TngFx [deeppiä fonilla]

17 posts, 1 page, 2,571 views

Avatar
#1 • • Edited roisto ratissa Guest
http://personal.inet.fi/musiikki/elsitu/files/tfxrmx.mp3

laitetaas nyt vähän kaikenlaista jakoon. on ikivanha kipale, en varmaan kajoa enää :D mutta kuunnellutetaan nyt täällä kun muuallekaan varmaan enää laita. Kosmo soittaa fonit, hienosti.

edit: vähemmän rapainen versio vaihdettu näköradiomiehuudelle.
Avatar
#2 • • Timo Beast Guest
Muista ööh vuosi 2005? Turussa tehty. On yks mun vanhoista lemppareista. Biisinä ei ehkä kanna loppuun asti, mutta ei tästä paljoa puutu. Ilmeisesti muutama elementti jäänyt puttumaan? Tyhjiä kohtia siellä täällä. Miksauksesta en rupea kitisemään, kuitenkin jo vanhus.
Loistava biisi muuten! Muutaman päivän fiilauksella olis ollut julkaisu kamaa.

Muistan kun fiilistelin tätä pimeässä, syys säässä ja katselin kerrostalon viidennestä kerroksesta katuvaloja ja talonkattoja. Toimi ainakin silloin.

Puolessa välissä olevat foni tilutukset pistävät melkeen tipan linssiin :D
Avatar
#3 • • _U Guest
Hei, tässähän oli kiva tunnelma, jotenkin nostalginen! Vaikka ei ehkä teknisenä toteutuksena tai edes biisinä kolahtanut, niin biisissä oleva tunnelma kolahti! Jotain vilpitöntä ja aitoa. Lisää tällaista!
Avatar
#4 • • roisto ratissa Guest

Hei, tässähän oli kiva tunnelma, jotenkin nostalginen! Vaikka ei ehkä teknisenä toteutuksena tai edes biisinä kolahtanut, niin biisissä oleva tunnelma kolahti! Jotain vilpitöntä ja aitoa. Lisää tällaista!



foneja tilataan koko ajan, ja huiluja.
Avatar
#5 • • näköradiomies Guest
noh, fonit oli jees, mut rummut oli pikkasen liian tylsää kuunneltavaa. tuommosta tekorapaa. märkää pierua. ja muutenkin vaikka melodiat oli ihan jees, niin kokoajan mulla soimas päässä joko rinneradio tai laurent garnier. eikä mitenkään hyvällä.
Avatar
#6 • • Timo Beast Guest

niin kokoajan mulla soimas päässä joko rinneradio tai laurent garnier. eikä mitenkään hyvällä.



Yllätys. Moniko muu laittaa foneja haussi biisiin?
Avatar
#7 • • näköradiomies Guest



Yllätys. Moniko muu laittaa foneja haussi biisiin?



noni. joku ei sitte ihan tajunnu. meinasin niiku että on vähä plagiointi meininki liikaa jotenkin mun korvaan noista kahdesta niin melodisesti ja saundillisesti.
Avatar
#8 • • Timo Beast Guest
Ei ihan ekana tuu mieleen miten muuten tuon fonin vois toteuttaa haussi biisissä. Mut joo ehkä se on plagiaatin kuulonen ihan foninkin takia. Vetäseppäs näköradiomies seuraavaan biisiis säkkijärvenpolkka fonilla niin katotaan miten eriltä sen saundin saa kuulostamaan. Kiinnostas ihan mielenkiinnosta kuulla.
Avatar
#9 • • roisto ratissa Guest
jaaha.. te kans otatte ihan mistä tahansa yhteen :D

mitä tohon foniin tulee se on mun mielestä just parasta, ei mua itteä haittaa että se on "klisee" niin tuskin se valtaosaa kuuntelijoistakaan haittaa. loppujen lopuksi jos yrittää tehdä koko ajan erilaista ja erilaista niin päätyy tekemään.. ei mitään.. eri asia sitten on mikä on ero eeppisen ja yksinkertaisesti tylsän välillä.

