Musikmesse Frankfurt 2006

14 posts, 1 page, 2,631 views

Avatar
#2 • • MikkiHiiri Guest
Täytyyks oikeesti näiden analogivermeiden tekijöiden delata et nää rupee työntää niitä taas markkinoille? Roland herätys!
Avatar
#3 • • whuf. Guest

Ainakin Moogilta tullut tosi kivan näköinen 2 oskillaattorin monosyna.
http://www.moogmusic.com/detail.php?main_product_id=227

Harmi, jos tuossa ei ole kohinageneraattoria. Katoin, että muuten olis ihan asialliset speksit. Nimi on Little Phatty. :)



Mihin tota tarvii. Softahan kuulostaa ihan samalta :excellent:
Edullinenkin monosynaks.. 1475$




edit: Hei koskas toi Frankfurt Musikmesse on? Tajusin just että oon lähössä keikalle Frankfurttiin huomenna.. vois käydä tsiigaa :roll:
Avatar
#4 • • Tuppu_ Guest

Mihin tota tarvii. Softahan kuulostaa ihan samalta :excellent: Edullinenkin monosynaks.. 1475$

edit: Hei koskas toi Frankfurt Musikmesse on? Tajusin just että oon lähössä keikalle Frankfurttiin huomenna.. vois käydä tsiigaa :roll:


Nythän ne messut tosiaan on, mutta eihän sun sinne kannata mennä, kun softilla saa ihan yhtä hyvää soundia, varsinkin jos käyttää niitä linuxissa. :hah:
Avatar
#5 • • whuf. Guest


Nythän ne messut tosiaan on, mutta eihän sun sinne kannata mennä, kun softilla saa ihan yhtä hyvää soundia, varsinkin jos käyttää niitä linuxissa. :hah:



Joo ei tarvi ymmärtää sarkasmia teitä softamiehiä kohtaan.. :happyroll:
Avatar
#6 • • Tuppu_ Guest

Joo ei tarvi ymmärtää sarkasmia teitä softamiehiä kohtaan.. :happyroll:


No ajattelin, että tähän topicciin vois vain kerätä jotai uutisia mitä tuolla messuilla julkaistaan, eikä kyseenalaistaa, mihin jotain vermettä tarvitsee. Ja joo kannattaahan siellä messuilla pyörähtää, jos sielläpäin liikkuu. En tosin tiedä miten ne lippujutut menee, että saako sinne ostettua suoraan ovelta vai onko se jotenkin loppuunmyyty tms. Mitä rautaan ja softaan tulee, niin mulla kuitenkin rauta menee edelleenkin softan edelle melkein joka asiassa. :)
Avatar
#7 • • whuf. Guest


No ajattelin, että tähän topicciin vois vain kerätä jotai uutisia mitä tuolla messuilla julkaistaan, eikä kyseenalaistaa, mihin jotain vermettä tarvitsee.


Jep ihan fiksu idea. Kiinnitin vaan huomion "hyviin" spekseihin ja "edulliseen" hintaan, en edes puhunut siitä tarviiko sitä johonkin. Varmaan ihan asiallinen monosyna :)


Messeillä myös TC Electronicsin PowerCore PCI-Express väylään. Konnekt 24D, powercore-efekteillä höystetty audiointerface. Creamware Prodyssey ASB, Arp Odyssey digisyna klooni. E-MU:n uudet 1616 äänikortit.
Mielenkiintosia.
Lisää löytyy ainaskin www.sonicstate.com sivuilta.
Avatar
#8 • • MikkiHiiri Guest

Mihin tota tarvii. Softahan kuulostaa ihan samalta :excellent:
Edullinenkin monosynaks.. 1475$



VA = softaa, analogi = painitaan eri sarjassa :excellent:

Kallis on joo, miksei noita analogeja vois tulla enemmänkin markkinoille. Helvetti nehän menis kaupaks ku häkä kaikkiin VA-digiromuihin kyllästyneille (like me). Samal hinnatkin tippuis.
Avatar
#9 • • Happo Guest
Mua ei niinkään häiritse kohinageneraattorin puuttuminen (hakkurivirtalähteen viereen sijoitettu audio out ehkä kompensoi sitä vähän :D) mutta muuten laite on hiukan liian yksinkertaistettu. Erityisesti 1x1 "modulaatiomatriisi" tuntuu turhan rajoittavalta. Yhtäaikaa on siis käytössä vain yksi source ja yksi destination.

Jossain foorumeilla on ehdotettu että tuon kaveriksi voisi hankkia Moogin CP-251 laajennuksen, jolla saisi toisen LFO:n ja sen kohinageniksen, mutta tuollainen erillinen boxi on aika hankala käyttää.

Hintakin on kyllä spekseihin nähden aika suolainen, mutta tietty laatu (ja nimi) maksaa. Huhujen mukaan tuosta on tulossa kuitenkin halvempi versio muovisilla päädyilla ja oransseilla ledeillä (sinisten sijaan) joka lähtisi alle tuhannen taalan.

Jos tosta tulee joskus räkkiversio niin sen voisi ehkä hankkia. Tosin vastaava laite on jo olemassa: Studio Electronics ATC-X, joka tosin hakkaa Phattyn spekseillään moneen kertaan ja on soundiltaan varmasti vähintään yhtä hyvä.
Avatar
#10 • • Tuppu_ Guest

Kallis on joo, miksei noita analogeja vois tulla enemmänkin markkinoille. Helvetti nehän menis kaupaks ku häkä kaikkiin VA-digiromuihin kyllästyneille (like me). Samal hinnatkin tippuis.


Mä oon viimeaikoina tehny paljon trance-tyyppisiä soundeja pelkästään analogisynilla ja niissä vaan on eloa ja voimaa paljon enemmän kuin vastaavissa digisoundeissa. Tuntuu vain hassulta, että kun noita moogeja ja dave smithin evolvereita demotaan niiden saiteilla ja messuilla, niin aina kuulee vaan jotain urkusoundeja ja yliresonanssisia tilutus-liidejä tms. Tekisivät lisäksi jotai nättejä trance-soundeja, niin varmaan möiski enemmän noi synat. Vois tosin olla, että jos rolandiki lähtis tekee uudestaa analogeja, niin niitä alkuun voitais myydä jonkin verran kaikille, ketkä niistä tajuaa jotain, mutta sitte se myynti pysähtyis, kun loput ihmiset ei erota eikä tajua. :(

Tosta moogista tuli joku video sonicstateen. Siinä alussa oli ihan ok se pwm-tyylinen soundi. Kallishan toi monosynaksi on, mutta tuolla viimeistelyllä ja moogin nimellä se on lähinnä keräilysyna ja on sen vuoksi myös hintansa arvoinen.

Ilmeisessti myös Waldorf on nousemassa mukaan konkurssin jälkeen. Niiden kotisivuille on ilmestynyt "coming soon"-teksti ja Q ja Q+ on listattuna mm. thomannin sivuilla. Hyvä hyvä. :)
Avatar
#12 • • 029 Guest
joo nyt rupes himottaan sen verta toi kuva, et kylä se niin on et jonain päivänä mullaki on moogi :) Pakko sellasta on saada kämpillä ruuvailla niinku kunnolla..
Avatar
#13 • • R24 Guest
Moogi o Moogi ja sille ei voi mitn. Mulla o Source ja se vaan on niin fätti ettei Rolandeilla/Korgeilla ole mitään jakoa.
Avatar
#14 • • aleksivirta Guest
fuck moog, antakaa mulle arp odyssey.

(ok, myönnytyksiä pitää tehdä - mieluiten se malli moog-tyylisellä filtterillä :) )