunflower

Posts: 363

#170 • • Sunflower

Jone, 25.8.2006 09:53:

Nyt vaahdottuani asiasta voisin tässä muutaman päivän sisällä postata esimerkkejä A) hienoista tageista ja B) graffiteista, jotka eivät ole kauniita mutta helvetin vaikuttavia.



Ihmeessä. Varsinkin tuo kohta A. Mielenkiintoista olisi kiva nähdä jotain hienoja tageja, kun en ole niihin tähän mennessä törmännyt.
Vulpini

Posts: 285

#171 • • Vulpini Soviet recordings

toma, 25.8.2006 10:12:
---
JereBBA, 25.8.2006 10:11:
suomen lainsäädäntö nyt muutenkin on vitsi.. julisteiden liimaamisesta saa kovemman tuomion mitä taposta ja jos saattuu vielä olemaan ulkomaalainen niin pääsee pelkällä kovalla nuhtelulla..

---

Mistä vitusta sä oikein puhut? :D



napsakalla sisälukutaidolla sen hahmottaa:

kommentoisin tähän:

Nopeasti katsottuna täältä ei aiheesta topiccia löytynyt...

Elikkäs Nojesguidenista ripattua:

"Kesäkuussa Helsingissä luettiin ehdoton vankeustuomio julisteenliimaajalle.
Helsinkiläismiehelle langetettiin kymmenen julisteen liimaamisesta Stockan ja Espan liepeille kolmekymmentä päivää ehdotonta vankeutta."

WTF?
Ehdotonta häkkiä 10 julisteen liimaamisesta??

----huomaa yhtäläisyydet: molemmissa puhutaan julisteiden liimaamisesta ja kohtuuttomasta rangaistuksesta, nyt oikee rautalangalla väännettynä
Jone

Posts: 8,258

#172 • • Jone Archibald Haddock

toma, 25.8.2006 10:17:
No, kuitenkin samassa vastasit mun eilistä iltaa käsittelevään viestiin, joten oletin, että se olisi se mistä nyt puhutaan. Mut ok, kyllähän tuo yleisesti toki on relevanttia, mutta kun sanot sen tuossa kontekstissa, niin minulla ainakin tulee sellainen tunne, että antaisit implisiittisesti ymmärtää sen vaikuttavan eilisiltaisiin tapahtumiin suhtautumiseen.



Ei, suurin osa siitä ei ollut mitenkään sulle suunnattua. Oikeastaan enemmänkin Sallakatille, joka varmaankin vastaukseeni törmää siitä huolimatta että alkuperäinen viesti on toiselta forumilta. *joo*

Eilisiltaiset tapahtumat olivat mulle mediassa oikeastaan juuri ton Hesarin uutisen pituisen pätkän verran kiinnostava juttu juuri siksi, että todennäköisesti molempien osapuolten medialle lausuntoja antavat osat puhuvat enemmän tai vähemmän paskaa. Uutiset joissa on totuutta lähinnä sitomaan se kaikki paskapuhe jotenkin etäisesti kasaan ovat musta aika epäkiinnostava ja olen tosiaan sun kanssasi hyvin pitkälle samaa mieltä siitä, että tossa Elixirian threadissä ihmiset kuullostavat aivan uskomattomilta vatipäiltä enkä osaa samaistua kenenkään heistä juuri ollenkaan, vaikka moni onkin etäisesti samalla asialla kuin minä.
toma

Posts: 2,009

#173 • • toma Tototoototo

JereBBA, 25.8.2006 10:20:
WTF?
Ehdotonta häkkiä 10 julisteen liimaamisesta??

----huomaa yhtäläisyydet: molemmissa puhutaan julisteiden liimaamisesta ja kohtuuttomasta rangaistuksesta, nyt oikee rautalangalla väännettynä


Tuosta puhuttiin aikoinaan paljonkin, ja tapauksessa oli taustalla muutakin kun tuo liimaaminen. Muistaakseni jotain virkavallan väkivaltaista vastustamista tms, tosin en ole varma.

Mistä taposta saa alle 30 päivän tuomion?

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Sunflower

Posts: 363

#174 • • Sunflower

JereBBA, 25.8.2006 10:20:
---
toma, 25.8.2006 10:12:
---
JereBBA, 25.8.2006 10:11:
suomen lainsäädäntö nyt muutenkin on vitsi.. julisteiden liimaamisesta saa kovemman tuomion mitä taposta ja jos saattuu vielä olemaan ulkomaalainen niin pääsee pelkällä kovalla nuhtelulla..

