Suhteenrikkojat

230 posts, 12 pages, 64,545 views

Nauskiss

Posts: 532

#221 • • Nauskiss

siveys, 18.6.2004 11:10:

ilkeämielinen ihminen saa kyllä pistettyä kapuloita rattaisiin suhteeseen kuin suhteeseen jos vain omaa tarvittavat lahjat ja motivaation tähän - oli se siten mikä tahansa henkilökohtaisesta kostosta hetkittäiseen onneen.

itse olen vahvasti sitä mieltä, että toisten ihmisten suhdetta pitäisi kunnioittaa ja vaikka kykenenkin ymmärtämään suhteenrikkojien perusteluita ja motivaatioiden lähteitä niin minulta ei liikene hirveästi sympatiaa tällaisille yksilöille. parisuhteen hoitaminen nyky-yhteiskunnassa elävien arvojen ja odotusten keskellä on muutenkin tarpeeksi haastava tehtävä, ettei siihen tarvitse tulla kenenkään tietoisesti väliin säheltämään.



Hyvin samaa mieltä minäkin. En todellakaan osaa pitää arvossa ihmisiä, jotka säätävät varattujen henkilöiden kanssa / tekevät taikatemppuja
(kuten levittävät paskapuheita) saadakseen jonkun pariskunnan erotettua.

Mikään ´rakastuminen´ tms. "hyvä" syy ei kyllä kelpaa ainakaan mulle oikeuttavaksi perusteluksi moiseen kylmäveriseen itsekkyyteen.

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

egmondo

Posts: 292

#222 • • egmondo Elämäntapa Reivaaja/Perus Erno

sune, 5.1.2006 18:29:
---
egmondo, 5.1.2006 10:02:
---
Coon, 29.10.2005 16:21:

paskaa et tuolaista tapahtuu... mut toi kuulostaa jotenkin "tutulta" *eiei*

---


no huhhuh...mitähän sä selität ?



tarkoitan vain sitä et tollaisia asioita tapahtuu joka päivä jollekin... ja kyllä noit juttui on kuulut *pepsodent*

--
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.*nauru*

¡ Previous post a couple of years ago !
..no such user..

Posts: 1,106

#223 • • ..no such user..

siveys, 18.6.2004 11:10:
ollaanpa sitä nyt mustavalkoisia.

ilkeämielinen ihminen saa kyllä pistettyä kapuloita rattaisiin suhteeseen kuin suhteeseen jos vain omaa tarvittavat lahjat ja motivaation tähän - oli se siten mikä tahansa henkilökohtaisesta kostosta hetkittäiseen onneen.

ei mikään suhde ole ikuinen jos asiat asettaa oikealla hetkellä oikeaan valoon parisuhteiden ylä- ja alamäkien keskellä. luonnollisesti terveessä parisuhteessa tällaiset asiat voidaan useimmiten lopulta selvittää, mutta eivät ne kivuttomia prosesseja ole ja vaativat paljon työtä - taitava suhteenrikkoja löytää kuitenkin lopulta keinot irrottaa suhteen osapuolet rakentavasta keskusteluyhteydestä kyllin pitkäksi aikaa, että tilanne pääsee kehittymään pahaksi.

itse olen vahvasti sitä mieltä, että toisten ihmisten suhdetta pitäisi kunnioittaa ja vaikka kykenenkin ymmärtämään suhteenrikkojien perusteluita ja motivaatioiden lähteitä niin minulta ei liikene hirveästi sympatiaa tällaisille yksilöille. parisuhteen hoitaminen nyky-yhteiskunnassa elävien arvojen ja odotusten keskellä on muutenkin tarpeeksi haastava tehtävä, ettei siihen tarvitse tulla kenenkään tietoisesti väliin säheltämään.



Tästä oon kyllä aivan täysin samaa mieltä....
_Dj_Street_

Posts: 1,506

#224 • • _Dj_Street_ Spacehouse Resident

029, 22.9.2008 20:52:
---
siveys, 18.6.2004 11:10:
ollaanpa sitä nyt mustavalkoisia.

ilkeämielinen ihminen saa kyllä pistettyä kapuloita rattaisiin suhteeseen kuin suhteeseen jos vain omaa tarvittavat lahjat ja motivaation tähän - oli se siten mikä tahansa henkilökohtaisesta kostosta hetkittäiseen onneen.

ei mikään suhde ole ikuinen jos asiat asettaa oikealla hetkellä oikeaan valoon parisuhteiden ylä- ja alamäkien keskellä. luonnollisesti terveessä parisuhteessa tällaiset asiat voidaan useimmiten lopulta selvittää, mutta eivät ne kivuttomia prosesseja ole ja vaativat paljon työtä - taitava suhteenrikkoja löytää kuitenkin lopulta keinot irrottaa suhteen osapuolet rakentavasta keskusteluyhteydestä kyllin pitkäksi aikaa, että tilanne pääsee kehittymään pahaksi.

itse olen vahvasti sitä mieltä, että toisten ihmisten suhdetta pitäisi kunnioittaa ja vaikka kykenenkin ymmärtämään suhteenrikkojien perusteluita ja motivaatioiden lähteitä niin minulta ei liikene hirveästi sympatiaa tällaisille yksilöille. parisuhteen hoitaminen nyky-yhteiskunnassa elävien arvojen ja odotusten keskellä on muutenkin tarpeeksi haastava tehtävä, ettei siihen tarvitse tulla kenenkään tietoisesti väliin säheltämään.



aivan samaa mielt :)
Avatar
#225 • • astaroth Guest
keuhkosyöpä: hyvä, vai huono asia?
..no such user..

