Mustalaisille kämppä? ja yleistä mustalaishöpinää

312 posts, 16 pages, 135,515 views

DaJaque

Posts: 73

#61 • • DaJaque
En tod. vuokrais kämppää manneille.. se siitä. mutta mitä tulee kaikkeen muuhun täällä löpistyyn, niin omasta kokemuksestani nuo romanit eivät ole mitään kovinkaan miellyttävää sakkia. Vaikka omassa kotikaupungissani heihin ei kovin usein törmää, niin ne kerrat, kun olen heitä nähnyt, niin yli 50%:ssa kohtaamisista on jäänyt jotenkin negatiivinen jälkimaku. Luin jonkun pasteemasta romaneista kertovasta osoitteesta, että romaneille on tärkeää hyvät tavat. Valistakaa minua: Kuuluuko helvetinmoinen älämölön pitäminen julkisilla paikoilla hyviin tapoihin? Ja kyllä sitä korostaisin, että suhteessa mitättömään 10k hengen määräänsä maassamme romanit aiheuttavat paskaa luvattoman paljon. mutta onneksi heitä ei ole esim. 20k...
Vice

Posts: 182

#62 • • Vice Känniääliö

Ana-5000:
Vieläkin on maailma pullollaan ihmisiä jotka suu vaahdossa hokee toisilleen, että eri "roduilla" on merkittäviä geneettisiä eroja



Kyllähän niissä varmaan jotain on.. Mitenkäs muuten kaikki 100m finalistit isoissa kisoissa on aina tummaihosia *täh*
Voi tietysti olla että ne vaan harjottelee kovemmin.. *hymy* Älykkyydessähän ei varmaan mitään eroa ole..

--
We are the Borg. Resistance is futile. Your culture will adapt to service ours. We will add your biological and technological distinctiveness to our own.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#63 • • Aziz Combat Fighter

Vice:
---
Ana-5000:
Vieläkin on maailma pullollaan ihmisiä jotka suu vaahdossa hokee toisilleen, että eri "roduilla" on merkittäviä geneettisiä eroja

---


Kyllähän niissä varmaan jotain on.. Mitenkäs muuten kaikki 100m finalistit isoissa kisoissa on aina tummaihosia *täh*
Voi tietysti olla että ne vaan harjottelee kovemmin.. *hymy* Älykkyydessähän ei varmaan mitään eroa ole..



Geneettiset erot keskittyy ruumiinrakenteeseen; ei henkisiin ominaisuuksiin. Ehkä ruumiinrakenteen erot saattaa selittää sen, miksi esim. juoksussa mustat pärjää usein paremmin kuin valkolaiset.

En tunne asiaa tarkemmin. Sen verran tosin tiedän, ettei musta ihonväri tee kenestäkään raiskaajaa.
Oliwer

Posts: 799

#64 • • Oliwer
Voisin vuokrata asunnon romaneille. Jos vuokraisin asuntoa, valitsisin vuokralaiset maksukyvyn ja yleisvaikutelman pohjalta. Siistit ja asialliset ihmiset joilla LUOTTOTIEDOT olis kunnossa, olis kaikki samalla lähtöviivalla, riippumatta rodusta tai ihonväristä. Vuokrasopimuksen mukaiset takuu ja irtisanomissäännöt koskee KAIKKIA ja niin myös talöyhtiöiden yleiset järjestyssäännöt.
Vice

Posts: 182

#65 • • Edited Vice Känniääliö

Ana-5000:
---
Vice:
---
Ana-5000:
Vieläkin on maailma pullollaan ihmisiä jotka suu vaahdossa hokee toisilleen, että eri "roduilla" on merkittäviä geneettisiä eroja

---


Kyllähän niissä varmaan jotain on.. Mitenkäs muuten kaikki 100m finalistit isoissa kisoissa on aina tummaihosia *täh*
Voi tietysti olla että ne vaan harjottelee kovemmin.. *hymy* Älykkyydessähän ei varmaan mitään eroa ole..

---


Geneettiset erot keskittyy ruumiinrakenteeseen; ei henkisiin ominaisuuksiin. Ehkä ruumiinrakenteen erot saattaa selittää sen, miksi esim. juoksussa mustat pärjää usein paremmin kuin valkolaiset.

