Trancexperience 11.10.2003

103 posts, 6 pages, 11,028 views

#41 • • Ezzy Guest
Mielestäni pääsalissa oli paras ääni mitä oon ikinä kuullut bileissä Suomessa. Minulla oli kuusitulpat, joten äänenpaine ei päässyt haittaamaan, vaikka olin välillä takaosassakin, en mielestäni havainnut mitään äänen poukkoilua. Ehkä pääsalin massiivisuus, "Hollantimaisuus" ja yleinen helvetin hyvä ilmapiiri laittoivat dis-kytkimen off-asentoon?

J00F heitti helvetin hyvän setin, Gen.6:n loppu oli jo kohtis maistuvaa ja Lady Dana oli kohtis kuraa juustopolkkaa, mutta oli siinäkin hetkensä. Porukan fiiliksen seuraaminen oli sen arvoista. Muut huoneet jäivät varsin vähälle huomiolle, juju heitti maistuvaa settiä keilaradalla (joka oli hienon näköinen btw) Esitanssijat olivat tosiaan varsin vaisuja(yhtä lukuunottamatta :heart: ) ja kuntokin tais loppua kaikilta kesken, koska Danan aikana ei enää ollut kuin joku tutun näköinen progepylly veivaamassa lavalla :D

Matto ei haitannut omaa tanssimistä pätkääkään, mutta roskiksia olisi saanut olla muuallakin kuin takaosassa. Uskomatonta, että Tampereella pystyttiin järkkäämään tämän luokan bileet ja talouskin taisi mennä plussalle. Propsit siitä. Tuolla oli ihan vanha kunnon Tamperebilefiilis ja veti vertoja tullikamarin 1999-2000-bileille :)

Tuttuja oli mahdoton määrä ja moneen kertaan tuli naureskeltua, että mennään tampereelle moikkaamaan PK-seudun tuttavuuksia :)

kuvia tulee muutamia tänne:
http://nitecity.kicks-ass.org/pics/tranzexperience_111003/

ja yksi videokin löytyy jo (DivX)
http://nitecity.kicks-ass.org/pics/tranzexperience_111003/Lady_Dana_nostatus(divx).avi
#42 • • KarriN Guest
Mainittakoon vielä yksi hetkittäistä kuumotusta aiheuttanut kuriositeetti, eli pääsalin lattian heiluminen. Enkä puhu nyt niistä matoista vaan todellakin lattiasta, joka tuntui antavan myöten pikku reivaajien tömistelylle. No ei se mitään, vielä enemmän kuumotti sitten teknosalissa, että tuleeko sieltä hallinsivu polkkaajia niskaan. :D

edit: Ja vielä pakko vinoilla yhdestä asiasta: Itseironiaa on varmasti ollut reilusti mukana, mutta eikö bileille todellakaan keksitty muuta nimeä kuin Tranzexperience? :hah: :hah: :hah: No, vaan eipä nimi miestä pahenna jne, eipä näemmä hippojakaan.

-K
#43 • • Kopernikus Guest
Se on kato nääs joustolattia, eikä oo mikään ihme että se anto myöten.
En tiedä paljonko pääsalissa porukkaa tamppasi (maksimi) mut ku pelissä hyppii koko ajan niin lattian on oltava joustava.
Ekse periaatteessa oo parempi et se antaa myöten, muuten jalat olis suht finaalissa, vai ? Mut oli se lattia mikä lattia niin varmasti kintuissa tuntuu.
Tarvii vaan seuraavana päivänä venytellä ;)
BTW: Millasta kamaa Salmela soitti? Phonogenic - pumppua vai ?
#44 • • :t:c: : : Guest

Mielestäni pääsalissa oli paras ääni mitä oon ikinä kuullut bileissä Suomessa. Minulla oli kuusitulpat

:)
#45 • • Laite Guest

Mielestäni pääsalissa oli paras ääni mitä oon ikinä kuullut bileissä Suomessa. Minulla oli kuusitulpat

:happyroll:
#46 • • Ezzy Guest

and?
#47 • • TKai Guest
Miinuspuolia tuossa aiemmin on tullut jo moneen kertaan esille, joten jätänpä toistamatta ne. Paikalle tullessa pihalla jonkun verran jonoa mutta onneksi vetivät hienosti. Sisäänpääsyä nopeutti reilusti myös paljon lyhyemmän jonon valinta niistä kahdesta :) Tiedä sitten miten tilanne kehittynyt myöhemmin.

Aika kului käytännössä kokonaan pääsalissa, Fleming ja Dana pisti ok settiä. Porukkaa ihan kivasti ja fiilis tuntui olevan korkealla. Miinuksista huolimatta ei illasta jäänyt huonoja viboja.
#48 • • :t:c: : : Guest

and?