Posts: 1,106

#226 • • Edited ..no such user..

ville, 22.6.2004 12:07:
Entä jos rakastaa kahta? Miten voit sanoa silloin että rakkaus vie voiton?

Mitä on vahvuus tilanteessa, jossa rakastaa kahta? Onko vahvuus sitä, että pysyy entisen luona vai sitä, että pystyy jättämään vanhan elämän ja siirtymään uuteen?



Tää oli erittäin hyvä kysymys,

koska jos lähdetään siitä perusolettamuksesta, et oikeaa rakkautta on vaan yhtä ihmistä kohtaan, tulee moraalinen dilemma, mikä pakoittaa ihmisen "moraalisesti oikeaksi kokemaansa ratkaisuun".

Kokemuksesta tiedän, et se on yleensä ristiriidassa sen kanssa, mitä sydän sanoo.

Ehkäpä järkevintä ois vaan antaa kummankin homman olla - tottakai tilanteesta riippuen - jos esimerkiks on 2 naista ketä mies rakastaa ja niille naisille se on ihan ok ja ne naiset sattuu kaiken lisäks rakastaan toisiaan, niin silloinhan siitä voisi syntyä kaunis perhe, mut jos tällänen harvinainen skenaario ei oo mahdollinen, ja on vaan 1 henkilö, joka rakastaa kahta, niin silloin näkisin, et ainoo asia mitä oikeestaan voi tehdä, on et jättää kummankin homman ihan ystävyys-asteelle. Sillon ei tuu rikottua kenenkään ihmisen sydäntä kenestä välittää ja säilyy kaikki se, mitä siihenasti on ihmisten välille kasvanut. Ja mikä tärkeintä, minkään kauniin asian ei tarvitse mennä rikki eikä ketään sillon satuteta.

Itse olen ollut tossa tilanteessa aivan liian monta kertaa, koska mun parhaat kaverit on olleet pääsääntöisesti naisia. Tästä syystä oonkin päättänyt etten kaveeraa enää naisten kanssa. En oo osannut kunnioittaa ihmisten tunteita tarpeeks noissa tilanteissa, ja aina jotakin menee pieleen näissä tilanteissa. Vaikka ne on vaikeita tilanteita niin on tuntunut, et ehkä parasta pysyä loitolla...

edit: Mut niin, mitä topikkiin itseensä tulee, mun mielestä kaikenlainen toisten ihmisten välien manipulointi ja muokkailu on täysin hyväksymätöntä.
anis

Posts: 2,451

#227 • • anis

Henna, 18.6.2004 09:45:
Ja jos joku tunkee nokkaansa väliin nii kyl sille on sanottava heti alkuun ettei se käy päinsä. Kyllä kai aikuiset ihmiset osaa puhua asiat halki...ainakin toivoisin niin.



No ketkä osaa, ketkä ei*justjoo*.

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

Juhgu

Posts: 7,921

#228 • • Juhgu Virnistelijä

astaroth, 22.9.2008 21:09:
keuhkosyöpä: hyvä, vai huono asia?



Mä diggaan

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Caro²

Posts: 5,301

#230 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

029, 22.9.2008 21:36:
koska jos lähdetään siitä perusolettamuksesta, et oikeaa rakkautta on vaan yhtä ihmistä kohtaan, tulee moraalinen dilemma, mikä pakoittaa ihmisen "moraalisesti oikeaksi kokemaansa ratkaisuun".


Ihan puskasta pitää heittää, topikkia sen enempää lukematta, että tämäkin on aika pitkälti kulttuurisidonnainen ja varsinkin yleisten normien mukaan elettävä asia. Rakkautta kun voi miun mielestä olla hyvinkin useampaa ihmistä kohtaan, saman aikaisesti :)

Tietyissä tilanteissa (kuten tässä) on harmi ettei voi kulkea sen mukaan mikä itsestä parhaalta tuntuu, eikä myöskään toinen osapuoli voi välttämättä elää kuten haluaisi koska ympäristö pakottaa toimimaan toisin.

Joskus on tullu mietittyä oikein urakalla, mikä saisi oman seurustelusuhteen hajotettua - niin kyllä se varmaan olisi se, että se niin kuuluisa rakkaus kuihtuu jonnekin. Seurustelun ulkopuoliset "pettämiset" ainakin tämän hetken ajatusmaailmassa hyväksyn lähes täysin (kunhan asia on OK molemmille). Mutta täytyypä ihan miettiä, minkälaista olis seurustelu jos omalla vastakappaleella olisi useampi kumppani.. mielenkiintonen ajatus, palaampa joskus asiaan siltä kantilta *hihu*