kiitos palautteesta. :)
Avatar
#10 • • kosmo Guest
mun mielestä noiden kahden mainitun, garnierin ja rradion fonijutut on hyvin
kaukana toisistaan. Garnierin biiseissä soittavalla Nadotilla ne menee enempi
imo tuolla free maisemissa ja sellasella bebop touchilla... saatan olla tosin
väärässäkin. Mut ainahan kaikkea koneellista matskua missä on foni verrataan
just rinneradioon jne. vaikka olis minkälaista italoa kyseessä ;) ainakin omien
kokemuksien perusteella...

soittelin noi tööttäykset eriversioon tästä biisistä (originaaliin), joka oli
muutenkin hieman synkempi ja ehkä siinä se fiilis oli vähän kauttaaltaan
tummempi. Tai sitten aika kuultaa muistot.

edit: mut myönnetään että kyllä täs aika lähellä tapsa rinteen melodia-
maailmaa mennään, mitä mä en näe ollenkaan huonona juttuna :)
Avatar
#11 • • roisto ratissa Guest


Tai sitten aika kuultaa muistot.



niin se pakkaa olemaan, myös tän biisin kohdalla.. voisin koittaa kaivaa jostain sen originaalin vertailuksi :D
Avatar
#12 • • Roz Guest
Tunnelmallista kamaa. Rumpuosasto kuulostaa jotenkin Reasonilta, jos nyt jokin voi softalta kuulostaa. Jännä juttu, miten biisissä voi olla niin... suomalainen tunnelma. Tavallaan apeaa meininkiä, mutta eteenpäin mennään ja toivotaan parasta.
Fonit on kyllä mun heikkous. Niillä saisi varmaan Scooterinkin kuulostamaan hyvältä. Ei siis sillä, että tää olis mitenkään verrattavissa Scooteriin ;)

P.S. Kosmo, soitas mullekin joskus fonia johonkin biisiin, jooko? :)
Avatar
#13 • • kosmo Guest


P.S. Kosmo, soitas mullekin joskus fonia johonkin biisiin, jooko? :)



joo eiköhän tuo onnistu, riippuen vähän biisistä tietysti :)
Avatar
#14 • • D Fast Guest
Fonisoundi on hivenen ehkä tökerö, mutta on se silti hyvä. Milläs se on nauhoitettu ja minkälaisessa tilassa? Itsellä jäänyt hieman fonittelut vähemmälle, ehkä tästä voisi ottaa hieman inspistä. Kauankos hra kosmo on soitellut ko. kapistusta?

Itse biisistä vielä sen verran, että oikein mukavaa jumittelua. Turhan simppeliä ehkä eikä sointukuvioiden harmoniat ihan purreet.
Avatar
#15 • • Aijko Guest
tässähä ei ollu niitä teini effuja ollenkaa ;)
Avatar
#16 • • dekadem Guest
Varsin toimiva kappale, kyllä tämä jotain tunnelmaa onnistuu luomaan. Komppaan muita sen verran et biisi ei tosiaan kanna mielenkiintoa yllä ihan loppuun asti ja rummut kaipais jotain pehmeyttä saundiin. Ehkä tuo bassolinja on kans pidemmän päälle tylsähkö.
Avatar
#17 • • kosmo Guest

Fonisoundi on hivenen ehkä tökerö, mutta on se silti hyvä. Milläs se on nauhoitettu ja minkälaisessa tilassa? Itsellä jäänyt hieman fonittelut vähemmälle, ehkä tästä voisi ottaa hieman inspistä. Kauankos hra kosmo on soitellut ko. kapistusta?



Nauhotettu muistaakseni Rode NT1A:lla Aijkon kerrostalokämpässä,
luultavasti päissään. Eli kieliposkella ja soundia on tästä johtuen taittu
jälkikäsitelläkin aika reilulla kädellä. Oon soitellut enemmän tai
vähemmän n. 16 vuotta... erityisen hyvänä fonistina en itteäni pidä kun
on mennyt aikaa aina myös muuhun soitteluun ja ennenkaikkea
tuottamiseen.