Täysin totta. Siksi 99% leffoista ja hittilevyistä tehdäänkin juuri mäcillä.
Ikävä murskata sun villit unelmat. Suurin osa leffojen graffoista väännetään Linux purkeilla. Mäkkejä käytetään yleensä vaan kuvien ja matte-taustojen yhdistelemiseen. Lueppa vaikka Applen oma selostus siitä miten mäkkejä käytettiin LOTRin teossa... Hmm jaa katos ne on poistaneet sen sivuiltaan. Tais olla sittenkin huonoa mainosta.
Hittilevyistä ehkä 30% tehdään mäkeillä. Vierailemistani studioista vain noin 40% on käytössä mäkki ja mukavana lisämausteena ne kaatuili vähän väliä.. "when did you last save? - i dont know.." Oli ihan koomista katseltavaa. Samoin esim PVD:n mäkkiläppäri kenkkuilee ja kaatuilee keikoilla, kun taas omat kokemukset pc-läppäristä on olleet tosi hyviä.
Joo toki mäkki on ihan hyvä. Mut ei ihan tollasta 99% paskaa pidä uskoa.
Tää tais mennä vähän ohi aiheen taas...
Ikävä murskata sun Linux unelmat, mutta nyt puhuttiin Elokuvien tekemisestä ei 3D graffan. Tiedän kyllä hyvin, että itsevaltiaat tehdään linuxeilla. Elokuvien tekeminen kuvauksen jälkeen on leikkausta. Inferno&Flame etc. taitaa olla jotain unix pohjaisia ja niillä tehdään erikoisefuja ja värikorjailuja.
PC on yleistymässä pikkupajoissa musantekemisessä varsinkin konemusapuolella. Syy on hyvin yksinkertainen: Warettaminen. En ole suomessa törmännyt vielä misssään "huippustudiossa" PC pohjaiseen systeemiin ja uskallan väittää että TOP-100 huippustudiossa maailmalla ei ole ensimmäistäkään PC pohjaista järjestelmää. PC koneita kyllä on pyörittämässä Gigastudio sampleriohjelmaa joillain Score säveltäjillä, mutta nekin tulee siirtymään BootCamp mäkkeihin.
Sä et ilmeisesti hirveesti vieraile "oikeissa" studiossa vai milloin viimeksi kävit Petraxilla ;)
Mä puhuin eilen kymmenien ihmisten kanssa ja kukaan ei ikinä ostaisi tuota puhelinta.
Ystävät tuota tuskin päättävät, kertoo lähinnä siitä, että eri kuluttajaryhmissä tuote herättää hyvin erilaisia mielipiteitä.
Toihan oli just se pointti. Sua ha sun kavereita kiinnostaa speksit ja teette hankinnat sen mukaan. Mua ei tässä tapauksessa kiinnosta ja teen ostopäätöksen sen pohjalta. Kaksi eri kohderyhmää josta on ihan turha alkaa väittelemään. Kyllä sille puhelimelle löytyy ostajia vaikka se ei sua kiinnostakaan. :D
Lähde?
Nokia myy eniten puhelimia maailmassa ja veikkaisin, että nokia julkaisut ovat matkapuhelinallalla kaikkein seuratuimpia.
Mistä lähtien Platinum ja kymppiuutiset on kuulunut matkapuhelinalaan? Missasit taas pointin kilometrillä ;)
Vertausta voit hakea näistä tekniikoista, mutta vertaus ei ole ihan validi. Nyt ei puhuta "maailman uutuudesta" vaan puhutaan tekniikasta, joka on ollut jo vuosia markkinoilla. Tekniikkaa käyttää sadat miljoonat ihmiset. Uusi tuote, joka tulee markkinoillle, joutuu pakosti vertaamaan itseään jo myytäviin tuotteisiin.
FYI, pelikonsolit ovat olleet markkinoilla "hieman" kauemmin kuin matkapuhelimet. Iphone touchscreen = Wiin kontrolleri.
Ottaisiko moni muu nokian, jos nokiaan löydään tehokkaampi prossu, 3.5" kosketusnäyttö, kiva käytettävyys ja applea paremmat featuret?
Minä. Sellaista nokialta tuskin koskaan tulee joten turha spekuloida.
Jos macit toimii, miksi osuus on näin pieni? Osoittaako syyttävä sormi microsoftia (kun se vaan ei anna mahdollisuutta) vai voisiko vikaa olla myös macissa? Voiko iphone kohdata saman ongelman? Ihmiset ovat tottuneet käyttämään nokioita, sonyericssonejaan sun muita. Jos ihmiset eivät nyt vaihda pc:ä maciin, miksi he vaihtaisivat puhelimensa maciin? Millä tavalla nämä ovat erilaisia? Miksi sä automaattisesti oletat, että iphone menee kaupaksi? Mikä tekee iphonesta oikeasti erilaisen, muuta kuin että se on apple?
No shit että mäkkejä on vähemmän. Mä en toivo että mäkkien myyntiosuus nousisi yhtään. Silloin joutuisi alkaa asentelemaan virus softia. PC myyntivaltti on warettaminen. Apple ei tule koskaan saamaan edes 15% osuutta tietokonemarkkinoista. Silti tälläkin bordilla on aika moni vaihtanut mäkkiin viimeisen parin vuoden aikana. Tuskin vaihtaisivat jos menettäisivät jotain tai siksi että haluavat juuri Applen tuotteen.
Jos et ole huomannut, niin iPodien markkinaosuus on edelleen n.60% vaikka markkinoilla on paljon halvempiakin MP3 soitin vaihtoehtoja. Miksi oletat että kaikki iPodin omistajat haluaisivat vaihtaa nokiaan kun haluavat kuunnella musiikkia puhelimella?
Mulla ei ole asiasta faktatietoa, mutta kaltaisiasi applehihhulismin vallanneita käyttäjiä, jotka ovat valmiita sijoittamaan täysin käsittämättömän summan jo valmiiksi vanhentuneeseen laitteeseen tuskin on tarpeeksi, jotta laitteella päästään tekemään kunnolla bisnestä.
En edelleenkään ole apple hihhuli ja mua ei edelleenkään kiinnosta onko speksit vanhentuneet, kun mun nykyinenkin puhelin on "vanhentunut" jo vuosia sitten. Kuten aikaisemmin olen sanonut, mulla on erittäin hyviä kokemuksia Applen tuotteista vuosien ajalta ja samaa en voi sanoa nokiasta, kun jokainen nokian puhelin joka mulla on ollut on bugannut tavalla tai toisella.
Jos oikesti nyt on myynnissä puhelin jossa on edes yhtä huonot speksit kuin tulevassa iPhonessa niin laitakaa ihmeessä linkkiä. Jos sellainen on, niin markkinointi on aika epäonnistunutta kun minä kohderyhmään kuuluvana ei ole siitä koskaan kuullut. En siis kaipaa paksua tiiliskivieä enkä näppäimistöä. Näppis saa olla kunhan se ei lisää laitteen kokoa. Myös iTunes synkkaus on pakollinen.