Samaisessa ketjussa on kommentteja tyyliin 'en ollut silloin vuorossa', josta voi olettaa foorumilla olevan myös poliiseja.
Niin voisi. Ajattelin itsekkin, mutta se ei vielä anna täyttä varmuutta. Ei ainakaan minulle. Mutta kyllä se epäilyttää jo. Vaan nettisekoilussa ei voi sanoo tommosesta vielä. No ei kyllä siitäkään, että joku netissä esittäytyy poliisina. Tai jos tulee poliisilta sähköposti. Tai soitto: "Tuukko käymää kamarilla?"
Myöskin, sain tietää WTC:n törmäyksestä melko pian sen jälkeen, koska mä olin vuorossa. Jos en ois ollu, en ois niin nopsaa tienny. En tosin ollu samalla mantereella, enkä siihen liittyen, mutta himassa mulla ei ollu telkkaria eikä uutisia... (Tähän viimiseen ei tarvi ottaa kantaa, tiedän: Saivartelua.)
Pitäis ehkä lukee tota foorumii vähä muuallekki ku toho yhtee threadiin. Eiköhän sieltä ne turvallisuus- ja uhkailualan henkilöt asetu lokeroihinsa ku vähä lukee.
MUTTA... oma asenteeni poliisia kohtaan on muuttumassa, poliisi ei näköjään kohtele kansalaisia tasavertaisesti, vaan tekee omat johtopäätöksensä esim. pukeutumisen perusteella.
Whoa! Saanko mä sun asenteen ennen ku se menee muuttumaan? Miten sä oot voinu pitää tommosen tähän saakka? Menikö joku kätilö lupaa sulle rehellisen pelin ku makasit kapaloissa vai mistä moinen? Voinko mä muuttaa sun päähän, jotta näkee niiden sinisten silmien läpi?
(Ja taas tuli kärkevästi sanottua... ei tohon tyyliin tarvi puuttua, mutta pointti tullee selväksi?)
Kyllähän "tietty ilmapiiri" suorastaan huokuu tuolta foorumilta, ihmisiä erotellaan sen perusteella mitä he ulkoisella olemuksellaan viestittävät.
Tervetuloa ihmisen syvimpään olemukseen.
Lain edessä poliisi siviilissä luultavasti saavat näin tehdä, mutta onko se eettisesti oikein ja antaako se kansalaisille luotettavan kuvan poliiseista ryhmänä, se on toinen kysymys.
Ei varmasti. En minäkään siitä pidä. Se nyt vaan on niin.
Poliisilla on rinnassaan se merkki, jossa lukee: "Minä olen oikeassa. Vaikka olisinkin väärässä, olen oikeassa ja sinä väärässä."
Ei se aina kivaa ole, mutta kyllä jos joku mun kämpän putsaa, niin eka soitto menee heille. Jos mut piestään kadulla, eka soitto menee heille. Jos... (Kauanko jatkan?)