Kari Rajamäen erottamisadressi.

37 posts, 2 pages, 4,916 views

Avatar
#21 • • _U Guest

Tässä muutamia kommentteja ennen mielenosoituksen alkua. Kirjoittajina ilmeisesti myös poliiseja.

"Pohojanmaalla tollaasten viherpiipertäjien elvistelypaikaalle järjestettääsiin pesäpalloreenit ?"

"ja juu, olishan tuolla kiasman luona tosissaan aihetta "pienelle" pesistreenille la-iltana.."

"Toivottavasti saamme nauttia hyvästä lauantai-illan viihteestä eli siitä kun anarkistia patukoidaan tai muuten väännetään siltaan"

http://www.kontrolli.fi/keskustelu/showthread.php?t=727



Jep, aivan älyttömiä kommentteja, lapsellista. Toisaalta ei se toinenkaan puoli kovin fiksuja puhu, ne anarkistit.
Avatar
#22 • • Ihokas Guest

Jep, aivan älyttömiä kommentteja, lapsellista. Toisaalta ei se toinenkaan puoli kovin fiksuja puhu, ne anarkistit.



Ei varmaankaan, mitä olen niitten weppisivuilla vieraillut.

MUTTA... noissa kontrolli-sivujen kommentteissa mietityttää se että jos siellä on poliiseja noitten kirjoitusten takana, niin ???? Koska kyllähän poliisi on ensisijaisesti järjestyksenvalvoja, ei heidän tehtäviin kuulu lähteä ottamaan kantaa tuolla tavalla... vaikkakin kirjoitukset on varmaan tehty "siviilissä", mutta eikös tuohonkin laki jotain sano? Poliisilla on vastuunsa myös virka-ajan ulkopuolella.

Itse en ainakaan haluaisi kohdata poliisia jonka mielestä pesäpallomaila on oikea ase konfliktien ja ristiriitojen selvittämiseen. Poliisilla on kuitenkin tietty vastuu ja puolueettomuus omista toimistaan. Heidän tehtävä on palvella koko yhteiskuntaa, ei vain osaa siitä.
Avatar
#23 • • _U Guest

Jep, aivan älyttömiä kommentteja, lapsellista. Toisaalta ei se toinenkaan puoli kovin fiksuja puhu, ne anarkistit.



Ei varmaankaan, mitä olen niitten weppisivuilla vieraillut.

MUTTA... noissa kontrolli-sivujen kommentteissa mietityttää se että jos siellä on poliiseja noitten kirjoitusten takana, niin ????



Aivan, se on todella typerää. Mutta sitä emme voi tietää, onko poliisit tai valtion viranomaiset kirjoitelleet noita juttuja, vai ovatko ne olleet anarkisteja. Ja vastavuoroisesti: poliisia kiihottaakseen väkivaltaan emme voi tietää, ovatko poliisit itse provosoineet. Sitä emme voi tietää eikä sitä tarvitse tietää.

Se EI ole oikein, että poliisi pamputtaa tai anarkisti riehuu. Kumpikaan eivät saavuta tavoitteitaan.

Silti, tässäkin asiassa oikeassa ovat ne ihmiset jotka oikeasti haluavat auttaa maailmaa teoillaan, tekemällä hyvää. Riehuminen ei auta. Sama pätee poliiseihin: olen täysin varma, että tuollakin tapahtumassa suurin osa virkavallasta, poliiseista oli niitä, jotka yrittivät auttaa ja tehdä hyvää.

Tietämättömällä, voittoja, lukijoita tavoittavalla medialla on helppo tapa saavuttaa tavoitteensa poimimalla tapahtumista ne, jotka ihmisiä hetkauttavat: ääripäät. Pelkkä hyvä tai pelkkä paha ei riitä. Täytyy löytää vastakohtia; kaupallisuus ei tunne kultaista keskitietä.

Sama pätee meihin tietämättömiin tallaajiin. Me samaistumme johonkin aatteeseen, ideologiaan, ajatukseen, sanaan, mihin vaan, mutta me emme näe keskitietä.

