Sir Henri Risti aka Futuristi aka turisti Eduskuntaan!

14 posts, 1 page, 11,388 views

Arsk4_

Posts: 833

#4 • • Arsk4_ Lihis
Tee eka kabinetti loppuun nii ei oo liikaa rautoja tulessa.

--
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.GET WASTED!.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:

FunkyDee

Posts: 729

#5 • • FunkyDee
No miks ei presidentiks suoraan? *aplodit*
Avatar
#6 • • astaroth Guest
seurattuani tätä viime aikoina eduskunnassa vellonutta verotus-, palkka- ja korruptiopaskaa, olen sitä mieltä että sir henri ei voi ainakaan pahentaa asioita

jos oot jonkun edes etäisesti järkensä säilyttäneen puolueen listoilla, niin saat ääneni :D
Avatar
#7 • • Sir Henri Risti Guest
No ensinnäkin, miten ihmeessä voi olla mahdollista; että ruokakaupoissa myydään HUUMEITA sotkettuina ruokaa?

Sillä sitähän nämä mystiset e-valmisteet ovat: ne vaikuttavat suoraan aistihavaintoihisi vaikuttamalla hermostoosi ja aivoihisi. Totuus on se, että nämä synteettiset kemikaalit aihettavat syöpää, tappavat solujasi ja yleisesti ottaen ovat vaan kaikki tyynni myrkkyjä.

Ja näitä on lastemme jopa hyvä popsia, ilman mitään tieteellistä perustaa sille, että ne olisivat turvallisia? Pah, tiedemiehet eivät osaa selittää edes niinkään yksinkertaista asiaa, kuin että miksi nivelet välillä paukahtelee kummasti, saatika solujemme tai aivojemme toimintaa. Edes muurahaisen aivojen toimintaa ei ymmärretä!

Yhteiskunnan pitäisi olla kuin suojeleva isoveli, ei tällainen ilkeä äitipuoli, jota lääkeyhtiöt ja mössömonsantot vetelee peräsuoleen samalla kun tunkee suonensisäisiä aineita elimistöönsä. Ydinjätteet haudataan pohjavesiin, kohta ei voi enää ilmeisesti syödä kalaa, sieniä tai marjoja; mitäs me sitten syödään? Niitä e-kemikaaleja? :)

Tähän on tultava loppu tavalla tai toisella: minä haluaisin, että se olisi onnellinen loppu, missä ihmiset heräävät täällä Suomessakin ryynitokkurastaan/alistumistilastaan/myötäilevästä asenteestaan auktoriteetteja kohtaan: se on yhteiskunnan velvollisuus pitää huoli kaikista kansalaisistaan, miksi ihmeessä esim. päihdeongelmaiset hakataan putkissa paskaksi ja sen jälkeen vielä sakot päälle, kun pitäisi antaa apua? Miksi heistä on alunperin tullut päihdeongelmaisia: koska yhteiskuntamme on sairas, mekin olemme sairaita kukin tavalla tai toisella.
Avatar
#8 • • Sir Henri Risti Guest
Ihmiset tykkää my little poneista.. Kuinka söpöä.. x)
Avatar
#10 • • Sir Henri Risti Guest
No on ne kyllä aika mystisiä, koska ei tiedetä miten ne toimii.

Ei me tiedetä edes kunnolla, miten lääkekasvit toimii ja niitä nyt on tutkittu tuhansia ja tuhansia vuosia! Synteettisiä aineita vasta pari vuosikymmentä, ja jo nyt on selvää; että ne on pelkkää rahastusta, synteettiset vitamiinit aiheuttaa oikeasti kuolleisuutta ja ryynit tekee susta zombin..
Hila

Posts: 77

#11 • • Hila

Replying to Sir Henri Risti aka Futuristi aka turisti Eduskuntaan!:

No on ne kyllä aika mystisiä, koska ei tiedetä miten ne toimii...

...synteettiset vitamiinit aiheuttaa oikeasti kuolleisuutta ja ryynit tekee susta zombin...

Sir Henri Risti

Ei siis tiedetä miten ne toimii, mutta sä kuitenkin tiedät että ne toimii haitallisesti? Kuulostaa vähän ristiriitaiselta.

Se olisikin helppoa vetää yksinkertainen raja, että kaikki mitä tulee "luonnosta" on terveellistä, ja kaikki "synteettinen" on epäterveellistä (koska kapitalistisiathan haluu vaan rahastaa sillä!). Luulisi kyllä lapsenkin tajuavan ettei asia kuitenkaan ole niin.
m1kk3

Posts: 5,560

#12 • • Edited m1kk3 no-life

Replying to Sir Henri Risti aka Futuristi aka turisti Eduskuntaan!:

synteettiset vitamiinit aiheuttaa oikeasti kuolleisuutta ja ryynit tekee susta zombin..

