Flow Festival 18.-20.8.

79 posts, 4 pages, 10,419 views

#41 • • Paarma Guest
Jose Gonzalez - täydellinen päätös hienolle festariviikonlopulle.

Kiitos.
#42 • • Quu Guest
Lauantai olikin sitten valkoisen salin osalta paljon miellyttävämpää, musiikki toimi, mutta taisin myös juoda pari lasillista viinaa. Oli myös paljon ihmisiä kenen kanssa tuli keskusteltua todella tärkeistä asioista, joten illan musiikilliset annit meni vähän ohi.

Aril Brikhan Groove La Chord + French Kiss -sample + Jeff Millsin kellot + Groove La Chord "toimi jotenkuten". :heart:

Oli kyl luksus viikonloppu, Gonzalesin versiointi Massive Attackin Teardropista meinasi tuoda kyyneleet silmiin festarin viimeisellä puolituntisella.

Kaikkea hyvää oli ja paras esiintyjä oli ehdottomasti Näköradiomies ;)
#43 • • Edited kytkönen Guest
sunnuntai oli todella paras päivä; tulin yksin mestoille ja näin paljon frendejä jotka eivät pe/la olleet edes mestoilla. meno oli paljon "selvempää" kun pe/la ja tunnelma oli leppoisa, just niinku pitikin

harmi et dalindeo tuli missattua, jotkut hehkutti keikkaa suu vaahdossa.

quintessence oli tosi hyvä, jouset toi hyvää täyteläisyyttä saundiin. hyvää musaa, vaikkei tunnetasolla räjäyttänyt ainakaan mun tajuntaa

fcq oli vitun kova taaskin... jazz toimi mun mielestä hyvin lavaltakin, vaikka omimmillaan ehkä klubiympäristössä. teppo mäkynen ja lötjönen säväytti varsinkin, mut rumpubassoihmisenä...

jose gonzales kyl osu syvälle, varsinki siinä keskivaiheilla alahuuli väpätti

joka tapaukses ihan luxus paketti, sunnuntai kruunas kaiken
#44 • • mekaanikko Guest
Ensinnäkin, olen tunnetusti JÄÄVI sanomaan mitään, eli ignore this. Mutta. Näin maanantai-aamun tunnelmissa täältä Kutosen bäkkäriltä sanoisin ihan työnantajan mielipiteestä riippumatta seuraavaa:

Parasta: EDAN!!!! <5 Voi vittu! Kovin räppikeikka IKINÄ. Kovin keikka Suomessa tänä vuonna! Hot fucking shit! Ei riitä sanat kuvailemaan. Siinä vaiheessa, kun kaverilla on toisessa kädessä mikki, raaputtelee ja jugglaa yhdellä kädellä ja heittää riimiä "make DJing look easy/ like pushing a button" ni ei voi ku antaa äärettömästi respectiä. Plus efektikikkailut, akustisen kitaran rämpyttely, eikä se Daghakaan ollut mikään turha jäbä _todellakaan_. Tää pieksee jopa 2001 MCTB:n Koneisto-keikan, ja ne jotka oli siellä tietää miten tiukasta keikasta puhutaan.

Toisiks parasta. UR!! <4 Juniorit, joiden mielestä saundi oli "muovista" ja "lemmenlaivamusaa", voi mun mielestä mennä esim. hirttämään itsensä munista You don't know shit. Suckers.

