21:08 <@akir0> meikälle crediitit ni saan pesää plattari-tepseiltä
497 posts, 25 pages, 146,127 views
21:08 <@akir0> meikälle crediitit ni saan pesää plattari-tepseiltä
Ja sinä taas yrität luoda itsestäsi foorumeilla kaikkitietävän ellitistin kuvan, roolin joka tietää kaikesta kaiken...
Minä taas väittäisin että 3G ei löydy välttämättä jokaisesta "älykoneesta" Nokian julkaisemissa koneissa kuluvan vuoden aikana...
Mitä sinä älypuhelimella tarkotat?
Muut valmistajat toki tarjoavat tietylle käyttäjäkunnalle monipuolisempia koneita, se on selvä.
Hassua, että tuolla sisustuspuolen topicissa puhut laadun mittarina myös muotoilua jne jne ja tässä vähättelet sen osuutta iPhonen puolesta.
Vastataan tähän sitten sinun tavallasi:
Kerro toki lisää, enpä tuollaista tiennyt...
Mutta, ihmettelen sitä järjetöntä kitinää siitä mikä täällä on syntynyt tosta iPhonen valmiusajasta.
Nokialaisissa esimerkiksi akku ei kestä 16 tuntia musiikkia kuunneltaessa... ;)
Se että jos se sulle ei o toimivin ratkaisu puhelinrintamalla, ei tarkoita sitä että se olis sitä kaikille.
Osta mac niin ymmärrät mitä esimerkiksi minä arvostan näissä koneissa.
Kuten sanoin, mulla on lähestulkoon samat ominaisuudet omasssakin kapulassani joka maksoi alle 300,-
prkl, quu kerkes osittain eka.
Ainoo mikä tossa iPhonessa on toi mutsisensorinen näyttö...
Mitä sinä älypuhelimella tarkotat?
Mutta kukaan ei tarjoa Applen luomaa konseptia.
näyttää siltä että jengi kokoajan missaa iphonen tärkeimmän myyntipointin eli käytettävyyden (josta tietysti on vaikea sanoa mitään varmaa ennenkuin luuri on kädessä). ei tavallinen käyttäjä katso speksejä insinöörin näkökulmasta, kunhan laite tuntuu helpolta käyttää, ominaisuudet suunnilleen kondiksessa ja sleekki ulkoasu on plussaa.
esim. kaikkien nokialaisten käyttöliittymät on suoraan ysäriä, ja lisäksi suuressa osassa malleja onnettoman lagisia.
Tätä kallista hintaluokkaa ns älypuhelimia, myydään 100 000 000 vuodessa. Käyttäjät ovat usein teknisesti edistyksellisiä ja monesti yrityskäyttäjiä. Apple ei ole hyvä kummassakaan kategoriassa.
Ehkä joku on valmis maksamaan vaikka 300e enemmän nimestä apple ja
vähän paremmasta käytettävyydestä.
Jos käytettävyys on tärkeämpää kuin ohjelmistojen monipuolisuus, mac on varmasti hyvä valinta. Itselleni se ei sitä ole.
en tajuu mikä tos on niin ihmeellistä. onks Jobs tosiaan noin karismaattinen, et vuosi vuodelta tuotteet vaan kallistuu ja "normalisoituu" kilpailijoihinsa nähden. silti nää appleuskovaiset selittää suu vaahdos kuinka kaikki on uutta ja ihmeellistä, vaikka jokainen tossa luurissa tuleva ominaisuus on nähty esim nokial jo vuosia sit :D
Sanotaan näin, että olen töiden puolesta tekemisissä yrityspuolen ihmisten kommunikaatiotarpeiden kanssa. Mä en näe, että iphone tarjoaa tähän _segmenttiin_ mitään nykyisillä spekseillä, mutta kuitenkin puhelinta mainostaan älypuhelimena. Tämä segmentti on kuitenkin se, joka ostaa valtaosan näistä kalliista puhelimista.
Mistä lyödään vetoa?