Kuinka helppoa olisikaan, jos edes yrittäisimme auttaa toinen toistamme, unohtaen ne päässämme olevat rajat (yhteiskunta, ammatti, ulkonäkö, asenne...).
Avatar
#24 • • Taedium Guest

Koska kyllähän poliisi on ensisijaisesti järjestyksenvalvoja, ei heidän tehtäviin kuulu lähteä ottamaan kantaa tuolla tavalla... vaikkakin kirjoitukset on varmaan tehty "siviilissä", mutta eikös tuohonkin laki jotain sano? Poliisilla on vastuunsa myös virka-ajan ulkopuolella.

Poliisilain ekan luvun yheksäs pykälä tais mainita jotain, vaik:

Poliisimiehen käyttäytyminen

Poliisimiehen on virassa ja yksityiselämässään käyttäydyttävä siten, ettei hänen käyttäytymisensä ole omiaan vaarantamaan luottamusta poliisille kuuluvien tehtävien asianmukaiseen hoitoon. Arvioitaessa poliisimiehen käyttäytymistä otetaan huomioon myös hänen asemansa ja tehtävänsä poliisihallinnossa.

Hm... Käyttäydyttävä... Sananvapaudesta tai mielipidevapaudesta tossa ei mun mielestä mainittu. Myöskään en haulla löytänyt kusipäisyyslakia, ei liene siis laitonta. Uskoisin, että poliisi voi siviilissä esittää mielipiteitään, muttei voi esittää sitä kantaa poliisin kantana tai esittäytyä poliisina. Poliisina toimiessaan taas hänellä ei ole mielipiteitä (virallisesti), vaan hän on valtion lisäke ja toistaa mantraa mielipidettä kysyttäessä mikä hänen kuuluu toistaa. (Tai ainakin tulisi.)

Ja jos noista foorumin vartijoista, järkkäreistä ja muista wannabe-ramboista joku poliisi olisikin, niin kuka ja millä se sitten vaarantaa luottamusta poliisille kuuluvien tehtävien asianmukaisiin hoitoihin?
Avatar
#25 • • Yallu Guest
Eroa itse. Ei mulla muuta. Antakaa tän aiheen jo olla. Vanha juttu.
Avatar
#26 • • Ihokas Guest

Eroa itse. Ei mulla muuta. Antakaa tän aiheen jo olla. Vanha juttu.



Todella fiksu ja välinpitämätön kommentti.


Miksi tämä aihe pitäisi hyllyttää?


Mitä ajattelit tehdä kun "anarkistit" ja poliisi ottavat seuraavan kerran yhteen?

Ummistaa silmäsi?
Avatar
#27 • • Ihokas Guest

Poliisilain ekan luvun yheksäs pykälä tais mainita jotain, vaik:

Poliisimiehen käyttäytyminen

Poliisimiehen on virassa ja yksityiselämässään käyttäydyttävä siten, ettei hänen käyttäytymisensä ole omiaan vaarantamaan luottamusta poliisille kuuluvien tehtävien asianmukaiseen hoitoon. Arvioitaessa poliisimiehen käyttäytymistä otetaan huomioon myös hänen asemansa ja tehtävänsä poliisihallinnossa.

Hm... Käyttäydyttävä... Sananvapaudesta tai mielipidevapaudesta tossa ei mun mielestä mainittu. Myöskään en haulla löytänyt kusipäisyyslakia, ei liene siis laitonta. Uskoisin, että poliisi voi siviilissä esittää mielipiteitään, muttei voi esittää sitä kantaa poliisin kantana tai esittäytyä poliisina. Poliisina toimiessaan taas hänellä ei ole mielipiteitä (virallisesti), vaan hän on valtion lisäke ja toistaa mantraa mielipidettä kysyttäessä mikä hänen kuuluu toistaa. (Tai ainakin tulisi.)