Kolmanneks parasta. José González! Mies ja akustinen kitara, joka laittaa 2500 ihmistä polvilleen. Nuff said.
#45 • • SAMi Guest
laitetaan perus + - tilastot.

perjantai

+- Lindström & Prins Thomas (lopussa meni liian "hallisoundiin")
+- UR (ei vaan kolissu)
+- Coldcut

lauantai

+- Candi Staton (You Got The Love räjäytti potin,muuten aika varman päälle jammailua)

++ Tortured Soul (aivan loistava)
+ Henrik Schwarz (ajoittan loistava meininki)
+++ Moodymann (odotukset oli korkeella, mutta Kenny ylitti nekin. aivan käsittämätön meininki! <3)
+ Aril Brikha (ei päässyt ihan kerman keikan tasolla)

sunnuntai

+++ José González (aivan kuninkaallinen päätös festareille!)

taasen kesän paras kohokohta UMF:n ja Konemetsän lisäks.
suuri kiitos Flow-posselle, ens vuonna uusiks.

http://samino.kapsi.fi/flow_06/
#46 • • master bator Guest

Ensinnäkin, olen tunnetusti JÄÄVI sanomaan mitään, eli ignore this.

Sori, en voi olla ignoroimatta tämän kohdan takia:

Toisiks parasta. UR!! <4 Juniorit, joiden mielestä saundi oli "muovista" ja "lemmenlaivamusaa", voi mun mielestä mennä esim. hirttämään itsensä munista You don't know shit. Suckers.

Oletko nyt ihan tosissasi tuon kommenttisi kanssa? Mun mielestä se osoittaa jos jonkin asteista mielenköyhyyttä, jos ylistää live-esiintymistä vain esiintyjän nimen takia. Ei UR minunkaan mielestäni ollut huono, mutta ei se loistavakaan ollut. Teknobileissä vain sattumoisin haluaisin mieluummin kuulla teknoa kuin esim. jotain jazzin tapaista. Jos haluaa kuulla hyvää jazzia, voi mennä kuuntelemaan ihan oikeita jazz-bändejä, jotka osaavat sen homman miljoona kertaa paremmin.

En ole kovinkaan montaa ns. isoa teknonimeä nähnyt, mutta niistä mitä olen nähnyt esim. Kraftwerk ja Neil Landstrumm olivat ihan rehellisesti mun mielestä kovia. UR:n keikasta olisin toki toivonut saavani samanlaiset muistot, mutta kun ei toiminut niin ei toiminut.
#47 • • Edited lauri soini Guest
jeh. kiitti!

ur = techno with soul... mun mielest oli kova.

lindstromin omat diset setin alussa oli hyvää matskua, pe pihalla oli myös hyviä hetkiä...

lauantaina päivällä parhaat puppa j, stones thrown eka puol tuntii (huhhuh niitä bassoja) ja ali shaheedin ATCQ putki ... melko hittiä levyä muuten. mut hyvät bileet sai aikaan. raw fusionin taisin missata, joka vituttaa näin jälkikäteen.

illalla yllättäjä oli tortured soul?? ei kovin montaa soulmutsin kuulosta kaljua valkoista miesrumpalia tuu mieleen. koko sali hyppi kädet ilmassa... älytön meno. hienoa akustista diippiä tanssihousesoulia kolmen hengen orkesterilla. välillä veti sellasta jumitustakin et huh. festarin paras.
tässä välissä olisi tehnyt mieli tsekata edania, ei vaan huvittanut reissata eestaas kun sit olis kuitenkin missannu moodymannin, joka soittelikin helvetin kovia trakkeja discosta deepteknoon.
aamun rosejatkoilla hulkkosella oli hyvä meno päällä. joharin vodkamaistiaisista huolimatta oli pakko feidata nukkumaan.

sunnuntaina eerikäisen välibossat, FCQ ja gonzáles toimivat...

spesiaali kiitos illalla kutoselle jatkaneille. live tais venyä jopa tunnin mittaiseksi.
#48 • • sonni Guest
mikään ei voita kunnon dissausta!D
#49 • • MikkiHiiri Guest
Vituttaa ku ei päässy.. Moodymann, Henrik, Jazzanova ja UR olis ollu itelle mielenkiintoisia noista itelle tutuista artisteista.

