Julkkien liimaamisesta heiluu häkki..?

231 posts, 12 pages, 82,274 views

z

Posts: 1,146

#61 • • z

Jone, 11.8.2005 16:29:
---
miikkah, 11.8.2005 15:24:
<tylsä vastaus>
Niin saakin. Ja yhteisistä käyttötavoista päätetään yhdessä esim kunnanvaltuustossa ja eduskunnassa.
</tylsä vastaus>

---


Jos kaupunkitilaa saa käyttää ainoastaan sellaisiin asioihin, joista on yhdessä päätetty ja kaikkia miellyttäviksi havaittu on tuloksena se ettei kaupunkitilaa käytetä koskaan yhtään mihinkään.



jopa 'tylsässä vastauksessa' lähtökohta on se, että kaikki on sallittua JA sääntelyä on mahdollisimman vähän. ainoastaan sellaisia asioita pitäisi sitten kieltää, mistä on usealle haittaa tai harvemmille mutta paljon haittaa.

'tylsässä vastauksessa' homma alkaa kusemaan siinä vaiheessa, kun ruvetaan omaksi huvikseen, äänestäjäryhmää miellyttääkseen tms kieltämään myös asioita joista ei ole merkittävästi haittaa kenellekään.

nimesin tylsän vastauksen tylsäksi vastaukseksi siksi, että uskon sen tietystä ('järjestäytyneen yhteiskunnan' tjsp) näkökulmastaan pitävän aikalailla paikkansa nyky-suomessa, vaikka muitakin puolia asiassa on (joita edellä paljon mainittu) ja ideaalitilanne tietty olisi jotain muuta (kuten myös em.).
Exlex

Posts: 497

#63 • • Exlex
Ottamatta enempää kantaa aiheeseen postataan pari kuvaa:
[pieni](Tarkoitus ei ole kaapata ideaa, kuvat otettu tietämättä Jonen aiemmista kuvista)[/pieni]


DSCF6011_500.JPG

DSCF6018_500.JPG

DSCF6030_500.JPG

DSCF6060_500.JPG


Lopuksi vielä terveisiä Jyväskylään Lpr:sta:
DSCF6066_500.JPG
-qwr-

Posts: 117

#65 • • -qwr- antifeidari
Huhhuh Jone, jätkä suoltaa sellaista asiaa tuossa ylempänä että mun on aivan pakko ottaa ja nostaa sinulle hattua. Tiedät missä mennään.

Ja noi kuvat <3
Avatar
#66 • • valona Guest
Eipä ole häkki heilunut julkkien liimaamisesta Lappeenrannassakaan, kun nimimerkkien Kalan ja Jäniksen työn jälki ja katutaidetarinointi säväytti positiivisesti paikallisen sikariportaankin.

k.jpg

Koko tarina osoitteessa: http://www.ekosystem.org/Streets2.php?page=0&tag=ttursk
UzU

Posts: 2,361

#67 • • UzU [33100]
Tampereella oli lehdessä hetken aikaa sitten juttua kuinka täällä on ihan riittävästi julkisia ilmoitustaulua ja silti julisteita teippaillaan minne sattuu. Voi kuinka väärässä voi taas joku ollakkaan. Keskustan 3 julkista ilmoitustaulua ovat aivan liian pienet ja riittämättömät. Niissä ei saa omaa julistettaan näkymään kahta päivää pidempään, ilman että joku repii sen alas tai laittaa omansa päälle. Tuo kaksi päivääkin on jo paljon.

Mutta mikä parasta oli ko. jutun kuvana kuva sähkökaapista jossa oli mun teippaama juliste kiinni. Ah, olin niin ylpeä itsestäni =)

Itse en teippaa julisteita talojen seiniin enkä liikennemerkkeihin, mutta kaikki rumat sähkökaapit käytän kyllä reilusti :)
Snaggo

Posts: 1,147

#68 • • Snaggo ;__;
Tätä topiccia lukiessa kolahti mieleen että täällä Helsingissähän on ollut aikoinaan ilmoitustauluja! Mihis ne on kadonnut? Muistan kuinka joskus ala-asteella/ylä-asteen alussa näin semmoisen bussista hakaniemen torin kupeessa joka päivä.

--
bojoing.