Ja jos noista foorumin vartijoista, järkkäreistä ja muista wannabe-ramboista joku poliisi olisikin, niin kuka ja millä se sitten vaarantaa luottamusta poliisille kuuluvien tehtävien asianmukaisiin hoitoihin?



Foorumikirjoittelu ei ole käyttäytymistä?


Tuskin tässä nyt voi erotella offline/online käyttäytymistä?


Tuskin poliisi voi siviilissä mennä paikalliseen baariin uhoamaan että viherpiipertäjiä pitäisi hoidella pesäpallomailalla? Olettaen että baarin henkilöt tietävät puhujan olevan poliisi.

Laitonta se ei ehkä ole, mutta tällainen foorumikirjoittelu kyllä anna hyvää kuvaa kyseisten poliisien maailmankuvasta ja asenteista. Oletan että kyseisellä foorumilla vierailee myös poliiseja.
Avatar
#28 • • Laite Guest
*kyynel*
Avatar
#29 • • _U Guest


Tuskin poliisi voi siviilissä mennä paikalliseen baariin uhoamaan että viherpiipertäjiä pitäisi hoidella pesäpallomailalla? Olettaen että baarin henkilöt tietävät puhujan olevan poliisi.

Laitonta se ei ehkä ole, mutta tällainen foorumikirjoittelu kyllä anna hyvää kuvaa kyseisten poliisien maailmankuvasta ja asenteista. Oletan että kyseisellä foorumilla vierailee myös poliiseja.



Ja sama pätee myös toiseen puoleen eli niihin "anarkisteihin" jotka uhoavat ja vakuuttelevat kaaoksen olevan todella upea asia, ja riehuminen ja tavaroiden, omaisuuden tuhoamisen olevan suositeltavaa ja heidän näkemyksiään edistävää. Rikollisia ne ovat. Lapsellisia löytyy molemmista leireistä.
Avatar
#30 • • Taedium Guest

Foorumikirjoittelu ei ole käyttäytymistä?

No heitä pari nicciä sieltä, jotka on poliiseja. Pari vartijaa sieltä erottaa tekstien perusteella ja pari jotain ovimiestä. Mut kutka noista on poliiseja? Ja mitkä niiden oikeet nimet on?

Tuskin tässä nyt voi erotella offline/online käyttäytymistä?

Offlinenä ei hirveesti olla anonyymeja. Paitsi jos kirjoittaa nimettömänä yleisönosastolle. Tai jos on kasvot peittävä pipo.

Tuskin poliisi voi siviilissä mennä paikalliseen baariin uhoamaan että viherpiipertäjiä pitäisi hoidella pesäpallomailalla? Olettaen että baarin henkilöt tietävät puhujan olevan poliisi.

Hm... Missä menee sanan- ja mielipiteenvapauden raja? Nyt ei kuitenkaan ollut kysymyksessä lähibaari, jossa kaikki tuntee esimerkkisi poliisin.

Saako poliisi olla vapaa-ajallaan sitä mieltä, että hippejä tulisi kurmoottaa?

Virassaan hän ei saa olla sitä mieltä, mutta yksityishenkilönä, saako hänellä olla mielipiteitä, vaikka ne eivät sinun maailmankuvaasi istuisikaan?

Laitonta se ei ehkä ole, mutta tällainen foorumikirjoittelu kyllä anna hyvää kuvaa kyseisten poliisien maailmankuvasta ja asenteista. Oletan että kyseisellä foorumilla vierailee myös poliiseja.

Kusipäisyydestä en edelleenkään ole löytänyt lakeja.
Avatar
#31 • • Ihokas Guest

Saako poliisi olla vapaa-ajallaan sitä mieltä, että hippejä tulisi kurmoottaa?

Virassaan hän ei saa olla sitä mieltä, mutta yksityishenkilönä, saako hänellä olla mielipiteitä, vaikka ne eivät sinun maailmankuvaasi istuisikaan?



...kurmottaa pesäpallomailalla.

