Pioneerin uusimmat CDJ:t (CDJ-2000, 900, 850, 350 (ja 400?) )

11 posts, 1 page, 5,649 views

golem

Posts: 1,395

#1 • • golem Golem
Onkos täällä kuinka paljon ihmisillä kokemusta vielä noista Pioneerin uusista soittimista? Mun mielestä niiden kaksi merkittävintä ominaisuutta on mahdollisuus soittaa biisejä USB-tikuilta ja kovoilta, ja mahdollisuus käyttää niitä DJ-softan kontrollerina (Traktor, Serato, jne..).

Kokemuksia?, mielipiteitä? Mua kiinnostaa erityisesti se, että kuinka hyvin ne nykypäivänä (kaikkien firmware-updeittien jälkeen) toimii Traktor tai Serato kontrollereina.
scold

Posts: 471

#2 • • scold Therapist (Distortion)
2000:lla soittanut pari keikkaa, mukavat ovat. Tuntumaltaan aika samankaltaiset kun 1k, mikä on toki hyvä juttu. Merkittävin ominaisuus mitä itse käyttänyt niin raidan näkyminen näytöstä ns. wavena, 1k:n tapaan, reilusti parannettuna vaan. Paljon selkeämpi imo. Usbtikku ym ominaisuukia en päässyt kokeileen vielä. Näin pienien kokemuksien myötä hyvät soittimet *hymy*.
remotion

Posts: 5,283

#4 • • remotion nostatus guru
850 oon keikan soittanu. hyvin toimii usb. muuten lähes identtinen 800mk2:een.

PAITSI että
kotiin en ostaisi kun tuota hifin paskettakin tulee tavallaan harrastettua ja noissa ei ole digital out liittimiä kuten edeltäjissään.
Nää 800mk2 saa niin mukavasti analogisillä mikseriin kiinni ja sit digillä taas suoraan vahvarin dacille.
Funktion

Posts: 1,720

#5 • • Funktion over 9000
Mitä itte oon leikkiny sillä pioneerin omalla traktor controllilla, on ollu niin buginen että pysyttelen paaaljon mieluummin Seratossa.

Se on siis oikeesti, tai oli en tiä onko tullu päivityksiä siihen, niin paska että en uskaltais ikinä lähteä soittaan keikkaa läppärin ja kakstonnisten kanssa.

Muuten on kyllä hemmetin hyvät soittimet kaikin puolin, ja voihan se olla että on korjattu myöhemmin, mutta mitä itte kokeilin heti oston jälkeen, niinkun mainittu pysyn mieluummin seratossa.

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

golem

Posts: 1,395

#6 • • golem Golem

Replying to Pioneerin uusimmat CDJ:t (CDJ-2000, 900, 850, 350 (ja 400?) ):

850 oon keikan soittanu. hyvin toimii usb. muuten lähes identtinen 800mk2:een.

PAITSI että
kotiin en ostaisi kun tuota hifin paskettakin tulee tavallaan harrastettua ja noissa ei ole digital out liittimiä kuten edeltäjissään.
Nää 800mk2 saa niin mukavasti analogisillä mikseriin kiinni ja sit digillä taas suoraan vahvarin dacille.



Tosi outoo miks ne on jättäny ne pois...., jotain Pioneerin monopolikikkailuu jol yrittää hilata jengin ostamaan 900 tai 2000 (ku niist salee löytyy) =D

Nihkeet kyl olis hienoo jos jonku muun merkin soittimet vakiintuisi kans klubeille et olisi jotain kilpailua. Nii Pioneerkaan ei vois tehdä mitä huvittaa... :)
gr