Smileyt päättyy äänettömään pisteeseen, ei siitä voi jatkaa. Eri hymynaamojen tarkoituksen voi tarkistaa vaikka tästä kamalasta listasta, mutta sehän siis tarkoittaa vaan hymyä --> :)

Pelottava ajatus et joku hymyilee ja sä tivaat et 'ja niin!?'. Rauhaa.
#49 • • neito Guest
*kokolattiamattoonkompastel*
#50 • • alke Guest
Täytyy sanoa että mulla henk.koht. oli varsin hauskaa bileissä.

Silti ihmisten on hyvä muistaa että melkein AINA asiat voisivat olla paremmin, eikä kukaan ole koskaan täysin tyytyväinen kaikkeen - kaikkia on mahdoton miellyttää. Itse kun kuuntelin järjestäjien juttuja, joutui nyökkäilemään ja ymmärtämään miksi moni asia mistä valitetaan, oli kuin oli. Kaikki ei ollut järjestäjien syytä.

Itse diggailin pääsalista. Se X-trussisysteemi oli suomen mittakaavoissa varsin hieno ja muutenkin mielestäni varsin toimiva kokonaisuus. Kuriositeettina mainittakoon että ennen suuren yleisön(tm) saapumista bileisiin bassoa oli n. 25% lisää joka aiheutti kyllä aivan järjetöntä jyrinää ja pörinää, ja teki äänestä vielä puuroisempaa kuin mitä se oli. Tasoja otettiin alas ja saundi parantui hieman, mutta tämän kokoluokan salissa nelipisteääni on välttämätön. Kun salia ei todnäk ole suunniteltu akustiikkaa silmälläpitäen, pitää panostaa itse. Nyt ääni oli ihan OK salin etuosassa mutta takaosassa se tuttu pingpong-efekti.

Pääsalin musiikki taas ei ollut mun sarkaa, joten suuntasin vippisalin ruokapöydän kautta (kiitos vaan pastasta ja kanasta) teknosaliin joka oli kyllä suuri pettymys. Tässä taas ajapuutteen takia ilmeisesti ei saatu salia oikein oikeaan kuosiin. Narikan ja baaritiskien valot saivat salin loistamaan :( Ne kankaat seinillä olivat myös vähän hätäisen oloisia, mielummin esim. mustaa jätesäkkiä vaan pitkin seiniä eikä aikaakaan olisi kulunut luultavasti paljoa kauempaa.
Lekebusch olikin sitten aika paljon sitä mitä odotinkin, lukuunottamatta vikan tunnin piriteknoilua josta jäi vähän huono maku suuhun kun sielu ja funkki puuttui ja oli muutenkin paljolti sitä samaa perkkateknoa vaan.
Huom. puristispottaajat: teknopuristi dissaa teknoa ;)
Muutoin kyllä aivan loistavaa. Kari Pekka kikkaili ja miksas huolella, väänteli naamaansa ja heilutteli käsiään joten hauskaa äijällä ainakin näytti olevan :) Plus että mies on ehkä yks rennoimmista persoonista ikinä :)

Kaikenkaikkiaan varsin onnistunut ilta. Dissaajienkin sietää hetki miettiä asioiden laitaa, kaikki kun ei ole niin mustavalkoista kuin ensinäkemältä vaikuttaa. Perää on myös siinä että on hoopoa lukea flaboista ja mainoksista julistusta ja hehkutusta asioista mistä ei loppupeleissä ole mitään tietoa itse bileissä - Vaavu tiivisti asian aika hyvin.

Kiitos kuitenkin :)
#51 • • Ezzy Guest

Smileyt päättyy äänettömään pisteeseen, ei siitä voi jatkaa. Eri hymynaamojen tarkoituksen voi tarkistaa vaikka tästä kamalasta listasta, mutta sehän siis tarkoittaa vaan hymyä --> :)

Pelottava ajatus et joku hymyilee ja sä tivaat et 'ja niin!?'. Rauhaa.

:right:
#52 • • George Shield Guest
Ihan kivaa oli juu. Paikkana Metro-auto areena oli ihan mukava. Pääsali näytti ihan mukavalta, ainoa mikä hieman häiritsi oli takaosan kaiku, dekojen vähyys ja videoscreenit (toinen pimeänä, toisessa kuva liian haalea). Valot oli ihan ok, mutta ohjaus olisi voinut olla hitusen parempaa. Mutta ihan hyvä näinkin. Gen6:ta tuli kuunneltua vähän aikaa ja hyvältä kuulosti.

Techno-areena näytti ja kuulosti ihan hyvältä. Keilaradalla ei tullu paljoa käytyä liian hiostavan ilmapiirin ansiosta. Harmi, sillä paikan musiikillinen tarjonta olisi itseäni eniten miellyttänyt... :( Sori vaan Juju & co.