Ei sellainen oikein istu maailmakuvaani, olisi kohteena uusnatsit tai viherpiipertäjät... tai vaikka kokoomuksen jäsenkorttia vilauttelevat vip-henkilöt.

Samaisessa ketjussa on kommentteja tyyliin 'en ollut silloin vuorossa', josta voi olettaa foorumilla olevan myös poliiseja. Heidän henkilöllisyytensä minua ei voisi vähempää kiinnostaa.


MUTTA... oma asenteeni poliisia kohtaan on muuttumassa, poliisi ei näköjään kohtele kansalaisia tasavertaisesti, vaan tekee omat johtopäätöksensä esim. pukeutumisen perusteella. Kyllähän "tietty ilmapiiri" suorastaan huokuu tuolta foorumilta, ihmisiä erotellaan sen perusteella mitä he ulkoisella olemuksellaan viestittävät.

Lain edessä poliisi siviilissä luultavasti saavat näin tehdä, mutta onko se eettisesti oikein ja antaako se kansalaisille luotettavan kuvan poliiseista ryhmänä, se on toinen kysymys.
Avatar
#32 • • _U Guest


Ei sellainen oikein istu maailmakuvaani, olisi kohteena uusnatsit tai viherpiipertäjät... tai vaikka kokoomuksen jäsenkorttia vilauttelevat vip-henkilöt.



Eli kokoomuskin on sinun mielestä väärällä asialla, kaikkine vip-henkilöineen? Odotas, jotenkin luen sinun ajatuksesi, KYLLÄ JUURI NYT MINÄ SAAN SIGNAALIN, WAU!!!!! Enpä olisi uskonut, kannatat vasemmistoa.

(Pii Äss: itselleni aivan sama, mutta Vihreitä olen joskus äänestänyt, mutta kaikkia silti kunnioitan)


Samaisessa ketjussa on kommentteja tyyliin 'en ollut silloin vuorossa', josta voi olettaa foorumilla olevan myös poliiseja. Heidän henkilöllisyytensä minua ei voisi vähempää kiinnostaa.



Ahaa. Siis en ollut silloin vuorossa. Siis Mäkkärissä, vai poliisina vai naapurin hotellissa siivoojana vai vartijana jossain firmassa vai kenties anarkistina?


MUTTA... oma asenteeni poliisia kohtaan on muuttumassa, poliisi ei näköjään kohtele kansalaisia tasavertaisesti, vaan tekee omat johtopäätöksensä esim. pukeutumisen perusteella. Kyllähän "tietty ilmapiiri" suorastaan huokuu tuolta foorumilta, ihmisiä erotellaan sen perusteella mitä he ulkoisella olemuksellaan viestittävät.



Ja tätäkö ihmettelet? Sehän heijastuu kaikkialla. Jos kaksi siististi pukeutunutta kaveria kysyy tietä paikkaan jotain, ja toisella on huivi kaulassa (se musta/valkoinen, mikä assosioidaan länsimaissa liittyen terrorismiin ja anarkiaan, ja johon usein verhoudutaan mielenosoituksissa), ja toisella jannulla on maiharit ja kaljupää, täynnä natsitunnuksia, kummalleko kerron tien? Kenties kummallekin, koska tunnen molempia kohtaan myötätuntoa. Jep, aika hyvän aseen sait nyt, Ihokas.


Lain edessä poliisi siviilissä luultavasti saavat näin tehdä, mutta onko se eettisesti oikein ja antaako se kansalaisille luotettavan kuvan poliiseista ryhmänä, se on toinen kysymys.