Posts: 1,116

#7 • • gr Hu-hu
CDJ-2000:lla soittanu sen parit-kolmet keikat ja toimii kyllä kuin junan vessa niin tikulta kuin myös cd:ltä. Ainut että tikulta (mp3) raidan waveformin lataaminen näytti kestävän aika kauan vs cd:ltä se oli tarjolla samantien kun raidan oli saanut soimaan. Lisäksi joitain pieniä käytettävyys juttuja tuli siinä soitellessa mieleen, kuten jos olet soittanut viimeksi cd:ltä ja laitat tikun:n sisään niin näytöllä näkyy näkymä tikun:n biiseistä. MUTTA kun painat next track napeilla niin biisit vaihtuvatkin cd:llä eivät näkyvillä olevasta valikoimasta. (En ny muista ihan tarkasti miten tää meni, mut aiheutti keikalla sen et piti valita kolme-neljä kertaa biisi enne ku tajuasin ja pääsin soittamaan :)
remotion

Posts: 5,283

#8 • • remotion nostatus guru
Olen samaa mieltä vaikka oonkin aika pioneer fanaatikko ollut alusta alkaen.
Hinnat on naurettavan kovat jo. Kilpailua sais olla.
Bermudas Call

Posts: 73

#9 • • Edited Bermudas Call
Löytyykö joltain tosiaan kokemusta noiden käytöstä seraton/traktorin kontrollereina usb-piuhan välityksellä? Alkaa olla edessä uuden laitteiston osto ja softamaailma kiinnostaa..varmaan ainakin joltain löytyy cdj-400 soittimien kanssa kokemusta tuosta?

Eniten kiinnostaa, että tuoko tuo systeemi merkittävää "viivettä" toimintoihin(eli kun esim heilauttaa jogwheeliä tai painaa playta) vs sitten perinteinen cd:ltä soittaminen?
golem

Posts: 1,395

#10 • • golem Golem
Noniin, tulipas testattua suurennuslasin kaa CDJ-350, 850 ja 2000. Tässä ajatuksia.

- Ihmettelin ku kättelyssä laitteet ei tunnistanu mun kovoa (including CDJ-2000), eikä USB tikkua. Syyksi selvisi se, että ne oli NTFS formatoitu ja koko linjasto ei tue NTFS:ää. Pienen googletuksen jälkeen sain selville, että soittimet tukee FAT:ja, FAT32:een asti, ja Mäcin HFS+ tiedostoformaattia, mutta ei NTFS:ää, eikä exFAT:a, ja Pioneerin foorumilla joku pioneerin edustaja väitti, ettei tukea ole tulossa myöskään tulevaisuudessa firmware-päivityksen muodossa. Onko kellään mitään varmaa tietoa että onko myös exFAT tuki todellakin jäämässä pois, ettei oo tulossa mitään firmispäivitystä joka sallisi sen?. Jos kerta näin on, niin se tarkottaa sitä, että windows-käyttäjät ei pysty luomaan kuin max. 32GB partitioita/tikkuja, joita soittimet pystyy lukemaan (ilman mitään ihme HFS+ virityksiä). Meitsin toiveenahan oli lyödä joku 500GB kovo kiinni laitteeseen jossa on koko musakokoelma sisällä... :)

- onko kellään kokemusta että osaako nuo laitteet lukea, jos USB-tikulle tai kovolle on luotu monta FAT32-partitiota? Se unohtui kokeilla.


Sitten traktor-ohjauksesta. Mun Traktor versiossa CDJ-350 ja CDJ-850 tuki puuttui kokonaan, enkä saanut niitä toimimaan. CDJ-2000:n sain toimimaan, eikä mitään kovin pitkää delayta tuntunut olevan.


- CDJ-350 tuntui vähän lelumaiselta, näytössä on vaan pari riviä mikä tekee selaamisen tosi nihkeäksi jos USB tikulla on paljon biisejä. Melkein skippaisin tän mallin kokonaan ja investoisin 850:een, ellei koko ole este.