Opastelappuja olisi voinut olla hieman enemmän. Paikkojen välillä suunnistaminen oli alkuun hieman hankalaa ja tuli sitä ennen bileiden alkamista eksyttyäkin VIP-tilaa etsiessä. VIP-tilassa tuli soitettua 21-22, biisilistaa voi selailla täällä.

Muuten bileet meni ihan hyvin. Porukkaa oli paikalla ihan hyvin ja kaikilla näytti olevan hauskaa. Eli peukut ylös järjestäjille, tälläisiä bileitä voi järjestää useamminkin. Ja täytyy vielä yhtyä tuohon Annten kehumiseen. Mies osaa miksata ja kikkailla! Book him now!
#53 • • Jone Guest

täytyy vielä yhtyä tuohon Annten kehumiseen. Mies osaa miksata ja kikkailla! Book him now!

Onko kyseessä sattumoisin tämä mies?

7.jpg

Oli tai ei, niin kuvassa esiintyvä heppu oli kyllä aivan liekeissä ja sai hymyn huulille. "Big up!"
#54 • • George Shield Guest

Onko kyseessä sattumoisin tämä mies?

Kyllä, sama heppu.
Kaveri on kai syntyny sormet levarilla... :)
#55 • • Lilla Guest
Kai sitä sitten tarvii omakin kommentti illasta.

Eli eli... Kun päästiin paikan päälle jonot oli valtavat! Illan toinen palohälytys oli juuri ja sen takia ihmisiä ei sisälle päästetty. Jonotettiin jonkin aikaa ja toivottiin, että päästäisiin sisään mahdollisimman pian. Jo jonossa joku kerkes tunnistamaan mut. :) Sisällä tuttuja olikin sitten TODELLA paljon. Ja hyvä niin, koska en ollut nähnyt ketään pitkäääään aikaan. Oli kiva nähdä teitä kaikkia! <3

Musiikki kolahti aika hyvin ja siitä syystä viihdyin tanssilattialla suurimman osan illasta. Suurena yllätyksenä rakas ystäväni viihtyi myös tanssilattialla eikä siis tullut mitään ongelmia siitä, mitä tehdä. :))

Lopuksi vielä ISO kiitos Jyväskylän pojille!!! Teitte illasta loistavan! *iso hali kaikille* Nähdään taas! :heart:
#56 • • pr0ton Guest
Hauskaa oli suurimmaksi osaksi ajasta. Tosin en edes muista Gen6:n jälkeen musiikista oikeen mitään kun kännyni otti ja katosi. Meni loppuilta sitten sitä etsiessä.

Miinuksia ei minulta tule kuin A-oikeuksien puuttumisesta, alakerran ruuhkautumisesta yläkerran portaat <-> vessa välillä. Sekä siitä, että henkilökunta siirsi vastuuta poukkoillen toisilleen. Järjestysmiehet käskivät kysyä löytötavaroita narikasta ja narikka järjestysmiehiltä (doh?!?) Ja se teknosali oli kyllä lähinnä vitsi >:|

Eritelty plussa tulee pääsalin riittävästä väljyydestä. Edes vessaan en joutunut odottamaan yli kahta minuuttia. Jos kännykkäni ei olisi kadonnut, niin olisi ollut jopa ihan loistavat bileet, nyt jääden siis vain keskinkertaisiksi.

BTW. saanko kysyä mihin noi dekot oli oikeen joutunu? Mielestäni katossa ei roikkunut kuin pari hassua? 19.jpg

nim. give back my phone! :P
#57 • • hexagon Guest
Mulle ainakin jäi oikein positiivinen fiilis näistä bileistä :heart:
Musiikillisesti tästä tosin ei paljon jäänyt käteen. Sen enempää Fleming kuin Gen 6:kään eivät tarjonneet mitään kovin mieleenpainuvaa. Flemingistä jäi vähän sellainen tunne, että jätkän rooli oli lähinnä olla nimenä julisteissa. Danan setti heikkeni mitä pidemmälle eteni, lopun "CAN YOU FEEL THE BASS"- vokaalien kohdalla ei enää voinut kuin nauraa ääneen. Techno hallissa tuli koko illan hyvää, rankkaa kamaa, erityisesti Lekebuschilta. Tosin se mikälie-sählykenttä ei ihan antanut parasta mahdollista ympäristöä tamppaukselle.