---

Mistä vitusta sä oikein puhut? :D

---


napsakalla sisälukutaidolla sen hahmottaa:

kommentoisin tähän:

Nopeasti katsottuna täältä ei aiheesta topiccia löytynyt...

Elikkäs Nojesguidenista ripattua:

"Kesäkuussa Helsingissä luettiin ehdoton vankeustuomio julisteenliimaajalle.
Helsinkiläismiehelle langetettiin kymmenen julisteen liimaamisesta Stockan ja Espan liepeille kolmekymmentä päivää ehdotonta vankeutta."

WTF?
Ehdotonta häkkiä 10 julisteen liimaamisesta??

----huomaa yhtäläisyydet: molemmissa puhutaan julisteiden liimaamisesta ja kohtuuttomasta rangaistuksesta, nyt oikee rautalangalla väännettynä



Ilmeisesti saat käyttää todella paksua rautalankaa, sillä miten tuo nyt liittyi tappoon? Taposta alle 30 päivää vankeutta? Ja tuosta tapauksesta: Ihanko _vain_ noista 10 julisteesta oli kyse? Ei aiempia merkintöjä jne?
Vulpini

Posts: 285

#175 • • Vulpini Soviet recordings

toma, 25.8.2006 10:24:
---
JereBBA, 25.8.2006 10:20:
WTF?
Ehdotonta häkkiä 10 julisteen liimaamisesta??

----huomaa yhtäläisyydet: molemmissa puhutaan julisteiden liimaamisesta ja kohtuuttomasta rangaistuksesta, nyt oikee rautalangalla väännettynä

---

Tuosta puhuttiin aikoinaan paljonkin, ja tapauksessa oli taustalla muutakin kun tuo liimaaminen. Muistaakseni jotain virkavallan väkivaltaista vastustamista tms, tosin en ole varma.

Mistä taposta saa alle 30 päivän tuomion?



noh okei, hieman ehkä liiottelin, mutta kuitenkin ihmishengen riistamisestä suomessa ei kovin pitkiä tuomioita saa..
Jusna666

Posts: 1,447

#176 • • Jusna666 Diablo
Idiootit ollu taas vauhdissa viime yönä.
Jos mun kulmille tulee sotkee ni vedän pataa, piste

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Jone

Posts: 8,258

#177 • • Jone Archibald Haddock

Jusna666, 25.8.2006 10:52:
Idiootit ollu taas vauhdissa viime yönä.
Jos mun kulmille tulee sotkee ni vedän pataa, piste



On se hyvä et on varaa dissata muita idiooteiksi kun osoittaa itse näin suurta älykkyyttä.
Jusna666

Posts: 1,447

#178 • • Jusna666 Diablo

Jone, 25.8.2006 10:54:
---
Jusna666, 25.8.2006 10:52:
Idiootit ollu taas vauhdissa viime yönä.
Jos mun kulmille tulee sotkee ni vedän pataa, piste

---


On se hyvä et on varaa dissata muita idiooteiksi kun osoittaa itse näin suurta älykkyyttä.



*lmao* Odotinkin jo, että koska kommentoit..

Eiks se niin oo että fiksumpi hoitas sen jotenki muuten, mutta jos on samalla tasolla näiden idioottien kanssa ja osaa myös myöntää sen itselleen ja muille niin mikä estää silloin toimimasta näiden idioottien kanssa samalla tasolla..

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Jone

Posts: 8,258

#179 • • Jone Archibald Haddock

Jusna666, 25.8.2006 10:59:
Eiks se niin oo että fiksumpi hoitas sen jotenki muuten, mutta jos on samalla tasolla näiden idioottien kanssa ja osaa myös myöntää sen itselleen ja muille niin mikä estää silloin toimimasta näiden idioottien kanssa samalla tasolla..



Eli sä rinnastat nyt omaisuuden vahingoittamisen toisen ihmisen vahingoittamiseen samanarvoisina tekoina? "Toi piirsi naapurin seinään kissan tussilla ja koska se on laitonta, niin on ihan kohtuullista et hakkaan sen siitä hyvästä."

Nice going. Et sä ole "niiden idioottien" kanssa samalla tasolla vaan paljon tyhmempi ja ilmeisesti myös muulle yhteiskunnalle huomattavasti vaarallisempi.
itis

Posts: 2,518

#180 • • itis Morning Star
Mielenkiinnolla jään odottamaan jatkoa tähän keskusteluun *hymy*

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?