MUST | Helmikuu

57 posts, 3 pages, 6,565 views

Avatar
#21 • • Transistor Guest
vaikuttaa tosi hyvin organisoidulta! ;) Mutta omaa järkeä saa tosiaan käyttää.
Avatar
#22 • • Kupez Guest
Hauskaa oli soitella ja setti meni vissiin ihan hyvin, ainakin palautteesta päätellen. :)

Omasta mielestä meni ihan ok, muttei lähellekään parasta suoritusta. Jätin turhat kikkailut pois kun muistuu vielä mieleen keikka vanhalla, joka meni vähän...kröhm...leikkimiseksi :scared:

Ihmisiä oli kyl vaan kourallinen paikalla, mutta on se aina kivempi isolla PA:lla soitella ku himassa. Varmaan vaikutti jonkin verran se samanaikainen Milleniumi kermassa...

Oli kiva jubailla uusien tuttavuuksien kanssa. Harmi kun ei tullu kuultua Danielia ja Kolinaa ku tultiin nii myöhään mestoille.

Ikävä kuulla että kaikilla soittajilla ei ihan menny putkeen toi... se 15 min soittoaika on varmaan pistäny vähän kyrsimään :right:
Avatar
#23 • • Hansu Guest


Helvetin kylmä


Kun olin MUSTissa tammikuussa, luulin olevani tulossa kipeeks kun palelsi niin pirusti koko ajan :D
Avatar
#24 • • Daniel Braun Guest

ei sulle daniel tullut mieleen esim soittaa järjestäjälle ja kysyä missä menee kun oli noin kova ikävä?



Kyllähän se olis ollu helppo soittaa Haballe jos puhelimessa olis ollu kys. hepun numero...
Siinävaiheessa sitä oli aikas paha kaivella mistään.
Kyllähän siinä joku heppu pyöri (tää joka tuli kytkemään ne laitteet päälle) ja soitteli Haballe.
Haba oli kuulemma luvannut toimittaa levymatot ja tulla käväsemään paikalla.
Tais tosiaankin kävästä, ovella viskaamassa matot lipunmyyjälle :panic:

Meinasin siinä puol tuntia venanneena laittaa paskapaperia levylautasten päälle...
Olishan nekin ajanut mattojen viran :D

Järjestelyt kusivat nyt pahasti.
Ei tainnut olla eka kerta kun MUST bileissä jutut kusee...
Harmi sinänsä....
Avatar
#25 • • Laite Guest

ei sulle daniel tullut mieleen esim soittaa järjestäjälle ja kysyä missä menee kun oli noin kova ikävä?


Kyllähän se olis ollu helppo soittaa Haballe jos puhelimessa olis ollu kys. hepun numero...


Niinjoo, tuli tuokin kyllä mieleen jossain vaiheessa. noh, ens kerralla sit paremmalla tuurilla, harvemmin noita ihan paskoja keikkoja sattuu eteen ja vahingoista viisastuu, eikös?
Avatar
#26 • • haba Guest

No jaahas...
Mistäs aloittais :panic:

20.45 -> Saavuimme Premier:in eteen. Ovet kiinni, eip ketään päästämässä sisään.



Premin henkilökunta tulee paikalle aina vain vähän ennen aloittamista, järjestäjällä ei ole avaimia premiin.

20.50 -> joku baarihenkilökunnasta päästi meidät Alexin kanssa sisään. Ei järjestäjiä paikalla. Ei valoja, miksereitä, vahvistimia tai mitään muutakaan päällä. EI LEVYMATTOJA!



DJ tai Baarin henkilökunta laittaa laitteet päälle, levymatot oli syyhkinyt joku MUSTin dj aiemmin.

21.00 -> Allakirjoittaneen oli tarjoitus aloittaa keikkansa. No, paha sitten soitella kun ei ole mattoja ja päävirran kytkemisestä eip mitään hajua. Ei vieläkään yhden yhtään järjestävää tahoa.



Oikeilla tiskijukilla on levyjen lisäksi omat kuulokkeet ja levymatot, joillakin myös neulat ja mikki.

