Mustalaisille kämppä? ja yleistä mustalaishöpinää

312 posts, 16 pages, 135,755 views

phanatic

Posts: 1,123

#101 • • Edited phanatic

MR*ENIGMA
Sitä saa mitä tilaa



No varsinkin siinä tapauksessa on turha valittaa siitä, että tänne tulee siirtolaisia ja pakolaisia "syömään meidän kuormasta" kun kuitenkin eurooppalaiset ovat tuhonneet lukemattomia kulttuureja, orjuuttaneet ja tappaneet lukemattomia ihmisiä ja vieneet väkisin omaa uskoaan joka puolelle maailmaa.

Ja käsittääkseni euroopasta ei ole hirveästi lähtenyt pakolaisia esim. Afrikkaan tai Lähi-Itään joten sinne ei luonnollisestikaan ole rakennettu meitä varten kirkkoja tms. Mutta eikö olisikin hienoa jos joskus täällä meno muuttuu villimmäksi ja joudumme lähtemään pakoon, että jossain meidät otettaisiin vastaan avosylin, annettaisiin asunto ja rakennettaisiin kirkko ja koulu. Koskaan et tiedä milloin tarvitset itse apua, joten auta silloin kun voit.
Techken

Posts: 101

#102 • • Edited Techken
Onhan se jonkin verran väärin syrjiä romaneja, manneja tai näitä somaleja. Kun suomessakin sattuu olemaan ja asumaan niitä suomalaisia jotka eivät ole tehny päiväkään töitä tai käyny kouluja. Useimmiten johtuen siitä että ei kykene, sekoaa/sairastuu jo nuorena niin pahasti ettei kykene olemaan yhteiskunnalle hyväksi. Siinä sitten yritetään kitkuttaa sossun ja työkkärin tuilla.

Onko kukaan koskaan miettinyt mistä mustalainen saa rahat uudenkarheeseen mersuun ? Tuskin sitä sossu maksaa.
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#103 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Techken, 29.4.2005 22:59:
Onhan se jonkin verran väärin syrjiä romaneja, manneja tai näitä somaleja. Kun suomessakin sattuu olemaan ja asumaan niitä suomalaisia jotka eivät ole tehny päiväkään töitä tai käyny kouluja. Useimmiten johtuen siitä että ei kykene, sekoaa/sairastuu jo nuorena niin pahasti ettei kykene olemaan yhteiskunnalle hyväksi. Siinä sitten yritetään kitkuttaa sossun ja työkkärin tuilla.

Onko kukaan koskaan miettinyt mistä mustalainen saa rahat uudenkarheeseen mersuun ? Tuskin sitä sossu maksaa.



Joo oon miettiny. varastamalla, huijaamalla ja hakemalla rahaa ruotsin ja suomen sossusta.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

phanatic

Posts: 1,123

#104 • • phanatic

MR*ENIGMA,
Onko kukaan koskaan miettinyt mistä mustalainen saa rahat uudenkarheeseen mersuun ? Tuskin sitä sossu maksaa.
---
Joo oon miettiny. varastamalla, huijaamalla ja hakemalla rahaa ruotsin ja suomen sossusta.



Eli samalla tavalla kuin moni suomalainenkin. Itse en kyllä ole nähnyt yhtään uudenkarheaa mersua mustalaisilla, yleensä kyseessä on vanhat rotiskomersut, jotka eivät paljoa maksa. Jos kukaan teistä on koskaan sossun luukulla joutunut asioimaan, niin on kyllä huomannut, että niillä rahoilla ei osteta edes leikkiautoa saati sitten Mersua. Ja Ruotsista tuskin paljon enempää heruu, jos nyt joku kaksia tukia onnistuu nostamaan.

Huijauksesta taas muistuu mieleeni ainakin Syöpäsairaiden tuki RY, jossa muutama suomalainen kusetti rahaa melkoisesti. Eli tästä voimme vetää johtopäätöksen, että jokainen Mersulla ajava suomalainen on varas ja kusettaja.
Android

Posts: 3,908

#105 • • Edited Android

phanatic, 13.5.2005 13:11:
---
MR*ENIGMA,
Onko kukaan koskaan miettinyt mistä mustalainen saa rahat uudenkarheeseen mersuun ? Tuskin sitä sossu maksaa.
---
Joo oon miettiny. varastamalla, huijaamalla ja hakemalla rahaa ruotsin ja suomen sossusta.