Dana

Posts: 647

#69 • • Dana
Jeps, en itse oikein ymmärrä mikä kaupunkeja vaivaa. Näistä laittomista julisteista oli juttua NYT-lehdessäkin tuossa vuoden vaihteessa, kun uusi MTV levitteli niitä prkln mainoksia JOKA paikkaan. Kamala kohuhan siitä nousi kun tv-ohjelma/yritys saa levittää mainoksiaan ilman mitään rangaistusta ja samalla meitä taviksia rankaistaan kovalla kädellä.. Mitä MTV:n big boss sanoi puolustuksenaan? En tiennyt että se on laitonta!! *whoa*
Jos en nyt ihan väärässä ole niin, Forumin lasikulma on julkista tilaa eli nuo törkeän isot mainokset roikkuvat katolta Laittomasti! mutta tekeekö joku asialle jotain?! eeeeh..

tyylillä tehdyt tarrat ovat ihania, enkä näe niissä mitään pahaa. Päinvastoin, ne ovat osa nykyajan kulttuuria. hymyhän siinä nousee kasvoille kun näkee bussipysäkillä hauskoja rallatuksia. Ja en tiedä miten selviäisin kauppaan ellei iloinen keltainen kana tervehtisi minua aina viereisen talon seinästä.
Jarkko Räsästä lainaten; Sitä ei voi vain pestä pois, koska se ei ole likaa ! *joo*
http://www.vasemmistonuoret.fi/katutaide/


Hieman huolestuttaa tilanne kuitenkin... Löytyi hs.fi :
"Kaupungin siistiytyneen julkisivun takana tilanne on tulenarka. Rakennusviraston Stop töhryille -projektin johtaja on kieltänyt alaisiaan kommentoimasta asiaa omilla nimillään. Hän ei myöskään itse suostu kommentoimaan projektia.

Tiedotuspolitiikalla on apulaiskaupunginjohtaja Pekka Saurin siunaus.

Perusteena ovat vakavat työturvallisuussyyt. Työntekijöitä on herjattu seinämaalauksissa nimeltä mainiten esimerkiksi pedofiileiksi. Lisäksi puhdistus- ja vartiointifirmojen työntekijöitä on uhkailtu.

Stop töhryille -projektia on rahoitettu valtuuston erillismäärärahalla vuodesta 1998 yhteensä yli yhdeksällä miljoonalla eurolla. Helsingin kulttuuripääkaupunkivuotena 2000 projekti sai lähes kaksi miljoonaa euroa. "

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Luvattomat+graffitit+ja+t%C3%B6hryt+ovat+k%C3%A4yneet+harvinaisemmiksi+Helsingiss%C3%A4/1135219359149
*eiei*
homppa

Posts: 731

#70 • • homppa
"Helsingin kulttuuripääkaupunkivuotena 2000 projekti sai lähes kaksi miljoonaa euroa. "

toi on kyllä niiiiiiin loistavasti suunniteltua rahan käyttöä...mitä vittua
Gateway

Posts: 1,391

#71 • • Edited Gateway Club Therapy

UzU, 23.4.2006 12:33:
Tampereella oli lehdessä hetken aikaa sitten juttua kuinka täällä on ihan riittävästi julkisia ilmoitustaulua ja silti julisteita teippaillaan minne sattuu. Voi kuinka väärässä voi taas joku ollakkaan. Keskustan 3 julkista ilmoitustaulua ovat aivan liian pienet ja riittämättömät. Niissä ei saa omaa julistettaan näkymään kahta päivää pidempään, ilman että joku repii sen alas tai laittaa omansa päälle. Tuo kaksi päivääkin on jo paljon.



Teillähän on siellä Tampereella asiat suorastaan loistavasti, Oulussa ei ole yhtään ilmoitustaulua keskustassa - on vain muutama iso ilmoitustolppa lähiöissä ostoskeskusten liepeillä. Keskustassa on muutama "laillinen" paikka jossa on monilla mainoksia, osasta niistä mekin on saatu sakkolappuja (varmaan 3kpl 40e laskuja on saatu ja jouduttu maksamaan). Sähköboxit ovat kaikki sakkopaikkoja tässä "kulttuurikaupungissa". Julistemainonta siis tapahtuu lähinnä koulussa, keskustan liikkeissä ja näissä surullisen kuuluisissa mainostolpissa jotka siis sijaitsevat täysin syrjässä.

