Julkkien liimaamisesta heiluu häkki..?

231 posts, 12 pages, 82,238 views

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#81 • • Aziz Combat Fighter

Jone, 23.4.2006 22:54:
---
Ana-5000, 23.4.2006 22:38:
Mä tarkoitankin sitä julkista kaupunkikuvaa, sitä mitä noi normaalit kaupunkilaiset näkee. Oon mäkin kakarana juossut pitin radan vartta ja käynyt kattomassa duuneja pulussa ja muualla, voisin väittää että ainakin ysäreillä mulla oli jonkinverran käsitystä tosta kaupunkitaiteesta.

---


Propsit siitä että olet edes junnuna niin tehnyt - olet siinä kokemuksen rikkaampi kuin suurin osa suomalaisista. Pulu oli paikkana sellainen, että siellä sai usein jo aika hyvää graffiteista taiteenmuotona. Piditkö siellä näkemiäsi duuneja mielettömänä sotkemisena?



En tietenkään pitänyt, siellä oli ihan mielettömän upeita duuneja, en mä sinne muuten ois olarista asti pyörällä pumpannut. Usko tai älä mut mulla on ollu joskus jopa kannu kädessäkin :P Enempää en myönnä.


---
Sulla on varmaan metron puolella ympäristön tarkkailusta ekstensiivisempi kokemus kuin mulla, mutta mä en muista nähneeni siellä koskaan juuri minkään vertaa "sotkuja." Jonkin verran tageja, parit porkkanapanelit ja itäpuolella jotain hätäisiä asemapiissejä, mutta muuten Helsingin metro on mun kokemuksiini pohjautuen melkoisen lähellä kliinisen siistiä. Jos mulla on tästä väärä käsitys, niin lähden mielelläni korjaamaan sitä. Lupaan ihan rehellisesti myöntää paskan paskaksi kun sitä näen. *joo*

Katujen varsilla näkyvistä jutuista huomattavan suuri osa taas täyttää mun omat kriteerini taiteelliselle ja/tai innovatiiviselle itseilmaisulle, josta on ainakin mulle paljon iloa. Aiemmin tässä threadissä tulin postailleeksi kuviakin.



Joo, toki näkemysero on tässä varmaan iso, ja toinen on se että me kiinnitetään varmaan eri asioihin huomiota. Mun pitää ihan töitten puolestakin noteerata sieltä töhryt ja ilmottaa niistä, ja tähän mennessä ei oo tullut vielä yhtäkään sellasta vastaan josta ois tullu joku muu kuin "hyivittu"-reaktio. Se miksi niitä ei siellä paljoa näy on se, että ne tussitöhryt siivotaan sieltä vaunuista nopeasti pois. Se taas maksaa rahaa, ja heijastuu luonnollisesti matkalipun hintaan.

Siellä tuntuis olevan nyt trendinä ikkunalasien naarmuttaminen. Aika paljon sitä HGS-tägiä vedetään ihan joka vitun pintaan. Esimerkiksi sit taas kontulan luvalliset piissit itäpuolen raiteella miellyttää jo silmää.

Mäkin voisin ottaa vähän kuvia, ni tiedät millaseen sotkemiseen viittaan :)
Jone

Posts: 8,258

#82 • • Jone Archibald Haddock

Ana-5000, 23.4.2006 22:59:
Se miksi niitä ei siellä paljoa näy on se, että ne tussitöhryt siivotaan sieltä vaunuista nopeasti pois. Se taas maksaa rahaa, ja heijastuu luonnollisesti matkalipun hintaan.



Sanot siis, että julkinen liikenne olisi edullisempaa jos "töhryjä" ei olisi? Joo, niinhän sitä luulis, mutta totuus lienee kuitenkin enemmän se että liikkuminen julkisilla maksaisi ihan saman verran, mutta siitä päätyisi joko lafkan tai kaupungin kassaan buffaamisen verran enemmän rahaa. Eipä sillä, hyvähän sekin olisi enkä mä näillä ikävuosilla jaksa kauhean fanaattisesti itsekään innostua paskoista tageista (niin, tageja on mun mielestä tosi taidokkaitakin).

Ana-5000, 23.4.2006 22:59:
Siellä tuntuis olevan nyt trendinä ikkunalasien naarmuttaminen.