---


Eli samalla tavalla kuin moni suomalainenkin. Itse en kyllä ole nähnyt yhtään uudenkarheaa mersua mustalaisilla, yleensä kyseessä on vanhat rotiskomersut, jotka eivät paljoa maksa. Jos kukaan teistä on koskaan sossun luukulla joutunut asioimaan, niin on kyllä huomannut, että niillä rahoilla ei osteta edes leikkiautoa saati sitten Mersua. Ja Ruotsista tuskin paljon enempää heruu, jos nyt joku kaksia tukia onnistuu nostamaan.

Huijauksesta taas muistuu mieleeni ainakin Syöpäsairaiden tuki RY, jossa muutama suomalainen kusetti rahaa melkoisesti. Eli tästä voimme vetää johtopäätöksen, että jokainen Mersulla ajava suomalainen on varas ja kusettaja.



Ja millä ihmeen tavalla tämä liittyy mustalaisiin? Ei kai se että suomalaiset tee rikoksia muuta sitä tosiasiaa että myös mustalaiset tekevät niitä? Käsittääkseni tämä topic käsittelee mustalaisia. Jos haluat puhua (etnisesti) suomalaisten tekemistä rikoksista voit varmaan luoda uuden topicin?

On hyvinkin mahdollista, että mustalaiset tekevät suhteessa enemmän rikoksia kuin valtaväestö. Voitko todistaa päinvastaisen?
phanatic

Posts: 1,123

#106 • • phanatic

Android,
Ja millä ihmeen tavalla tämä liittyy mustalaisiin? Ei kai se että suomalaiset tee rikoksia muuta sitä tosiasiaa että myös mustalaiset tekevät niitä? Käsittääkseni tämä topic käsittelee mustalaisia. Jos haluat puhua (etnisesti) suomalaisten tekemistä rikoksista voit varmaan luoda uuden topicin?

On hyvinkin mahdollista, että mustalaiset tekevät suhteessa enemmän rikoksia kuin valtaväestö. Voitko todistaa päinvastaisen?



Koska kansanryhmän leimaaminen on jos ei nyt rikollista niin ainakin helvetin typerää, ja kertoo lähinnä leimakirveen heiluttajan älyllisestä tasosta.

Ja moisissa väitteissä (mustalaiset tekevät enemmän rikoksia) todistustaakka on sinulla eikä minulla. Tosin moisella asialla ei ole mitään väliä, koska tilastoista ei voida johtaa koko väestöryhmää koskevia yleistyksiä.
Android

Posts: 3,908

#107 • • Edited Android

phanatic, 13.5.2005 13:27:
Koska kansanryhmän leimaaminen on jos ei nyt rikollista niin ainakin helvetin typerää, ja kertoo lähinnä leimakirveen heiluttajan älyllisestä tasosta.



Miksi? Millä tavalla? Nyt todistustaakka on sinulla.

Nyt leimaat itse niitä jotka leimaa muita. Eli on ok olla suvaitsematta tiettyjä ihmisiä koska he leimaavat muita? Kaksinaismoralismia, sanon minä.
phanatic

Posts: 1,123

#108 • • phanatic

Android,
Miksi? Millä tavalla? Nyt todistustaakka on sinulla.

Nyt leimaat itse niitä jotka leimaa muita. Eli on ok olla suvaitsematta tiettyjä ihmisiä koska he leimaavat muita? Kaksinaismoralismia, sanon minä.



Missä olen leimannut ketään? Tai sanonut etten suvaitse sinua? Sanoin vaan että rasismi on typerää, ja kertoo kyllä jotain ihmisestä.

Voisitko nyt kertoa
-kenet olen leimannut
-ketä en suvaitse
-miten olen loukannut sinua
-mikä tässä on kaksinaismoralismia?

