Riotbot - Artificial Blue (melodic spacey minimal)

5 posts, 1 page, 886 views

Avatar
#2 • • master bator Guest
Alku kuulosti suht lupaavalta, mutta noi pädit veti tän kyllä ihan progetranseks. Mollisoinnun ja vastaavan sus2:n kierrättäminen ei ole mikään ihan uusin idea, joten alkoi hieman kyllästyttää parin minuutin kuuntelun jälkeen. Hyviä soundeja ja ihan hyvät rummut, mutta kokonaisuus ei toimi mulle ainakaan yhtään.
Avatar
#3 • • Painkiller Guest

Alku kuulosti suht lupaavalta, mutta noi pädit veti tän kyllä ihan progetranseks. Mollisoinnun ja vastaavan sus2:n kierrättäminen ei ole mikään ihan uusin idea, joten alkoi hieman kyllästyttää parin minuutin kuuntelun jälkeen. Hyviä soundeja ja ihan hyvät rummut, mutta kokonaisuus ei toimi mulle ainakaan yhtään.



Sen mukaanhan näitä aina tulee tehtyä että mikä on uusi idea ja mikä ei.., kiitti kommentista. Mullei ittelläni oo progetrancea vastaan mitään joten varmasti tuon genren elementtejä löytyy...
Avatar
#4 • • thomas Guest
kyl mulle maistui oikeinkin mainiosti. mukavaa nytkyttelyä ja toi "progetrancepadit" toimii oikein mainiosti. saundimaailmallisesti tulee mieleen lähinnä vanhempi trancesaundi (harthouse / superstition), mut päivitetyllä ulkoasulla. nykyään ei voi oikein sanoa et mikä on trancea ja mikä teknoa (minimal semmoista). kyllähän kompaktin yms safkalafkojen technoa sanotaan nykypäivän tranceksi. genret sekoittuvat, se on semmosta.
Avatar
#5 • • khatt Guest
Padit toimii mun mielestä hyvin, samoin biitti on kohdallaan. Alku- ja loppuosan "tuulinen" soundi on mukava elementti. Ajatusleikkinä tähän voisi jopa kokeilla Speedy J:n kaltaista aavistuksen verran särötettyä teknobiittiä :)

Mutta se mitä jäin kaipaamaan oli bassoriffi. Nyt biitti kuulosti vähän intromaiselta, oli sellainen fiilis että seuraavalla kierroksella varmaan tulee se basso kehiin, mutta jäipä sit tulematta... Jopa ihan yksinkertainen, yhdessä nuotissa pysyvä puolen tahdin bassoriffi voisi täydentää kokonaisuutta.