Tiedät olevasi liian koukussa kun...

34 posts, 2 pages, 5,849 views

Avatar
#21 • • bansq Guest

Ja onko vakuutukset kunnossa? Ajatelkaa, jos kokoelmat tuhoutuisivat


Tota oon kyllä kauhistellu monta kertaa. Entä jos aamulla heräis, taloon ois murtauduttu ja kaikki levyt ois viety. :( :angry: :hah: :mad: :scared: :D :panic:



Josta pääsemmekin kohtaan...

-Fantasioit usein lukuisista eri tavoista murtautua tunnetun levynkerääjän kotiin - vain kasvattaaksesi levykokoelmaasi.
Avatar
#22 • • pie Guest

Mulla on vakuutettu vajaasta kymmenestä tuhannesta eurosta, mikä ei millään korvaa koko kokoelman arvoa eikä varsinkaan tunnearvoa. Ei rahalla pysty loppujen lopuksi korvaamaan jos tulipalo tulee ja vie, mut silti vakuutuksen olemassaolo rauhoittaa.



Kuinkas muuten käytännössä tuon vakuutuksen ottaminen? Voisin kuvitella, että hankala juttu. Jouduitko listaamaan yksittäiset levyt vai miten tuo asia menee? Mut kait sitä muitakin keräilykokoelmia (rahat, postimerkit yms.) vakuutetaan.

Onkohan MP3-DJt muuten vakuuttaneet kokoelmiaan? ;) :p




:D

Pitääkin backupit ottaa vaikka en oo mikään dj.
Avatar
#23 • • Ryvon DJ Guest

Josta pääsemmekin kohtaan...

-Fantasioit usein lukuisista eri tavoista murtautua tunnetun levynkerääjän kotiin - vain kasvattaaksesi levykokoelmaasi.



God damn, mä oon nähny pari kertaa unta jossa naapurin teinit tuli ikkunasta ja varasti kaikki levyt. En yleensä ole väkivaltanen edes unissa, mutta siinä unessa levyjen takaisin haku noudatti mallia:

gore-luvr.gif

Toisessa unessa tuli ammuskeltua vinyylin ryövääjiä kuin torakoita:

animation11.gif
Avatar
#24 • • -orion- Guest

Mulla on vakuutettu vajaasta kymmenestä tuhannesta eurosta



Oon mäkin aikasemmin miettiny tota vakuuttamista, en oo vaan saanu selvyyttä asiaan. Mikäs vakuutus sulla levyille on? Miten tuo 10k e oli arvioitu? Suurin ongelma levyjen vakuuttamisessa onkin juuri "puoleettoman" tai asiantuntija-arvion saaminen levyistä.



Toi vakuutus on ihan "Kokoelma"-nimellä, mut kannattaa mainita että osa kokoelmasta on aina silloin tällöin liikkeellä :) Toi 10k e ei kata koko kokoelman arvoa mitenkään, kuten jo mainitsinkin, mutta on hyvä backuppi jos esim osa menee pilalle. Kannattaa keskustella sen yhtiön sedän/tädin kanssa - vakuutusyhtiöstä riippuen saa joko hyvää tai huonoa palvelua. Osa on ihan hajalla vanhojen vinyylien vakuuttamisesta ("siis haluat vakuuttaa MITÄ?") ja osalle taas tuon puolueettoman/asiantuntija-arvion antajaksi kelpaa hyvin toinen alan hyvin tunteva DJ (mehän niitä asiantuntijoita loppupeleissä ollaan).
Caro²

Posts: 5,301

#25 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Tiedät olevasi liian koukussa kun..

Postaat tänne omalla nimelläsi kertoen omia erikoisia piirteitäsi..
Avatar
#26 • • _U Guest

Tiedät olevasi liian koukussa kun..

Postaat tänne omalla nimelläsi kertoen omia erikoisia piirteitäsi..



:D WORD!
Caro²

Posts: 5,301

#27 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Tiedät olevasi liian koukussa kun..

Postaat tänne omalla nimelläsi kertoen omia erikoisia piirteitäsi..



:D WORD!


Kummallisesti tuli muuten melkein viikon tauko postauksiin :D
Avatar
#28 • • Ryvon DJ Guest
-You're too hooked kun postaat "unikuvia" topikkiin unesi, joka oli levyjen löytämisestä roskiksesta.

-Kun kuulet kovalta keräilijähenkilöltä bileissä, että myös hänellä sattuu olemaan sama perkeleen harvinainen levy kuin sinulla (vaikka -ihan hypoteettisesti tietenkin- A Number of Namesin "Sharivari" Capriccio-leibelillä), tunnet uskottavuutesi vakavasti otettavana keräilijänä kärsivän aimo kolauksen :crybaby:

-nöyryytyksestä kärsineenä ruokahalusi kasvaa, ja kohta hamuat ultra-rare-even-God-doesn't-know-this -levyn perään. Mitä on tuhat euroa levystä, ei mitään? :happyroll:

-alat miettimään omien levyjen prässäyttämistä tai uniikkikappaleiden kaiverruttamista.
Avatar
#29 • • T82 Guest
... kun ostat neljänkympin hiustenleikkuukoneen vain sen tähden, ettet halua kerran kuukaudessa törsätä kahta kymppiä parturilla käymiseen. Ja sitten kiroat kun kyseinen väkkärä ei kestä edes kahta kuukautta vaan joka toinen kuukausi joudut ostamaan uuden koneen. :mad:

Mut silti... kalju roks, ja shampootakin kuluu vähemmän. Säästöä se on sekin. prkl.
Avatar
#30 • • Homegrove Guest
Mulla kesti 30 euron kone 7 vuotta. Nyt ostin uuden ja pistin ihan 50 euroa palamaan. :D
Avatar
#31 • • T82 Guest
Minkä merkkinen??
Avatar
#32 • • Homegrove Guest
Joku Bliss se oli.
Avatar
#33 • • Ryvon DJ Guest

... kun ostat neljänkympin hiustenleikkuukoneen vain sen tähden, ettet halua kerran kuukaudessa törsätä kahta kymppiä parturilla käymiseen.

kalju roks, ja shampootakin kuluu vähemmän. Säästöä se on sekin. prkl.



Word. Moserilla ite ajanut viimeiset vuodet, siilitukka ollu viimeset 10 vuotta meikän tyyli.
Avatar
#34 • • De Souza Guest

Ja onko vakuutukset kunnossa? Ajatelkaa, jos kokoelmat tuhoutuisivat



Mulla on vakuutettu vajaasta kymmenestä tuhannesta eurosta, mikä ei millään korvaa koko kokoelman arvoa eikä varsinkaan tunnearvoa. Ei rahalla pysty loppujen lopuksi korvaamaan jos tulipalo tulee ja vie, mut silti vakuutuksen olemassaolo rauhoittaa.



Mulla on myös "kokoelma" vakuutettu 10k asti. Itseltäni ei löydy monen sadan euron arvoisia harvinaisuuksia, mutta paljon on rahaa ja aikaa mennyt levyjen hankkimiseen, joten jos levyt tuhoutuisivat palossa niin saisipahan edes pienen pientä lohtua. Murtovarkaita tuskin vinyylit kiinnostavat paitsi jos joku vinyyliaddikti tulisi pläräämään pelkästään levyjä.

Vakuutus on Pohjantähdestä otettu kotivakuutuksen kylkiäiseksi ja hintaa on ~50 euroa/vuosi. Toimitan vakuutusyhtiölle aika ajoin päivitetyn levylistan.

Vertailun vuoksi olisi muilta vakuutuksen ottaneilta mukava kuulla paljon maksatte levyjen vakuuttamisesta.