Ongelma korjattu

3 posts, 1 page, 1,196 views

SamHard

Posts: 2,098

#1 • • Edited SamHard
Jeps, eli ongelma on seuraavanlainen. Ostin Focusrite Saffire PRO 24 Plug and Play Firewire audiointerfacen. Se ei kommunikoinut tai kone vaan tunnistanut uutta laitetta emolevyn liitännässä. Kone on Acer E380 ja käyttiksenä toimii XP home SP3. Ostin pci väylään asennettavan Firewire laajennuskortin. Ei toiminut siinäkään. Alkaa pieni ihminen väsyä!

En taas vitsisi lähettää kaikkia ostettuja osia ja laitteita takasin, kun luultavasti ongelma on softa/ajuri/asetus, ja jos niissä ei ole ongelmaa niin saisi ainakin rajattua ne pois vaihtohdoista. Kaikki mahdolliset uudet ajurit ja päivtykset on audioon liittyen, ja muutenkin melko tarkasti olen ohjeitten mukaan ongelmia etsinyt. Nyt pitää nostaa kädet ylös ja todeta, että ei itsellä ole enää paukkuja eikä taitoa saada ääntä tohon koneeseen. Rajallinen määrä rahaa laittaa korjaukseen, eikä ole maksaa ATK liikkeessä mahdollisesti pari hunttia siitä, että ne sanoo ettei tätä saatu korjattua, ja sen jälkeen joku korjaa sen muutamalla kympillä. Olen varautunut 50-100e maksamaan jos joku saa ton äänikortin toimimaan, ja jos ei toimimaan, niin rajattua ongelman yhteen vaihtoehtoon!
drifter

Posts: 834

#2 • • drifter RoadMonkey | K1
Olethan tarkistanut että biosista toi FW-liitin on päällä? Tuli vaan ekana mieleen koska itse törmäsin samanlaiseen ongelmaan joskus midiportin kanssa.

Kannattaa myös tsekata että portti löytyy windowsin laitehallinnasta (Device manager->IEEE 1394 interface // tms).

--
If its dry, smoke it.
If its wet, drink it.
If it moves, screw it.
If it doesnt move, load it into the truck.

SamHard

Posts: 2,098

#3 • • SamHard

Replying to Ongelma korjattu:

drifter, 23.3.2010 18:16:
Olethan tarkistanut että biosista toi FW-liitin on päällä? Tuli vaan ekana mieleen koska itse törmäsin samanlaiseen ongelmaan joskus midiportin kanssa.

Kannattaa myös tsekata että portti löytyy windowsin laitehallinnasta (Device manager->IEEE 1394 interface // tms).



Juu noi olen tarkistanut. Nyt siis toimii tuo kun kokeilin sen pci väylän Fw kortin
laittaa ylempään väylään ja toimi. Eli siis se toinen väylä ei vaan skulannut.
Kiitos anyways vastaksesta! Tänää saattaa mennä "muutama" tunti musaa tehdessä
2kk tauon jälkeen*joo*