Tuosta julisteiden säilymisajasta sen verran että Oulussa sentään kunnioitetaan muiden mainoksia, päälle ei laiteta ellei tapahtuma ole jo ohi - tästä on toki poikkeuksena ISOT tapahtumat jotka vetävät kaikkien yli ne suunnilleen A0-kokoiset julisteensa ja vieläpä monin kappalein. Julisteiden poisrepimistä tapahtuu myös jonkun verran, sehän on fiksua toimintaa se :) ei voi vaan käsittää...
arttu

Posts: 144

#72 • • arttu



Vanhat teot ei vaikuta uusien rikosten sakkomäärään.
Vanhat teot (mahdollisesti samasta aiheesta) antavat vaan johtotilan valtiolle jos kiistät kaiken!




Toi osui silmään ja voin vakuuttaa että vaikuttaa!! Koitas laittaa liian isot renkaat autoos, ota sakot ja aja uudestaan samoilla gummeilla ratsiaan ;)
Noi sakot nousee suunnilleen potenssiin aina rikosta uusiessa..
Life begins at 38.5"..

ps. valtio johtaa jo..
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#73 • • Edited Aziz Combat Fighter
Hei, laskekaapa joskus suhdelukua et kuin moni tägi, tarra tai graffiti piristää päivää vs. kuin moni niistä on enää tuhrunen liimasuorakaide ikkunassa, naarmutettu lasi, ruma tussipillu, rasistinen herja, tai uskomattoman huonosti tehty kromimusta kolmikirjaiminen graffiti.

Se on sääli nähdä että suurin osa noista "taideteoksista" on ihan hillittömän rumaa paskaa, ja jotenkin pikkasen jakomielistä valittaa siitä että yritykset puskee sun silmiis jotain mistä et pidä ja sit kattoo et sulla on vastaavasti oikeus tehdä sama muille ihmisille.

Ihan niinku kelana. Tää ei ollu mikään kannanotto nollatoleranssien puolesta, se on vaan sellanen et ne rumat jutut on sitä taustapaskaa mikä vaan rumentaa, ja sieltä seasta jokainen erottaa ne muutamat oivaltavat, hauskat ja kauniit jutut. Itte ainakin tykkäsin hirveesti niistä roskisoravista joilla oli suu auki, ja monet muut on osuneet silmään positiivisesti.

Silti suurin osa mitä itse noteeraan keskusta-alueella on pelkkää sotkua.

Pitäiskö sitä olla joku sellanen järjestelmä, että taidekollektiivit saa luvan käyttää kaupunkimaisemaa, mut ala-asteikäset pikkuhopparit ei saa? Vai kuuluuko julkinen tila kaikille eli siis niille joiden silmiin se näyttää töhrittynä paremmalta?

Ja hei, missä on mun oikeuteni oleskella siistissä ympäristössä :( Nimim. vitun siistiä raaputtaa pakkasessa tulitikkuaskin reunalla bussipysäkistä "ICY HOT STUNTAZ CRU"-tägiä veke jotta näkee millon seuraava bussi tulee
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#74 • • Aziz Combat Fighter

Jone, 11.8.2005 16:29:
Täten uskaltaisin väittää väitteen siitä, että ko. asiat häiritsevät väestön majoriteetin elämänmenoa olevan hatusta vedetty. Suurin osa populasta kun ei edelleenkään kiinnitä noihin mitään huomiota.



Sä et ole majoriteetin prototyyppi, etkä voi laajentaa omaa näkemystäsi koskemaan kaikkia.

Tota juttuahan on jonkun verran pollattu, ja ihmiset pääsääntösesti suhtautuu "töhryihin" negatiivisesti. Ja siis tällä tarkotetaan ihan pelkkää sotkemista, mitä tosta oman tilan haltuun ottamisesta tuntus suurin osa olevan.

Mä en esim. hirveesti näe eroa sillä että heittääkö talon ikkunaan jäätelön vai oman nimimerkkinsä, paitsi että jäätelön putsaaminen on aika paljon halvempaa.
toma

Posts: 2,009

#75 • • Edited toma Tototoototo
Käykää Berliinissä.