Älypuhelin: push-email, kontaktit, kalenteri. Kaikki synkkaa yrityskantaan. Tämän lisäksi Internet sekä jotain personal juttuja kuten muistiota. Alkeelliset tekstinkäsittelyominaisuudet. Mahdollisuus asentaa 3rd party softia. Jotain multimediaa, kuten soitin, nauhotin jne.
Mä en pidä ton puhelimen muotoilua maailmaa mullistavana. Toi on käytännössä kosketusnäyttö, ei muuta. Käytettävyys voi sitä olla, se selviää aikanaan.
Lyhyesti sanottuna ...vaikkapa mp3 soittimen.
En tiedä, en ole edes katsonut mikä sen valmiusaika on.
Usein akkukesto ja tehokkuus ovat toistensa vastakohtia. Kyllähän puhelimesta kuin puhelimesta saisi nopean kun sisälle lataisi kunnon prossun. Ongelma vaan on, että tällöin se akku tuppaa hyytymään aika nopeasti.
En tiedä, mutta voi olla, että iphonessa on tehokas prosessori, joka syö akun nopeammin kuin nokian kommarissa.
Kokonaisuudessaan itse olen aika tyytyväinen nokian akkukestoon, mielenkiintoista on nähdä miten apple tulee onnistumaan tässä.
Mutta muutama pointti, mikä imo tekee iphonesta hankalan myytyvän:
Jos laite maksaisi vaikka se 600e, niin se on 6x enemmän kuin vaikkapa nokian puhelimen keskihinta. Kannettavien tietokoneiden suosituin hintaluokka alkaa kohta olla samaa tasoa.
Tätä kallista hintaluokkaa ns älypuhelimia, myydään 100 000 000 vuodessa. Käyttäjät ovat usein teknisesti edistyksellisiä ja monesti yrityskäyttäjiä. Apple ei ole hyvä kummassakaan kategoriassa.
On täysin mahdollista, että apple onnistuu brändäämaan tuon laitteen niin hyvin, että henkilöt, jotka aiemmin olivat valmiita maksamaan puhelimesta 300e, ovatkin nyt valmiita tuplaamaan tuon summan. Helppoa tämä ei ole. Itse en usko, että tämä edes onnistuu.
Se on hyvä että niitä arvostat, niin tekee moni muukin. Mutta lopulta MAC:ä myydään aika vähän ja ne ovat tunnettuja siitä, että ihan kaikkea niillä ei voi tehdä.
Ehkä joku on valmis maksamaan vaikka 300e enemmän nimestä apple ja vähän paremmasta käytettävyydestä.
Ehkä joku on valmis maksamaan vaikka 300e enemmän nimestä apple ja
vähän paremmasta käytettävyydestä.
Sä oot asian ytimessä. Mä oon tänään puhunut n.10 ihmisen kanssa jotka eivät ostaisi älypuhelinta, mutta ostaisi iPhonen heti tänään jos se olisi mahdollista. Todenäköisesti jos puhelin olisi tullut tänään myyntiin sitä olisi myyty välittömästi satoja tuhansia. Jos Apple saa saman hypen aikaan sitten kun puhelinta voi oikeasti ostaa, niin sitä tullaan myymään hyvin paljon. Nokialaiset on hyvin epä mediaseksikkäitä eikä ketään kiinnosta niiden uusien mallien julkaisut.
Sillä onko joku muu puhelin nörttiteknisesti parempi kuin iPhone ei ole mitään merkitystä. Ei ollut silloin kun VHS jyräsi Betan eikä ole nyt.
PS3 ja XBOX360 on spekseiltään paljon kovempia kuin WII, mutta silti mä haluan mielummin Wiin.
Jos käytettävyys on tärkeämpää kuin ohjelmistojen monipuolisuus, mac on varmasti hyvä valinta. Itselleni se ei sitä ole.
Täysin totta. Siksi 99% leffoista ja hittilevyistä tehdäänkin juuri mäcillä. Samasta syystä iPhone menee kaupaksi. Moni tietää että Applen tuotteet toimii. Samaa ei voi sanoa juuri mistään tietokoneita tai elektroniikkaa valmistavasta brändistä.
On kuitenkin täysin mahdollista että puhelin on käytännössä ihan susi. Sitä kun ei vaan vielä kuukausiin voida tietää.