UR näköjään herättänyt vastakkaisia reaktioita. En tiiä mitä ne nyt siellä sit soitti, mut itteni mielestä tommonen jazzahtava detroit on just sitä parasta detroittii deephousen ohella. :) high tech soul
#50 • • drS Guest

Teknobileissä vain sattumoisin haluaisin mieluummin kuulla teknoa kuin esim. jotain jazzin tapaista.

Totaniin, tästä voi vissiin olla montaa mieltä mut musta flow festival ei oikein uppoo tohon "teknobileet" -kategoriaan.
Ite olisin luultavasti nukahdellut tanssilattialle jos UR-hitit ois tulleet samanlaisina versioina kuin levyillä, imo nimenomaan tollasella lattari/jazzirevittelyllä ko. live pitääkin hoitaa. Eri asia ehkä sit jos URokset ois esiintyny jonku varastohallin nurkassa savukoneen ja strobon takana.

Mut heitetään SAMia matkien viikonlopun kokonaissaldo:

+ galaxy 2 galaxy
+ katusea, mieletöntä saundia kauttaaltaan
+ toinen linja, positiivinen ylläri
+ you got the love
+ ali shaheed muhammad, vähän liian varman päälle pelaamista mut kyl toimi
+ jazzanova, olikin aika menevä setti <3
+ "dj shadow", alun kangistelun jälkeen lauantain kovin esiintyjä
+ aril brikha, mukavan lämmintä ja pehmeetä mut silti menevää
+ dalindèo, voi moriJES tuleeks tollasta saundia SUOMESTA? <3
+ quintessence, emman ääni = semiliikuttuminen
+ gonzalez, josen ääni = liikuttuminen
+ keli, sää ja ilma oli mahtava. kyl se kesä vielä tuli..
+ hikiset miehet ilman paitaa
+ ei yhtään pettymystä esiintyjien suhteen
+ sali oli hieno
+ äänentoisto toimi
+ salin screeneillä oli ihan mukavaa meininkiä
+ moodymann tuli juttelemaan mun tyttöystävän kanssa, mukava mies

- moodymann yritti iskeä mun tyttöystävää, v*tun peelo
- valkosen salin alakerta, meni monta hyvää settiä vähän harakoille tilan takia
- kuumuus ja tungos sisällä
- perjantaina ei jossain vaiheessa saanu enää mennä ulos jäähdytteleen ja haukkaamaan raitista ilmaa
- coldcut ei UR:n jälkeen napannu, ois tosiaan pitäny vaihtaa noiden kahden slotit päikseen
- perjantain flow-piha ei oikein tarjonnut mitään mainittavaa mulle
- keravan isännällä ei ollu meikinpoistoainetta
- tää päivä duunissa

ens vuonna kyl kans.
#51 • • mekaanikko Guest

Oletko nyt ihan tosissasi tuon kommenttisi kanssa? Mun mielestä se osoittaa jos jonkin asteista mielenköyhyyttä, jos ylistää live-esiintymistä vain esiintyjän nimen takia. Ei UR minunkaan mielestäni ollut huono, mutta ei se loistavakaan ollut. Teknobileissä vain sattumoisin haluaisin mieluummin kuulla teknoa kuin esim. jotain jazzin tapaista. Jos haluaa kuulla hyvää jazzia, voi mennä kuuntelemaan ihan oikeita jazz-bändejä, jotka osaavat sen homman miljoona kertaa paremmin.

Olen tosissani, mutta täsmennettäköön sen verran, että en nyt viitannut tolla kieli-poskessa-disautuksellani suhun tai kehenkään muuhunkaan tässä threadissa vaan muutamiin frendien kanssa livenä käytyihin keskusteluihin.

