Tupakoinnin lopettaminen.

1,205 posts, 61 pages, 609,365 views

Jone

Posts: 8,258

#62 • • Jone Archibald Haddock
Eilen poltin yhden ja tänään koitin polttaa ”tarpeeseen” kanssa. Kolmen henkosen jälkeen tuli ”yöks”-stoppi.
Avatar
#63 • • GoA Guest
Kolmea viikkoa täysin sortumatta. *iloinen*
Avatar
#64 • • GoA Guest
Otetaas topicci uudelleen esille mainsotuksen ja rohkaisun vuoksi muille. Nyt taitaa olla noin 6 tai 7 viikkoa polttamatta. Ei pysty enään muistamaan ja täysin sortumatta. Enään tekee välillä mieli humalassa mutta tuolloinkaan ei ole sortuminen lähellä.

Ja onko olo parempi? Ainakin siltä tuntuu. Ja mikä tärkeintä, ei haise enään tupakalle. *iloinen* Mutta tätä ei kirjoitettu dissatakseen muita polttajia. Tarkoituksena on kannustaa muitakin lopettamaan, ei lakkoon. =)
UnityF

Posts: 15,721

#65 • • UnityF joo just se
Oih mun on pakko kirjoittaa...

Meidän pajalla nimittäi just tänään puhuttiin tästä...
Sielä saa käydä kerran tunnissa max. tupakalla no sit kun alettiin miettimään et siihen koko touhun kun lopetat työn ja meet ulos ja tuut takas ja taas aloitat työn niin menee vähintään 5-6min.

Sit meijän pajalla mietittii miten voisi kannustaa ihmisiä lopettamaan mut silti dissaamatta. Joten me päädyttiin seuravaan... Koska meijän pajaporukka on +tuntien perään kun koitamme tehhä noi joulun välipäivät sisään niin joka perjantai se joka on ollu koko viikon polttamatta yhtäkään tupakkaa paja-aikana niin saa 30 plussaa *hymy*

Ja niin ekaa kertaa moneen vuoteen oon koittanu vähentää radikaalisesti... tänään on menny vain 2 tupakkaa ja se on vähän kun ajattelee et ennen meni parhaimillaan jopa 2 askia..



Mun fiilikset tällee kun on ollu ekaa päivää paljon vähemällä tupakilla nyt : pää on kipee, nukuttaa, on mukakamas aina nälkä (vaikka oikeesti ei oo) ja mä juon ihan sikana vettä.
MUT mä en luovuta.. mulle +30 minuuttia viikossa on paljon kun teen nin paljon muutenkin sisään et toi on niin hyvä plussa et huoh...


*joo*
Avatar
#66 • • GoA Guest

Unity(f):
Oih mun on pakko kirjoittaa...

Meidän pajalla nimittäi just tänään puhuttiin tästä...
Sielä saa käydä kerran tunnissa max. tupakalla no sit kun alettiin miettimään et siihen koko touhun kun lopetat työn ja meet ulos ja tuut takas ja taas aloitat työn niin menee vähintään 5-6min.

Sit meijän pajalla mietittii miten voisi kannustaa ihmisiä lopettamaan mut silti dissaamatta. Joten me päädyttiin seuravaan... Koska meijän pajaporukka on +tuntien perään kun koitamme tehhä noi joulun välipäivät sisään niin joka perjantai se joka on ollu koko viikon polttamatta yhtäkään tupakkaa paja-aikana niin saa 30 plussaa *hymy*

Ja niin ekaa kertaa moneen vuoteen oon koittanu vähentää radikaalisesti... tänään on menny vain 2 tupakkaa ja se on vähän kun ajattelee et ennen meni parhaimillaan jopa 2 askia..



Mun fiilikset tällee kun on ollu ekaa päivää paljon vähemällä tupakilla nyt : pää on kipee, nukuttaa, on mukakamas aina nälkä (vaikka oikeesti ei oo) ja mä juon ihan sikana vettä.
MUT mä en luovuta.. mulle +30 minuuttia viikossa on paljon kun teen nin paljon muutenkin sisään et toi on niin hyvä plussa et huoh...


