Jalkapallon MM 2006

255 posts, 13 pages, 28,221 views

#201 • • sektori Guest
lol timce the tietäjä :D
eikö ne patut siinä puoliajallaki sanonu että oikein tuomittu, harmi ku ne ei tajunnu sua sinne ottaa ku tiiät nää hommat :)
#202 • • yana Guest

No koska teillä on ilmiselvästi niin heikko tuntemus jalkapallosta, niin ehkä olis parempi jättää noi analyysit vaikka sinne työpaikan kahvitunnille. Itselläni on kuitenkin jalkapallofanitusta takana jo Mexikon kisoista '86 ja peliäkin olen pelannut aikoinaan vuosia, eli älkää tulko mulle kertomaan, oliko rankkari oikeutettu vai ei, koska tiedän olevani oikeassa.

juniori
#203 • • T82 Guest

Thierry

italianjob.gif

*repeilin

Toi animaatio kuvastaa niin hyvin jalkapalloilijoita ja jalkapalloilua yleensä. :D

Kyllä mua ainakin hävettäis niin saatanasti jos ensin filmaisin tippa linssissä kun vastustajan pakki neljän metrin päästä puhaltaa nilkan kävelykelvottomaksi ja kortin noustua kokisin ihmeparantumisen ja kirmaisin viheriöllä pallon perässä kuin väiski vemmelsääri pahimmassa kiima-ajassa

Pikkaisen itsekunnioitusta kaikille jalkapalloilijoille lisää ja minäkin alan ehkä seuraamaan lajia. Kaverin kanssa mietittiin että opetetaanko heittäytymiset sun muu vastaava itsensä nolaaminen tuolla huipputasolla erikseen.

Aikuisia miehiä...
#204 • • Timce Guest
Sori jätkät, oli aika huono.
trolls.gif

Mutta tuosta ensimmäisestä kommentistani sen verran, että eikös noissa kisoissa tuomareille painotettu just kalasteluihin puuttumista ja niistä myös kortteja annettiin. Mitä tuohon Henryn rankkariin tulee, niin mun mielestä rike oli ihan yhtä selvä kuin Henryn filmaaminen ja tuossa tapauksessa pelin olis pitänyt jatkua, koska rike-rike = 0 rikettä. Noin mä asian olisin nähnyt, jos olisin tuomari ollut. :laugh:
#205 • • Funkatronik Guest
Kyllähän tuon filmaamisen saisi kitkettyä pois jos siihen olisi oikeaa halua. Pelaajat tekevät sitä koska tuomarit sallivat sen ja siksi se on monessa tilanteessa joukkueen kannalta paras vaihtoehto. Tiukempi tuomarilinja ja tuomarin rajatusta näkökentästä johtuen mahdollisuus antaa kortteja ja pelikieltoja myös jälkeenpäin videoita tutkimalla. Lievästä filmauksesta aina keltainen ja törkeäst punainen ja pelikielto. Filmaus loppuu kun se ei enää olekaan joukkueen kannalta se paras vaihtoehto oikein missään tilanteessa.
#206 • • onnela Guest

Sori jätkät, oli aika huono.
trolls.gif

Mutta tuosta ensimmäisestä kommentistani sen verran, että eikös noissa kisoissa tuomareille painotettu just kalasteluihin puuttumista ja niistä myös kortteja annettiin. Mitä tuohon Henryn rankkariin tulee, niin mun mielestä rike oli ihan yhtä selvä kuin Henryn filmaaminen ja tuossa tapauksessa pelin olis pitänyt jatkua, koska rike-rike = 0 rikettä. Noin mä asian olisin nähnyt, jos olisin tuomari ollut. :laugh:

Jepjep, vähän trolliksi epäilinkin, mut oli silti pakko tarttua näköjään. :D

Mun mielestä Thierry ei tilanteessa mitenkään räikeästi kalastellut. Itse asiassa mun silmään näytti siltä, et tasapaino vaan ihan oikeesti karkas.

Ainakaan kovin teatraaliseksi tuota kaatumista ei voinut sanoa. Yleensähän linja on ollut niin, että selvä rike = vapari/rankkari, mut selvästä kalastelusta saa rikottu pelaaja palkkioksi kortin. Ja noin ton mun mielestä kuuluukin mennä.