Mutta itse asiasta sen verran, että UR soitti just sitä mitä toivoinkin. OK, ne pari isointa hittiä jäi kuulematta, mutta entäs sitten. Mun mielestä on jokseenkin typerää lähteä vertaamaan UR:ää johonkin monoteknokolistelijaan tai sitten perinteiseen jazzbändiin. UR on UR, niillä on täysin oma ja uniikki saundi ja sitä tuolla saatiin koko rahalla. Jokaisella on toki oikeus omaan mielipiteeseen, silloinkin kun se on väärä. =)
#52 • • xybo Guest
Itseasiassa UR piti mennä tsekkaamaan. (UR = 909+808+303. Kaikki muu niiltä on rapaa). Mutta kun kuulin, että semmosta matskua tuskin tulee. Jäi menemättä. Harmillista sinäänsä. Oishan flow:ssa ollu ihan kivaa, vaikka musiikki ei olisi itseäni puhutellutkaan. Ehkä ens kerralla ;)
#53 • • Karo Guest
Kiva että täällä on tullut vastakkaisiakin mielipiteitä. Mielestäni UR:n keikka oli nimittäin huono ja koko se yleisön mieletön mukana olo oli oksettavaa. Jotenkin oli vähän sellainen joukkopsykoosimeininki, että ihmiset imevät toisistaan sellaista hehkutusta ja lähtevät mukaan, vaikkei keikka itsessään niin hyvä olisikaan. Ja sanon tämän, vaikka en ollut väsynyt tai huonolla tuulella, vaan ihan bilemeiningillä.

Eniten häiritsi ne hehkutukset "ladies and gentleman, dj..". Sellaiset hehkutukset lataavat musiikille odotuksia, joita se ei voi täyttää. Enkä muutenkaan tykkää siitä, että teknokulttuuriin on pikkuhiljaa hivuttautunut tuollainen artisti/dj-kultti. Musiikki puhukoon puolestaan, ei mua kiinnosta kuka siellä lavalla on, kunhan musa toimii.

Kokonaisuudessaan Flowsta jäi myös huonot fiilikset. 25 euroa sisään ja 5 euroa 0,4 tuopista on jotain aivan uskomatonta. Kalliimpaa kuin yhdessäkään Sedu Koskisen kovasti vihatuista paikoista. Mulla (työtön/freelancer) hujahti tossa yhdessä illassa viitisenkymmentä euroa, enkä tullut edes känniin.
:rolleyes:

Valkoinen sali paikkana oli tavallaan hieno, mutta ehkä vähän outo paikka bileille, vieläpä kun UR on "poliittisen" kokoonpanon maineessa... Pitkän matkan on tekno kulkenut tehdashalleista Senaatintorin laidalle Valkoiseen saliin. Alkuillasta oli ikävä pousausmeininki, joka onneksi väheni väentungoksen ja humalatilan lisääntymisen myötä.

Voisin tietty jatkaa valituslistaa vielä vessajonoilla, kaljajonoilla ja kuumuudella, mutta enpä jatka, koska esim. kuumuus ei minua kovinkaan paljon häirinnyt.

Tulipahan tilitettyä. Ei muuta tällä erää. ::p:

edit: täydensin vähän
#54 • • Nuspirit Helsinki Guest

25 euroa sisään ja 5 euroa 0,4 tuopista on jotain aivan uskomatonta. Kalliimpaa kuin yhdessäkään Sedu Koskisen kovasti vihatuista paikoista. Mulla (työtön/freelancer) hujahti tossa yhdessä illassa viitisenkymmentä euroa, enkä tullut edes känniin.
:rolleyes:

Nyt väsyttää ja jaksan selostaa omia tuntemuksia vasta myöhemmin, tällainen urpoilu vaan keittää sen verran, että pakko heittää yksinkertainen yhtälö ilmoille. Käsittääkseni tässä viitataan Valkoiseen saliin, jonne sisään siis maksoi 24 euroa josta alvin jälkeen jää järjestäjälle noin 22 euroa. Noin tuhannen ihmisen paikassa pelkästään OHJELMISTON hinta oli molempina iltoina about 20000 euroa. Siitä sitten voi ottaa laskimen käteen ja ihmetellä kun liput on niiiin kalliita.