21.05 -> Joku heppu tulee laittamaan laitteisiin virrat päälle. Ei vieläkään levymattoja. Ei cd levyjäkään missään jotta vois tarkastaa PA:n soundi.



Järjestäjälle ilmoitetaan, että levymatot puuttuvat -> järjestäjä lähtee hakemaan levymattoja. Mix-cd olis hyvä soundcheckiä varten.

21.15 -> Ei levymattoja, ei järjestäjiä, ei mitään... Puolentoista tunnin settiä kulunut 15 min.



Vinkki, Streetissä myydään hyviä levymattoja.

21.30 -> Joku on löytänyt jostakin levymatot. No, puolentoista tunnin setti on enää tunnin setti. Fiilikset kokonaan kadoksissa ja eka vartti menee soundin tarkistuksessa ja säätämisessä :mad:



Järjestäjä saapunut paikalle levymattojen kanssa, onneksi järjestäjällä oli omat levymatot.

22.30 -> Luovutan soittovuoron Kolinalle. Vittuuntuneena, pettyneenä, ärsyyntyneenä. Ei vieläkään jälkeäkään järjestäjistä. Pari heppua baaritiskin takana ja se on siinä.



Järjestäjä myy lippuja, lipunmyyjän tultua kipeeksi

00.00 -> Väkeä vähän. Helvetin kylmä, PA kuullostaa... No jaa... Ei vieläkään jälkeäkään järjestäjistä.



Järjestäjä myy edelleen lippuja, kukaan ei tule kertomaan lipunmyyntiin ääniongelmista.

02.00 -> Jaahas. Kylmä, vituttaa, vähän väkeä ja järjestäjistä ei yhä edelleenkään tietoa.



Järjestäjä lähtenyt katsomaan missä asiakkaat.

02.45 -> Paikka suljetaan etuajassa?!?! Portsari ohjaa viimeiset kolme asiakasta ulos. Syy: ei oo riittävästi porukkaa jotta viitsittäis pitää loppuun asti auki. Henksa haluaa kotiin. Alexi kerkesikin soittaa ruhtinaalliset 15 min...



Sääli, jengi oli mennyt Kermaan tunnetumpien tiskijukkien perään.

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Helvetin hyvät järjestelyt!!
Joku roti oikeesti tällästekin bileiden järkkäämiseen.
Olin siinä käsityksessä että uusien dj:ten bileet olisivat hiukan sitävarten että uudet kasvot saisivat soittoaikaa ja järjestäjät kuulisivat näiden soittoa.
Mutta ei.
Tuntui siltä että "kasataan bileet halvalla" ajatukselta koko juttu.
5- järjestelyistä...



Lipunmyynti on ihan hyvä paikka kuunnella mitä ylhäällä soitetaan.
Kalliiksi on tullut järjestää uusille tiskijukille mahdollisuuksia päästä soittamaan. Harrastaa voi johonkin pisteeseen asti, mutta kun konsepti ei tunnu toimivan ja DJ:t jaksavat vaan valittaa, pitää harkita kannattaako klubia enään jatkaa.

Kolinan ja Kupez:in kanssa oli mukava jutella hetki.
Kolinan setti uppos muhun kuin nyrkki...
No, tiedätte mihin.
Hyvää soundia :hearts:
Kupez soitti kans maistuvaa teknoa.
Tykkäsin.

Mutta ei enää ikinä tällaiseen tapahtumaan soittamaan.

Avatar
#27 • • Al Tapone Guest
Jeps, eilen oltii Premieressä soittamassa ja tässä päällimmäiset fiiwikset.

Illan aikana kuultii tosi hyviä settejä ja monipuolista matskua. Kolina oli mulle ihan uus tuttavuus ja oli kiva nähä myös Kupez, joka oli mulle ainoastaan tuttu radiosta. Daniel soitti alkuiltaan mainion omaleimaisen houseilun ja Sasha heitti kyllä aivan mielettömän upean setin.