Kymppi uutisissa kerrottiin äsken että iPhonen julkaisu laski Nokian pörssikurssia. Vaikka puhelinta ei koskaan edes laitettaisi myyntiin on Apple voittaja. Tälläisiä threadeja on tänään tuhansia ympäri maailmaa ja ne viimeisetkin jotka eivät olleet kuulleet Applesta tietävät siitä nyt.
Steve Jobs on maailman paras markkinamies.
Apple ilmoittaa tällähetkellä vain käyttöajan, 5h puhelinpuolella ja 16 mp3 toistoon.
Ja varsisnkin toi jälkimmäinen on sellainen aika jota ei monikaan "musiikki/mutimediapuhelin" vielä tarjoa...
No, minen tästä asiasta rupea kinaamaan.
Yleisesti vaan noi Applet on pitäny arvonsa kuin monet muut merkit.
Ok, onko se sitten reilua ja oikein, siitä en tiedä.
Onko se fiksua ja järjellisesti selitettävää, en tiedä.
Mutta näin vain on.
Kymppi uutisissa kerrottiin äsken että iPhonen julkaisu laski Nokian pörssikurssia. Vaikka puhelinta ei koskaan edes laitettaisi myyntiin on Apple voittaja. Tälläisiä threadeja on tänään tuhansia ympäri maailmaa ja ne viimeisetkin jotka eivät olleet kuulleet Applesta tietävät siitä nyt.
Täysin totta. Siksi 99% leffoista ja hittilevyistä tehdäänkin juuri mäcillä.
ei tavallinen käyttäjä katso speksejä insinöörin näkökulmasta, kunhan laite tuntuu helpolta käyttää, ominaisuudet suunnilleen kondiksessa ja sleekki ulkoasu on plussaa.
voiko joku oikeesti väittää että nykyisissä puhelimissa olisi käytettävyys kunnossa? esim. kaikkien nokialaisten käyttöliittymät on suoraan ysäriä, ja lisäksi suuressa osassa malleja onnettoman lagisia.
Ja noi akkujutut.
Voi herran jumala, kuinka moni voi oikeesti väittää että esim Nokialaisen akku pitäisi kutinsa niinkuin tuoteselosteessa lukee?
Mulle toi iPhone ei o mikään maata järisyttävä hyperübermasiina, samat jutut (ilman kosketusnäyttöä) saan käyttämästäni E50:sestäkin.
Mä maksan heti 700e Applen valmistamasta puhelimesta, kun mulla on niin hyvät kokemukset Applen tietokoneista ja iPodeista. Se tuskin bugaa lainkaan siinä vaiheessa kun joskus suomeen
Nokialaiset on hyvin epä mediaseksikkäitä eikä ketään kiinnosta niiden uusien mallien julkaisut.
Sillä onko joku muu puhelin nörttiteknisesti parempi kuin iPhone ei ole mitään merkitystä.ole nyt.
PS3 ja XBOX360 on spekseiltään paljon kovempia kuin WII, mutta silti mä haluan mielummin Wiin.
Eivät olekkaan, mutta väittäisin että Applen käyttäjäkunta on merkkiuskollisinta mitä melkein tietotekniikan saralla voi olla. Pelkästään moni "macisti" ostaa tuon luurin vain sen takia että se on "apple"...
Sä oot asian ytimessä. Mä oon tänään puhunut n.10 ihmisen kanssa jotka eivät ostaisi älypuhelinta, mutta ostaisi iPhonen heti tänään jos se olisi mahdollista.
Nokialaiset on hyvin epä mediaseksikkäitä eikä ketään kiinnosta niiden uusien mallien julkaisut.
Sillä onko joku muu puhelin nörttiteknisesti parempi kuin iPhone ei ole mitään merkitystä. Ei ollut silloin kun VHS jyräsi Betan eikä ole nyt.
Täysin totta. Siksi 99% leffoista ja hittilevyistä tehdäänkin juuri mäcillä. Samasta syystä iPhone menee kaupaksi. Moni tietää että Applen tuotteet toimii. Samaa ei voi sanoa juuri mistään tietokoneita tai elektroniikkaa valmistavasta brändistä.