Båssanova - Doyouseeme (Vocal House)

9 posts, 1 page, 1,597 views

Avatar
#2 • • Revelation Guest
Erinomaista, todella hienoa kuunnella tällaista, tiedät todella mitä teet. Dynamiikka on todella hienosti tallella, äänet selkeitä ja iskeviä, munakkaat bassot ja yleensäkin hyvin selkeä kappale alusta loppuun asti. Äänentasoa ei ole väännetty väkisin täysille, eikä muutenkaan pilattu kappaleen ilmavuutta.

Taiteellisesti kappale on myös ihan hyvä, toistaa kyllä itseään jo jossain määrin mutta pituus on onneksi vastaavasti aika lyhyt jolloin väsymystä kappaleeseen ei ehdi sinänsä tapahtua, vaan tämän jaksaa hyvin kuunnella alusta loppuun asti. Erikoinen, hämyisä tunnelma, ihan iskevä biitti.. mitähän siitä osaisi muuta sanoa... basari oli aika hiljaisella, sitä voisi laittaa kyllä kovemmallekkin? :)

Teknisesti: 10 / 10
Taiteellisesti 8,5 / 10
Avatar
#3 • • Båssanova Guest

Erikoinen, hämyisä tunnelma, ihan iskevä biitti.. mitähän siitä osaisi muuta sanoa... basari oli aika hiljaisella, sitä voisi laittaa kyllä kovemmallekkin? :)



Tattis kommenteistasi. Ajattelin kans samaa basarista, laitoin sitä nyt aavistuksen kovemmalle. :)
Avatar
#4 • • Eeroville Guest
niinkun ed. Kikki on hieman alhaalla ja haluaisin kuulla tästä oman remiksin tulevaisuudessa.

->
Avatar
#5 • • Båssanova Guest

niinkun ed. Kikki on hieman alhaalla ja haluaisin kuulla tästä oman remiksin tulevaisuudessa.

->



Jea, kyllä se onnistuu. Pitää vetää vaan vokaalit uusiks kun toi mun stereomikki on vähän liian herkkä, tuli vahingoissa nauhotettua taustameteliä kuulokkeista :)
Avatar
#6 • • Zeraf Guest
Puoleensavetävää kamaa. Elementit kohdallaan...ja parit hyvät 'oivallukset', kuten laitaperkussioiden vuoropanoroinnit (tosin hiukan liian kovalla volumella), jotka lisäävät mm. stereovaikutelmaa ja maanmainio snaren jumituskohta taustamateriaalin kanssa kiertojen lopussa. Basari liian 'thunderdome' ja heikko. Mielestäni tähän sopisi massiivisempi matala ja pehmeä basari pienellä attackilla. Pisteet kotiin tunnelmasta ja biisin syvällisyysasteesta, joka tosin ei pääse maksimiinsa biisin lyhyen pituuden johdosta. Kappale kaipaisi lisäpituutta uusien ideoiden ja lisämateriaalin voimin, jolloin pääsisi matkustamaan syvemmälle tunnelmaan ja ihmismielen syövereihin. Ja noin yksittäisenä asiana...tuo 2 min kohdalla alkava voimistuva snare antaa odottaa kappaleelle massiivisempaa jatkoa. Nyt se on kuin lähestyvä orgasmi, joka jää saamatta. Toki tuollaisilla asioilla voidaan luoda jännitteitä, mutta näin luotuna se ei toimi. Mielenkiintoista tavaraa, joka omaa potentiaalin suurempaankin tunne-elämykseen.
Avatar
#7 • • Båssanova Guest

Kappale kaipaisi lisäpituutta uusien ideoiden ja lisämateriaalin voimin, jolloin pääsisi matkustamaan syvemmälle tunnelmaan ja ihmismielen syövereihin.



Pidin tarkoituksella kappaleen suht lyhyenä, koska en halunnut biisiin itsetarkoituksella mitään b-osaa. Vokaalit laitan uusiks (kun saan uuden mikin joskus hankittua) ja taustalle tulee ehkä jotain jännitettä lisääviä efektejä/ääniä.

Olen hahmotellut vähän isompaa useamman biisin kokonaisuutta, missä käydään läpi koko tunneskaala ja käydään siellä ihmismielen syövereiden eri kolkissa. Pitäis saada vaan muutkin biisit vähän valmiimmiksi, kun vaan ehtis muilta kiireiltä :)

Mielenkiintoista tavaraa, joka omaa potentiaalin suurempaankin tunne-elämykseen.



Tattis, ja kiitti rakentavasta syväanalyysistä, parempaa palautetta ei voisi toivoa.
Avatar
#8 • • blastic Guest
Mä olen kanssa samoilla linjoilla Zerafin kanssa tunnelman suhteen. Hienoja ja syviä, mutta silti yksinkertaisia kuvioita ilman turhaa kikkailua. Kuitenkin tuo laimea basari (ainakaan duunissa kuulokkeilla kuunneltua se ei kuulunut juuri ollenkaan )ja hieman vaisu haikkaosasto teki tästä ikään kuin massiivisen breakdownin, joka ei kuitenkaan missään vaiheessa jatkunut eteenpäin.

Mutta sellaisena pitkänä ja piinaavana suvantona tää onkin oikein mainio. Vähän kuin hiipivä peto joka odottaa sopivaa hetkeä hyökätä uhrin kimppuun. Mua kiinnostais kuulla tästä esim. sellainen jatkettu versio, jossa ensin rauhallisesti rakennetaan alkua, ja pitkän breakdownin jälkeen nostetaan taas tunnelma räväkäksi. Joku mehevästi potkiva basari, sähäkammät haikat, joku härskisti groovaava bassokuvio ja ehkä jotain uutta ideaa niin tässä voisi olla ainesta enemmänkin. Vokaaliosastolle laittaisin kuitenkin vähemmän efektoituna. Nyt siinä oli joku efekti joka mun mielestä vähän vääristi soundia liikaa. Mutta just tommonen kuiskaava ääni on hyvä.

Jatkappa ihmeessä ja pidä yleisö ajan tasalla :-)
Avatar
#9 • • Båssanova Guest

Kuitenkin tuo laimea basari (ainakaan duunissa kuulokkeilla kuunneltua se ei kuulunut juuri ollenkaan )ja hieman vaisu haikkaosasto teki tästä ikään kuin massiivisen breakdownin, joka ei kuitenkaan missään vaiheessa jatkunut eteenpäin.



Toi basari on tässä online versiossa vähän hiljasella, tuli rendattua vähän hätäisesti toi biisi, mutta tilanne hallinnassa :)

Mutta sellaisena pitkänä ja piinaavana suvantona tää onkin oikein mainio. Vähän kuin hiipivä peto joka odottaa sopivaa hetkeä hyökätä uhrin kimppuun.



Käsitit aika hyvin biisin idean, samanlainen visio mulla oli päässä tota tehdessä. Vähän tolllanen varjostusmeininki mullakin pyöri päässä.

Jatkappa ihmeessä ja pidä yleisö ajan tasalla :-)



Kiitti sullekin kommenteista, näitä on ilo lukea :)