*joo*



Ikävä kyllä voin sanoa että se olo oli pitkään kamala mullakin. Ja karkkia on alkanut syömään vaikka ennen en ollut juurikaan ollenkaan perso makealle. *blush* Nooh, paino ei ole noussut niin ei haittaa. Kuhan vain muistaa hampit pestä. *hih*

Mutta oikein paljon voimia tuohon. Onnea ei saa toivottaa koska tuo on vain tahdosta kiinni. Ja tahtoa riittää sitten kun vain kerran päättää. Lakko ei koskaan auta. Sen päätöksen on oltava lopettaminen eli sitten kun tuntuu että ei enään niin kaikki tupakat pois ja omassa tapauksessa vielä lupaus muutamalle tärkeälle ihmiselle niin se onnistuu. Eli kyllä se siitä. *joo*
UnityF

Posts: 15,721

#67 • • UnityF joo just se
No mä oon miettiny.. mulla menee aina 3e tupakka askiin niin ohhoh miten paljon säästän kun en osta enää tupakkaa... ennemmin sijoitan rahani johonkin muuhun.

Ja sit mietin sitä miten ihanaa on kun en enää haise tupakille ja vaatteet ei enää haise. Tää on hiton hyvä topikki just sopivasti tuli mun simmujen eteen nyt niin sain lisäpotkuu mun lopettamiselle....*hymy*

Yhdessä olemme vahvempia...*joo*
milla

Posts: 3,699

#68 • • milla
moi mä ajattelin vähentää!

viimeks onnistu puoleks vuodeks, jos nyt vaikkka vuodeks!
MonkeyMan

Posts: 140

#69 • • MonkeyMan tHe ApiNa
Mä tein sen en oo polttanu tupakan tupakkaa selvinpäin sitten juhannuksen.ja mä dokaan harvoin ehkä kerran kahessa kuukaudessa...et silleee,ilman nicorettee tai muita vippaskonsteja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!tehkää perässä ja aloittakaa terveellisempi elämäntapa.ei se oo niin vaikeeta ku ne heikot luulotautiset tervakeuhkot.nii ja on muuten ihan erilaista makua ja tuoksua tullu koettuu ku ennen mut mä veikkaan et ne vaan paranee tästä!!!!

--
Want more hugs,want more love in your life? Give some away....

Avatar
#70 • • greenie Guest
Mä en ole koskaan polttanut vakituisesti.

Kokeilevana luonteena kuitenkin päätin tehdä testin melkein kaksi vuotta sitten. Ostin kartongin Lucky Strikea. Sillon oli joulukuu ja koe jatkui tammikuun loppuun. Poltin muutaman tupakan päivässä ja huomasin, että tupakka vaikutti selvästi psykoaktiivisesti. Se rauhoitti ja piristi omalla tavallaan samaan aikaan. Oli aika outoa huomata jotain vastaavaa, kun useimmiten tupakan vaikutuksista kuulee lähinnä vain ”nikat” tai yskän. Aloin ymmärtää, että mikä tupakoinnissa on niin hienoa. Kuinka on kivaa juoda jotain lämmintä, katsoa eteerisesti nousevaa höyryä ja siinä samalla polttaa, hitaasti ja nautiskellen. Tuossa vaiheessa olin ohittanut jo sen vaiheen, että yskin jatkuvasti.

Kyseisestä kokeesta jäi mieleen monia hyviä muistoja. Tupakointi Kermassa avasi aivan uudenlaisen näkymän koko paikkaan. Oli outoa huomata, että oli ”röökillä” samaan aikaan kuin muut. Sitä tunsi olevansa mukana jonkinlaisesssa kulttuurissa, joka ei avautunut ilman tulen antamista tai pyytämistä. Ei suoranainen kulttuurishokki, mutta mielenkiintoinen kokemus. Samoin mieleen jäi erityisesti hetki Kontulassa, jossa asuin silloin. Asuin korkeassa betonitalossa, neljännessä kerroksessa. Vieressä oli toinen samanlainen talo. Seisoin pimeässä parvekkeen ovella, kun ulkona oli pakkasta ja kirkas taivas. Tähtiä näkyi siellä täällä. Taustalla soi Airin ”How Does It Make You Feel?” (sattumalta teemaan sopien) ja taivaalla näkyi Helsinki-Vantaalta lähdössä oleva lentokone. Silloin tuli mieleen, ”Kato, joku pääsee pois.” Uskomattoman hienoja kokemuksia kaiken kaikkiaan.