Kyllä tota on tehty iät ja ajat. Se on aina ollut mun mielestä yhtä jälkeenjäänyttä touhua.

Ana-5000, 23.4.2006 22:59:
Mäkin voisin ottaa vähän kuvia, ni tiedät millaseen sotkemiseen viittaan :)



You do that. *vink*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#83 • • Aziz Combat Fighter

Jone, 23.4.2006 23:30:
---
Ana-5000, 23.4.2006 22:59:
Se miksi niitä ei siellä paljoa näy on se, että ne tussitöhryt siivotaan sieltä vaunuista nopeasti pois. Se taas maksaa rahaa, ja heijastuu luonnollisesti matkalipun hintaan.

---


Sanot siis, että julkinen liikenne olisi edullisempaa jos "töhryjä" ei olisi? Joo, niinhän sitä luulis, mutta totuus lienee kuitenkin enemmän se että liikkuminen julkisilla maksaisi ihan saman verran, mutta siitä päätyisi joko lafkan tai kaupungin kassaan buffaamisen verran enemmän rahaa. Eipä sillä, hyvähän sekin olisi enkä mä näillä ikävuosilla jaksa kauhean fanaattisesti itsekään innostua paskoista tageista (niin, tageja on mun mielestä tosi taidokkaitakin).



HKL tekee mun käsittääkseni joka vuosi tappiota. Se saa taas vastaavasti saa rahansa kaupungilta ja matkalipuista (joiden hintoja korotetaan jatkuvasti), ja kaupunki saa rahansa veronmaksajilta.

Kyllä mä olettaisin että jos se muutama sata tuhatta euroa (?) mitä niiden paskojen siivoomiseen vuosittain menee säästettäisiin, niin sille rahalle löytyisi jotain mielekästä käyttöä. HKL ei kuitenkaan ole tuottoa havitteleva liikeyritys, vaan julkinen palvelu.

Kyllähän sen nyt ymmärtää et jos niillä on rahaa X euroa vuodessa ja siitä joudutaan käyttämään Y euroa vuodessa graffittien buffaamiseen ja tussinjälkien siivoomiseen metrovaunuista niin X - Y = vähemmän kuin X.
Jone

Posts: 8,258

#84 • • Jone Archibald Haddock

Ana-5000, 23.4.2006 23:41:
Kyllä mä olettaisin että jos se muutama sata tuhatta euroa (?) mitä niiden paskojen siivoomiseen vuosittain menee säästettäisiin, niin sille rahalle löytyisi jotain mielekästä käyttöä. HKL ei kuitenkaan ole tuottoa havitteleva liikeyritys, vaan julkinen palvelu.



No sanotaan vaikka että se summa on 500 000e, jossa on jo ehdottomasti helvetisti ilmaa pelkäksi HKL:n buffailukuluiksi. Se tekisi puolisen euroa nenää kohti vuodessa jokaiselta pk-seudun asukkaalta. Haluatko rahan, joka sulta olisi vuosien aikana säästynyt takaisin tuoppina vai röökiaskina? *nauru*

...ja joo, mä oon jo pikkasen väsynyt tähän tälle päivälle. *joo*
Avatar
#85 • • Edited aaaaaaaaaa Guest
Voin sanoa rehellisesti, että 1x spraymaalilla tehdyn graffitin poistaminen on n. 588e/kpl.
Riippumatta koosta tai "tavasta".. Rappukäytävät ovat yksiä kalliimpia juttuja heti junien ja autojen jälkeen.
Tyhmää töhriä mitään.

Edit: Kyllä sillä koolla on jonkun veran väliä, mutta ne skaalat on aika suolasia.
itis

Posts: 2,518

#86 • • itis Morning Star

Jone, 7.7.2005 13:20:
---
Veivi, 7.7.2005 13:07:
10:stä graffitista vielä vois uskoa tuon 30pv linnaa / 60 päiväsakkoa + tietty korvauksia mutta julisteista... jaa niinno ellei ole sitten ollut jotain entisiä juttuja istumatta tms. jotka liitetty tähän. Onkohan nyt tarpeeks kaukaa haettua...

---


Jees, "leave signs of your existence and get punished!"

