Cordis - Unity [ilokiksu]

15 posts, 1 page, 2,237 views

Avatar
#1 • • veezay Guest
mikseri.net/cordis

lisää sitä samaa vähän positiivisemmissa tunnelmissa.
suvantoon saatto lorahtaa bassoo normaalia rutkammin, kaikkia muita epäkohtia en myönnä :D
Avatar
#2 • • LyoN Guest
Joo moro vaan.

Ihan hyvän kuulosta oman genrensä musiikkia. Ongelmana pitkin linjaa tuntuu vaan olevan aika totaalinen stereokuvan puuttuminen ja jotenkin tuntuu, että koko homma menee välillä puuroksi. Eli tuohon viimeistelypuoleen vielä hieman kiinnittäisin enemmän huomiota.
Avatar
#3 • • Revelation Guest
Jälleen samankaltaista kommentointia minulta:

Hyvä biisi, hyvät ideat ja rakenne ihan ok. Ihan mukiinmenevä kappale. Mutta, yhä edelleen, kaipaisin enemmän dynamiikkaa ja vähemmän kompressointia (eli kokonaisäänentasoa alemmas ennen kuin vedetään kompressorille jotta ei tarvitsisi kompressoida niin paljoa, tai kompressoria ja äänentasoa pienemmälle). Voi tietty vaatia miksaamisessa uusiks työtä mutta sillä saisi tähänkin kappaleeseen eloa ja selkeyttä lisää paljon.

Tekisi todella paljon mieli kuulla "hiljaisempi" versio tästä kappaleesta, koska tällä on potentiaalia olla todella, todella upea biisi... please?

EDIT: Nykyiselläänkin 9 / 10... niin vähän kuulee hyvää kiksua nykyisin, mutta räjäytä tajuntani ja pienennä kompressointia..

EDIT2: Esim. 1:30 jälkeen lyö jo tasot pohjaan, vaikkka elementtejä puuttuu vielä, ja 6 minuutin kohdalla supersawwisynaääni lyö yksinään pohjaan, ei yksittäisen äänen (ainakaan minun mielestäni) tulisi näin tehdä, ei riitä dynamiikka muille äänille enää hyvin...
Avatar
#4 • • Revelation Guest
Ai niin pakko vielä kysyä, luethan näitä kommentteja? Ja vastaa jos luet, kiitos, niin tiedän etten ihan turhaan kirjoittele. :)
Avatar
#5 • • veezay Guest

Ai niin pakko vielä kysyä, luethan näitä kommentteja? Ja vastaa jos luet, kiitos, niin tiedän etten ihan turhaan kirjoittele. :)



jea, toki luen, ykskään kommentti ei oo turha. :heart:

Ihan hyvän kuulosta oman genrensä musiikkia. Ongelmana pitkin linjaa tuntuu vaan olevan aika totaalinen stereokuvan puuttuminen ja jotenkin tuntuu, että koko homma menee välillä puuroksi. Eli tuohon viimeistelypuoleen vielä hieman kiinnittäisin enemmän huomiota.



tänks. vaikkei tää kyllä monoakaan ole, mut toisaalta ymmärrän pointin. oon aika laiska stereokuvan kanssa ja yleensä kaikki mitä jaksan säätää on oskillaattorien ja rumpujen pien levitys ja kaikuja sinne tänne. toishan se vähän eloa kun uskaltais pannata vähän rankemmalla kädellä soundeja.

...kaipaisin enemmän dynamiikkaa ja vähemmän kompressointia (eli kokonaisäänentasoa alemmas ennen kuin vedetään kompressorille jotta ei tarvitsisi kompressoida niin paljoa, tai kompressoria ja äänentasoa pienemmälle). Voi tietty vaatia miksaamisessa uusiks työtä mutta sillä saisi tähänkin kappaleeseen eloa ja selkeyttä lisää paljon.



njoo, mulla on taipumus läntätä biisi aika täyteen muutenkin täysiä soundeja. loppuvaiheessa ei oo kompressoitu muuten kun tasoteltu limitterillä piikkejä, ja toi 6min kohta tossa ei kärsinyt siitä kovin mainittavasti, että miksaus tältä osin paskana. toisaalta oma soundimieltymys on lähempänä täyttä tuhnua kuin kristallinkirkkaan selkeää, että voi olla etten edes yritä :hah:

kieltämättä soundi parantuis pienellä selkiyttämisellä ja stereon hyötykäytöllä. kiitos kommenteista ja parempi tuuri ens kerralla :]
Avatar
#6 • • Edited Revelation Guest
EDIT: Poistetaan p***apuhetta...

Tarkemmin kuunneltuani vois sanoa että parempi dynamiikka tuossa taitaa olla mitä ensin kuvittelin / pelkäsin, vaikka taso onkin kovalla koko ajan. Tosin äänentaso voisi olla myös alhaisempi, että dynamiikka riittäisi paremmin kaikille äänille.
Avatar
#7 • • Revelation Guest


njoo, mulla on taipumus läntätä biisi aika täyteen muutenkin täysiä soundeja. loppuvaiheessa ei oo kompressoitu muuten kun tasoteltu limitterillä piikkejä, ja toi 6min kohta tossa ei kärsinyt siitä kovin mainittavasti, että miksaus tältä osin paskana. toisaalta oma soundimieltymys on lähempänä täyttä tuhnua kuin kristallinkirkkaan selkeää, että voi olla etten edes yritä :hah:

kieltämättä soundi parantuis pienellä selkiyttämisellä ja stereon hyötykäytöllä. kiitos kommenteista ja parempi tuuri ens kerralla :]



Pakko kysyä vielä..

"Loppuvaiheessa" tasoiteltu vain? Eikö ole muualla kompressointia sitten yhtään? Jos ei ole niin sitten vähän hävettää oma vainoharhaisuus... ;)

EDIT: Ja miten kovia piikkejä, miten paljon limitteri joutunut leikkaamaan? (Minä tekisin saman asian niin että viskaisin limitterin menemään ja laskisin vain äänentasoa hieman, tai no, vaikka paljonkin koska se ei huononna äänenlaatua sinänsä...)

EDIT2: Ja tosiaan, ei se äänentason kovuus ole kiinni niistä elementtien määrästä vaan ihan siitä miten kovalle sinä sen äänen säädät.. :)
Kyllä minäkin tykkään täydestä, jopa täyteen ahdetusta kiksusta, mutta toivoisin kovasti että äänentasoa vain laskettaisiin alemmas jotta ei tarvittaisi limittereitä ja selvittäisiin vähäisellä tai olemattomalla kompressoinnilla...
Avatar
#8 • • veezay Guest

"Loppuvaiheessa" tasoiteltu vain? Eikö ole muualla kompressointia sitten yhtään? Jos ei ole niin sitten vähän hävettää oma vainoharhaisuus... ;)



toki jotain pientä soundikohtaista peruskompressointia à la piano, muuten ei paljoakaan (sahoja ei oo kompressoitu).

EDIT: Ja miten kovia piikkejä, miten paljon limitteri joutunut leikkaamaan? (Minä tekisin saman asian niin että viskaisin limitterin menemään ja laskisin vain äänentasoa hieman, tai no, vaikka paljonkin koska se ei huononna äänenlaatua sinänsä...)



kovimpia piikkejä 3-4dB harvakseltaan (muutama kymmenen biisin ajan). limitointia ei kuule lyttääntymisenä, jotkut kovimmat transientit hiljeni. oli tarkoituksenakin.

EDIT2: Ja tosiaan, ei se äänentason kovuus ole kiinni niistä elementtien määrästä vaan ihan siitä miten kovalle sinä sen äänen säädät.. :) Kyllä minäkin tykkään täydestä, jopa täyteen ahdetusta kiksusta, mutta toivoisin kovasti että äänentasoa vain laskettaisiin alemmas jotta ei tarvittaisi limittereitä ja selvittäisiin vähäisellä tai olemattomalla kompressoinnilla...



ja tästä vois puhua vaikka ikuisesti. lainaus toisesta threadista:

1)kylmä tosiasia on että, tiettyyn rajaan asti, mitä kovemalla biisi soi sitä paremmalta se ihmiskorvaan kuulostaa.



Naulankantaan. Mä tykkään että mun kiksu soi kovaa ja korkeelta, koska se sopii niin hyvin tähän musatyyliin ja kuulostaa oikeesti hyvältä - ainakin kotona/iPodissa/autossa. Menkää kuuntelemaan niitä tangoiskelmälevyjänne jos te haluatte suurta dynamiikkaa - this is fuckin techno music!



word. :cool:
Avatar
#9 • • Revelation Guest
No kun.. :)

Kovaa = volume, kyllä sitä voi säätää itse mieleisekseen. Alhainen dynamiikka = leikataan matalimpia ja kirkkaimpia ääniä pois, tavallaan kappaleessa on "vähemmän"...

Eipä tästä ole hyötyä vääntää tämän enempää muuten, en kai voi muuta sanoa / toivoa kuin että kokeile joskus.
Avatar
#10 • • veezay Guest

Kovaa = volume, kyllä sitä voi säätää itse mieleisekseen. Alhainen dynamiikka = leikataan matalimpia ja kirkkaimpia ääniä pois, tavallaan kappaleessa on "vähemmän"...



kiitos luennosta, vaikka aika mielenkiintonen ja outo selitys alhaiselle dynamiikalle. toki volaa voi säätää mut ei se oo sama asia.

Eipä tästä ole hyötyä vääntää tämän enempää muuten, en kai voi muuta sanoa / toivoa kuin että kokeile joskus.



eini. kolmisen vuotta trackerilla kokeiltu, nykyinen tyyli nappaa enemmän.
Avatar
#11 • • näköradiomies Guest
voi jeesus. SÄRÖ MASTERIIN KIITOS
Avatar
#12 • • veezay Guest

voi jeesus. SÄRÖ MASTERIIN KIITOS


kas tässä, ole hyvä.
Avatar
#13 • • näköradiomies Guest
melodiat kuulu edelleen. lisää
Avatar
#14 • • Revelation Guest

No kun.. :)

Kovaa = volume, kyllä sitä voi säätää itse mieleisekseen. Alhainen dynamiikka = leikataan matalimpia ja kirkkaimpia ääniä pois, tavallaan kappaleessa on "vähemmän"...

Eipä tästä ole hyötyä vääntää tämän enempää muuten, en kai voi muuta sanoa / toivoa kuin että kokeile joskus.



Niin no tiivistin jo vähän liikaa tuossa... mitä enemmän dynamiikkaa rajoitetaan (ja nostetaan äänentasoa samalla) kompressoinnilla sitä enemmän kompressori leikkaa ihan matalimpia ja kirkkaimpia ääniä jopa kokonaan pois, sitä lähinnä tarkoitin.
Avatar
#15 • • veezay Guest


Niin no tiivistin jo vähän liikaa tuossa... mitä enemmän dynamiikkaa rajoitetaan (ja nostetaan äänentasoa samalla) kompressoinnilla sitä enemmän kompressori leikkaa ihan matalimpia ja kirkkaimpia ääniä jopa kokonaan pois, sitä lähinnä tarkoitin.


en tiedä mitä kompressoria käytät mut en usko et ykskään tekee noin mitenkään kauheen huomattavissa määrin, eihän tossa oo mitään järkeä. onko pistää jotain esimerkkipätkää josta huomais ton "kokonaan pois" -leikkautumisen?