En tunne asiaa tarkemmin. Sen verran tosin tiedän, ettei musta ihonväri tee kenestäkään raiskaajaa.

Toi on kyllä totta. Mutta iltelehdet saa vaan aikaan sellaisen vaikutelman.. Melkein vois lailla kieltää kaiken kaupallisen lehti ja tv toiminnan ni saataisi uskottavampaa uutisointia.. Tai sitten ei..

--
We are the Borg. Resistance is futile. Your culture will adapt to service ours. We will add your biological and technological distinctiveness to our own.

kilobitti

Posts: 2,419

#66 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno
Tää on oikeastaan aika hyvä kysymys; Useimmat meistä vannoo puheissaan olevansa kovinkin suvaitsevaisia, mutta kun oma omaisuus on kyseessä ei "toiseen kansanryhmään" sitten luotetakkaan.

Itse saattaisin vuokrata heille kämpän jos he vaikuttaisivat muuten olevan kunnollisia ihmisiä, mutta olisin huomattavan varuillani. Toisaalta se että edes erikseen mietin asiaa (ja siten asetan heidät eriarvoiseen asemaan) on kulttuurirasimia sekin.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

KritikaL

Posts: 207

#67 • • KritikaL Teiniprinsessa
Täytyy myöntää, että en vuokrais asuntoani niille....en vaan luottais niihin niin paljoo. En vaikka sossu maksaiski sen vuokran...

--
...mutta on helpompaa yrittää ymmärtää se vähän myöhemmin, kun on ensin ymmärtänyt sen että mikään mitä on siihen saakka ymmärtänyt ei ole totta.

Sepistö

Posts: 621

#68 • • Sepistö eläin saalistaja

De Souza:
Toisaalta saattaa myös olla aika turvatonta liikkua kaduilla iltamyöhään, kun edustaa aika vihattua vähemmistöä, niin kai sitä omaksi turvakseen kantaa moraa mukana.



:o Ei kyllä tulis ensimmäisenä mieleen kantaa moraa omaksi turvakseen mukana. Miks ei kantais vaikka pippurisumutetta tai jotain muuta vähemmän tappavaa välinettä jos pelkää liikkua ulkona?

Onhan se vähän ikävää että kaikki romanit saa osakseen ennakkoluuloja, mutta vaikee olla ajattelematta rasistisesti kun aina kun kuulee esimerkiksi tappelutapauksista niin asiaan liittyy jotku ulkomaalaisvähemmistöt.
Gisou

Posts: 114

#69 • • Gisou
---
[Valtaosa ongelmista johtuu siitä, että asunnon tarjoajat eivät tunne romanikulttuurin erityispiirteitä. Romanit eivät esimerkiksi voi asua kerrostalossa toistensa ylä- tai alakerrassa. Lisäksi perheet, joissa on murrosiän ylittäneitä lapsia tarvitsevat erilliset pesu- ja wc-tilat nuorelle jälkikasvulleen.]
---

Tuli vaan tästä tässä välissä mieleen, että HENKILÖKOHTAINEN KYYNEL JOS EI VOI ASUA TOISEN ALAPUOLELLA.NYYH. "Miul ei oo asuntooo ku Leif muutti just siihhe alapuolell olevaaa huoneistooon.ITKU.

--
Eläinten maailma on ihmeellinen.

Individual

Posts: 10,942

#70 • • Individual HYPNO!

Ana-5000:
---
Vice:
---
Ana-5000:
Vieläkin on maailma pullollaan ihmisiä jotka suu vaahdossa hokee toisilleen, että eri "roduilla" on merkittäviä geneettisiä eroja
---

Kyllähän niissä varmaan jotain on.. Mitenkäs muuten kaikki 100m finalistit isoissa kisoissa on aina tummaihosia *täh*
Voi tietysti olla että ne vaan harjottelee kovemmin.. *hymy* Älykkyydessähän ei varmaan mitään eroa ole..
---

Geneettiset erot keskittyy ruumiinrakenteeseen; ei henkisiin ominaisuuksiin. Ehkä ruumiinrakenteen erot saattaa selittää sen, miksi esim. juoksussa mustat pärjää usein paremmin kuin valkolaiset.