Jos leimaisin kaikki klubituksen käyttäjät rasisteiksi sinun perusteellasi, ja samaan aikaan sanoisin mustalaisten leimaamisen olevan typerää, se olisi kaksinaismoralismia.
Mark

Posts: 7,311

#109 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
ihan vaan välihuomautuksena ottamatta sen enempää kantaan onko mustalaiset hyviä tyyppejä eller nöy: Moniko on nähnyt romaneja töissä _missään_? Itse nähny tasan yhden teini romanipojan entisessä lähikaupassa, muita ei ole tullut vastaan.. Eli äkkiseltään voisi melkeen kuvitella että ne rahat tulevat heille jostain muualta kun ansiotyöstä (mutua).

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Android

Posts: 3,908

#110 • • Android

phanatic, 13.5.2005 13:37:
Missä olen leimannut ketään? Tai sanonut etten suvaitse sinua? Sanoin vaan että rasismi on typerää, ja kertoo kyllä jotain ihmisestä.



Leimaat siis rasisteja typeriksi. Minusta tässä nyt tuskin on kyse? Itse en koe olevani rasisti.

-kenet olen leimannut



Rasistit ja ennakkoluuloiset

-ketä en suvaitse



Rasisteja kaiketi

-miten olen loukannut sinua



Et mitenkään

-mikä tässä on kaksinaismoralismia?



Se, että sanot tiettyjä asenteita viljeleviä (tässä tapauksessa rasisteja) typeriksi, ja samaan hengenvetoon tuomitset sen että ihmisiä ylipäätään leimataan. Onko ikinä käynyt mielessä, että saattaa olla olemassa ihan fiksujakin rasisteja? Ihan niin kuin saattaa olla fiksuja mustalaisiakin.
Avatar
#111 • • sakk303 Guest
Onpahan tiukkaa pureksintaa Phanaticilla ja Androidilla.. mä en lähde tohon oikein kantaa ottamaan, mutta eilen kävellessäni Eerikinkadulla, tien toisella puolen oli kaks romaaninaista jotka kiroilivat isoon ääneen ja yksi tummalaismies/miehen alku, joka pummasi krooniseen tyyliin iäkkäiltä ihmisiltä kännykkää lainaksi, tai viittä euroa "kahvirahaksi". Koko porukka käyttäytyi äärimmäisen epäkunnioittavasti vanhoja ihmisiä kohtaan. Seurasin siinä aikani heidän pyörimistä ja pudistelin päätäni.. siis vastaavantyylistä käyttäytymistähän löytyy ihan samalla tavalla meidänkin kulttuuristamme, mutta kun tuo eilen näkemäni ei ole satunnaista. Viimeksi kun näin romaneja, meininki oli jotakuinkin sama - pummimista tai puijaamista. Lisäksi palvelualla työskennellessäni olen palvellut useita romaneja liikkeessämme - harmittavasti viimeisen vuoden aikana sattuu mieleeni vain yksi tai kaksi tapausta kymmenestä, joissa oli meneillään asiallista kaupankäyntiä ; kahdeksassa tapauksessa kymmenestä aikomuksena on ollu puijata myyjää jotenkin tai yrittää varastaa jotain - tai lainata puhelinta yms... eli omien kokemusten pohjalta en vain kykene nostamaan kyseiselle väestönosalle millään tavalla hattua, tai edes yrittää ymmärtää heitä. Tiedän myös sen, että jossakin päin suomea ( käsittääkseni läntisessä osassa ) olisi tosi paljon rehellisiä ja asiallisia romaneja, mutta omalla kotipaikkakunnallanikin varttuessani sain nähdä kymmeniä ja taas kymmeniä romaneja, joilla ei kellään tuntunut olevan puhtaita jauhoja pussissa. Yhden hyvän romanijätkän sieltä tunnen, se kävi yläasteen loppuun ja kävi jopa asepalveluksen - tosin takapakkia tuli hänen serkustaan, joka lopetti koulun käynnin viidennellä luokalla, on puukottanut useita ihmisiä ja ampunutkin ainakin yhden.. eli tosi kakspiippuinen juttu. Ei vaan pysty tsemppaamaan, sori nyt vaan Phanatic.
phanatic

Posts: 1,123

#112 • • phanatic

Mark, Moniko on nähnyt romaneja töissä _missään_?