Noissa tapauksissa on kuitenkin syytä olla tarkkana, koska joskus totuus on tarua ihmeellisempi ja äkkiseltään filmiltä näyttävä tilanne ei ole siellä päinkään.

Nimenomaan olis tärkeetä puuttua kortilla tilanteisiin, joissa ei ole lainkaan kontaktia. Näitähän Portugalin pojat eilen melkoisen läjän esittivät. Noista pitäis viuhua aina armotta kortti.
#207 • • Timce Guest

Mun mielestä Thierry ei tilanteessa mitenkään räikeästi kalastellut. Itse asiassa mun silmään näytti siltä, et tasapaino vaan ihan oikeesti karkas.

No kai se on otettava puna-vihreät lasit pois päästä ja tunnustettava selvä rankkari. :) If you can't beat them, join them.

En kyllä pysty uskomaan, että Ranska on finaalissa. Siis eihän ne niin vakuuttavaa peliä ole esittäneet? Kellään jotain kommenttia tuohon, vai olenko mä niin puusilmä.
#208 • • onnela Guest

No kai se on otettava puna-vihreät lasit pois päästä ja tunnustettava selvä rankkari. :) If you can't beat them, join them.

En kyllä pysty uskomaan, että Ranska on finaalissa. Siis eihän ne niin vakuuttavaa peliä ole esittäneet? Kellään jotain kommenttia tuohon, vai olenko mä niin puusilmä.

Tervetuloa vaan. :)

Eilen Ranska oli yllättävän heikko varsinkin hyökkäyssuuntaan. Brasseja vastaan toki vakuuttavampi esitys, mutta kyllähän Ranskan menestys on jatkopeleissä perustunut tosi vahvaan puolustusmuuriin. Eilen Portugali mun mielestä turhan paljon yritti keskityksillä puhkoa Ranskan puolustusta ja pääpeliylivoima oli vahvasti trikolorin puolella. Montaa maalipaikkaa tuon rankkarin lisäksi ei Ranskan pojilla ollut.

Kyllä munkin mielestä yllätys on, että Ranska finaaliin asti meni. Tosin, Espanja-matsin jälkeen jotenkin tuollainen kutina alkoi pikku hiljaa tulla että näin voisi käydä.

Omat suosikit putosivat aika päiviä sitten. Sääli sinällään. Espanjalle olisin toivonut menestystä, mutta sähläsivät Ranskaa vastaan homman typerillä vaihdoilla jo 70 minuutin paikkeilla.
#209 • • phear Guest
Löytyyköhän maailmasta yhtään ihmistä, joka olisi ennen kisoja saati sitten alkulohkojen jälkeen veikannut, että finaalissa ovat Italia ja Ranska?

Muutenkin tuntuu, että näiden kisojen anti on ollut lähinnä nurinaa tuomareista, filmeistä, rankkareista ja korteista. Ei ole paljon ollut aihetta hehkuttaa kikkoja tai komeita pelitilannemaaleja, mutta tätähän tää nykyfutis tuntuu olevan.

Paska laji, saatana...
(paitsi eilen oli kyllä varsin kiva pelata, puskin aurinkolaseilla nenäni paskaksi ja vedin paristakympistä himmeen banaanin alanurkkaan)
#210 • • monomies Guest

Löytyyköhän maailmasta yhtään ihmistä, joka olisi ennen kisoja saati sitten alkulohkojen jälkeen veikannut, että finaalissa ovat Italia ja Ranska?

monomies veikkasi duunin futisveikkauksessa finaaliin ARG-FRA.
#211 • • _U Guest

Muutenkin tuntuu, että näiden kisojen anti on ollut lähinnä nurinaa tuomareista, filmeistä, rankkareista ja korteista. Ei ole paljon ollut aihetta hehkuttaa kikkoja tai komeita pelitilannemaaleja, mutta tätähän tää nykyfutis tuntuu olevan.

Höpö höpö, kauneus on katsojan silmissä. Mun mielestä ovat olleet tosi hyvät kisat, täynnä hyviä trillereitä ja tosi paljon nättejä maaleja ja tilanteita. Hyvää futista!
#212 • • akir0 Guest

Höpö höpö, kauneus on katsojan silmissä. Mun mielestä ovat olleet tosi hyvät kisat, täynnä hyviä trillereitä ja tosi paljon nättejä maaleja ja tilanteita. Hyvää futista!

Ollaa vissiin seurattu eri kisoja!

