Julkkien liimaamisesta heiluu häkki..?

231 posts, 12 pages, 82,257 views

itis

Posts: 2,518

#101 • • itis Morning Star

terat-o-genic, 27.4.2006 11:04:
---
http://flickr.com/photos/duncan/sets/94707/

nice

vaikka on tuollakin aika kammotuksia



Joo... kivoja.

En mä sitä etteikö tuollakin olis noita ja tosi hienoja, mut sitten siellä on myös se "pensseli"-koulukunta, joka tekee ajatuksensa seinälle ilman kannuja. Mä tykkään niistä. Ikävä kyllä ei ole yhtään kuvaa täällä töissä mistä sais malliksi enkä ole osunut saiteille joissa olis. *hmph*

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Avatar
#102 • • aaaaaaaaaa Guest


Ei muuten pidä paikkaansa. Malminkartanon asemahan oli viimeinen suurista laillisista yhteisduuneista, joka buffattiin vasta pari vuotta (tässä en nyt muista tarkkaa ajankohtaa) sitten ja sitä ennen maalaukset olivat saaneet olla yllättävänkin hyvin rauhassa seinillä vuosikausia. Mä kävin itse kuvaamassa Malminkartanon aseman maalaukset (joita siis oli runsaasti ja pinnat isot) ensimmäistä kertaa vasta monta vuotta niiden tekemisen jälkeen ja en joutunut skippaamaan yhdenkään kuvaamista siksi, että niissä olisi ollut merkittävästi täksyjä tai muuta sotkua päällä. Parissa tais olla jotain ipanoiden random-sotkemista pikkasen alaosassa.


Malminkartanon keissi oli niin helvetin isojuttu, että siitä voi saada mitään selkoa. Toiset sanoo, että "íha jees juttu", mut toiset vaan näytti finkkua ja tosissaa tukotti äksiä päälle.
Muistan sen päivän kun maltsuu alettiin maalaa. Olin aika skidi sillon.
Hienojahan ne oli, mutta omasta mielestäni siinä oli niitä pippeleitä jonkin verran. (ei tosin häiritsevästi)




Mikä sut on saanut kääntymään sellaista juttua vastaan, jota itse aikaisemmin teit? Sekö että jäit siitä kiinni ja laskua pamahti?


Tein ja rakastin. Oli mukavaa, mutta jotenkin musta on kai tullut "vanha"(vaikka ei toi elämäntyyli ikää katokkaan.)
Ja tosissaan lopetin just sen takia kun tajusin, että nyt on tarpeeks kerran istuttu oikeudessa/kuulusteluissa noista jutuista. Lopetan mielummin sen tekemisen siinä vaiheessa kun on vielä mahdollisuus maksaa laskut ennen ku täytän 25v. *pepsodent*
itis

Posts: 2,518

COBALT

Posts: 1,407

#104 • • COBALT akitaattori

Cuji, 27.4.2006 10:28:
---
Itis, 27.4.2006 10:18:
Ja.. joo, mä tykkään tarroista, julisteista, hyvin tehdyistä (maalatuista) kuvista (en pidä graffitteista, mut hyväksyn hyvin tehdyt)...jne

Toivoisin että Helsingin kaupunki ja muut kaupungit kans pystyttäis ainakin julistepömpeli-ilmotustaulut niinkuin suurimmassa osassa eurooppalaisia pääkaupunkeja on ja miettisi miten sähkökaappeihin saisi kiinni sellaisen pinnoitteen, vanerilevyn tai vastaavan, jonka voisi joku käydä poistamassa / vaihtamassa uuteen vaikkapa 3kk välein, jolloin sähkökaapeista tulisi sallittuja tarranliimaus/bommaus, maalailu, yms -juttuja periaatteella "kuka ensin ehtii ja kuka kehtaa vetää paremman päälle".

---



Paljon faktaa ja hyvä idea, mutta veikkaatko oikeesti, että toi toimis?
Sanon vaan, että menis n. 1h kun kaikki kaapit ois tukossa. + Jatkuvasti jengi vetäis päälle.
Eli lopputulos olis pelkkää sotkua toinen toisensa päälle *poks*
Hyvä idea, mutta toteutus olis ongelmallista :D



Taannoin näin dokkarin muistaakseni Tokiosta, jossa on kokonaisia seiniä ydinkeskustassa tapetoitu jullareilla. Siis ihan hillittömillä määrillä kuvia! Niiden kestoikä oli about 15 min, kun jo joku toinen organisaattori veti omansa päälle! Se voitti jolla oli resursseja eniten ja ennen kaikkea ajoitus kohdallaan...
Kylmää peliä kyllä! Tosin en usko että ihan yhtä pahaksi homma lähtis Suomessa, mutta varmasti olisi toimivampi ratkaisu kuin nykyinen... Ainakaan ei rasittais yhteiskunnan maksukykyä yhtä paljon!