Siis missä se kysymys oli? Onko poliisi ryhmänä kaksi poliisia vai sata poliisia? Saavatko kansalaiset luotettavan kuvan poliiseista silloin, kun ne estävät naapurin Irmaa saamassa moraa keuhkoihin vai silloin kun Pikku-Pekka 3v on isänsä kanssa seuraamassa mielenosoitusta rauhan hyväksi muiden satojen kanssa, ja sen päättävät pilata pieni joukko ihmisiä, joille tärkeämpää on anarkia ja kaaos, ja muut rauhaa tukevat mielenosoittajat sen tuomitsevat, ja poliisit pelastavat tilanteen, mutta anarkistit siitä urputtavat, ja teoillaan saavat unohtamaan Pikku-Pekan. Mitä jos Pikku-Pekka olisi vahingossa saanut joidenkin toimesta pullon päähänsä, menettänyt näkönsä 3-vuotiaana? Olisiko se ollut sodan uhri vai todella paska tuuri?
Avatar
#33 • • Ihokas Guest
Nyt sinulla itsellä taitaa mennä puurot ja vellit sekaisin.

Kokoomuksen kortin vilauttelu tulee siitä Hesarin jutusta. Itse en tee jakoa vasemmistoon tai oikeistoon, mielestäni sellainen jaottelu on vanhanaikaista.

Nyt oli kyse poliiseista, ei minusta. Virkatehtävissä poliisin kuuluu olla puolueeton, vaikka kuinka tekisi mieli nuijia viherpiipertäjiä pesäpallomailalla. Jos vapaa-ajalla kirjoitellaan tuollaista tekstiä nettifoorumeille, kuinka todennäköistä on että sama asenne näkyy myös virkatehtävien hoidossa, varsinkin kun tunteet kuumenevat ja voi olla vaikea pysyä objektiivisina tilanteessa kuin tilanteessa.

Toivon todellakin että kyse on yksittäistapauksessa ja kyseisen foorumin kirjoittelu ei edusta koko ammattikunnan yleistä asenteellista ilmapiiriä.


Smash-Asem poliisioperaatiosta en jaksa enää jauhaa, mielestäni operaatio oli ylimitoitettu suhteessa todelliseen uhkaan. Jos joku haluaa osoittaa tukensa Rajamäelle ja poliisille, siitä vaan, itse en sitä tee. Mielestäni poliisi ja myöskin sisäministeriö on matkalla kohti syvempiä ongelmia mellakoitsijen suhteen, yksi erävoitto ei vielä kesää tee. Poliisin kritisoiminen ei silti tarkoita tukea anarkisteille. En ymmärrä miksi niin monet näkevät tämän asian joko-tai tilanteena. Ehkä USA:n propaganda on tehnyt tehtävänsä myös Suomessa, joko olet meidän puolella tai sitten meitä vastaan.
Avatar
#34 • • Ihokas Guest

Siis missä se kysymys oli? Onko poliisi ryhmänä kaksi poliisia vai sata poliisia?



Itse en kyseisellä foorumilla nähnyt kenenkään kyseenalaistavan ideaa pesäpallomailan käytöstä.

Normaalisti foorumeilla on hyvin hajautuvia mielipiteitä ja kommentointia, tällä kyseisellä foorumilla en nähnyt kuin yhdensuuntaista ilmapiiriä.

Toki sinne ei kaikki poliisit kirjoittele, mutta silti olisin toivonut näkeväni edes vähän "toppuuttelua".

Minun johtopäätökseni siis oli että ainakin tämä foorumin ryhmä hyväksyy tällaiset asenteet, mikä on aika karua.
Avatar
#35 • • _U Guest
Mutta silti puhut Kokoomuksesta ilman viittausta mihinkään Hesarin juttuun? Esimerkiksi minulla ei ollut siitä mitään hajua. Olet silti enemmän kallellaan Vasemmistoon kuin Kokoomukseen, sen tiedän.

- - - - -

Eli päätit avata tämän threadin otsikolla "Kari Rajamäen erottamisadressi" (joskus se kirjoitetaan addressi), koska olet puolueeton. Itse et siis osoita tukea Rajamäelle ja poliisille, sen olet jo myöntänyt. Ihokas, nyt olet lapsellinen. Eli jos seuraavan kerran tarvitset poliisin apua, kun pelkäät, sinua ei poliisi saa auttaa?

Miksi et myönnä suoraan: sinä olet enemmän riehujien puolella kuin poliisien ja mielenosoittajien?