Mulla eka keikka premeressä jäi suht lyhkäseks. Daniel tossa onki jo noi pääkohdat kertonu, mut homma tosiaanki meni niin, et mä alotin 2.30 ja 3 biisiä ehin soittaa :sad: ja neljännen aikana sain kuulla et henkilökunta on päättäny sulkea raflan, ku paikka oli tyhjillään. Aika hauskaa, et vimpot ihmiset ajettiin raflasta vähä aiemmin ulos. Mä en tietenkään voinu uskoa koko hommaa ja annoin musan soida ja sit minuutin päästä siin oli portsari kopilla, joka teki hyvin selväks, et ilta on ohi.

Tuli vähä hassu fiilis, et oliks mitään järkeä ajaa kotkasta stadiin soittamaan 4 biisiä ja odotella turhaan omaa soittovuoroa. Minkä takia mut piti ottaa sinne soittamaan ja laittaa nimi flaikkuun, ku en saanu kuitenkaan soittaa? Mä olisin ymmärtäny tilanteen, jos kysees ois ollu normaali raflailta ja paikan oma dj ois ollu soittamassa. Ei kukaan sanonu mulle, et varaudu siihen, et vimppo soittovuoro saatetaan lopettaa heti alkuunsa. Huonoa säkäähän tää on mut silti..
Avatar
#28 • • Daniel Braun Guest

Premin henkilökunta tulee paikalle aina vain vähän ennen aloittamista, järjestäjällä ei ole avaimia premiin.


Voiskohan tollaisesta sitten ilmoittaa sille ensimmäiselle dj:lle?
Hyvähän se on ilmoittaa että setti alkaa klo 21 kun oikeesti se onkin laitteiden kuntoonlaiton jälkeen klo 21.10->


DJ tai Baarin henkilökunta laittaa laitteet päälle, levymatot oli syyhkinyt joku MUSTin dj aiemmin


Ei sillä väliä kuka ne on laittaa päälle...
Kyllähän minäkin olisin ne laittanut jos olis edes jotakin tiennyt siitä piuhaviidakosta.
Kyllä niitä laitteita on laitettu päälle ja pois jo nelisen vuotta joten kyllä se onnistuu ;)
En vain vieraassa paikassa viitsi käydä sohimaan noiden vehkeiden kanssa...


Oikeilla tiskijukilla on levyjen lisäksi omat kuulokkeet ja levymatot, joillakin myös neulat ja mikki.


Tällä oikealla tiskijukalla kulkee kyllä kuulokkeet mukana.
Aina.
Levymatottojen paikallaolon ajattelin olevan itsestäänselvyys.
Mutta tää vissiin onkin Helsinkiläinen tapa hoitaa...
[/quote]


Järjestäjälle ilmoitetaan, että levymatot puuttuvat -> järjestäjä lähtee hakemaan levymattoja. Mix-cd olis hyvä soundcheckiä varten.


Paha ilmoitella kun ei numeroa löydy...
Jokaisella soittajalla ei aina kulje se mix-cd mukana ;)

Vinkki, Streetissä myydään hyviä levymattoja.


Oho :eek:
Kiva kun valistit mua tosta asiasta...
Enpä olis sitä itse tiennyt.

Järjestäjä saapunut paikalle levymattojen kanssa, onneksi järjestäjällä oli omat levymatot


Mielestäni olis kohteliasta tulla edes moikkaamaan...
Mutta kohteliaisuus ei taida kuulua kaikkien tapoihin.

Järjestäjä myy lippuja, lipunmyyjän tultua kipeeksi


Ai se typsy siinä ovella?
Ainakin se oli siinä ainut jonka näin ovella portsarin lisäksi häärivän.

Järjestäjä myy edelleen lippuja, kukaan ei tule kertomaan lipunmyyntiin ääniongelmista


Kuka voi tietää että lipunmyyjä vastaa ääniongelmista??
Vai onko tämäkin taas joku Helsinkiläinen tapa?

Järjestäjä lähtenyt katsomaan missä asiakkaat.


Ja myy lippuja samaan aikaan...?
Eikä edes lähtiessä tullut moikkaamaan...

