Syntikka pitäis hommata (Mikä ja mistä?)

3 posts, 1 page, 1,788 views

Avatar
#1 • • Villa Guest
Nyt pitäs saada hommattua syntikka. Tähän asti oon "pärjänny" vanhoilla trackereillä ja Fruity Loopsilla, mut nyt on pakko alkaa panostaa koskettimiin ja aluks oli tarkotus vaan ostaa midikiippari, mut nyt päätin sitten hankkia ihan jonkinlaisen työaseman.

Mulla kun ei oo noista kovinkaan paljon tietoa, mitä nyt vähä kaverin luona soitellu sillontällön jollain vanhalla Korgilla. (Oisko X3) Joku kokeneempi vois vähän auttaa valinnassa, jos viittii. Hinta ei sais olla siitä tonnista enempää ja oon vähän kattellu tota Korg TR 61:stä.

http://www.thomann.de/fi/korg_tr_61_music_workstation.htm

Noita merkkejä ja malleja on vaan niin hitosti ja vaikee arvioida mikä ois itselle paras. Haluaisin, että syntikasta löytys esim. semmosia hyviä piano-, jousi-, kitarasoundejakin. Musaa teen ihan laidasta laitaan, eli downtempo, ambient, drum 'n bass, house, elektro jne jne..
Demojen perusteella toi Korg TR 61 olis vissiin ihan hyvä peli?

Ja onko miten kannattavaa tilata laitteita esim. USA:sta? Hinnathan on paljon halvempia, mut mites noi tullimaksut? Vaikkapa ton Korg TR 61 saa 200 euroo halvemmalla, mut miten mahtaa olla toimitus/tullimaksut?

http://www.americanmusical.com/item--i-KOR-TR61-PAK.html#

Ja tuollahan on tota maksuaikaakin ihan tarpeeksi. Muistaakseni 5:ssä erässä voi maksaa. :)
Avatar
#2 • • bulk Guest
Joku Triton, Karma, Motif, tai Fantom olis varmaan way to go. Käytettynä löytyy kaikkia alle tonniin. Uutena ei kannata mielestäni ostaa.

Jenkeistä ei muutenkaan kannata tilata, koska tullimaksut, rahdit suomeen ja sopivan muuntajan hommaaminen syö hintaeron reilusti pois. Saksasta saa kamat kuitenkin sen verran edullisesti ja sentään 230V jännitteelle sovitettuna.

Ja musakamoja ei kannata köyhän ostaa velaksi, trust me. Eikä rahoitusmarkkinat ilmaiseksi sitä rahaa lainaa.
Avatar
#3 • • Villa Guest
Jeps, kiitos vaan neuvoista. :)

Pitää varmaankin jostain löytää käytettynä joku Triton taikka Fantom Xa.