Dekot oli alakerrassa komeat, mutta yläkerrassa yllättävän vaisut. Hienot valaistukset kuitenkin, ja yläkerran korkea halli oli kerrassaan komea tähän tarkoitukseen. Perhanan kuuma siellä tosin oli, itse ramppasin tupakka/paskahuussipuolella haukkaamassa "raitista ilmaa" :D

Vaikka näissä varmaan olikin sitä sun tätä kritisoitavaa, niin jos ei muuta voi sanoa kuin "olipa paskat bileet" niin voi miettiä onko ylipäänsä oikeassa skenessä mukana. Isot bileet on aina isot bileet, ei ne koskaan täydelliset ole. Tosi hyvin oli saatu porukkaa paikalle, ja paljon aikaa meni ihan vaan kumpaisenkin sukupuolen valioyksilöiden (vaikka ihan hetero olen :laugh: ) ja erinäisten friikkien ihastelemiseen.

Toivottavasti tästä tuli tamperelaisille lisäintoa järjestää vastaisuudessakin isohkoja bileitä, ei täältä Jyväskylästä kovin iso vaiva ole tulla kunhan vain jatkot on siihen päälle :)
#58 • • Zapato Guest
Odotukset tältä illalta oli valtavat...ja ne täyttyivät! Mulla oli aivan vtun hauskaa! :hearts:

Jo bussimatkalla tunnelma oli katossa ja olimme Tampereella niin hyvään aikaan, ettei sisälle tarvinnut edes jonottaa. Porukkaa oli bileissä just sopivasti ja mukana oikeestaan kaikki rakkaat. Juuri teidän ansiosta mulla oli niin loisto ilta! Oli hienoa päästä isoihin bileisiin piiiitkästä aikaa...ja vielä Tampereelle! Aikoinaan on Tullikamarilla monta ikimuistoista hetkeä vietetty.

Viihdyin tanssilattialla lähes koko illan, tykkäilin kamalasti! Välillä toivoin, että olisin voinut olla kahdessa paikassa yhtä aikaa, sillä sekä pääpuolella että teknopuolella tuli niin hyvää soitantaa. Hienoa oli myös se, ettei juomia tarvinnut pahemmin jonotella. Miinuksena jäi mieleen ne matot lattialla. Meinasin monta kertaa kaatua :( .

Kiitskiits kaikille mussuille, jotka teki mun reissusta täydellisen. Toivottavasti Tampereen suunnalla tapahtuu jotain isoa taas pian :rolleyes: Turku tulee taas edustamaan ::p: Seuraavaa kertaa odotellen...
#59 • • Timce Guest

-Aika säyseät bileet. Ei jäänyt oikein mitään mieleen...Päästage oli Quote:Ezzy:"Hollanti luokkaa" ja olihan se kiva katsella yleisömeren vellomista. John ei jäänyt mieleen sen suuremmin ja Dana oli pettymys...samanlaista kuulee naapurin Erkin stereoista joka halvatun päivä.

-"Alakerrasta ei viedä viinoja yläkertaan ja toisinpäin"

-"Portsarien kaverit ensin" asenne jäi vituttamaan.

+....Cari Lekebusch...OMG!!!! :hah: Aivan törkeän hyvä teknosetti!!! Illan paras DJ, by far....

+Pääareenassa oli "isonmaailman" tuntua

edit:opettelis kirjoittamaan

BLAA BLAA BLAA :right: Ja sama selvinpäin:

Musiikin suhteen olivat odotukset korkealla ja kovaa tultiin alas, kun linjaus bileissä (suurimmalta osin) ei osunutkaan yhteen omien mieltymysten kanssa.

Illan/yön ainoat "brutaalin-hyvät-fiilikset" irtos tekno-areenalta, jossa Cari Lekebusch intoutui ärsyttämään kuulokojettani siihen mallin, ettei 1½ -tuntiin ollut asiaa vessaan, baaritiskille, saatika muille areenoille ...myönnettäköön..Ei ilta sentään niin huonosti mennyt!

Decoista/valoista/PA:sta en jaksa rähistä, tai hehkuttaa..tulin kuuntelemaan musiikkia (Ja tuo PA riitti siihen tarkoitukseen aivan hyvin.)

Henkiökunta toimi ripeästi ja erityisesti narikan tytöt/pojat ansaitsevat suuret kiitokset.
#60 • • inkku Guest
:) näiden bileiden vuoksi tuli sitten istuttua junassa noin 10 tuntii. pitkästä aikaa....johonkin "isompiin" bileisiin kun oulun tarjonta on.....pyllystä
JA HAUSKAA OLI!
enimmäkseen oltiin tekno puolellla :excellent: oli kyl ÄLSÄN MAGEETA IHAN HUIPPUA KIITOS Cari Lekebusch.
ei mitään turhia analysointeja....
OLI MEGA MEGA MUKAVA NÄHDÄ VANHOJA TUTTUJA
terkkui turkuun ja kouvolaan! :happyroll: !
JA KIITTI PARHAASTA BILE SEURASTA RAKAS ISOVELI SANNA JA ROI :hah: