UNITY THE ISLAND - 09.08.2003 @ Uunisaari

47 posts, 3 pages, 6,159 views

Avatar
#21 • • sunnyboy Guest
Päivä ja alkuilta meni kivasti Uunisaaren rantsulla! Oli kiva nähdä tuttuja ja nauttia vielä kesäisestä atmosfääristä. Lippua ei ollut taskussa, joten joutui poistumaan saarelta jo suht hyvissä(ajoin) ja bileet jatkui sit Ursulassa...

Unitysta, kesästä ja Uunisaaresta jäi hyvät muistot! Kiitos Unitylle kesän 2003 bileistä! :)
Avatar
#22 • • mehukatti Guest
joo, unityt edusti kyllä tän kesän huippubileitä. toivottavasti meno jatkuu samalla tyylillä ensi kesänäkin, eikä paikaksi vaihdu joku hikinen klubi keskustasta tmv.
Avatar
#23 • • Slusse Guest
Slussen puolesta haluaisin kiittää Unity possea ja yleisöä. Oli kyl hyvä meininki, vaikkakin kuuma! Sääli että sää oli ihan persiist illal, mut ei se ainakaan näyttäny menoa haittaavan.
Avatar
#24 • • juGis / Akrid [live] Guest
^_____^

olipas kyl mukavaa, musiikki maistui eikä se "hieman"
sateinen ilmakaan nyt oikeen haitannut, ehkä jopa
päinvastoin. oli ainakin sopivan kostea ja intiimi tunnelma.
sitä iltaa ei kyl mikään onnistunut pilaamaan, ei sade eikä
tungos.. olis toikin ilta vaan saanu kestää pidempään..

:) :) :)

illan piristyksiä: slusnik luna, mehujäät, narikassa niskaan
tulleet vedet (~10 litraa) ja se yksi söpö tyttö.

:004:

kiitos unitylle taas upeista kemuista ja tapsalle lipusta

plur.
Avatar
#25 • • putteh Guest
Jokaiseen kesän Unityyn tuli matkattua täältä Etelä-Karjalasta ja kivaa oli joka kerralla.

Sade aiheutti omat ongelmansa tällä kertaa ja vähensi intoa lähteä nauttimaan saari-Unityiden parhaasta puolesta: kävelemisestä ympäri saarta kaiken tamppaamisen välissä. (siinä on jotakin todella hienoa, kun "saunasta" pääsee ulos kallioille katselemaan merta)

Tuli vähän nopea lähtö bileisiin, niin eihän siinä kiiressä ehtinyt kelata, että joku takki olisi voinut olla ihan kiva olla matkassa mukana. Bileiden jälkeen lautta ehti tehdä kierroksensa pariin kertaan siinä mun jonottaessa t-paita päällä :) (ps. ei ollut mikään ihan kaikista lämpimin kesäyö)

Mutta tosiaan, helvetin kivaa oli. Renegade master oli aika ässä veto viimeiseksi biisiksi :) Niin, ja mehujäät oli myös erittäin mukava yllätys :)

Kiitokset kaikille lukemattomille tutuille, känniposselle yms. häröilijöille seurasta. Ja erityiskiitokset eräälle nimeltä mainitsemattomalle neidolle, ihku oot :004:
Avatar
#26 • • Tapi T Guest
Melkoisesta tungoksesta ja kuumuudesta huolimatta mulla oli tosi kivaa taas kerran. Työasioiden takia saavuin saarella vasta hieman kymmenen jälkeen, joten Klubizan antimet jäivät tällä(kin) kertaa tarkistamatta.

Tällä kertaa lauttaliikenne saaren ja kompassin välillä aiheutti hieman hämmästelyä. Olin kompassilla n. 21:40, mutta lautalle pääsin vasta 22:00; koko tuon ajan lautta oli saaren laiturissa tyhjillään, eikä ketään edes jonottanut siihen. Takaisin se toi ainoastaan kourallisen matkustajia ja perin vittuuntuneen oloisen kuskin...

Pienen narikassa jonottelun ja sähläilyn jälkeen pääsikin vihdoinkin siirtymään sisään... Sitten viimekerran salissa ei käsittääkseni ollut muuttunut mikään ja se näytti yhtä hyvältä kuin aina ennenkin. PA soi kirkkaasti ja sopivalla paineella, decot olivat hienot ja valot mielestäni parhaimmat tämän kesäisistä Unityn bileistä. Perusasiohin oltiin panostettu, mikä näkyi lopputuloksessa.

Parhaimmalle Tapsan setistä maistui tällä kertaa kaksi ekaa tuntia. Soineet biisit taisivat olla aika vanhoja, mutta kuullostivat silti tuoreilta ja erinomaisen hyviltä. Illan ehdoton kohokohta oli luonnollisesti Danny Tenaglian Elements, jota en ole ennen bileissä kuullutkaan. Lisäksi encorena tullut Renegade Master ja sitä edeltänyt Born Slippy intro oli kyllä ihan mielettömän hieno kombinaatio. Tähän oli totisesti hyvä lopettaa bileet!

Koko konsepti oli rakennettu aika pitkälle sään varaan, joka tällä kertaa petti. Niinpä sisätiloissa oli ymmärrettävästi melkoinen tungos, joka aiheutti varsinkin tanssisaliin kuuman ja nihkeän ilman. Ihmetystä aiheutti myös narikan katon pettäminen, jonka myötä todella monen päällysvaatteet ja laukut kastuivat. En tiedä saiko tuo alkanut vesisade myös henkilökunnan huonolle tuulelle, koska aika monet järjestelyt pääsivät illan aikana pettämään... Illan aikana ei tullut pahemmin juotua, joten jonottaminen baaritiskille ei niin haitannut. Vessajonotkaan eivät häirinneet, koska ulkona oli lepikkoa enemmän kuin tarpeeksi...

Ainakin kahdella pokelta tuli kysymyksiin ja avunpyyntöihin melkoisen tylyä kommenttia ja narikan jättäminen vartioimatta on jo todella amatöörimäinen erhe. Melkoinen miinus tulee myös narikan täyttymisestä; miten sellainen voi ylipäänsä olla mahdollista, jos tapahtuma oltiin myyty loppuun jo ennakkoon!? En myöskään ymmärrä, että kuinka se ennen puolta yötä narikan edessä ollut jono oli päässyt syntymään? Narikassa oli koko ajan kaksi pokea, jotka olisivat ripeällä työskentelyllä hoitaneet homman kymmenessä minuutissa. Sateessa jonottaneiden ilmeet olivat melkoisen lohduttomia...

Lisää miinuksia tulee paluumatkasta saarelta kompassille. Käytössä oli se suurempi vene, johon tosin mahtui vähemmän ihmisiä sisälle. Tälläkin kertaa asialla oli sama kippari, eikä hän edelleenkään pitänyt ihmeemmin kiirettä. Monet ihmiset olivat todella surkean näköisiä, kun he palelivat laiturilla narikassa kastuneen takkiinsa pukeutuneina.

Illan aikana kuultuja kommentteja:

- Mul on maailman täydellisin perse!
- Voi vittu, Anna! Mitä vittu? Ei vittu!
- 100e mennyt, enkä mä oo edes oksentanut vielä!



icon14.gif

- Musiikki
- Tekniikka
- Baarihenkilökunta
- Miljöö

icon13.gif

- venekuski
- narikka
- poket
- järjestelyt varauksin

***

Kokonaisuutena Unity onnistui järkkäämään kyllä kolme niin hienoa tapahtumaa, että oksat pois. Paikka, tunnelma, musiikki ja oikeastaan koko konsepti miljöineen ja erilaisine nyansseineen vetivät naaman kerta toisensa jälkeen melkoiseen virneeseen.

Tähän asti vuoden paras bilekokemukseni on Unityn kesäkuun bileistä; niskavillat nousivat pystyyn, kun näin ekaa kertaa tanssisalin ja Leaman Requiem For Dream soi taustalla.

Ps. Tracklist ois kiva ylläri.

Pps. Yleisö vaatii "Unity meets Renaissance 2003"-tapahtumaa järjestettäväksi! ;)
Avatar
#27 • • Olli Guest



hupaisaa oli vaikka kummia tapahtui..



Oot mun listassa kärkisijoilla.
Avatar
#28 • • Dani Cior Guest
Multa hajos kännykkä Nokia 3510 matkalla kun jouduin odottaa lauttaa sateessa ja soittaa puhelimella. Paska lelu kun hajoaa noin helposti. Suomalaisen insinööritaidon taidonosoitus <3.

Väsytti muutenkin ennestään ihan liikaa eikä ollut yhtään vlamistautunut sellaiseen taisteluun elintilasta.

Poket ilmeisesti päästää koomakunnossa olevia muijia sisään ilman lippua kunhan niillä on tissi ja perse. Kyseinen tapaus ei tosin kauan sisällä viihtynyt ja tuskin muistaa mitään koko bileistä muutenkaan.

Ensimmäinen jonotus baaritiskillä kesti noin 20-25 minuuttia, toinen hieman vähemmän. Oikeastaan ei ollut kovin mukavia paikkoja, johon istahtaa ja chillata. Loungen musa oli aika jees. Mehujää oli hyvää.

Orkidea soitti jossain keskellä settiä useita loistavia biisejä, mut loppua kohden tuli liikaa tilulilupaskaa.

Olis voinut olla hyvät bileet mut ei lukuisista syistä ollut.
Avatar
#29 • • Edited Nefertete Guest
joo'o. Tänään vasta saavuin kotiin tuolta pilemaratonilta, ja Unity oli ehdottomasti paras. :004:
Seurueemme saatiin potkittua liikkeelle ajoissa, joten eipä jonottelemaan hirveästi joutunut, ja ilmakin oli vielä ihan OK.
Sain jopa opastetun kierroksen saarella ihan suht hyvässä ilmassa, ja päästiin ihailemaan luonnon valoilmiöitä (taivassalamat)..

Tapsa ja slusnikki rokkas :002: Renegade master \o/
Mieluummin saunoisin kotona enkä piletyskuteet ja meikit päällä tanssilattialla, mut tanssimista rakastavana ei pystynyt pitämään itseään poissakaan tanssilattialta. Mehujää oli kyl todella hyvä juttu, kun sen tanssilattialla sai kouraan.

Tungos kyllä ärsytti myös, samoiten sade, mutta itselläni oli niin hyvä fiilis, et hyvä maku jäi niistä ja juoman läikyttelyistä (no onneksi ei sentää kahta tuopillista)/varpaille tallomisista (puolin ja toisin :D) huolimatta.

Narikkajonoista ei pysty sanomaan mitään, kun ei ollut narikkaan asiaa. Lopussa se vähän harmitti, kun tihkusateessa värjötteli pilevaatteissa lauttaa odotellessa (sen puutteellisesta toiminnasta suurin miinus). Tähän väliin kuuluu kiitos nimeltä mainitsemattomalle herralle :004: mihin mie oisinkaan joutunu ilman siuta...(tod.näk. sairaalaan..:eek: )

Niin, ja oli mukavaa nähdä vanhoja ja uusia tuttuja. Ja täytyy muistaa kiittää huhtareita lipusta. Kuvia (videoita) olisi mukava nähdä :).
Avatar
#30 • • nick Guest
Olin mukana heinäkuun Unityssä, ensimmäistä kertaa, ja varsin paratiisimainen olo jäi: maukasta musiikkia, kollektiivinen tanssihurmos, hymyileviä ihmisiä, välitöntä jutustelua, onnistuneet järjestelyt, loistosää... Elokuun bileisiin lippu jäi saamatta, kun saavuin ostaan lippuu VASTA kaksi tuntii lipunmyynnin alettua. No, toiset bileet taisi korvata menetyksen. Varsinkin kun vaikuttaa, että Unityn paratiisiin oli nyt luikerrellut käärme...

Ja nyt on pakko sanoo, vaikkei tää tähän topicciin kuulukaan. Oon uutena tulokkaana tutustunut bileskeneen, ja monenlaista on tullut vastaan. Seuraavat huomiot:

- Oon korvia myöten rakastunut ns. konemusiikkiin, tekno, progehouse, d&b ja (psy)trance namuimpina (laaja skaala!) On vähän sääli, että monet on hirveen rajottuneita genrensä suhteen eikä voi "sietää" jotain muuta.

- Oon alkanut tykätä siitä sekalaisesta vähemmistöstä (joka ei toivottavasti koskaan muutu känniörvääväksi enemmistöksi), joka harrrastaa em. musiikkia ja käy alan moninaisissa bileissä.

- Houseklubeilla on ainakin:
a) hauskoja tosibilettäjiä, joilta irtoo hymyy
b) oman tien kulkijoita jotka valikoi musan ja dj:n
c) wannabecool-poussailijoita jotka haluu olla aina siellä mikä on cool
d) pokan etsimiseen keskittyvii "harrastajii"

Rennointa ja vapautuneinta porukkaa on ollut d&b-bileissä. Psy-poppoo on kans oma lajinsa... Hallitekno/-trancebileet tuntuu uppoovan hyvin useimpiin.

Mut heinäkuun Unity oli Koneiston ohella yks kesän parhaista!
Avatar
#31 • • ville Guest
Musiikillisesti ehkä paras unity tänä kesänä, uutta ja vanhaa tuli sopivassa määrin. Lisäksi valot olivat tällä kertaa parammat kuin aikaisemmilla kerroilla. Äänessäkään ei ollut valittamista.