Ainakin mitä tulee käytännössä täydelliseen Afrikan maiden hallintaan keskipitkillä ja pitkillä juoksumatkoilla viimeisen 20-30 vuoden aikana, on syy siinä, että monet huippujuoksijat asuvat miltei koko elämänsä korkeassa ilmanalassa, jolloin punasolujen määrä veressä kasvaa => hapenottokyky paranee => pystyy harjottelemaan kovempaa. Ja lapsesta asti esim. Keniassa on aivan luonnollista juosta kouluun ja muualle, jolloin kuntopohja on aivan eri luokkaa kuin esim. Pohjois-Eurooppalaisilla ja elinolosuhteet ovat muutenkin ankarammat. Noh, tämä ei liene kenellekään yllätys.

Mitä tulee taas pikajuoksijoihin ja siihen, että etenkin Yhdysvaltalaiset mustaihoiset ovat näitä matkoja hallineet, sanotaan, että heillä olisi luonnostaan kehossaan enemmän ns. nopeita lihassoluja.
Sirppu

Posts: 685

#71 • • Sirppu
heh mun mustalais kaverit yritti viä multa kultakorun aina ku nähtiin halaamalla.. uskon että kilttejä ja epäitsekkäitäkin mustalaisia on olemassa ja olen tavannutkin, mutta jos niiden kulttuuri on sellasta jotain mitä monikaan suomalainen ei ymmärrä tai emmie tiedä.. muaki on luultu mustalaiseksi.. äijä hyppäs keskel katua autosta ulos ja kysy oonko mie mustalainen, käskin painua kuuseen.. en mie nyt niin mustalaiselta näytä et pitää alkaa kyseleen, mutta ihmisethän saa olla uteliaita, mutta otin melkee jo loukkauksena sen.. huoah*nauru*
niin ja en omaa kämpp'ää vuokrais kelleen.. asuisin siin ite.. ja mustalaisille vuokraaminen mikä topikki.. eiku keskustelun aihe.. ihme*nauru* mutta se riippuu ihmisestä vuokraisinko vai enkö.. eikö se oo normaalistikkin niin..
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#72 • • Aziz Combat Fighter

Sepistö:
aina kun kuulee esimerkiksi tappelutapauksista niin asiaan liittyy jotku ulkomaalaisvähemmistöt.



No huh huh. Mistä sä kuulet näistä tappelutapauksista? Mitä itte oon nähny ni ihan samalla tavalla supisuomalaiset tappelee keskenään. Enemmän mä oon niitä tapauksia nähnyt.
Hansu

Posts: 481

#73 • • Hansu

Sirppu:
heh mun mustalais kaverit yritti viä multa kultakorun aina ku nähtiin halaamalla..


Kivoja kavereita sullakin...

Myönnän, että mullakin on ennakkoluuloja mustalaisia kohtaan. Viime kesänä sain kyllä opettavaisen näpäytyksen ennakkoluuloilleni. Olin tulossa iltavuorosta töistä (kello oli n. 22) ja seisoskelin yksinäni autiolla bussipysäkillä teollisuusalueella moottoritien liittymän kohdalla, kun liittymästä tuli auto ja pysähtyi pysäkin kohdalle. Ovesta nousi ulos mustalaismies ja lähestyi mua. Aloin jo vähän hermostua ja puristaa kännykkää nyrkissä, kun mies sanoikin, että "anteeks mutta tiedätkö mistä pääsee Myyrmäkeen?". Neuvottuani tien mies kiitti ja jatkoi matkaansa neuvomaani suuntaan, kun minä jäin hölmistyneenä pysäkille pohtimaan, miksi niin usein mustalaisen nähdessäni olen "valmiustilanteessa".
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#74 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Ana-5000:
Geneettiset erot keskittyy ruumiinrakenteeseen; ei henkisiin ominaisuuksiin. Ehkä ruumiinrakenteen erot saattaa selittää sen, miksi esim. juoksussa mustat pärjää usein paremmin kuin valkolaiset.