Sääli, jengi oli mennyt Kermaan tunnetumpien tiskijukkien perään


Jos tuolla asenteella suhtaudutaan asiaan niin uskoisin että ulkopaikkakuntalaisia pyörittäjiä tuskin kovinkaan paljon enää kinnostaa tulla soittelemaan.
Onhan se mukava ajella monien kilometrien päästä soittamaan vartiksi.
Useimmalle "uudelle" soittajalle tollanen tilaisuus on kuitenkin suht tärkeä ja panostamisen arvoinen. ;)

Lipunmyynti on ihan hyvä paikka kuunnella mitä ylhäällä soitetaan.


Juuh.
Onhan se, en sitä väitäkkään.
Mut olishan se soittajista kiva tietää että siellä lipunmyynnissä nököttää se immeinen joka kuuntelee sitä soittoa.


Kalliiksi on tullut järjestää uusille tiskijukille mahdollisuuksia päästä soittamaan. Harrastaa voi johonkin pisteeseen asti, mutta kun konsepti ei tunnu toimivan ja DJ:t jaksavat vaan valittaa, pitää harkita kannattaako klubia enään jatkaa.


Kalliiksi millä tavalla?
Ok, paikan vuokra/tms maksu ja pääesiintyjän palkka.
Valot ja äänentoisto tais olla raflan kiinteitä juttuja vai oliko?
Dekot eivät nyt ihan miljoonia olleet maksaneet.
Siis ne pari kangasta jotka roikkuivat oviaukossa.

Konsepti ei voi toimia jos ketään ei kiinnosta hoitaa järjestelyjä.

Loppupeleissä ihan sama...
Se on nyt soitettu ja tiedän jatkossa että turha ton tyyppisiin tapahtumiin enää raahautua.

Jatkossa vois varoittaa ensimmäistä soittajaa siitä että saa venailla setin alkua hyvinkin pitkään ja viimeistä soittajaa siitä että hän ei välttämättä pääse soittamaan ollenkaan.
Avatar
#29 • • kolina Guest
Joo... Ensinnäkin, oon tosi pahoillani Danielin ja Alexin puolesta. Oli vääryys, että juuri te jotka matkustitte pisimpään (ja varmaan odotitte bileiltä eniten) saitte huonoimmat soittoajat ja aikataulujen kuseminen koitui teidän haitaksenne.

Noin muuten, helvetin hyvä ajatus järjestäjältä ja iso kiitos siitä, että on antanut mahdollisuuden uusille dj:lle päästä Helsinkiin soittelemaan, mutta eipä taida toi keskiviikkoilta olla paras mahdollinen tollasten bileiden järjestämiseen. Arki-iltaisin "liikkeellelähtemiskynnys" on huomattavasti suurempi kuin viikonloppuisin ja niinpä moni ei viitsi sen tähden vaivautua moisiin bileisiin, jossa soittelee jotain epäilyttäviä no-name-dj:tä. Viikonloppuisin, jolloin väkeä on enemmän vapaalla vois homma toimiakin. Eli siinäpä ehdotus promoottoreille! Itse ainakin lähtisin viikonloppuisin välillä mielummin johonkin vastaaviin bileisiin. Mielenkiintoisempaa välillä kuunnella muitakin, kuin aina niitä samoja vanhoja partoja tai toisaalta maksaa ittensä kipeeks jostain ulkomaan ihmeestä (vaikka eihän niissäkään mitään vikaa ole). Niin ja uusia innokkaita ja tasokkaita dj:tä saa tänäpäivänä soittamaan jopa ilman palkkaakin, vaikka oishan pieni levyjenhankkimistuki ihan jees.

Itselläni oli ihan kohtalaisen hauskaa ja mukava nähdä että setti maistui muillekin. Tais siellä pari kävästä tanssahtamassakin.. :D

Toivottavasti seuraa jatkoa positiivisessa mielessä!
Avatar
#30 • • Daniel Braun Guest

Joo... Ensinnäkin, oon tosi pahoillani Danielin ja Alexin puolesta. Oli vääryys, että juuri te jotka matkustitte pisimpään (ja varmaan odotitte bileiltä eniten) saitte huonoimmat soittoajat ja aikataulujen kuseminen koitui teidän haitaksenne.