Koe loppui kun olin sattumalta palaamassa silloisen rakkauteni/ihastukseni/pakkomielteeni luota Turusta. Odotin bussia pakkasessa ja poltin viimeistä tupakkaa. Vanhan Kirkon puiston läpi tuli joku mies, joka keräsi pulloja. Mies käveli kadun loppuun, suojatien yli ja jatkoi kohti bussipysäkkiä, jossa odotin, että pääsisin kotiin Helsinkiin (tuolloin jo Eteläinen Hesperiankatu). Mies tarkasti roskikset, pysähtyi kohdallani ja sanoi paikallisella murteella ”Tiedätkö, mä lopetin tupakoinnin 20 vuotta sitten, enkä oo tupakoinut sen jälkeen.” Johon vastasin, ”Joo, mulla on just loppuu tässä tällänen koe. Oon polttanut vähän päälle kuukauden ja katon jäänkö koukkuun. Vika rööki menossa.” Mies ei vastannut mitään ja lähti kävelemään pois. Mä jatkoin bussin odottelua sormet jäässä.

Musta ei tullut tupakoitsijaa, mutta ymmärrän nyt paremmin niitä, jotka polttavat. Sitä ennen olin pitänyt tupakointia jotenkin omalla tavallaan jonkinlaisena sosiaalisena stressipallona, jota harrastetaan kun ei pystytä keskustelemaan ilman jonkin näpräämistä. Jonkinlaisena pakokeinona, kun ei kehdata katsoa suoraan silmiin keskusteltaessa.

En ole vieläkään varma, että onko tupakanpoltto enemmänkin sosiaalinen juttu vai henkilökohtainen tapa rentoutua. Ehkä ei kumpaakaan.

Onnea kaikille, jotka yrittää lopettaa.

[muokattu 20.10.2003 23:32]
Jusuplussa

Posts: 1,292

#71 • • Jusuplussa UG-///

yusu:
Mä ajattelin, et lopetan intin jälkeen.



3vko oon ollu ”polttamatta”. Tuona 3vko:n aika menny 4-5 röökiä (ja nekin, ku olin ottamassa keittoa).. Vois yrittää jättää ton kännissä polttamisenki pois, se tupakka ei meinaa kovin hyvälle enää maistu *eiei*
rec

Posts: 2,923

#72 • • rec
Kovin moni on lopettanut / lopettamassa. Lasken itseni tähän joukkoon mukaan! *piis**joo*
UnityF

Posts: 15,721

#73 • • UnityF joo just se

Charly RePanic:
Kovin moni on lopettanut / lopettamassa. Lasken itseni tähän joukkoon mukaan! *piis**joo*



*hali* Yhessä ollaan vahvempia... *joo*
Blues

Posts: 5,414

#74 • • Blues Koning van Afrika

milla:
moi mä ajattelin vähentää!

viimeks onnistu puoleks vuodeks, jos nyt vaikkka vuodeks!



Tai miksei kokonaankin?

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Optik

Posts: 1,691

#75 • • Optik Piikkisika/Outopallo
en lopeta.. nykyään vituttaa ja masentaa liikaa

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

Lumpy

Posts: 873

#76 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg
4kk sitte lopetin tupakoinnin. Jee! Kyl henki kulkee nykyää hyvin.*nauru*
Jumala

Posts: 62

#77 • • Jumala
Lauantaina lopetin. Niks naks. Hah. Hallelujaa vaan, nii.*super*

[muokattu 21.10.2003 08:19]
-P

Posts: 4,972

#78 • • -P

milla:
moi mä ajattelin vähentää!

viimeks onnistu puoleks vuodeks, jos nyt vaikkka vuodeks!



kenes kanssa mä sitten rösöilen? *uuh*

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Blues

Posts: 5,414

#79 • • Blues Koning van Afrika

Angelus:
kenes kanssa mä sitten rösöilen? *uuh*



Yksinäsi *hahjust*

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Avatar
#80 • • GoA Guest

Blues:
---
Angelus:
kenes kanssa mä sitten rösöilen? *uuh*

---


Yksinäsi *hahjust*



Tai älä ollenkaan. *joo*