Kannettavat musiikkikäyttöön

29 posts, 2 pages, 7,958 views

Avatar
#21 • • rhedlund Guest

Viallinen hakkuri voi aiheuttaa tollasta.



Eli käytännössä kannattaisi käydä vaihtamassa tuo virtalähde
uuteen kaupassa?



No testata varmaan kannattaisi, eiköhän ne sulle kaupasta anna sun ainakin testata toista muuntajaa, koska koneessahan on selkeesti jotain vikaa.



ei välttämättä. itellä oli sama homma ja hommasin eka uuden äänikortin (indigo i/o pcmcia, jota voin suositella lämpimästi!!!) ja kun sama vika ilmaantu jälleen, olin jo ostamassa kalliilla uutta muuntajaa (semmonen yleismuunnin kannettaviin oli jotain 50e) kunnes tajusin et vittu, sehän on kiinni maadotuksesta (ainakin mun kohdal). eli kokeile seuraavaa; teippaa virtapiuhan maadotusraudat umpeen ja pistä piuha seinään. mulla ainakin hävis ongelma samantien. nykysin käytän omaa jatkopiuhaa keikkailessa, josta oon vääntäny maadotusraudat sisään ja teipannu umpeen, works everywhere without problems. oon sittemmin nähnyt et muutkin läppärillä settejään heittävät ihmiset ovat antaneet supporttia samanlaiselle ratkasulle. eli teippiä mukaan keikkalaukkuun, tip of the day kids! :)

HOX! tähän saattaa liittyä riskejäkin, ainakin kuulin että diz iz very hazardous koska jos tulee sähköpiikki niin sitten tulee salamia ja ainakin viistoistatuhattamiljoonaa volttia koneeseen ja kone sanoo piupauräkspoks ja sun tukka saattaa nousta pystyyn. no, ite oon riskimiehiä ja oon soittanu tällä setupilla niin räkäsissä luolissa suomessa & euroopassa, missä tasasesta virrasta ei o saleen ollu tietoakaan, sekä ulkoilmatapahtumissakin missä ilmankosteus on ollut sateiden jäljiltä melkoinen hasardi jo mille tahansa sähkölaitteelle.

mut anyway, tää oli siis köyhän opiskelijan fiksaus ongelmalle :)
Avatar
#22 • • bulk Guest


mut anyway, tää oli siis köyhän opiskelijan fiksaus ongelmalle :)



Ite laittaisin mieluummin kunnollisen DI-boksin väliin, jos siis kyse on ihan tavallisesta 50Hz brummista.

Korkeampitaajuinen tavara tulee sitten viallisesta hakkurista.
Avatar
#23 • • whuf. Guest


HOX! tähän saattaa liittyä riskejäkin, ainakin kuulin että diz iz very hazardous koska jos tulee sähköpiikki niin sitten tulee salamia ja ainakin viistoistatuhattamiljoonaa volttia koneeseen ja kone sanoo piupauräkspoks ja sun tukka saattaa nousta pystyyn.



En kyllä ihan varma ole, mutta eikö yleensä läppäreiden virtaliittimessä ole vain kaks napaa? Eli se hasardi rajottuis siihen muuntajaan ja posauttas vaan sen?
Avatar
#24 • • whuf. Guest


En oo kyl ikinä törmännyt kämäsempään sekvensserisoftaan. Paljon Fruitya käyttäneenä lähinnä nauratti.
Siitä on tosin aikaa kun tota testasin. En tiedä onko parempia versioita tullu.



Jep ja siitä on aikaa kun mä testasin Fruityä joten monikin asia on saattanut muuttua molemmissa softissa moneen suuntaan. Ainakin mulle toi LMMS vaikutti hyvältä. Kannattaa ainakin testata :)
Avatar
#25 • • rhedlund Guest


mut anyway, tää oli siis köyhän opiskelijan fiksaus ongelmalle :)



Ite laittaisin mieluummin kunnollisen DI-boksin väliin, jos siis kyse on ihan tavallisesta 50Hz brummista.

Korkeampitaajuinen tavara tulee sitten viallisesta hakkurista.



Oon testannu tota DI-boksi komboa muutamalla klubilla, ilman tulosta :(

mut maadotushuminan lisäks ni ärsyttävää crackle & spark ääntä tuottaa ainakin optisen hiiren siirtely..


En kyllä ihan varma ole, mutta eikö yleensä läppäreiden virtaliittimessä ole vain kaks napaa? Eli se hasardi rajottuis siihen muuntajaan ja posauttas vaan sen?



voi olla, itse en ole sähköinsinööri joten en osaa sanoa =)
Avatar
#26 • • whuf. Guest


Ite laittaisin mieluummin kunnollisen DI-boksin väliin, jos siis kyse on ihan tavallisesta 50Hz brummista.


Oon testannu tota DI-boksi komboa muutamalla klubilla, ilman tulosta :(



Pelkkä "tavallinen" DI-boksi ei auta mitään. Boksista pitää löytyä myös ground-lift ominaisuus. Aika usein niistä paremmista malleista sellanen löytyy ja sitä varmaan bulk tarkottikin.
Avatar
#27 • • bulk Guest


Pelkkä "tavallinen" DI-boksi ei auta mitään. Boksista pitää löytyä myös ground-lift ominaisuus. Aika usein niistä paremmista malleista sellanen löytyy ja sitä varmaan bulk tarkottikin.



Jeppis, eli galvaanisen yhteyden pitää katketa.
Avatar
#28 • • whuf. Guest


Jeppis, eli galvaanisen yhteyden pitää katketa.



Aa niin ja siis se piti vielä sanoa(tuli tosta galvaanis sanasta mieleen), että DI-boksiahan ei tohon ongelmaan välttämättä tarvi hankkia vaan pelkkä "galvaaninen erotin" riittää.
Avatar
#29 • • bulk Guest

Aa niin ja siis se piti vielä sanoa(tuli tosta galvaanis sanasta mieleen), että DI-boksiahan ei tohon ongelmaan välttämättä tarvi hankkia vaan pelkkä "galvaaninen erotin" riittää.



Joo ihan totta, yleensä tosin kannattaa käyttää DI-boksia ground-liftillä jos sellainen jostain löytyy, niin saa signaalin pidettyä balansoituna.

Mutta toki tuollainen tavallinen erotinkin maalenkin katkaisee, niitä saa RCA-liittimin mm. partcosta:

http://www.partco.fi/luettelot/PARTCO2005-OSA7.PDF

s.147 "RCA-vaippavirta-erotin" 8,40e