Niin mutta eiköhän tossa ole ihan syynä, että käytetään flash-muistia = 8gt ja ohut design tai vaihtoehtoisesti kiintolevy = enemmän, mutta sitten rupeais muistuttamaan Nokiaa. Liian vähän toi kyllä on julkaisuun nähden, mutta toisaalta musiikkikäytössä joku 60gt levy on ihan täys vitsi. :D
Mun pointti on se, että 8G flashia maksaa vuoden lopussa 50e eikä se 8G ole edes vaihdettava... mihin ihmeeseen iphonen hinta perustuu? Puhelimena se on samaa luokkaa nykyisen 400e laitteen kanssa ja mp3 soittimena vajaa 300e laitetta. Vuoden 2008 alussa puhelimen jossa paremmat yhteydet saa 200e ja mp3 soittimen 200e.
Mä en näkisi, että 60G olisi vitsi... imo joku 8G on vielä älyttömän vähän, sehän täyttyy heti.
Sitten jos halutaan, että tosta voi katsoa videoita... 8G muistia... :scared: vai :laugh:
Nii mut se on Apple! :)
On ne applen koneetkin appleja, mutta ei niitä silti jengi rynnistä ostamaan. Markkinaosuus on varmaan alle 3%, nyt apple kai tavoittelee 10% osuuttaa laitteella, joka on monella tavalla mitattuna out-of-date kun vertaa kilpailijoihin. Mistä tämä 10% jengi tulee?
Lisäksi mä koen, että toi segmentti on aplelle älyttömän hankala. Laite tähtää älypuhelinmarkkinoille, joita myydään 100 000 000 vuodessa. Näistä suurin osa korpparikäyttäjiä ts. firmat ostaa laitteet. Ostaako firmat työntekijöilleen kalliita mp3 soittimia vai käynnyköitä joihin saa oikeasti mobiilit yhteydet ja sellaiset asiat kuten VPN, push-email ja omat sovellukset? Ja apple tarjoaa näistä: ei mitään.....
Applen käyttäjät ei ehkä ole niitä kaikkein teknisimpiä, mutta kuinka moni applen käyttäjä haluaa kuulla kommentteja: "ton puhelimen ominaisuudet on samat mitä mun luurissa vuonna 2005"... näin tulee oikeasti käymään, tolle laitteelle tullaan nauramaan vuonna 2008, jos speksit säilyy samana.
Totta helvetissä se on kallis, mutta varmasti moni iPod-omistaja silti vaihtaa heti soittimen tohon ja muutaman vuoden päästä tuskin enää pahemmin myydään erillisiä MP3-soittimia. Hintaa joutuvat kyllä varmaan viilaamaan aika nopeastikin..
Ei nyt ehkä ihan...
Varsinki naisille ja esim. kuntoijoille koko on tärkeä. Iphone on jättiläinen. Mp3 soittimena se on jättiläinen eikä todellaan korvaa esim ranteessa heiluvaa nanoa tai monen naisen 6mm ohutta desginpuhelinta.
Arkikäytössä monelle toi on kätevä, taskussa kulkee yksi laitetta kahden sijaan, mutta iphone ei tule _ikinä_ korvaamaan erilliasta mp3 soitinta. Jos se joku tekee, niin ehkä joku maailman ohuin ja pienin puhelin.
Mitä enemmän tota laitetta ajattelee, sitä enemmän mä uskon, että toi floppaa tolla hinnalla. Puolet pois niin homma ehkä toimisi.