Retropoppia

5 posts, 1 page, 1,013 views

Cutoff

Posts: 14

#2 • • Cutoff
Go Tommi! \o/

Olen jo aiemmin näitä biisejä kommentoinut, mut pistetään nyt tähänki.

Pieni ja ihmeellinen: Biisissä ei ole mitään vikaa. Täysin ylittää radiosoittokappaleen kriteerit. Soundeista sen verran, että plussaa 80's stabeista ja laulu kuulostaa helvetin hyvältä. Kitarasoundi on kans tosi jees. Ainoa ongelma löytyy mieletäni miksauksesta ja masteroinnista. bassobasariosaston munattomuus häiritsee. Snare kans hukkuu hieman.


Eililinen on tänään: Tämä ei toimi biisinä ihan niin hyvin. Säkeistöstä tulee mieleen liikaa joku Jonna Tervomaan pre-teiniaikakauden biisi. Kertosäen venytys eeeeeilineeen ei oikeen toimi mulle ja tuplauslaulu menee väärään ääneen (voi myös olla taiteellinen ratkaisu). Rummut on kohtuu hardit tämmöseen biisin ja se ei oo huono juttu. Pre-chorus on tämän biisin parasta antia musikiillisesti.

Kaikenkaikkiaan: Projektin suurin ongelma on sen funktio pop-musiikin kentässä. Ladytronin ekan levyn jälkeen Suomessa vallitsi alue, joka vain odotti ottajaansa. Meni vuosia ja sit tuli Regina, joka on parempi kuin Retropop, mutta ehkä lähin vertauskohde löytyy pari vuotta vanhasta Kaksiosta. Kovin suurta eroa en Kaksion ja Retropopin välillä huomaa. Jos kehittäisin tätä eteenpäin, hakisin vaikutteita enemmän esim. seuraavien artistien musiikista: Ladytron, Miss Kittin, Peaches, Adult...ehkä jopa The Knife.

...mutta täysin radiosoittomeininkinä tää kyl toimii'ja en kyl nää mitään estettä Retropopin läpimurrolle radiosoittoon ja jonkun levy-yhtiön artistilistalle.
Avatar
#3 • • J-P Guest
hyvin tuotettua mutta mun korviin liian "normaalia" saundia.
Ei mitään mikä erottaisi radio-massasta.
Lisäksi laulusaundi on kyl tosi "perus". Kun kerta on hyvä sävelessä pysyvä laulaja, raiskatkaa nyt se saundi kunnolla! :)
Avatar
#4 • • Daniel Braun Guest
Kuuntelin alkuun tuon "pieni ja ihmeellinen"
Kuullosti hyvin tuotetulta, varmasti radiossa toimivaa kamaa.
Soundit oli kivoja, hieman kliinisen tavallisia ja laulusoundi niin perus, mutt kokonaisuutena toimivaa kauraa.
Rakenne soljuvan mukava, radiosoittoon jälleen passeli.
Tykkäsin kyllä, mutta kovasti tulee miinuspisteitä siitä että pahasti soundaa reginalta joka pesee tän 10-0m valitettavasti.

Eli enemmänkin tahtoisin että tässä olis jotain "omaa", tällaisenaan hukkuu massaan... :(