Seuraavat tulee mieleen:
Akai MPC 2000/1000
Akai MPC60 lähinnä soundin takia, mutta millainen tää sit ois livesekkarina?
Jos teet sämplepohjaista matskua, niin nää ovat varmoja valintoja. Jos sekvensserin ominaisuudet on tärkeitä, niin 2000XL mun mielestä paras valinta näistä, 2500:sta tai 4000:sta en ole vielä kokeillut, mutta 4k:n pitäisi olla tietenkin helvetin hyvä.
2000XL on kuitenkin varma valinta, sekvensseri sopii erittäin hyvin liven tekemiseen ja sillä on helppo sotkea sämplejen soittamista ja MIDI-ohjausta.
Ongelma on se, että jos oot tottunut käyttämään monipuolisia sämplereitä niin 2k ei taas riitä.. siinä on about amp envelope + low pass filtteri per sämple, ja siinä se - yksinkertaistettuna. Riittää rumpusoundeille, mutta jos haluat vähän villimpää soundinmuokkausta niin sitten 2500:nen tai 4000:nen. Se 1000 käy vaan vituttamaan ja nappulatkin on liian pieniä :) 60:ssa on hieno soundi, mutta tuskin kannattaa hankkia markkinahinnoilla ainoaksi sekkariksi.. ellei halua väkisin tehdä asioita vaikeasti.
Output-laajennusta kannattaa harkita, jos löytyy esim 8 kanavainen mikseri. Sillä saa livetilanteeseen helposti eriteltyä esim rumpuraidat, ettei tartte soundcheckissä käydä sämple kerrallaan muuttamassa bassorumpua hiljasemmaks ku PA on hajoomispisteessä.
E-MU SP12/1200 Soundin takia jälleen. Miten soveltuu liven pääsekkariksi.
Unohda noi. Mä sämplään SP12:sta kautta rumpusoundeja MPC:lle, enkä jaksa edes leikellä niitä SP12:sta käyttöliittymän takia saatika sitten koskea sekvensseriin. Joku vois sanoa tähän, että "se on vaan hyvä et on rajoituksia niin joutuu olee luova" - mut liikaa rajoitteita tappaa hyvin äkkii luovuuden.
Jos teet kuitenkin raitoja koneella jollain sekkarilla ja haluat vaan siirtää niitä livekäyttöön, niin yks ratkaisu on Alesis MMT8 + sämpleri + joku potikkamidikontrolleri. MMT8:lle on helppo siirtää kahdeksalle raidalle mididataa ja tehdä biisirakenteet about mute-nappien varaan, ja midikontrollerilla sitten tehdä tweakkaukset livenä.