No, päätit sitten vielä sitten vetää TÄHÄNKIN mukaan USAN:n propagandan. G.W.Bush on suoraan sanottuna tehnyt todella suuria virheitä, mutta millä tavalla tämä sinun esittämäsi joko-tai tilanteesi johtaa sinun mielipiteeseesi. "Joko olet meidän puolella tai sitten meitä vastaan."

Kuvitellaan taas: jos joku on sekä mielenosoittajien puolella ja myös työtään tekevien poliisien puolella, ja sitten sinne joukkoon eksyy pieni lauma, jotka haluavat vain riehua ja tuhota, niin jos asettuu näitä anarkisteja vastaan, niin silloin on esittämässäsi asetelmassa? Siis yhtäaikaa ei voi tukea mielenosoitusta ja poliiseja?

Miksi et vain myönnä...
Avatar
#36 • • SnoXn Guest
Sinun kyllä _U kannattais vähän treenata tuota luetun ymmärtämistä. :)
Avatar
#37 • • Taedium Guest

Samaisessa ketjussa on kommentteja tyyliin 'en ollut silloin vuorossa', josta voi olettaa foorumilla olevan myös poliiseja.

Niin voisi. Ajattelin itsekkin, mutta se ei vielä anna täyttä varmuutta. Ei ainakaan minulle. Mutta kyllä se epäilyttää jo. Vaan nettisekoilussa ei voi sanoo tommosesta vielä. No ei kyllä siitäkään, että joku netissä esittäytyy poliisina. Tai jos tulee poliisilta sähköposti. Tai soitto: "Tuukko käymää kamarilla?"

Myöskin, sain tietää WTC:n törmäyksestä melko pian sen jälkeen, koska mä olin vuorossa. Jos en ois ollu, en ois niin nopsaa tienny. En tosin ollu samalla mantereella, enkä siihen liittyen, mutta himassa mulla ei ollu telkkaria eikä uutisia... (Tähän viimiseen ei tarvi ottaa kantaa, tiedän: Saivartelua.)

Pitäis ehkä lukee tota foorumii vähä muuallekki ku toho yhtee threadiin. Eiköhän sieltä ne turvallisuus- ja uhkailualan henkilöt asetu lokeroihinsa ku vähä lukee.

MUTTA... oma asenteeni poliisia kohtaan on muuttumassa, poliisi ei näköjään kohtele kansalaisia tasavertaisesti, vaan tekee omat johtopäätöksensä esim. pukeutumisen perusteella.

Whoa! Saanko mä sun asenteen ennen ku se menee muuttumaan? Miten sä oot voinu pitää tommosen tähän saakka? Menikö joku kätilö lupaa sulle rehellisen pelin ku makasit kapaloissa vai mistä moinen? Voinko mä muuttaa sun päähän, jotta näkee niiden sinisten silmien läpi?

(Ja taas tuli kärkevästi sanottua... ei tohon tyyliin tarvi puuttua, mutta pointti tullee selväksi?)

Kyllähän "tietty ilmapiiri" suorastaan huokuu tuolta foorumilta, ihmisiä erotellaan sen perusteella mitä he ulkoisella olemuksellaan viestittävät.

Tervetuloa ihmisen syvimpään olemukseen.

Lain edessä poliisi siviilissä luultavasti saavat näin tehdä, mutta onko se eettisesti oikein ja antaako se kansalaisille luotettavan kuvan poliiseista ryhmänä, se on toinen kysymys.

Ei varmasti. En minäkään siitä pidä. Se nyt vaan on niin.

Poliisilla on rinnassaan se merkki, jossa lukee: "Minä olen oikeassa. Vaikka olisinkin väärässä, olen oikeassa ja sinä väärässä."

Ei se aina kivaa ole, mutta kyllä jos joku mun kämpän putsaa, niin eka soitto menee heille. Jos mut piestään kadulla, eka soitto menee heille. Jos... (Kauanko jatkan?)