Ainakin tossa heti sitten oli eräs romani karaokeisäntänä kun kävin baarissa.
phanatic

Posts: 1,123

#113 • • phanatic

Android,
Leimaat siis rasisteja typeriksi. Minusta tässä nyt tuskin on kyse? Itse en koe olevani rasisti.



En leimaa rasisteja typeriksi, vaan sanoin että rasisMI on typerää.

Se, että sanot tiettyjä asenteita viljeleviä (tässä tapauksessa rasisteja) typeriksi, ja samaan hengenvetoon tuomitset sen että ihmisiä ylipäätään leimataan. Onko ikinä käynyt mielessä, että saattaa olla olemassa ihan fiksujakin rasisteja? Ihan niin kuin saattaa olla fiksuja mustalaisiakin.



Edelleen, en ole tehnyt ainuttakaan yleistystä, sanoin, että rasismi on typerää. Samoin kun voi sanoa että puijaus ja varastelu on typerää, mutta ei kaikki varkaat silti ole typeriä. Ja luultavasti suurin osa romaneista ei ole varkaita tai huijareita. Itse pidän jokaista ihmistä jota en tunne lähtökohtaisesti hyvänä tyyppinä, eli kunnioitustani ei tarvitse erikseen ansaita. Jos joku sitten on idiootti, en vedä siitä yleistyksiä muihin ihmisiin - miksi ihmeessä vetäisin?
hallucinogen

Posts: 8,190

#114 • • hallucinogen Edain

Mark, 13.5.2005 13:43:
Moniko on nähnyt romaneja töissä _missään_?


No en oo kyl koskaan nähnyt :/ Tai no kerran itse kesätöissä ollessani (myin ulkosalla rehuja yhden kaupan pihalla) pamahti lauma manneja hiacen kanssa siihen viereen ja alkoi kaupitella leviksen farkkuja, paitoja ja sukkia =D Halvalla lähti, sata markkaa farkut, paita ja sukat :D Kaupan omistaja osti yhden tollasen paketin huntilla ja sit mannet lähtikin taas jonnekin =D

--
pikku-*possu*

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#115 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

phanatic, 13.5.2005 14:24:
---
Mark, Moniko on nähnyt romaneja töissä _missään_?

---


Ainakin tossa heti sitten oli eräs romani karaokeisäntänä kun kävin baarissa.



Noi romaanien työssäolot voi laittaa samaan kategoriaan, kun että joskus salama iskee samaan ihmiseen kahdesti. Eli aika paranormaali ilmiö.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

phanatic

Posts: 1,123

#116 • • phanatic

MR*ENIGMA,
Noi romaanien työssäolot voi laittaa samaan kategoriaan, kun että joskus salama iskee samaan ihmiseen kahdesti. Eli aika paranormaali ilmiö.



Jaa. Mihinkäs pohjaat tämän väitteen? Montako romania tunnet?
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#117 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

phanatic, 13.5.2005 14:49:
---
MR*ENIGMA,
Noi romaanien työssäolot voi laittaa samaan kategoriaan, kun että joskus salama iskee samaan ihmiseen kahdesti. Eli aika paranormaali ilmiö.

---


Jaa. Mihinkäs pohjaat tämän väitteen? Montako romania tunnet?



Olen ollut monen mannen kanssa tekemisissä erilaisissa tilanteissa. Kaikki kokemukset ovat enemmän tai vähemmän negatiivisia. Esim: ravintolassa työskennellessäni heistä koitui vain ongelmia. Aina vähintään viisi tuli sisään ja vain yksi osti jotain sitten alkoi uhoaminen muille asiakkaille sekä usein varastelu. Sitte ne idiootit vielä syyttää rasistiksi kun saat ne itse teosta kiinni varkaudesta ja heität pihalle. Ihme sakkia koko rotu.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#118 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather
Miksi mustalainen kuivattaa paitaa pihalla tuulisella säällä?

Se haluaa laittaa hihat heilumaan. *nauru*

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#119 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather
MIkä on mustalaisten kirjastoauto?
Kuusi romaania mossessa.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA