Äänien rippaus?

5 posts, 1 page, 1,303 views

Avatar
#1 • • Henrihenri Olavi Guest
Mulla on sellainen ongelma, että tarvitsisi tietää joku keino leikata kappaleesta pelkästään esim. basso-tai synalinja. Onnistuuko mitenkään ja millään ohjelmalla? Onko hirveetä viilaamista ja hiomista?

Kiitos jos joku osaa neuvoa!
Avatar
#2 • • J-P Guest
joskus kuulin että lapin yliopistossa (tms) olis ollut joku megaohjelma, jolla ton sais tehtyä...
mut luulempa, että vaatii himpun verran laskentatehoa :)

ts. soita itse uudestaan :)
Avatar
#3 • • ptpt88 Guest
jos tarkoitat puhdasta audiota kuten mp3 tai ym. vastaavaa... niin se on kyllä käytännössä mahdotonta millään ohjelmalla. Eri äänet on niissä kato jo miksattu kaikki yhteen eikä niitä voi erottaa toisistaan suoraan.

Mitä varten tarvitset kyseistä ominaisuutta? Meinaan että jos kysymys olisi eri instrumenttien erottelua, niin minä kyllä auttaisin mielelläni, kun itselläni on harvinaisen tarkka ja erottelukykyinen kuulo. sellainen jollaista ei ole edes harjaantuneella ammattisoittajalla... eli voisin vaikka erotella tietyn instrumentin nuotit ym. jos sellaista tarvitset. Eli mielessä erottelu onnistuu muttei konkreettisesti rippailu ole mahdollista
Avatar
#4 • • Herman Prime Guest
tarjosihan se plattarikin pitkästä aikaa kunnon naurut^
Avatar
#5 • • gerry Guest
Jos tarvii jotaki niin tosiaanki on helpomppaa soittaa se uudestaan:)

Jos jotaki tarvii niin avaa biisi sekvensseriin ja laita muutama tahti looppaamaan. Sen jälkeen etsi sävelkulku, jonka jälkeen melodian löytää jo melko helposti. Vaikkei mikään kultakorva olekkaan niin tuolla menetelmällä löytää kaikki elementit biiseistä. Ja jos osaa hiukan rakentaa saundia niin saat siitä täysin samankuuloisen kuin mitä alkuperäinen biisissä oleva instrumentti.