-

Mun on pitkän aikaa pitänyt kirjoittaa blogientry siitä kuinka kuinka nykyään valtiot ja yhteiskuntajärjestelmät eivät enää ole ihmistä varten vaan nimenomaan toisinpäin, joka on mun mielestäni todella epätervettä. Synny, kouluta itsesi (rahalla, jonka sijoittamalla valtio odottaa myöhemmin saavansa mahdollisimman korkean tuoton), tee töitä ja tuota (mitä enemmän sitä parempi), kuole (mieluiten ennenkuin kuolemisen venailusta tulee valtioparalle liikaa kustannuksia). Jos vielä onnistut tekemään tämän kaiken jättämättä itsestäsi ja olemassaolostasi jälkeäkään, niin valtio vois melkein ruveta maksamaan sen muovipussin jossa sut heitetään kaatopaikalle.

Tää nyt on varmaan monien mielestä varsin ylidramatisoivaa tekstiä, mutta mua on lähiaikoina entistä enemmän alkanut hatuttaa ihmisten alistaminen koneen osiksi joilla ei tulisi olla omaa luontoa ja tahtoa.



Tossa on pointtia, mut on siinä kolikossa toinenkin puoli? Jotkut tekee sen jälkensä tähän maailmaan sellaisella tyylillä että se ei miellytä enemmistön silmää ja siksi sitä yritetään rajoittaa. Ei niin, että enemmistön silmää pitäisi välttämättä miellyttää, mutta ehkä pitäisi miellyttää kaltaisiaan sopivassa paikassa. Luulenpa että yhteiskunnan ongelmat tämän asian molempien osapuolten puolella johtuvat siitä että ihmiset ovat sikin sokin toistensa joukossa.

Utopiana:
Mitä tapahtuisi jos esim. Helsingissä olisi eri kaupunginosat eri tyyppisille ihmisille. Olisi esimerkiksi jumittuneiden pulumummojen osa, muuten vaan vanhojen osa, nuorekkaiden oldies-tyyppien mesta, hiphopraprnb-getto, teknotaivas, hevarihelvetti, sibeliuskylä klassiseen hurahtaneille, taiteilijakaupunginosa, teekkarikylä :), teevestarojen salattu tontti, sedula, kultaisten noutajien omistajien oma koirapuistotaloyhtiö, hummerinomistajien ratapiha, verottajan oma tölli, poliisien liikekeskus (i.e. ostari), irkkufanien pubikylä, futiskenttälä, koripallola, hiihtola (vaihtoehtoisesti Kirvesniemilä)

Entä sitten kun nää kaikki on eri mieltä?
Tulisiko sisällissota, jossa on jumiutuneiden pulumummojen osa vastaan teeveestarojen salattu tontti vai olisko se irkkufanien pubikylä vs. hummerinomistajien ratapiha...

Kone on rakennettu ympärille pitämään palaset kasassa, se ei ole täydellinen kone, se ei palvele kaikkia, mutta se palvelee enemmistöä jolloin vähemmistö joutuu ottamaan riskejä?

En tosiaan haluaisi että näin on, mut minkäs sille voi?

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

nuance

Posts: 1,963

#87 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Jone, 23.4.2006 23:47:
No sanotaan vaikka että se summa on 500 000e, jossa on jo ehdottomasti helvetisti ilmaa pelkäksi HKL:n buffailukuluiksi. Se tekisi puolisen euroa nenää kohti vuodessa jokaiselta pk-seudun asukkaalta. Haluatko rahan, joka sulta olisi vuosien aikana säästynyt takaisin tuoppina vai röökiaskina? *nauru*

...ja joo, mä oon jo pikkasen väsynyt tähän tälle päivälle. *joo*



Heh. Joo. Tolla puolella miltsilläkin palkkais jo 16 täyspäiväistä siivoojaa. Ehkä 14 jos jotain työkalukustannuksiaki pitäis miettiä.
itis

Posts: 2,518

#88 • • itis Morning Star
Ja.. joo, mä tykkään tarroista, julisteista, hyvin tehdyistä (maalatuista) kuvista (en pidä graffitteista, mut hyväksyn hyvin tehdyt)...jne

Toivoisin että Helsingin kaupunki ja muut kaupungit kans pystyttäis ainakin julistepömpeli-ilmotustaulut niinkuin suurimmassa osassa eurooppalaisia pääkaupunkeja on ja miettisi miten sähkökaappeihin saisi kiinni sellaisen pinnoitteen, vanerilevyn tai vastaavan, jonka voisi joku käydä poistamassa / vaihtamassa uuteen vaikkapa 3kk välein, jolloin sähkökaapeista tulisi sallittuja tarranliimaus/bommaus, maalailu, yms -juttuja periaatteella "kuka ensin ehtii ja kuka kehtaa vetää paremman päälle".

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Avatar
#89 • • aaaaaaaaaa Guest

Itis, 27.4.2006 10:18:
Ja.. joo, mä tykkään tarroista, julisteista, hyvin tehdyistä (maalatuista) kuvista (en pidä graffitteista, mut hyväksyn hyvin tehdyt)...jne

Toivoisin että Helsingin kaupunki ja muut kaupungit kans pystyttäis ainakin julistepömpeli-ilmotustaulut niinkuin suurimmassa osassa eurooppalaisia pääkaupunkeja on ja miettisi miten sähkökaappeihin saisi kiinni sellaisen pinnoitteen, vanerilevyn tai vastaavan, jonka voisi joku käydä poistamassa / vaihtamassa uuteen vaikkapa 3kk välein, jolloin sähkökaapeista tulisi sallittuja tarranliimaus/bommaus, maalailu, yms -juttuja periaatteella "kuka ensin ehtii ja kuka kehtaa vetää paremman päälle".




Paljon faktaa ja hyvä idea, mutta veikkaatko oikeesti, että toi toimis?
Sanon vaan, että menis n. 1h kun kaikki kaapit ois tukossa. + Jatkuvasti jengi vetäis päälle.
Eli lopputulos olis pelkkää sotkua toinen toisensa päälle *poks*
Hyvä idea, mutta toteutus olis ongelmallista :D
itis

Posts: 2,518

#90 • • itis Morning Star

Cuji, 27.4.2006 10:28:
---
Itis, 27.4.2006 10:18:
Ja.. joo, mä tykkään tarroista, julisteista, hyvin tehdyistä (maalatuista) kuvista (en pidä graffitteista, mut hyväksyn hyvin tehdyt)...jne

Toivoisin että Helsingin kaupunki ja muut kaupungit kans pystyttäis ainakin julistepömpeli-ilmotustaulut niinkuin suurimmassa osassa eurooppalaisia pääkaupunkeja on ja miettisi miten sähkökaappeihin saisi kiinni sellaisen pinnoitteen, vanerilevyn tai vastaavan, jonka voisi joku käydä poistamassa / vaihtamassa uuteen vaikkapa 3kk välein, jolloin sähkökaapeista tulisi sallittuja tarranliimaus/bommaus, maalailu, yms -juttuja periaatteella "kuka ensin ehtii ja kuka kehtaa vetää paremman päälle".

---



Paljon faktaa ja hyvä idea, mutta veikkaatko oikeesti, että toi toimis?
Sanon vaan, että menis n. 1h kun kaikki kaapit ois tukossa. + Jatkuvasti jengi vetäis päälle.
Eli lopputulos olis pelkkää sotkua toinen toisensa päälle *poks*
Hyvä idea, mutta toteutus olis ongelmallista :D



Joskus sotku juuri on paljon hienomman näköistä kuin se alkuperäinen ajatus. Monimutkaisuudessa on kummasti voimaa. Olen nähnyt ratkaisun käytännössä Puolassa ja Ranskassa, Pariisissa ja Rouenissa sivukaduilla ja lattarikaupunginosissa

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Avatar
#91 • • aaaaaaaaaa Guest


Joskus sotku juuri on paljon hienomman näköistä kuin se alkuperäinen ajatus. Monimutkaisuudessa on kummasti voimaa. Olen nähnyt ratkaisun käytännössä Puolassa ja Ranskassa, Pariisissa ja Rouenissa sivukaduilla ja lattarikaupunginosissa



Olen mäkin maailmaa nähnyt noitten kanssa, mutta muista kumminkin, että eletään Suomessa.
Täällä asiat ei ole niin helposti kun Ranskassa tai jossain muualla.
En vaan usko, että Suomi tulee ikinä olemaan noin valmis 'taiteiseen'.
Nykyaikana aika negatiivisesti suhtaudun noihin juttuihin kun on vieläkin "nuoruuden"hölmöilyt hoidettavana loppuun.
itis

Posts: 2,518

#92 • • itis Morning Star

Cuji, 27.4.2006 10:34:
Olen mäkin maailmaa nähnyt noitten kanssa, mutta muista kumminkin, että eletään Suomessa.
Täällä asiat ei ole niin helposti kun Ranskassa tai jossain muualla.
En vaan usko, että Suomi tulee ikinä olemaan noin valmis 'taiteiseen'.
Nykyaikana aika negatiivisesti suhtaudun noihin juttuihin kun on vieläkin "nuoruuden"hölmöilyt hoidettavana loppuun.



Olet tuskastuttavan oikeassa.

Suomessa päättäjä ei näe ratkaisuja vaikka ne tökättäisiin tikulla silmään.

Vai onko joku joskus tosissaan yrittänyt? (luulen että on, mut en tiedä ketkä)

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Avatar
#93 • • aaaaaaaaaa Guest

Vai onko joku joskus tosissaan yrittänyt? (luulen että on, mut en tiedä ketkä)


Onhan noi veijarit onnistunukkin, mutta homma kusi täysin. Mölyaita + juna-aseman tunneli maalattiin täysin oman maun mukaan. Ehtihän ne olemaan varmaan joku 5päivää suht. koht. siisteinä, mutta sitten tuli töhrijän pitkät kynnet ja laitto lähes kaikki paskan näköseks. Niin turhaa duunia.
Jone

Posts: 8,258

#94 • • Jone Archibald Haddock

Cuji, 27.4.2006 10:40:
Onhan noi veijarit onnistunukkin, mutta homma kusi täysin. Mölyaita + juna-aseman tunneli maalattiin täysin oman maun mukaan. Ehtihän ne olemaan varmaan joku 5päivää suht. koht. siisteinä, mutta sitten tuli töhrijän pitkät kynnet ja laitto lähes kaikki paskan näköseks. Niin turhaa duunia.



Voisitko nyt selittää vähän yksityiskohtaisemmin mistä puhut?

-

Itiksen ja Timpan postauksiin vastaukset tos myöhemmin.
itis

Posts: 2,518

#95 • • itis Morning Star

Cuji, 27.4.2006 10:40:
---
Vai onko joku joskus tosissaan yrittänyt? (luulen että on, mut en tiedä ketkä)

---

Onhan noi veijarit onnistunukkin, mutta homma kusi täysin. Mölyaita + juna-aseman tunneli maalattiin täysin oman maun mukaan. Ehtihän ne olemaan varmaan joku 5päivää suht. koht. siisteinä, mutta sitten tuli töhrijän pitkät kynnet ja laitto lähes kaikki paskan näköseks. Niin turhaa duunia.



Ahahaha...

Omat koirat puri siis.

Ikävää että jotkut on niin yksinkertaisia, etteivät ymmärrä että jos joku saa tehdä laillisen kuvan, on kaikkien edun mukaista olla sotkematta sitä.

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Avatar
#96 • • Edited aaaaaaaaaa Guest
En tajua miks mulle tuli näin kauhea aivokatkos, mutta mun mielestä Malminkartanon asema oli ainakin yks niistä mihin saatiin luvat ja koko mesta kustiin tosi nopeasti.
Eli siis jäbät/nuorisokeskus oli saanu jotenkin luvat maalata malminkartanon aseman (tunnelin) + meluaidan motarilla (en muista paikan nimeä).
, mutta koko homma pissi pahasti käsille viisi päivää maalauksen jälkee.
Seinälle alko ilmestyä pimppejä ja pippeleitä.

Ei noista jutuista saa musta mitään hyötyä. Itse maalasin ennen ja paljon.
Kauan aikaa sitten tosin.
Nyt oon hommat lopettanu ja oon aika paljon juttua vastaan vaikka neutraalina yritänkin pysyä.

edit: alkaa menee offtopiciks.
itis

Posts: 2,518

#97 • • itis Morning Star
En ole maalannut, enkä liimannut kuin julisteita, mutta jostain syystä olen sitä mieltä että suomessa katukuva on tylsä juurikin siksi että täältä puuttuu esittävä katutaide ja kuvat.

Onko niin että graffitti on ainoa vaihtoehto?

Mun mielestä se mitä esim. espanjassa on kaduilla, kuvat lähinnä, on hienompaa kuin yksikään graffitti täällä, toimii paremmin ja on esteettisempää.

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Avatar
#98 • • Edited aaaaaaaaaa Guest

Itis, 27.4.2006 11:00:
En ole maalannut, enkä liimannut kuin julisteita, mutta jostain syystä olen sitä mieltä että suomessa katukuva on tylsä juurikin siksi että täältä puuttuu esittävä katutaide ja kuvat.

Onko niin että graffitti on ainoa vaihtoehto?

Mun mielestä se mitä esim. espanjassa on kaduilla, kuvat lähinnä, on hienompaa kuin yksikään graffitti täällä, toimii paremmin ja on esteettisempää.



mmm... Brasilia! *sydän*
Onhan monta tyyliä tehdä taidetta. Muukin kun graffiti. Esim. Palettijutut *sydän* Tai tarrat *sydän*
Kaikista parhaimmat = marmorilaatat *sydän*
www.stencylvania.org / www.krmi.net

edit: Ei olekkaan linkki enää toiminnassa.
Jone

Posts: 8,258

#99 • • Edited Jone Archibald Haddock

Cuji, 27.4.2006 10:50:
En tajua miks mulle tuli näin kauhea aivokatkos, mutta mun mielestä Malminkartanon asema oli ainakin yks niistä mihin saatiin luvat ja koko mesta kustiin tosi nopeasti.
Eli siis jäbät/nuorisokeskus oli saanu jotenkin luvat maalata malminkartanon aseman (tunnelin) + meluaidan motarilla (en muista paikan nimeä).
, mutta koko homma pissi pahasti käsille viisi päivää maalauksen jälkee.
Seinälle alko ilmestyä pimppejä ja pippeleitä.



Ei muuten pidä paikkaansa. Malminkartanon asemahan oli viimeinen suurista laillisista yhteisduuneista, joka buffattiin vasta pari vuotta (tässä en nyt muista tarkkaa ajankohtaa) sitten ja sitä ennen maalaukset olivat saaneet olla yllättävänkin hyvin rauhassa seinillä vuosikausia. Mä kävin itse kuvaamassa Malminkartanon aseman maalaukset (joita siis oli runsaasti ja pinnat isot) ensimmäistä kertaa vasta monta vuotta niiden tekemisen jälkeen ja en joutunut skippaamaan yhdenkään kuvaamista siksi, että niissä olisi ollut merkittävästi täksyjä tai muuta sotkua päällä. Parissa tais olla jotain ipanoiden random-sotkemista pikkasen alaosassa.

Toisena merkittävän kokoisena yhteislupaduunina voisi mainita itäpuolen Kiinanmuurin nyt jo päällelateksoidut maalaukset, jotka saivat olla käytännössä koko elinkaarensa alkuysäriltä 2000-luvun puolelle rauhassa paria poikkeusta lukuunottamatta vaikka itäpuolella kuluneen vuosikymmenen aikana muuten pistettiin kuinka ranttaliksi maalien kanssa.

Cuji, 27.4.2006 10:50:
Ei noista jutuista saa musta mitään hyötyä. Itse maalasin ennen ja paljon.
Kauan aikaa sitten tosin.
Nyt oon hommat lopettanu ja oon aika paljon juttua vastaan vaikka neutraalina yritänkin pysyä.



Mistä ei saa mitään hyötyä?

Mikä sut on saanut kääntymään sellaista juttua vastaan, jota itse aikaisemmin teit? Sekö että jäit siitä kiinni ja laskua pamahti?
wetware

Posts: 244

#100 • • Edited wetware wenator

Itis, 27.4.2006 11:00:
En ole maalannut, enkä liimannut kuin julisteita, mutta jostain syystä olen sitä mieltä että suomessa katukuva on tylsä juurikin siksi että täältä puuttuu esittävä katutaide ja kuvat.

Onko niin että graffitti on ainoa vaihtoehto?

Mun mielestä se mitä esim. espanjassa on kaduilla, kuvat lähinnä, on hienompaa kuin yksikään graffitti täällä, toimii paremmin ja on esteettisempää.



http://flickr.com/photos/duncan/sets/94707/

nice

vaikka on tuollakin aika kammotuksia