Sen sijaan kaikki muu meni enemmän tai vähemmän sään takia päin pyllyä. Turha kai vikoja on tässä kertoa, kun ne on jo monta kertaa sanottu ...

--

Lyhyesti sanottuna tulen muistamaan tämän kesän unityt parhaimpina bilekokemuksina kautta aikojen (vaikka illusions pääsee aika lähellä =). Olisi huutava vääryys jos vastaavaa ei tarjottaisi jatkossa.
Avatar
#32 • • Liitis Guest
Ei voi valittaa, kyllä kelpasi taas nauttia Unityn unikista tunnelmasta... sade toi jonkinlaisen extra kertoimen hyvän olon lämmölle joka vallitsi tanssi salissa... ei siis valittamista... Kiitos Unity Pose kiitos Uunisaari kiitos kaikille...

Rakkaudella Liitis

PS: :002:
Avatar
#33 • • Kikprohotec Guest
Wauvau, aivan mahtava kokemus, oinnex saatiin liput vaikkakin aivan viime metreillä, I see you in the next life ehkä koko kohokohdan kohokohta!!! Thanx for everybody specially for Tapsa of course!! :)
Avatar
#34 • • genki Guest


Rennointa ja vapautuneinta porukkaa on ollut d&b-bileissä.



mies tietää mistä puhuu. :D
Avatar
#35 • • pinnie Guest




mies tietää mistä puhuu. :D



potheads! :D
Avatar
#36 • • genki Guest




potheads! :D



and proud ov it! :004:
Avatar
#37 • • jens Guest
Koska järjestyksenvalvojien toiminta on kirvoittanut niin monta kommenttia tällä foorumilla, katson järjestyksenvalvojien esimiehenä asialliseksi kirjoittaa muutaman sanan. En itse ollut saarella, mutta olen keskustellut tilaisuuden jälkeen tuntikaupalla vuorossa olleiden työntekijöiden, sekä järjestävän organisaation edustajien kanssa selvittääkseni illan tapahtumia.

Vallinneet olosuhteet Uunisaaressa olivat suoraan sanottuna helvetilliset. Yllättäen alkanut rankkasade ja kova tuuli sekoitti pakan täydellisesti. Olen erittäin pahoillani siitä, että joidenkin asiakkaiden säilytykseen jättämä omaisuus pääsi kastumaan. Tämä johtui narikan rakenteiden täydellisestä pettämisestä, kun tilapäisnaulakon katoksi rakennettu pressu ei ohjannut vettä katolta, vaan keräsi sen muodostaen pussin joka repesi.

Koska Uunisaaren ravintolalla ei ole sisätiloissa olevaa kiinteää narikkaa - saati tiloja johon sellaisen rakentaa - oli naulakko rakennettu saunan terassille. Terassin rakenteesta johtuen, oli naulakko kaksiosainen. Naulakossa työskenteli koko ajan vähintään yksi henkilö, ja pääovella, noin neljän metrin päässä naulakosta seisseen järjestyksenvalvojan tehtävänä oli myöskin tarkkailla jatkuvasti, ettei naulakkoon mene ulkopuolisia henkilöitä. Naulakkoon jätetty omaisuus on siten ollut vartioituna koko ajan. Foorumilla joku aavisteli, että asiakkailta olisi mahdollisesti hävinnyt omaisuutta säilytyksestä. Ainoastaan yksi takkiepäselvyys oli illan aikana, jossa naulakkoon reppunsa jättänyt henkilö oli epävarma siitä, oliko hänellä mahdollisesti ollut takki mukana vai ei.

Tässä yhteydessä haluan muistuttaa siitä, että kaikki omaisuus joka naulakkoon jätetään on varkaustapauksissa järjestyksenvalvojien vastuulla, ja siitä johtuen omaisuus naulakossa on myöskin vakuutettu.