--
Parhaat bileet tehdään aina korvien välissä...!

Fyrisch

Posts: 4,525

#105 • • Fyrisch
Tää on helkkarin rento :)
wetware

Posts: 244

#106 • • wetware wenator

COBALT,
Taannoin näin dokkarin muistaakseni Tokiosta, jossa on kokonaisia seiniä ydinkeskustassa tapetoitu jullareilla. Siis ihan hillittömillä määrillä kuvia! Niiden kestoikä oli about 15 min, kun jo joku toinen organisaattori veti omansa päälle! Se voitti jolla oli resursseja eniten ja ennen kaikkea ajoitus kohdallaan...
Kylmää peliä kyllä! Tosin en usko että ihan yhtä pahaksi homma lähtis Suomessa, mutta varmasti olisi toimivampi ratkaisu kuin nykyinen... Ainakaan ei rasittais yhteiskunnan maksukykyä yhtä paljon!



sama elinikä tais olla julisteilla joilla tapetoitiin lasipalatsin ympäröiva aita. vartin kuluttua kun tuli takas omat julisteet oli jo liimattu peittoon....
Jone

Posts: 8,258

#107 • • Jone Archibald Haddock

Itis, 27.4.2006 09:56:
Tossa on pointtia, mut on siinä kolikossa toinenkin puoli? Jotkut tekee sen jälkensä tähän maailmaan sellaisella tyylillä että se ei miellytä enemmistön silmää ja siksi sitä yritetään rajoittaa. Ei niin, että enemmistön silmää pitäisi välttämättä miellyttää, mutta ehkä pitäisi miellyttää kaltaisiaan sopivassa paikassa. Luulenpa että yhteiskunnan ongelmat tämän asian molempien osapuolten puolella johtuvat siitä että ihmiset ovat sikin sokin toistensa joukossa.



Suurin osa tekee jälkensä maailman siten ettei se enemmistöä miellytä. Mun mielestä esim. Dalin ja Mirón duunit on todella vaikuttavia ja viihdyin Picassonkin museossa hemmetin hyvin vaikka se ei ihan lempitaiteilijoitani olekaan. Suurin osa väestöstä ei ymmärrä edes näiden suurien taiteilijoiden duunien päälle tuon taivaalla vaan reaktio duuneihin on luokkaa "mitä helvetin valuvia kelloja ja härskeilyä elintarvikkeilla?"

Ongelma on siis mun mielestäni siinä, että vaikka kyse olisi kuinka valtavirtaisestakin jutusta, niin yleisesti ottaen siitä pitää joka tapauksessa väestön minoriteetti ja jos tällä perusteella ruvetaan rajoittamaan ihmisten itseilmaisua, niin päästään tilanteeseen jossa oikein kukaan ei saa tehdä oikein mitään. Mä en ole rummuttamassa sellaisen yhteiskunnan puolesta, jossa esimerkiksi mun yrityistarpeilleni pitäisi antaa kohtuuttomasti tilaa suhteessa muiden vastaaviin, mutta rummutan kyllä yhteiskunnan puolesta, jossa kaikkien erityistarpeet pyrittäisiin huomioimaan jollain tavalla.

Itis, 27.4.2006 09:56:
Utopiana:
Mitä tapahtuisi jos esim. Helsingissä olisi eri kaupunginosat eri tyyppisille ihmisille. Olisi esimerkiksi jumittuneiden pulumummojen osa, muuten vaan vanhojen osa, nuorekkaiden oldies-tyyppien mesta, hiphopraprnb-getto, teknotaivas, hevarihelvetti, sibeliuskylä klassiseen hurahtaneille, taiteilijakaupunginosa, teekkarikylä :), teevestarojen salattu tontti, sedula, kultaisten noutajien omistajien oma koirapuistotaloyhtiö, hummerinomistajien ratapiha, verottajan oma tölli, poliisien liikekeskus (i.e. ostari), irkkufanien pubikylä, futiskenttälä, koripallola, hiihtola (vaihtoehtoisesti Kirvesniemilä)

Entä sitten kun nää kaikki on eri mieltä?
Tulisiko sisällissota, jossa on jumiutuneiden pulumummojen osa vastaan teeveestarojen salattu tontti vai olisko se irkkufanien pubikylä vs. hummerinomistajien ratapiha...



Musta tollaisessa utopiassa asuminen olisi perseestä. Teoreettisesti ajatellen voisi kuvitella, että hetken aikaa sitä voisi jopa viihtyäkin esim. kaupunginosaan rajoittuvassa yhteisössä, joka on rakentunut tietyistä asioista diggaavien ihmisten ympärille, mutta käytännössä toi on monessa mielessä täydellinen mahdottomuus edes utopiana ja kyllä mulla ainakin pää hajoaisi ensimmäisen viikon jälkeen kun kaikki ympärilläni ihmiset olisivat "samanlaisia."

"Samanlaisten" ihmisten kokoaminen yhteen olisi sitäpaitsi tosiaan mahdotonta siinäkin mielessä, että harvemmat yksilöt rakentavat identiteettinsä jonkun yhden yksittäisen jutun ympärille. Jos mä esim. lasken itseni sekä hoppari-, "technobile-" että valokuvaus-porukoihin kuuluvaksi, niin mikä noista nyt sitten olis se minkä mukaan mut luokiteltaisiin vai pitäiskö jossain olla muutaman kymmenen hengen mökkikylä myös hoppari-technobilettäjä-valokuvaajille? *nauru*

Itis, 27.4.2006 09:56:
Kone on rakennettu ympärille pitämään palaset kasassa, se ei ole täydellinen kone, se ei palvele kaikkia, mutta se palvelee enemmistöä jolloin vähemmistö joutuu ottamaan riskejä?

En tosiaan haluaisi että näin on, mut minkäs sille voi?



Ei kai sille oikein muuta voi kuin potkia vastaan ja pitää melua näkemistään epäkohdista (vaikka ne olisivatkin kokonaisuutta ajatellen pieniä). Joskus näin tekemällä jopa jotain tapahtuu ja esim. skeittarit ovat saaneet itselleen puhuttua eri kuntiin skeittiparkkeja ihan puhtaasti tuomalla julki sitä faktaa ettei heillä ole ollut tiloja harrastaa ja että julkisien tilojen yhteydessä tapahtuvaa skeittausta ei hyvällä katsota.
Jone

Posts: 8,258

#108 • • Jone Archibald Haddock

nuance, 27.4.2006 10:05:
Heh. Joo. Tolla puolella miltsilläkin palkkais jo 16 täyspäiväistä siivoojaa. Ehkä 14 jos jotain työkalukustannuksiaki pitäis miettiä.



Jeps ja Oopperatalon rakentamiseen sekä ooppera-organisaation ylläpitämiseen menneillä hilloilla voitaisiin palkata n + 7 täysipäiväistä siivoojaa. Se olis itseasiassa oopperajuttuja järkevämpääkin mikäli asiaa katsottaisiin väestön majoriteetin näkökulmasta. Mä olen itse käynyt kerran oopperassa yläasteella luokkaretkihengessä enkä edelleenkään ymmärrä moisesta ökykalliista korkeakulttuurista yhtään sen enempää kuin silloinkaan. En oo kuitenkaan tässä nyt myöskään huutelemassa oopperan lakkauttamisen puolesta. *vink*
Avatar
#109 • • aaaaaaaaaa Guest

Jeps ja Oopperatalon rakentamiseen sekä ooppera-organisaation ylläpitämiseen menneillä hilloilla voitaisiin palkata n + 7 täysipäiväistä siivoojaa. Se olis itseasiassa oopperajuttuja järkevämpääkin mikäli asiaa katsottaisiin väestön majoriteetin näkökulmasta. Mä olen itse käynyt kerran oopperassa yläasteella luokkaretkihengessä enkä edelleenkään ymmärrä moisesta ökykalliista korkeakulttuurista yhtään sen enempää kuin silloinkaan. En oo kuitenkaan tässä nyt myöskään huutelemassa oopperan lakkauttamisen puolesta. *vink*