Kalliimpaa kuin Sedun paikoissa. Voi saatana.

Tuomas Kallio
#55 • • Karo Guest

Nyt väsyttää ja jaksan selostaa omia tuntemuksia vasta myöhemmin, tällainen urpoilu vaan keittää sen verran, että pakko heittää yksinkertainen yhtälö ilmoille. Käsittääkseni tässä viitataan Valkoiseen saliin, jonne sisään siis maksoi 24 euroa josta alvin jälkeen jää järjestäjälle noin 22 euroa. Noin tuhannen ihmisen paikassa pelkästään OHJELMISTON hinta oli molempina iltoina about 20000 euroa. Siitä sitten voi ottaa laskimen käteen ja ihmetellä kun liput on niiiin kalliita.

Kalliimpaa kun Sedun paikoissa. Voi saatana.

Tuomas Kallio

Niin en ole siis ikinä jalallanikaan astunut Sedun paikkoihin, enkä astu. Istun lähinnä Kallion halvoissa kuppiloissa tai näin kesäisin puistossa.

Ymmärrän hyvin tuon yhtälön, mutta järjestäjien kannattaa mielestäni aina vakavasti miettiä, kuinka monta isoa artistia yhdelle illalle buukataan. Että jos olisi tiputettu yksi tai kaksi esiintyjää pois, olisi lipun hintakin halvempi. Ostin oman lippuni Lippupalvelusta, johon tuli 0,5 euron palvelumaksu, eli 24,50, jonka pyöristin sitten kahteenviiteen. Mutta ei nyt viilata pilkkua, please. :)

Ja 25 voin maksaakin, jos bileet ovat hyvät ja järjestelyt (jonot yms.) toimivat ja musiikki maistuu. Tällä kertaa koen rahojeni menneen täysin hukkaan.

Ja vielä sen verran, että 25 on mielestäni kova hinta, mutta vielä kovemmaksi se muuttuu, kun mietin, että mitä jos olisi osallistunut muihinkin Flown tapahtumiin... Vain yhteen oli varaa. :(
#56 • • J-P Guest
jep kyy ja perkele!
hyvä festari jäi mieleen. ehkä jopa paras.

pe: ur oli kyl mukava, kivaa jatsiteknoa, vaikka kieltämättä odotin vähän enemmän sitä "teknopuristihenkeä". mutta kiva noinkin. seiskapuol :)
coldcut aloitti mukavasti, mutta jossain välissä oli musiikki muuttunut joksikin aivan toiseksi.. ehkä olisi pitänyt tsekata koko setti.

la: flow pihalla tuli sitä, mitä voisi kuvitella hyvän räpin olevan. ugh.
valkoinen sali olikin sitten SE juttu mitä odotettiin... h.swarchz (vai mitenkä kirjoitetaan) meni itseltä kyllä vähän ohi, vaikka nitkumiehiä yleisesti olenkin. Moodymannni kirjoitetaan ISOLLA. NIIIIN lempeä ja lämmin dj-esiintymnen että huhhuh. en tiedä, kuka niitä rasisti-läppiä on keksinyt, mutta paskaa koko juoru. odotin vähän enemmän sitä häröhaussia, mutta oikein mukavasti pisti jalat liikkeelle tuokin.
aril "pluginpreset-trance" brikha olikin pienoinen pettymys... iso pettymys olisi ollut, ellei olisi kuullut etukäteen setin olevan kiksua. jep.

kaikkineen, hiton hyvä festari!
Vielä iso kiitos Robelle ja Tonille "säädöstä" :)

Ensivuonna uudestaan!!!
#57 • • Båssanova Guest
Yeah,

Parasta oli UR ja Tortured Soul. UR:n keikan jälkeen oli ennenkokematon olo, mikään ei voisi pistää enää tosta paremmaksi joten piti lähteä kebabille fiilistelemään hienoa keikkaa. Tortured Soul oli entuudestaan tuttu vinyyliltä, mutta livenä huhhuh minkä meiningin tyypit pisti ilmoille, ei voi muuta ku sanoa yeah! Sitten iski väsymys eikä Moodymanin laiska setitys ainakaan mulle iskenyt yhtään, myös kuumus alkoi verottamaan. Aril Brikha jäi sitten tsekkaamatta, ainoa asia mikä jäi harmittamaan.