En nyt tiedä että odotinkin noita bileitä hirveän paljon...
Kyllähän sen arvas että porukkaa tulee olemaan suht vähän noiden Kerman bileiden takia.
Olishan se ollu ihan kiva soittaa koko puoltoista tuntia kuin oli suunnitellutkin, mutta aina ei voi voittaa :rolleyes:
Tässä vituttaa kuitenkin se eniten että kyseisen puolentoista tunnin takia olin ilmoittanut jättäväni kys. päivänä työvuoron väliin.
Kuitenkin toi oli mulle rahallisesti iso lovi...
Olisin voinnu duunissakin soittaa sitä housea tunnineverran alkuiltaan.

Kiits myötätunnosta!
Oli oikeesti mukava tavata sinut, Kupez ja Sasha.
Erittäin kivaa kolinaa soittelit :hearts:
Avatar
#31 • • laura Guest
quote haba


Lipunmyynti on ihan hyvä paikka kuunnella mitä ylhäällä soitetaan.



mua kyllä harmitti joka keskiviikko everin aikoihin kun en kuullut musiikkia lipunmyyntiin.
Avatar
#32 • • Al Tapone Guest


Kalliiksi on tullut järjestää uusille tiskijukille mahdollisuuksia päästä soittamaan. Harrastaa voi johonkin pisteeseen asti, mutta kun konsepti ei tunnu toimivan ja DJ:t jaksavat vaan valittaa, pitää harkita kannattaako klubia enään jatkaa.



Mun mielestä kannattaa. Tällasia tapahtumia ei oo koskaan liikaa missä uudet heput pääsee soittamaan. Ja kiinnostusta tuntuu olevan. Mut voisko kuvitella, et ku kuiteskin maksat raflalle iltojen järjestämisestä, ni neuvottelisit sillä tavalla, et se henksa ei lähtis kotiin ennen puol neljää? Soittoaika 2.30-END ei kaiketi kuitenkaan tarkota 2.30-2.45 :confused: Vai tarkottaako? Korjatkaa jos oon väärässä.
Avatar
#33 • • Daniel Braun Guest
Osaa vieläkin vituttaa koko juttu...
No, tätä tapahtuu ja mokia sattuu.
Inhimillistä se vain on.

Tiedänkin sitten jatkossa sen, että jokaikiselle keikalle tulee ottaa mukaan levymatot, kuulokkeet, levarit, mikseri, valot, PA, decot.
Ihan vain varmuuden vuoksi :rolleyes:

Ihmetyttää vain toi Haban suhtautuminen asiaan.
Herraa ei näytä paskaakaan kiinnostavan se, että jotkut saattavat ehkä hieman ottaa herneen nenukkiinsa tällaisista ongelmista.
Vastaa vain tuleen tulella, ei pahoittelusta tietoakaan.
Avatar
#34 • • Tapsa Guest
Kuulostaa kyl tosi aneemiselta !

..Tiedänkin sitten jatkossa sen, että jokaikiselle keikalle tulee ottaa mukaan levymatot, kuulokkeet, levarit, mikseri, valot, PA, decot..



Ei, mut oikeesti soittoihin gantsii roudaa
kuulokkeiden ja levymattojen
lisäksi (jos siis mahdollista)
ainakin yksi äänirasia.

Niijja levyharja tietty !
:)
Avatar
#35 • • Daniel Braun Guest


Ei, mut oikeesti soittoihin gantsii roudaa
kuulokkeiden ja levymattojen
lisäksi (jos siis mahdollista)
ainakin yksi äänirasia.

Niijja levyharja tietty !
:)



Kuulokkeet, levyharja ja tietysti levyt olivat matkassa mukana...
Paikalla olleista soittajista ei tainnut kenelläkään olla omia mattoja mukana.
Tiedä sitten että kenen mielestä toi mattojen mukanakuljettaminen on tärkeää/pakollista.
Yleensä olen kyllä tottunut että paikalla on edes jonkinmoiset levymatot...