Monet ovat myöskin - syystä - purnanneet narikan täyttymistä ja pitkistä jonoista narikassa. Sanottakoon, että toimimme täysin samalla naulakkopaikkakapasiteetilla koko kesän, eli myös edelliset kaksi Unitya, jotka myöskin ovat ollet loppuunmyytyjä. Se ei kuitenkaan ole selitys. Ilmeisesti viileä ilta oli saanut ihmiset ottamaan enemmän narikkaan jätettävää omaisuutta mukaansa. Jonoja muodostui pahiten sateen alkaessa, sillä likipitäen kaikki ulkotiloissa olleet henkilöt suunnistivat narikkaan yhtäaikaisesti. Järjestyksenvalvojat ovat varmasti työskennelleet niin ripeästi kuin ovat kyenneet, se on asiakkaiden ja järjestyksenvalvojien etu. Olen pahoillani, ettemme pystyneet palvelemaan kaikkia asiakkaita niin hyvin kuin tämäntasoisessa tapahtumassa on tarve.

Vihjailut siitä, että järjestyksenvalvojat päästäisivät liputtomia naisia sisään, on mielestäni asiaton. Vuorossa olleet järjestyksenvalvojat ovat rautaisia ammattilaisia useamman vuoden kokemuksella, ja työskennellessään heitä kiinnostaa aika moni muu asia kuin "tissi ja perse", kuten asia ilmaistiin. Niiden ruumiinosien omaaminen ei riitä ilmaiseen sisäänpääsyyn loppuunmyydyssä tilaisuudessa. Ja mikäli joku asiakas on niin "koomakuntoinen" ettei seuraavana päivänä todennäköisesti muista saaressa olleensa, olisi syytä ilmoittaa asiasta järjestyksenvalvojille, mikäli he eivät asiassa ole toimineet tai henkilöä huomanneet. Heidän tehtävänään on todeta kyseisen henkilön tila, ja toimia tilanteen vaatimalla tavalla. Tämä neuvo pätee kaikissa tapahtumissa ja kaikissa ravintoloissa.

Olen ollut ihmeissäni lukiessani ja kuullessani palautetta vuorossa olleiden portsareiden "öykkärimäisyydestä". Henkilökunta on minun alaisuudessani pitkään työskennelleitä luottomiehiä (ja -nainen), ja pääosin samaa kuin kahdessa edellisessä tapahtumassa, sekä Unityn Mother -aikana. Aiemmista Unityista olen lämmöllä lukenut saamaamme loistavaa palautetta. Tämänkertainen palaute ei todellakaan vastaa niitä laatuvaatimuksia jotka olen ryhmällemme asettanut, ja olenkin käynyt vakavahenkistä keskustelua töissä olleiden kanssa.

Mikäli yhteistyömme jatkuu Unityn organisaation kanssa, toivon ettei 9.8. kaltaisia vakavia järjestelyiden pettämisiä tapahdu, ja pystymme palvelemaan kaikkia asiakkaita niin hyvin kuin meillä on tapana.

Tarvittaessa minuun voi ottaa yhteyttä sähköpostitse.

Jens S.
[email protected]
Avatar
#38 • • netta Guest


Joo, rannalla oli kivaa. Siitä propsit ja siellä vietetystä ajasta tulee muutama kuvakin pian.



Hih... Toivottavasti sulle ei jääny traumoja musta...;)

-netta-
Avatar
#39 • • Jone Guest




Hih... Toivottavasti sulle ei jääny traumoja musta...;)

-netta-



Eihän susta nyt mitään traumoja jää, oot huippu. ;)
Avatar
#40 • • UzU Guest

Originally posted by jens
Vihjailut siitä, että järjestyksenvalvojat päästäisivät liputtomia naisia sisään, on mielestäni asiaton. Vuorossa olleet järjestyksenvalvojat ovat rautaisia ammattilaisia useamman vuoden kokemuksella, ja työskennellessään heitä kiinnostaa aika moni muu asia kuin "tissi ja perse", kuten asia ilmaistiin. Niiden ruumiinosien omaaminen ei riitä ilmaiseen sisäänpääsyyn loppuunmyydyssä tilaisuudessa.



Itse en usko että järjestyksenvalvojat olisi päästäneet liputtomia sisään, mutta sekä terassilta pääsaliin johtaneelta ovelta, sekä baarin puolelle johtaneelta ovelta katosivat järjestyksenvalvojat (varmaan tärkeämpää tekemistä) jossain vaiheessa yötä ja tällöin näistä ovista tuli sisään kyllä useitakin liputtomia.
Pääsisäänkäynti oli kyllä kokoajan selvästi vahdittu ja rannekkeita tarkastettiin.

Itse tanssin pääsalissa juuri tuon ulko-oven vieressä joten olen aivan varman että monta tuntia meni ilman valvontaa, eikä järjestyksenvalvoja lymynnyt missään nurkan takana.

Tosin ei minulla kyllä ole mitään valittamista asian suhteen. Ei haitannut mun menoa :) :)