Kuvaavin anekdootti lienee kävelymatkalta Frierichsheinissa, eräs puodin pitäjä oli tikkailla sprayaamassa liikkeensä talon julkisivuun kuvaa.

Ja se on ihan jokapäiväistä.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Jone

Posts: 8,258

#76 • • Edited Jone Archibald Haddock

Ana-5000, 23.4.2006 16:59:
Sä et ole majoriteetin prototyyppi, etkä voi laajentaa omaa näkemystäsi koskemaan kaikkia.



Tietenkään en ole ja tietenkään en ole laajentamassa? Mistä sä sellaisen käsityksen sait? Kyllähän mä nyt ihan avoimesti myönnän, että tässä asiassa mä kuulun mielipiteineni ja asenteineni hyvin pieneen vähemmistöön.

Ana-5000, 23.4.2006 16:59:
Tota juttuahan on jonkun verran pollattu, ja ihmiset pääsääntösesti suhtautuu "töhryihin" negatiivisesti. Ja siis tällä tarkotetaan ihan pelkkää sotkemista, mitä tosta oman tilan haltuun ottamisesta tuntus suurin osa olevan.



No nyt kyl leikit tyhmempää kun oikeasti oletkaan. Luonnollisesti ihmiset suhtautuvat kyselyissä likipitäen poikkeuksetta negatiivisesti "töhryihin" - onhan jo itse sanakin luotu poliitikkojen toimesta antamaan mahdollisimman ikävää leimaa kaikelle sille, jota tämän käsitteen alle sitten niputetaan. Jos ihmisiltä taas vaivauduttaisiin kyselemään asiasta vähän tarkemmin ja aidosti ilman taustalla vilkkuvia poliittisia ja taloudellisia vaikuttimia, niin tulokset olisivat mitä todennäköisimmin toisenlaisia. Mä en nyt yritä tällä sanoa, että "töhryihin" kielteisesti suhtautuvat ihmiset poikkeuksetta loiventaisivat näkemyksiään asiasta, mutta se on aivan vissi ja varma että moni niin tekisi.

Ihan jo vaihtamalla sanan "töhry" sanaan "kaupunkitaide" noissa kyselyissä niiden vastaukset muuttuisivat salettiin huomattavasti, mutta siinä ei kyllä mun mielestä olisi mitään järkeä. Näin tekemällä vaan vedätettäisiin jengiä toiseen kertaan, jotta "mun puoleni" porukasta vois kertoilla "sun puolelle" ihmisten suhtauvan näihin hommiin myönteisesti tutkimusten mukaan. Siihen vedätykseen mä en halua osallistua - se että toi "sun puolesi" vedättää riittää jo vähän turhankin hyvin.

Täytyy olla oikeasti imbesilli jos uskoo ettei kyselyitä useimmiten laadita juuri sen mukaan millaisia tuloksia niillä halutaan.

Ana-5000, 23.4.2006 16:59:
Mä en esim. hirveesti näe eroa sillä että heittääkö talon ikkunaan jäätelön vai oman nimimerkkinsä, paitsi että jäätelön putsaaminen on aika paljon halvempaa.



Että mitä? *nauru*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#77 • • Aziz Combat Fighter

Jone, 23.4.2006 18:12:
Siihen vedätykseen mä en halua osallistua - se että toi "sun puolesi" vedättää riittää jo vähän turhankin hyvin.

Täytyy olla oikeasti imbesilli jos uskoo ettei kyselyitä useimmiten laadita juuri sen mukaan millaisia tuloksia niillä halutaan.



Joo, toki, mutta kuten tossa aikasemmin jo totesin, suurin osa kaupunkitaiteesta on pelkkää sotkua, joten on imho perustellumpaa käyttää termiä "töhry" kuin "kaupunkitaide". Mutjoo, en itse ole kyselyä laatinut tai edes nähnyt varsinaisesti sen tuloksia.


Ana-5000, 23.4.2006 16:59:
Mä en esim. hirveesti näe eroa sillä että heittääkö talon ikkunaan jäätelön vai oman nimimerkkinsä, paitsi että jäätelön putsaaminen on aika paljon halvempaa.

---

Että mitä? *nauru*



Mihin kaipaat tarkennusta? Viittaan tällä siihen, että ainakin helsingin alueella suurin osa tosta nuorten taiteellisesta ilmasusta on pelkkää mieletöntä sotkemista. Siinä vaiheessa mun mielestä on ihan sama et sotketaaks maaleilla ja tarroilla vai jollain muulla.
Jone

Posts: 8,258

#78 • • Jone Archibald Haddock

Ana-5000, 23.4.2006 21:00:
Joo, toki, mutta kuten tossa aikasemmin jo totesin, suurin osa kaupunkitaiteesta on pelkkää sotkua, joten on imho perustellumpaa käyttää termiä "töhry" kuin "kaupunkitaide". Mutjoo, en itse ole kyselyä laatinut tai edes nähnyt varsinaisesti sen tuloksia.



Korjaisin ton nyt muotoon "sun mielestä suurin osa kaupunkitaiteesta on pelkkää sotkua", joka on mielipide johon sulla on oikeus vaikka uskonkin ettei sulla ole asiasta riittävään laajaa kokemusta, jotta voisit sanoa edes omana mielipiteenä väittää suurinta osaa sotkuksi.

Ana-5000, 23.4.2006 21:00:
Mihin kaipaat tarkennusta? Viittaan tällä siihen, että ainakin helsingin alueella suurin osa tosta nuorten taiteellisesta ilmasusta on pelkkää mieletöntä sotkemista. Siinä vaiheessa mun mielestä on ihan sama et sotketaaks maaleilla ja tarroilla vai jollain muulla.



Kaipaan tarkennusta itseasiassa moneenkin asiaan. Mihin viittaat tällä nuorten taiteellisella itseilmaisulla, josta suurimman osan väität olevan pelkkää mieletöntä sotkemista? Tarroihin, mosaiikkeihin, julisteisiin, stencileihin, tageihin, graffiteihin, johonkin muuhun vai kaikkiin näistä yhdessä? Ilmeisesti siis kaikkiin yhteensä kun toteutustapa on sulle se ja sama?

Nyt on pakko sanoa ihan suoraan, että tiedän ettei sulla ole hajuakaan siitä mitä 95% Helsingin kaupungin alueella olevasta urbaanista taiteesta on ja miltä se näyttää. There's no shame in that, eivät tiedä muutkaan tavalliset tallaajat. Jos ja kun näet ainoastaan korkeintaan 5% siitä mitä on olemassa, niin miten voit oikeutetusti väittää suurimman osan olevan "mieletöntä sotkemista?" Sekä seinäpinta-alan että lukumäärän puolesta suurin osa (se suurin osa jota et koskaan ole nähnyt etkä tule näkemään ellet tietoisesti ala tiettyihin paikkoihin hakeutumaan) näistä jutuista on sellaisissa mestoissa ettei niissä käy kuin alan harrastajia tai siitä kiinnostuneita.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#79 • • Aziz Combat Fighter

Jone, 23.4.2006 21:53:
---
Ana-5000, 23.4.2006 21:00:
Joo, toki, mutta kuten tossa aikasemmin jo totesin, suurin osa kaupunkitaiteesta on pelkkää sotkua, joten on imho perustellumpaa käyttää termiä "töhry" kuin "kaupunkitaide". Mutjoo, en itse ole kyselyä laatinut tai edes nähnyt varsinaisesti sen tuloksia.

---


Korjaisin ton nyt muotoon "sun mielestä suurin osa kaupunkitaiteesta on pelkkää sotkua", joka on mielipide johon sulla on oikeus vaikka uskonkin ettei sulla ole asiasta riittävään laajaa kokemusta, jotta voisit sanoa edes omana mielipiteenä väittää suurinta osaa sotkuksi.


---
Ana-5000, 23.4.2006 21:00:
Mihin kaipaat tarkennusta? Viittaan tällä siihen, että ainakin helsingin alueella suurin osa tosta nuorten taiteellisesta ilmasusta on pelkkää mieletöntä sotkemista. Siinä vaiheessa mun mielestä on ihan sama et sotketaaks maaleilla ja tarroilla vai jollain muulla.

---


Kaipaan tarkennusta itseasiassa moneenkin asiaan. Mihin viittaat tällä nuorten taiteellisella itseilmaisulla, josta suurimman osan väität olevan pelkkää mieletöntä sotkemista? Tarroihin, mosaiikkeihin, julisteisiin, stencileihin, tageihin, graffiteihin, johonkin muuhun vai kaikkiin näistä yhdessä? Ilmeisesti siis kaikkiin yhteensä kun toteutustapa on sulle se ja sama?

Nyt on pakko sanoa ihan suoraan, että tiedän ettei sulla ole hajuakaan siitä mitä 95% Helsingin kaupungin alueella olevasta urbaanista taiteesta on ja miltä se näyttää. There's no shame in that, eivät tiedä muutkaan tavalliset tallaajat. Jos ja kun näet ainoastaan korkeintaan 5% siitä mitä on olemassa, niin miten voit oikeutetusti väittää suurimman osan olevan "mieletöntä sotkemista?" Sekä seinäpinta-alan että lukumäärän puolesta suurin osa (se suurin osa jota et koskaan ole nähnyt etkä tule näkemään ellet tietoisesti ala tiettyihin paikkoihin hakeutumaan) näistä jutuista on sellaisissa mestoissa ettei niissä käy kuin alan harrastajia tai siitä kiinnostuneita.



Mä tarkoitankin sitä julkista kaupunkikuvaa, sitä mitä noi normaalit kaupunkilaiset näkee. Oon mäkin kakarana juossut pitin radan vartta ja käynyt kattomassa duuneja pulussa ja muualla, voisin väittää että ainakin ysäreillä mulla oli jonkinverran käsitystä tosta kaupunkitaiteesta.

Mä tietenkin nyt tarkotan tällä sitä ympärisötä, missä mä suurimman osan kaupungilla viettämästäni ajasta olen, eli katujen varsia ja metroa. Mä voisinkin kutsua sut joskus metroon käymään, niin mennään yhdessä laskemaan asemilta sotkut ja verrataan sitä siihen et kuinka paljon sieltä löytyy edes hädintuskin taiteen määritelmän täyttävää työtä.

Veikkaan että puhutaan promilleista ennemminkin kuin prosenteista.
Jone

Posts: 8,258

#80 • • Edited Jone Archibald Haddock

Ana-5000, 23.4.2006 22:38:
Mä tarkoitankin sitä julkista kaupunkikuvaa, sitä mitä noi normaalit kaupunkilaiset näkee. Oon mäkin kakarana juossut pitin radan vartta ja käynyt kattomassa duuneja pulussa ja muualla, voisin väittää että ainakin ysäreillä mulla oli jonkinverran käsitystä tosta kaupunkitaiteesta.



Propsit siitä että olet edes junnuna niin tehnyt - olet siinä kokemuksen rikkaampi kuin suurin osa suomalaisista. Pulu oli paikkana sellainen, että siellä sai usein jo aika hyvää kuvaa graffiteista taiteenmuotona. Piditkö siellä näkemiäsi duuneja mielettömänä sotkemisena?

Ana-5000, 23.4.2006 22:38:
Mä tietenkin nyt tarkotan tällä sitä ympärisötä, missä mä suurimman osan kaupungilla viettämästäni ajasta olen, eli katujen varsia ja metroa. Mä voisinkin kutsua sut joskus metroon käymään, niin mennään yhdessä laskemaan asemilta sotkut ja verrataan sitä siihen et kuinka paljon sieltä löytyy edes hädintuskin taiteen määritelmän täyttävää työtä.

Veikkaan että puhutaan promilleista ennemminkin kuin prosenteista.



Sulla on varmaan metron puolella ympäristön tarkkailusta ekstensiivisempi kokemus kuin mulla, mutta mä en muista nähneeni siellä koskaan juuri minkään vertaa "sotkuja." Jonkin verran tageja, parit porkkanapanelit ja itäpuolella jotain hätäisiä asemapiissejä, mutta muuten Helsingin metro on mun kokemuksiini pohjautuen melkoisen lähellä kliinisen siistiä. Jos mulla on tästä väärä käsitys, niin lähden mielelläni korjaamaan sitä. Lupaan ihan rehellisesti myöntää paskan paskaksi kun sitä näen. *joo*

Katujen varsilla näkyvistä jutuista huomattavan suuri osa taas täyttää mun omat kriteerini taiteelliselle ja/tai innovatiiviselle itseilmaisulle, josta on ainakin mulle paljon iloa. Aiemmin tässä threadissä tulin postailleeksi kuviakin.