Sir Henri Risti

Lähde ?

Ai nii joo, eihän näistä asioista tehdä puolueettomia tutkimuksia kun kaikki on yhtä suurta salaliittoa.

edit: sikäli Sir on kyllä oikeillä jäljillä että elintarviketeollisuus kusettaa meitä ihan helvetisti. Lihaan pumpataan ties mitä glukoosia ja paskaa jotta se imis vettä ja olis painavampaa ja lillutetaan marinadissa että saadaan myydyksi tyhmille kuluttajille lisäainelientä lihan hinnalla. Lihapullina myydään tuotetta, jossa on reilusti alle puolet lihaa ja loput jauhoa ja kaikkea muuta epämääräistä jne jne jne. Ja kyllähän noita lisäaineita (muistetaan nyt kuitenkin että kaikki E-koodit ei todellakaan ole ihan maalaisjärjelläkään ajateltuna mitenkään haitallisia) pumpataan ihan mahdottomasti joka paikkaan, jotta elintarviketeollisuus saa tehtyä halvemmalla vähemmistä aidoista raaka-aineista luonnottomampaa ruokaa kuluttajille. Tehkää ihmiset itse ruokanne, syötte paljon terveellisemmin, halvemmalla ja laadukkaammin. Ja mikä vittu siinä on, että jos epäterveellisen ruuan hintaa nyt nostetaan ("makeisvero") niin ei voida laskea esim kasvisten alvia ja kattoa että se alennus kanssa menee hintoihin ? Ei ihme että ihmiset syö epäterveellisesti kun paska ruoka on halpaa, kilo ranskalaisia euron ja paketti kananugetteja tai "liha"pullia euron, ja taas esim iso osa kasviksista talvisaikaan ihan järkyttävän kalliita. Ja sit vielä saa kuunnella noita "puoli kiloa päivässä"-radiomainoksia AAAARGH. No, kyllä mä syön niitä ympäri vuoden ton verran päivässä, mutta kyllä mua vituttaa maksaa välillä itteni kipeeksi siitä, samaan aikaan kun epäterveellinen paska on halpaa ku saippua. Ei valtio oikeasti välitä ihmisten terveydestä. Jos välittäisi ni ihmisiä kannustettaisiin myös taloudellisesti syömään terveellisemmin. http://tinyurl.com/3yhq7pq

edit2: ja kyllä, mua ottaa ihan saatanasti päähän että Suomessa saa maksaa ruuasta melkein eniten Euroopassa ja silti se on laadultaan mitä on.

edit73: http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/tuotteet/pakasteleivonnaiset/tacostick/ *lmao* Mihin ihmeeseen voidaan tarvita noin paljon noita ? Noihan on taikinaan käärittyä jauhelihaa, tsiisos sentään :D

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Hila

Posts: 77

#13 • • Hila

Replying to Sir Henri Risti aka Futuristi aka turisti Eduskuntaan!:


Ja mikä vittu siinä on, että jos epäterveellisen ruuan hintaa nyt nostetaan ("makeisvero") niin ei voida laskea esim kasvisten alvia ja kattoa että se alennus kanssa menee hintoihin ? Ei ihme että ihmiset syö epäterveellisesti kun paska ruoka on halpaa, kilo ranskalaisia euron ja paketti kananugetteja tai "liha"pullia euron, ja taas esim iso osa kasviksista talvisaikaan ihan järkyttävän kalliita. Ja sit vielä saa kuunnella noita "puoli kiloa päivässä"-radiomainoksia AAAARGH. No, kyllä mä syön niitä ympäri vuoden ton verran päivässä, mutta kyllä mua vituttaa maksaa välillä itteni kipeeksi siitä, samaan aikaan kun epäterveellinen paska on halpaa ku saippua. Ei valtio oikeasti välitä ihmisten terveydestä. Jos välittäisi ni ihmisiä kannustettaisiin myös taloudellisesti syömään terveellisemmin. http://tinyurl.com/3yhq7pq

edit2: ja kyllä, mua ottaa ihan saatanasti päähän että Suomessa saa maksaa ruuasta melkein eniten Euroopassa ja silti se on laadultaan mitä on.