- CDJ-850:ssähän pitäisi periaatteessa olla biisirakennenäyttö niinkuin CDJ-1000:ssa. Käytännössä näyttö on pienempi. Mutta nyt kun pistin CD-levyn/USB tikun sisälle, niin CDJ-850 analysoi erittäin hitaasti biisin rakenteen, käytännössä niin hitaasti että ominaisuus tuntui melkein hyödyttömältä. CDJ-1000 ja CDJ-2000 on huomattavasti kehittyneempiä tossa ominaisuudessa. Vai osaako joku tarjota selityksen, miksi CDJ-850:llä biisirakenne päivittyy niin stanan hitaasti? Täsmälleen sama CD-levy laitettuna kakstonniseen nii toimii juuri niinkuin pitääkin, eli rakenne tulee tosi nopeasti ruutuun.

- DDJ-T1 on aivan liian iso, Traktor S4 päihittää sen kyllä mun mielestä ku on paljon kätevämmän kokoinen ja siihen saa erittäin kätevän kuljetuskeissin.

- onkos kellään kokemusta CDJ-900:ta? Erityisesti analysoiko se biisit yhtä nopeasti kuin CDJ-1000....?
kaasi

Posts: 404

#11 • • kaasi

Replying to Pioneerin uusimmat CDJ:t (CDJ-2000, 900, 850, 350 (ja 400?) ):

- CDJ-850:ssähän pitäisi periaatteessa olla biisirakennenäyttö niinkuin CDJ-1000:ssa. Käytännössä näyttö on pienempi. Mutta nyt kun pistin CD-levyn/USB tikun sisälle, niin CDJ-850 analysoi erittäin hitaasti biisin rakenteen, käytännössä niin hitaasti että ominaisuus tuntui melkein hyödyttömältä. CDJ-1000 ja CDJ-2000 on huomattavasti kehittyneempiä tossa ominaisuudessa. Vai osaako joku tarjota selityksen, miksi CDJ-850:llä biisirakenne päivittyy niin stanan hitaasti? Täsmälleen sama CD-levy laitettuna kakstonniseen nii toimii juuri niinkuin pitääkin, eli rakenne tulee tosi nopeasti ruutuun.



Itellä on CDJ-850 -pari ja sen mitä olen niillä soitellut (USB-tikuilta ja Seraton kontrolli-CD:llä), niin erittäin tyytyväinen olen ollut.

Tuohon, että miksi se lataa CD-levyn waveformin näytölle niin hitaasti, en osaa sanoa että miksi asia on näin. Saisi kyllä olla nopeampi minustakin!

Mutta se mikä hieman ärsyttää on se, että CDJ-850:ssahan ei ole muistikorttipaikkaa, johon se tallentaisi waveformit.. eli kun se ensi kerran laitat joskus jo kerran analysoidun CD:n sisään, niin se taas ruksuttaa waveformit uudestaan.

MUTTA Pioneerin foorumilta luettu tieto kertoo, että Pioneer suosittelee pitämään USB-muistitikkua paikallaan, jonne CDJ-850 tallentaa waveform yms tiedot. Toisaalta ihan loogista, mutta silti vähän nihkeä systeemi. Varsinkin kun "link"-toimintoa ei ole, niin USB-tikku pitää löytyä molemmasta soittimesta.

Kyllä CDJ-850 on USB-tikulta soittaessa todella miellyttävä (biisit valmiiksi analysoituna Pioneerin rekordbox -softalla, jolloin waveformit tulee heti esille eikä miettimistä ole yhtään). Soittamista suoraan rekordbox -softan kanssa en ole kokeillut, mutta kuulin juttua että toimisi hyvin CDJ-850:llakin.. pitääkin joku päivä itekin ihan mielenkiinnosta kokeilla sitä.

Seraton HID-tukea lupailtiin juuri pari päivää sitten Seraton foorumilla tulevaksi tulevaan Scratch Live -päivitykseen (ainakin CDJ-350 on saamassa HID-tuen.. CDJ-850 oli vielä vähän vaiheilla). Juuri tämän tulevan Seraton HID-tuen ja edullisen hinnan vuoksi päädyinkin tähän soitinpariin.