Jone eduskuntaan kiitos.
itis

Posts: 2,518

#110 • • itis Morning Star

Cuji, 27.4.2006 12:05:
---
Jeps ja Oopperatalon rakentamiseen sekä ooppera-organisaation ylläpitämiseen menneillä hilloilla voitaisiin palkata n + 7 täysipäiväistä siivoojaa. Se olis itseasiassa oopperajuttuja järkevämpääkin mikäli asiaa katsottaisiin väestön majoriteetin näkökulmasta. Mä olen itse käynyt kerran oopperassa yläasteella luokkaretkihengessä enkä edelleenkään ymmärrä moisesta ökykalliista korkeakulttuurista yhtään sen enempää kuin silloinkaan. En oo kuitenkaan tässä nyt myöskään huutelemassa oopperan lakkauttamisen puolesta. *vink*

---

Jone eduskuntaan kiitos.



Aamen. Mut vaan sillon ku sillä on hyvä päivä *vink*

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Jone

Posts: 8,258

#111 • • Edited Jone Archibald Haddock

Itis, 27.4.2006 11:00:
En ole maalannut, enkä liimannut kuin julisteita, mutta jostain syystä olen sitä mieltä että suomessa katukuva on tylsä juurikin siksi että täältä puuttuu esittävä katutaide ja kuvat.

Onko niin että graffitti on ainoa vaihtoehto?



Ei, graffiti ei missään nimessä ole ainoa vaihtoehto, mutta se on se joka yleisimmin saa medianäkyvyyttä "ongelmana" ja itseasiassa tämän käsitteen alle nidotaan usein tietämättömyyden takia paljon muita juttuja, joilla on yhtä paljon tekemistä graffitien kanssa kuin poneilla on luistinten kanssa.

Graffiti on myöskin se urbaanin taiteen muoto, josta mä pidän eniten melua, mutta se johtuu taas ihan siitä että se on mulle niistä rakkain vaikka innostun noista muistakin. *joo*

Itis, 27.4.2006 11:00:
Mun mielestä se mitä esim. espanjassa on kaduilla, kuvat lähinnä, on hienompaa kuin yksikään graffitti täällä, toimii paremmin ja on esteettisempää.



Toi on tosi moniuloitteinen kysymys. Sinänsä ei ole kyse siitä ettei Suomessa olisi mielenkiintoisia ja stimuloivia graffiteja, muita seinämaalauksia ja erilaista hyvin futaavaa grafiikkaa, mutta nämä eivät tosiaan ole pääsääntöisesti erityisen julkisilla paikoilla ja luonnollisesti osaavien harrastajien / taiteilijoiden määrä on suhteessa suppeampi kuin maissa, joissa urbaaniin taiteeseen suhtaudutaan liberaalimmin.

Tietenkään Suomessa ei maalausten keskimääräinen taso voi olla yhtä korkea kuin sellaisissa maissa, joissa näitä maalauksia tekevillä on huomattavasti vapaammat kädet viedä itseilmaisunsa tasoa korkeammalle harjoittamalla sitä ahkerasti. Toi maalaaminen kun on sellainen asia, että jo pelkästään tekniikan vieminen siinä korkealle tasolle vaatii paljon sitä itseään, eli maalaamista (puhumattakaan sitten oman tyylin harjoittamisesta).

Suomestakin löytyy kuitenkin varsin kuuminta hottia hyvinkin paljon jos multa kysytään ja pyrinpä etsimään tähän perään muutaman esimerkin.

Aloitetaan viime viikonloppuna Keravalla kuvaamastani jutusta:
kerava001.jpg

Sitten vanhoja kuvia mun SESSIONS2:ta edeltäneestä webbiprojektistani, TAG:ista ( www.flammabul.com/tag_revisited ). Pahoittelen kuvien rouheaa laatua - skannerit, softat ja omat skillini käyttää niitä eivät olleet ihan huippuluokkaa tuolloin taannoin.

"Dali", Lauttasaaren "paskis" circa 1998:
dali.jpg

Sama mesta, sama aika:
1.jpg

"Hap:in" characteri, Vuosaaren paskis, ennen vuosituhannen taitetta:
hap.jpg

"Egs", Vuosaaren paskis, 2000:
egso.jpg
Jone

Posts: 8,258

#113 • • Edited Jone Archibald Haddock

Cuji, 27.4.2006 11:12:
Malminkartanon keissi oli niin helvetin isojuttu, että siitä voi saada mitään selkoa. Toiset sanoo, että "íha jees juttu", mut toiset vaan näytti finkkua ja tosissaa tukotti äksiä päälle.
Muistan sen päivän kun maltsuu alettiin maalaa. Olin aika skidi sillon.
Hienojahan ne oli, mutta omasta mielestäni siinä oli niitä pippeleitä jonkin verran. (ei tosin häiritsevästi)



