7 posts, 1 page, 1,678 views
Voi johtua siitä, että korgin es-1:n käsittelee sampleja 32KHz:llä, ja pc:llä tedhty samplet varmaan sitä 44KHz. Koita vaihtaa jo PC:llä samplet 32:een, niin varmaan toimii paremmin Korgilla?
Voi johtua siitä, että korgin es-1:n käsittelee sampleja 32KHz:llä, ja pc:llä tedhty samplet varmaan sitä 44KHz. Koita vaihtaa jo PC:llä samplet 32:een, niin varmaan toimii paremmin Korgilla?
Juu, koitan kunhan ensi viikonloppuna lomille pääsen :). Mutta toisaalta, miten nuo taajuudet voisivat vaikuttaa BPM:ään?
Tietenkin yksi monimutkainen ratkaisu ongelmaan olisi se, että yhdistäisin Electriben tietokoneen audio-porttiin, tarkistaisin Reasonin tarkan BPM:n jollakin BPM-laskurilla ja tekisin samalla tavalla Electriben kanssa... Muttakun ei millään jaksaisi :roll: .
Reason 2.0:lla ratkaisin ongelman siten, että laitoin Electriben masteriksi ja Reasonin slaveksi, käynnistin Electriben ja sitten kun se oli soinut jonkin aikaa, otin Reasonista MIDI:n pois päältä, jolloin BPM-laskuriin jäi se nopeus, jolla Electribe oli soittanut (esim. 135,931 BPM). Mutta nyt 3.0:ssa kun MIDI:n ottaa pois päältä, palaa Reason samaan tasa-BPM:ään mikä sillä oli alunperin ollut :mad:
Tässä vaiheessa mulle ainakin herää kysymys, että mitä sä ylipäänsä teet sillä es:llä, jos sua häiritsee bpm:n tuhannesosan heitto jossain loopissa. Es-1 on sellainen lo-fi laitos, että ei paremmasta väliä :D
Kiitos, sain ongelman hoidettua :).
Mutta nyt herääkin lisäkysymyksiä. Onko todella niin, että Electribeen saa sampleja vain sen 4 megatavun verran kerrallaan? Kun joskus olin käsittänyt, että Smartmediakortin avulla muistia saa laajennettua 64 megaan, eli että itse laitteeseen saisi 64 megaa sampleja... Näinhän ei kuitenkaan ole, vai onko?