No, ei tää vinkuminen johdu pelkästään mattojen puuttumisesta.
Vois sanoa että koko järjestelyt oli hoidettu vasemmalla kädellä.
Jos järjestää jotakin niin järjestäis sen edes suht kunnolla.
Avatar
#36 • • Tapsa Guest

..Tiedä sitten että kenen mielestä toi mattojen mukanakuljettaminen on tärkeää/pakollista..



Kun soitan, käytän mattoja.
Mun mielestä on tärkeää.

(Sitäpaitsi omilla on kuitenkin 'varma' soittaa)


Yleensä olen kyllä tottunut että paikalla on edes jonkinmoiset levymatot...



Tai siis olit tottunut ;)


No, ei tää vinkuminen johdu pelkästään mattojen puuttumisesta.



No ei kyl tod. !
Avatar
#37 • • Daniel Braun Guest


(Sitäpaitsi omilla on kuitenkin 'varma' soittaa)


Totta...
Jos ei "varma" niin ainakin suht tutumpi tuntuma.

Mut kyl yleensä paikanpäällä on edes jonkinmoiset levymatot...
Toisaalta, olihan se lämpökin kadoksissa.
Miksei sitten samalla matotkin?! :D

btw: bileissä olleet...
Maistuiko teidän mielestä se siideri ihmeelliseltä?
Jotenkin tosi väljähtänyt makut tms... :(
Kaljakin kuulemma oli aikas paskan makuista.
Avatar
#38 • • kolina Guest
Bisse maistui kyllä ihan hirveeltä, väljähtyneeltä. Ekan huikan jälkeen ei meinannut mennä enää kurkusta alas se tavara. :what: Ei ihmekään että myivät sitä 2e/stobe. Kerran sain kyllä Kermassakin saman makuista kaljaa. Mistäköhän johtui..? Join siideriä sen jälkeen, en huomannut siinä mitään kummallista.
Avatar
#39 • • haba Guest
Väärinkäsitysten välttämiseksi.

Normaalisti paikan päällä on levymatot, mutta paikan oma DJ ei ollut halunnut jättää omia mattoja keskiviikoksi, koska aiemmin levymatot oli lähtenyt jonkun keskiviikkoklubin DJ:n matkaan. Tästä ei kuitenkaan ollut kukaan välittänyt informoida, vaan tieto mattojen puuttumisesta kiiri järjestäjän korviin n. kello 21. Asiasta olisi voinut olla piittaamatta, mutta koska järjestäjällä sattui olemaan ylimääräisiä levymattoja, päätti hän lähteä niitä hakemaan. Nyt Premissä jälleen on levymatot. Mietitkö sellaista vaihtoehto, että kellään ei olisi ollut levymattoja, ehkä kukaan illan tiskijukista ei olisi soittanut? Mitä jos paikalta olisi puuttunut vaikka levari? Sitäkin olisi lähdetty hakemaan, muuten kaikki DJ:t olisivat saaneet soittaa yhdellä levarilla.
Kaikenlaista sattuu ja tapahtuu, kaikki kuitenkin koitetaan saada järjestetyksi tai korjatuksi.
Avatar
#40 • • Ana-- Guest



21.00 -> Allakirjoittaneen oli tarjoitus aloittaa keikkansa. No, paha sitten soitella kun ei ole mattoja ja päävirran kytkemisestä eip mitään hajua. Ei vieläkään yhden yhtään järjestävää tahoa.



Oikeilla tiskijukilla on levyjen lisäksi omat kuulokkeet ja levymatot, joillakin myös neulat ja mikki.



WTF? Vittu mikä heitto.. Onks sit tosi superoikee DJ jos tuo omat dekit ja
oman PA:n? Eiks sitä voi olettaa, et järjestävä taho hoitaa tollaset perus-
asiat kuten neulat, dekit, levymatot, etc.. Mun mielestä oikeet järjestäjät
pitää huolen siitä, että buukattu DJ voi soittaa optimaalisissa olosuhteissa,
sen sijaan että aletaan heittämään jotain läppää siitä, mitä "oikeat" tiskijukat
kantaa mukanaan.

Onneks olkoon vuoden typerimmästä julkisesta heitosta.