No nää tällaiset isot kertaalleen luvalla maalattavat jutut on kanssa vähän kaksipiippuisia juttuja. Toisaalta tosi kiva että jengiä otettiin maalaamaan niitä ihan luvan kanssa ja maalitkin jopa maksettiin, mutta noista on maalaajille sen maalaamisen suhteen iloa tasan sen yhden kerran ja graffiti on kuitenkin taiteenmuotona "contemporary" - se elää siinä hetkessä, jona se on tehty eikä sen ole tarkoituskaan välttämättä kestää ikuisesti vaan paremminkin tulla maalatuksi päälle enemmin tai myöhemmin. Oot varmaan samaa mieltä, että tonkin huomioiden olis kivaa kun olis mestoja joissa maalaaminen olisi aina mahdollista sen sijaan että sitä vois käydä kerran maalaamassa johonkin luvan kanssa.

Cuji, 27.4.2006 11:12:
Tein ja rakastin. Oli mukavaa, mutta jotenkin musta on kai tullut "vanha"(vaikka ei toi elämäntyyli ikää katokkaan.)
Ja tosissaan lopetin just sen takia kun tajusin, että nyt on tarpeeks kerran istuttu oikeudessa/kuulusteluissa noista jutuista. Lopetan mielummin sen tekemisen siinä vaiheessa kun on vielä mahdollisuus maksaa laskut ennen ku täytän 25v. *pepsodent*



Mun ja graffititaiteen rakkaussuhde ei kyllä ole vieläkään ohi ja maaginen 30 ikävuotta kolkuttelee ovella. Tosin meillä on ollut varmaan platonisempi suhde kuin sulla, lekalla ja seinällä - oon maalannut eläessäni tasan muutaman laillisen piissin.

http://www.deviantart.com/view/28375735/

(Yllä siis viime kesänä eräissä UG-bileissä performanssinomaisesti ystäväni kanssa tehty pläjäys.)

Vaikka näin onkin, niin kyllä mäkin olen oman aikani pudussa ja kuulusteluissa istunut kattotiiliä laskemassa graffitilehden ja -webbisaitin toimittamisesta sekä vääriinn aikoihin väärissä paikoissa kamerani kanssa heilumisesta. Vuoden 2000-kuulusteluissa koittivat vakavissaan väittää mua NKS:n "johtohahmoksi" ja uhkailivat 4:llä vuodella linnaa. Mitään totuuspohjaa tolla ei todellakaan ollut, mutta sain kyllä ihan riittävän kerta-annoksen uhkailua ja pelkoa perseeseen.

Still loving it though.
Avatar
#114 • • aaaaaaaaaa Guest


http://www.deviantart.com/view/28375735/
(Yllä siis viime kesänä eräissä UG-bileissä performanssinomaisesti ystäväni kanssa tehty pläjäys.)
Vaikka näin onkin, niin kyllä mäkin olen oman aikani pudussa ja kuulusteluissa istunut kattotiiliä laskemassa graffitilehden ja -webbisaitin toimittamisesta sekä vääriinn aikoihin väärissä paikoissa kamerani kanssa heilumisesta. Vuoden 2000-kuulusteluissa koittivat vakavissaan väittää mua NKS:n "johtohahmoksi" ja uhkailivat 4:llä vuodella linnaa. Mitään totuuspohjaa tolla ei todellakaan ollut, mutta sain kyllä ihan riittävän kerta-annoksen uhkailua ja pelkoa perseeseen.

Still loving it though.



Nam nam. Hyvältä näyttää. En olisi Jonesta uskonu.
Toi kuumoilu/kuulostelu on kyllä jotain niin omaa luokkaansa. Poliisit kohtelee kuin paskaa kuulusteluiden aikana, mutta muuten ne oli mukavia. Se siinä onkin niin helvetin outoa.
"terve. Heräsit just varmaa? tahtoisitko aamupalaa?"
10min.
"MYÖNNÄ NYT JUMALAUTA, ETTÄ OOT TEHNY NOITA JA KERRO KENEN KANSSA. PÄÄSET POIS."
-