Eipä se ruoka täällä niin kallista ole yleiseen tulotasoon suhteutettuna. Korkeat verot tietysti nostavat ruoan hintaa, mutta tämä pätee kaikkeen muuhunkin. Mun mielestä on itsestään selvää, että esim. broilerinnahkapullat ovat halvempia kuin varsinaiset lihatuotteet. Jos joku raaka-aine muuten menisi vaikka koiranruoaksi tai jopa suoraan roskiin, niin kai sitä myydään halvalla? Irtoperunat on muuten yleensä halvempia kuin ranskalaiset.

Joidenkin kasviksien hinnat tosiaan nousee talvisin melko korkeiksi. Mutta esim. juurekset, hedelmät (suurissa erissä tänne tulevat) ja pakastevihannekset pysyvät suunnilleen samoissa hinnoissa.

Verotuksen säätämisellä voisi ainakin teoriassa tosiaan kannustaa ostamaan terveellisempää ruokaa, mutta onko sen toteuttaminen niin yksinkertaista? Itse ainakin veikkaisin, että silloin ruokateollisuus yrittäisi parhaansa mukaan kiertää niitä rajoja, mitkä määräisivät esim. korkeamman ALVin jollekin tuotteelle. Eli tyyliin pannaan einekseen vähän kasviöljyä ja sanotaan "täs on omegaa, verisuonitaudit vähenee, selkee terveystuote!".

Muutenkin tuntuu siltä, ettei ruoan hinta ole välttämättä se suurin tekijä, mikä saa ihmiset syömään epäterveellisesti. Eihän esim. einesateriat ole halvempia kuin itse tehty ruoka. Viitseliäisyyden tai ajan puute kyllä vaikuttaa syömiseen yhtä lailla. "Ostanko pakastepizzan vai teenkö itse safkaa sen 30-60min, olisi kyllä pirusti muutakin hommaa..."
Laadukasta ruokaa siis saa, kun käyttää joko paljon aikaa tai rahaa hommaan. Jos haluaa halvalla aterian, missä joku muu on vielä tehnyt työnkin, niin sitten saa sitä tärkkelyksillä ja aromivahventeilla kyllästettyä kamaa.

Ruoka on jotenkin ollut keskeinen aihe monien "Suomi on paska maa"-ruikuttajien keskuudessa viime aikoina (en siis viittaa tähän ketjuun). Mussutetaan milloin Keskon ja S-ryhmän kartellista (onneksi on sentään se Lidl!) ja milloin tuilla herroiksi elävistä maatalousyrittäjistä. Parasta laatua pitäisi saada helvetin halvalla, ja samalla tietysti palkkoja pitäisi nostaa, veroja laskea ja palvelua parantaa. Sehän ei tietenkään ole mahdollista, että Suomi on kallis maa sen vuoksi, että täällä yleisesti ottaen on enemmän varaa myös maksaa kuin muualla. Myös sillä kaupan kassatyöntekijällä, joka palkallaan nostaa niitä ruoan hintoja.
viimenen kosmonautti

Posts: 106

#14 • • viimenen kosmonautti

Replying to Sir Henri Risti aka Futuristi aka turisti Eduskuntaan!:

Tervehdys,

kansan hyvät syvät rivit, osoittakaa tukenne hyvälle asialle: on aika päästää tiikeri opettamaan rakeille tapoja, maanpetturit kuuluu oikeuden eteen eikä eduskuntaan!

http://www.facebook.com/group.php?gid=155183204505094&ref=mf

Sir Henri Risti




kerro lisää

kuulostaa hyvältä

vituttaa aika synkästi yleinen meininki joten kaikki järkeen perustuva muutosvoima on tervetullutta

mutta sekin vituttaa että tuntuu että turhan monilla muutosta haluavilla ihmisillä jotka ovat valmiita laittamaan itsensä likoon on päällimmäisenä aiheena joku hyvin pinnallinen asia ajettavanaan verrattuna isompiin epäkohtiin, (esim. mun mielestä eläinoikeudet pääasianaan eduskuntaan pyrkivä on hakoteillä jos ihmisten sosiaalihuolto kusee enemmän ja enemmän tai esim se että kannabiksen laillistaminen saa paljon enemmän ihmisiä liikkeelle kuin eduskunnan ilmiselvän korruption selväksi vaatiminen)

tai siis on vituttanu aika paljon viime aikoina

kirjottelen tässä aamupöpperössä niin en jaksa jäsennellä ja hioa noita ajatuksia nyt


sitä usein miettii että oikeesti ainoa keino saada jotain aikaseks ois iso pamaus
mutta toisaalta sekin kääntää selkänsä ja luo entistä syvemmän pelon ilmapiirin jonka varjolla voidaan riistää ja niistää kansalaisoikeushanaa entistä tiukemmalle

pitää kattoo mitä krjottelee ni ei oo supo ja interpol persiissä