Platinum COUNTRY Club

24 posts, 2 pages, 3,915 views

Avatar
#21 • • LindaGP Guest
Siis minähän olen kasvanut kantrin parissa, äiti kuunteli melkein päivittäin, kun olin muksu. Itse en omista yhtäkään kantrilevyä, mutta joskus porukoita moikkaamassa ollessa tulee selailtua levyjä ja kuunneltuakin jotain. Tulee lapsuusmuistoja mieleen. Eniten käytössä olevat artistit ovat varmaankin Cash ja Kenny Rogers. Sonny Curtis ja Billy Jo ovat myös tuttuja. Loretta Lynnillä on kiva ääni, mulla on kuulemma samanlainen.
Avatar
#22 • • master bator Guest
Ai niin joo. Onhan mulla tuossa yksi Kenny Rogersin 12". En ole vaan vielä kertaakaan kuunnellut :) Täytyypä jossain vaiheessa tsekata se.
Avatar
#23 • • happosepi Guest
Iskä kuuluu maan innokkaimpiin Johnny Cash-faneihin :) Olivat kavereidensa kanssa viimevuonna Nashvillessä CashBash-meetissä, ja porukka ihmetteli miten täällä voi olla _Suomesta_ ihmisiä :D Kuulivat myös että kyseisessä miitissä oli kaikista muista jenkkien osavaltioista porukkaa, paitsi Teksasista. Teksasilaiset kun kuulemma ovat niin juntteja, etteivät kuuntele edes kantria :D Tiedä sitten pitääkö paikkansa, voi toisaalta kuvitella...

No joo aiheeseen. Kantrin ystävää ei ole meikäläisestä tullut kovasta Cash-annostuksesta huolimatta :)
Avatar
#24 • • Hansu Guest

Voin sanoa, että ainakin yhden hyvän kantribiisin olen kuullut. En tiedä esittäjää, mutta biisin nimi taitaa olla Country Roads.
...
Edit: Pikaisen googletuksen perusteella taitaa olla kyseessä John Denver.


Tämä on kyllä niin kaunis että huh huh. Denverillä taisi olla aika erikoinen kohtalo, syöksyi pienlentokoneellaan kuolemaan tms. joskus 90-luvun lopulla (?).

mut joku chix with dix -on kyl ihan karrrrseeta... dolly parttoneista puhumattakaan ;)


Dolly Partonin eduksi on kuitenkin laskettava se, että täti on tainnut tehdä itse suurimman osan biiseistään, ja onhan se "Jolene" aika kiva kappale :)

En ole kyllä mikään countryn ystävä, mutta Dixie Chicks kyllä hieman houkuttelisi jos sen nyt joskus saisi kirjastosta, varausjonot on aika järjettömät. Joistakin Johnny Cashin tekeleistä olen myös pitänyt kovasti, pitäisi häneenkin tutustua tarkemmin.