En tunne asiaa tarkemmin. Sen verran tosin tiedän, ettei musta ihonväri tee kenestäkään raiskaajaa.



On se vaan kummalista et siinä vaihees ku valkonen mies purjehti ympäri meriä, mustat asu savimajas ja söi toisiaan.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#75 • • Edited Aziz Combat Fighter

MR*ENIGMA:
On se vaan kummalista et siinä vaihees ku valkonen mies purjehti ympäri meriä, mustat asu savimajas ja söi toisiaan.



Sitä on tullu kuunneltua Skrewdriveriä, vai?

Mä en ihan oikeesti oleta että sulla on hirveesti henkisiä resursseja käsittelemään kulttuurin tai maantieteen merkityksiä sosiaaliseen kehitykseen, mutta suosittelen silti ottamaan siitä hyllystä sana- ja sivistyssanakirjat ja lukemaan seuraavan ajatuksella: http://en.wikipedia.org/wiki/Race
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#76 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Ana-5000:
Sitä on tullu kuunneltua Skrewdriveriä, vai?

Mä en ihan oikeesti oleta että sulla on hirveesti henkisiä resursseja käsittelemään kulttuurin tai maantieteen merkityksiä sosiaaliseen kehitykseen, mutta suosittelen silti ottamaan siitä hyllystä sana- ja sivistyssanakirjat ja lukemaan seuraavan ajatuksella: http://en.wikipedia.org/wiki/Race



Tiedän kyllä kyseisen bändin. Itse en sitä kyllä kuuntele, enkä heidän mielipiteitään allekirjoita. Itse en usko että sinun henkiset resurssit ovat ainakaan kovin paljon suurempia kuin itselläni, jos kommenttini oli väärää tietoa korjaa ihmeessä. Itse ainakin olen sillä linjalla että näin asia on. Kyse ei ole rasismista vaan faktasta.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

phanatic

Posts: 1,123

#77 • • Edited phanatic

MR*ENIGMA:

On se vaan kummalista et siinä vaihees ku valkonen mies purjehti ympäri meriä, mustat asu savimajas ja söi toisiaan.



On se vaan kummallista et siinä vaihees ku valkonen mies kuokki perunamaata ja söi paskaa, Lähi-Idässä ja Etelä-Amerikassa kehittyneet sivilisaatiot kukoistivat.

Ei todellakaan ole valkoisen rodun älykkyyden merkki että on menty ympäri maailmaa tuhoten alkuperäiskansat ja näiden kulttuurit + laivattu erinäisiä miljoonia afrikkalaisia vauhdittamaan talouskasvua Pohjois-Amerikkaan.
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#78 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

phanatic:
On se vaan kummallista et siinä vaihees ku valkonen mies kuokki perunamaata ja söi paskaa, Lähi-Idässä ja Etelä-Amerikassa kehittyneet sivilisaatiot kukoistivat.

Ei todellakaan ole valkoisen rodun älykkyyden merkki että on menty ympäri maailmaa tuhoten alkuperäiskansat ja näiden kulttuurit + laivattu erinäisiä miljoonia afrikkalaisia vauhdittamaan talouskasvua Pohjois-Amerikkaan.




Kehittynyt kultturi joka ei keksinyt edes pyörää *aplodit*

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#79 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather
Sosiaaliviranomainen voi antaa toimeentulotukea romaaninaisen perinneasuun.

Apulaisoikeuskansleri Jukka Pasasen päätöksen mukaan romaaneilla on erityinen ja "tasa-arvoinen" oikeus ylläpitää kulttuuriaan yhteiskunnan varoin.

Asiasta oli valittanut tamperelainen mies, joka ei ollut saanut toimeentulotukea suomalaisen kansallispuvun hankintaan.

Tampereen kaupunki myöntää romaanihameen hankintaan 400 joka toinen vuosi.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

tumpsi

Posts: 2,553

#80 • • tumpsi rekisteröitymätön

MR*ENIGMA:
Kehittynyt kultturi joka ei keksinyt edes pyörää *aplodit*


NEKKERIT VITUUN SOUMETSA!