Mestareiden liigas tuntuu ainaki tapahtuvan aina paljon enemmän. Ehkä Mm-kisoissa kaikki vaan pyrkii minimoimaan tappion mahdollisuuden.
#213 • • _U Guest

Mestareiden liigas tuntuu ainaki tapahtuvan aina paljon enemmän. Ehkä Mm-kisoissa kaikki vaan pyrkii minimoimaan tappion mahdollisuuden.

No tottakai MM-kisoissa pyritään voittamaan (lue: "minimoimaan tappion mahdollisuuden"), koska nää on kuitenkin ne KAIKKEIN ARVOSTETUIMMAT kisat. MM-kisat, harvinaista herkkua, ja sitä ei muuta mikään! Ja ei liiga- ja maajoukkueita voi verrata keskenään; eri kisat, eri meininki eli MM-kisoissa parempi meininki KOSKA HARVINAISTA HERKKUA! :hearts:
#214 • • phear Guest

monomies veikkasi duunin futisveikkauksessa finaaliin ARG-FRA.

Hieno homma. Vastaus kysymykseeni on siis edelleen ei. :)
#215 • • Erno Guest
Kyllä, meidän 42 eri lappua käsittävässä veikkauksessa on 3 lappua joissa finaali on oikein.

edit: yksikään noista ei ole veikannut ranskaa voittajaksi :o
#216 • • sixtus Guest

No tottakai MM-kisoissa pyritään voittamaan (lue: "minimoimaan tappion mahdollisuuden"), koska nää on kuitenkin ne KAIKKEIN ARVOSTETUIMMAT kisat. MM-kisat, harvinaista herkkua, ja sitä ei muuta mikään! Ja ei liiga- ja maajoukkueita voi verrata keskenään; eri kisat, eri meininki eli MM-kisoissa parempi meininki KOSKA HARVINAISTA HERKKUA! :hearts:

Täytyy komppaa akir0a tässä. Ihan superboring kisat ollu, tulee jäämään vähä paska maku kisoista, koska odotin näitä ihan suunnattomasti. Kevyesti paskimmat kisat mitä itse olen seurannut 86-->
#217 • • phear Guest

No jos trillerit on 0-0:aa ja rankkarit nättejä maaleja, niin joo, onhan noita ollut. ;)

Välieristä ei tule äkkiseltään mieleen kuin yksi komea pelitilannemaali: Klosen pusku Argentiinaa vastaan. Ilmeisesti on muitakin tai sitten kauneus on vaan katsojan silmässä. (tai en muista)

Eniten mua nyppii kyllä toi rankkareiden kalastelu, joka näissä kisoissa on tuntunut nousseen ihan uudelle tasolle. Harva hyökkääjä pelaa tilanteita boksissa loppuun asti, vaan mielummin heittäytyy, jos lähellä on yksikin vastustaja.
#218 • • Erno Guest
Eipäs sentään. Itte sanosin että noi 1990 kisat oli melkosta paskaa pääsääntösesti. Onhan näissä kisoissa ollut jotain tylsähköjä otteluita mutta kyllähän tuolla on todellisia huippumatsejakin seassa useita.
#219 • • phear Guest

Kyllä, meidän 42 eri lappua käsittävässä veikkauksessa on 3 lappua joissa finaali on oikein.

edit: yksikään noista ei ole veikannut ranskaa voittajaksi :o

Ok, joko supertietäjiä tai täysin tietämättömiä. :)
#220 • • Erno Guest

Ok, joko supertietäjiä tai täysin tietämättömiä. :)

Kovin harva meistä uskoi tuon 2 vuotta kestäneen ennakkohehkutuksen perusteella Brasilian mahdollisuuksiin. Ja täysin oikeinhan tuo meni. Parreira tartutti yltiöylimielisen asenteensa valmiiksi ylimielisiin pelaajiin ja lopputuloshan oli hyvin nähtävissä. Lähinnä hampurilaisista kiinnostunut Jumalan Hamsteri ja alati hymyilevä Ronaldinho olivat kisojen ylivoimaisesti suurimmat flopit. Englannin voittoon ko maan puolustus- ja hyökkäystilanteen huomioiden juuri kukaan ei uskonut. Loput mitä jäi jäljelle jakautui suunnilleen tasan. Paljon veikattiin Italian, Ranskan, Saksan, Espanjan, Argentinan ja Hollannin voittoa.