Sunnuntaina oli hyvää soundia pihalla ja sopi leppoisaan fiilistelyyn loistavasti, kuuden aikoihin piti sitten poistua junalla takas Vaasaan, joten loppuillan tarjonta jäi tarkastamatta.

Mutta lämmin kiitos Flow, järkkäreille mad props! Nyt on virtaa taas jatkaa pimeän talven yli.
#58 • • osm Guest
Meininki parani loppua kohden ja ehdottomasti kovin oli odotetusti José González. <3

Muita kovia olivat Toinen Linja, Aril Brikha, Henrik Schwarz, Stones Throw, Katusea ja FCQ. Gravenhurst uutena tuttavuutena yllätti positiivisesti. UR ei mulle uponnut mutta se ei ollut suuri yllätys kun en julkaisuistakaan ole erityisesti innostunut. :)

Ens vuonna uudestaan!
#59 • • dixoff Guest
Itse ehdin aikataulu- ja budjettisyistä mestoille vain perjantai-iltana, ja kivaa oli. Mesta paikka, miljoona tuttua ja musiikki kohdallaan. Ensi vuonna selkeästi pitää raivata kalenteriin tilaa koko viikonlopuksi.

ps. UR oli ihan kiva.
#60 • • da_chef Guest
Voi veljet mikä viikonloppu.

Joka päivä ja ilta tuli ihan jumalattoman hyvää musiikkia, vielä kun olen dokauslakossa niin sitä musaa tuli ihan oikeasti kuunneltua ja jälkeenpäin muistaa mitä kukin soitti.

Mieleen jäi erityisesti Gravenhurst, UR, Candi Staton, Stones Throw, Ali Shaheed, Moodymann, Aril Brikha, HKI Ghetto Bass Patrol, José Gonzáles ja erityisesti Rosen aamujen ne ekat pari tuntia jotka jaksoin olla paikalla. UR ja Brikha sai polven nousemaan siihen malliin et hiki virtas ku joet kevättulvissa, ei vain voinut olla pousauskalja kädessä nytkyttämässä päätä, oli pakko joraa.

Järjestelyt toimi mainiosti, juomaa ei yleensä tarvinnu kauaa jonottaa kun skarppina kaverina katseli hetken ja valitsi oikean reitin oikealle tiskille. Vessassa ei tarvinnu juurikaan käydä, salin lämpö ja joraus piti siitä huolen.

Äänentoistosta pitää aina puhua, sekä pihalla että salissa oli minusta varsin hyvin onnistuttu tuossa. Salissa tosin olisi ihan aavistuksen verran voinut olla enemmän volyymia varsinkin bassossa. Oikeastaan vasta Brikhan keikalla oli riittävästi alapäätä. Tähän mennessä on joutunut joka kesäfestarilla kaivamaan tulpat taskusta, mutta salissa ei tarvinnut.

Lipun hinnasta on ihan turha kitistä. Tuolla oli kolmen päivän ja yön ajan aivan uskomattoman hyvää musiikkia tarjolla ja tyylien skaala oli erittäin laaja. Yksikään toinen kotimainen festari ei päässyt tänä vuonna tuollaiseen ja itseasiassa toi 68 euroa oli halpa. Tuolla oli kuitenkin monta artistia joiden yksittäiskeikasta ois ihan hyvin voinu pyytää 15-25 euroa (vrt esim Underworld 40 eur).

Lopuksi täytyy vielä kehua tota Rosen Chicago-juhlaa. Tällaista lisää, kiitos. Se vaan vittu toimi.