Nyt tosin tyydyn ihan vaan kattomaan kun nää jäbät oikeesti on seonnu ton new school taiteilun kanssa.
http://www.banksy.co.uk <--- Tässä hyvä yks esimerkki. Toinen on flower guy *sydän*
Saa kyllä kylmätväreet heräilemään ku miettii, että mihin tääkin elämäntapa on menossa.
Välillä säälin maalajia. Välillä kaipailen vanhoja aikoja.
Se on jännä juttu miten mieli muuttuu kun lainkoura heilahtaa.
Jone

Posts: 8,258

#115 • • Edited Jone Archibald Haddock

Cuji, 27.4.2006 12:56:
http://www.banksy.co.uk <--- Tässä hyvä yks esimerkki. Toinen on flower guy *sydän*



Banksy on omalla sektorillaan ihan omaa luokkaansa ja kun nyt kerran miehen mainitsit, niin on varmaan pakko laittaa tähän alle muutaman hänen teoksensa, jotka rokkaa ainakin mun maailmaa. (Kuvat: The Guardian, www.banksy.co.uk ja indymedia.org)

Banksy @ Segregation wall, Palestine:
balloongirl.jpg

banksy2.jpg

banksy1gal.jpg

beachboys.jpg

ladderboy.jpg

Banksya muuten vaan:

kissingcoppers.jpg

monkey.jpg

Banksyn lisäksi toinen mun omista lempparista on länsinaapurin Akay, joten tässä muutama hänen duunaamansa juttu (kuvat: www.akayism.org).

Yksi "Förlåt / I'm sorry"-sarjan juttu:
02.jpg

"Zoo:"
zoo10.jpg

"Traffic island:"
trafficisland02.jpg

"Life is not a rehearsal" ja Klisterpeten tekemä kauris:
09.jpg
Fyrisch

Posts: 4,525

#116 • • Fyrisch
Pari piristävää bongaust:

10721309d41d8.jpg

10721308d41d8.jpg


En tiedä onko luvallisia vai luvattomia.
Jago

Posts: 4,039

#117 • • Edited Jago un-trained monkee

Juhgu, 7.7.2005 12:55:
Ja sitten kun miettii mistä kaikesta ihmisille annetaan ehdollista *eiei*. Lieneekö koko stoori tottakaan, ja jos on niin ihme jos ei tehdä valitusta.


ton oli pakko olla vitsi. raiskauksesta voit saada ehdollista ja julisteen liimaamisesta sitten ehdotonta.. ou mai gaad aim autraiget*grr*

onko stadissa muuten ollenkaan enään niitä paria maalattua seinää.. muistaaksnei se oli sörkän kurvin luona*ding*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

hallucinogen

Posts: 8,190

#118 • • hallucinogen Edain

Jone, 27.4.2006 12:19:
Kuvia


Näistä en itse välitä alkuunkaan vaan mieluummin en tällaisia katsele kaupunkikuvassa, jossain alikulkutunnelissa voi olla, siel ei kauheasti haittaa.


Mu sit noi kuvat jotka Jone postas 27.4.2006 13:30 on niin maan perkeleen hienoja ja tuollaista katutaidetta näkisin mielelläni, toki hyvällä maulla sijoiteltuna mutta kuitenkin.

--
pikku-*possu*

Jone

Posts: 8,258

#119 • • Jone Archibald Haddock

hallucinogen, 29.5.2006 14:03:
Näistä en itse välitä alkuunkaan vaan mieluummin en tällaisia katsele kaupunkikuvassa, jossain alikulkutunnelissa voi olla, siel ei kauheasti haittaa.



Tuskinpa olet joutunut katselemaankaan - mä olen itse nähnyt kymmenessä vuodessa muutaman ja niistäkin kaikki on olleet yritysten tekemiä tilaustöitä. Muuten noita isompia väripiissejä ei kyllä kaupungilta bongaa.
hallucinogen

Posts: 8,190

#120 • • Edited hallucinogen Edain

Jone, 29.5.2006 14:10:
Tuskinpa olet joutunut katselemaankaan - mä olen itse nähnyt kymmenessä vuodessa muutaman ja niistäkin kaikki on olleet yritysten tekemiä tilaustöitä. Muuten noita isompia väripiissejä ei kyllä kaupungilta bongaa.


No en kyllä Helsingissä oo pahemmin nähny, muutaman ison maalauksen junan kyljessä joskus nähnyt mut Lohjalla asuessani näin vähän enemmän.

--
pikku-*possu*