Aika monelle miehelle menee niin sanotusti pupu pöksyyn jos nainen on "fit" ja vielä kaunis. Ja monelle "tavis"miehelle "fit" on heti "liian lihaksikas = miehekäs".
Mä veikkaisin, et sun käsitys sanasta fit on hieman vääristynyt jos vertaa sitä "taviksen" käsitykseen sanasta fit.
Uskoisin, että miehissä on sisäänrakennettuna jonkinmoinen vietti naisen ruumiinrakennetta kohtaan. Esimerkiksi voimakas vyötärö/lantiosuhde, supusuhtaiset kasvonmuodot ja kauniit rinnat ovat kiihokkeita.
Nainen voi olla lihaksikas ja silti naisellinen. Monet fit-naiset ovat lihaksikkaita, mutta täysin naisettomia. Tämä johtuu usein täysin olemattomasta vyötärölantiosuhteesta, hartioista, jotka ovat levein kohta koko naisessa, leuoissa jotka muistuttavat enemmän arskaa kuin barbia, rinnoissa jotka ovat lihaksien kuihduttamat maitorauhaset ja olemuksessa jossa tärkeää on korostaa lihaksikkuutta, ei naisellisuutta. Sillä nouseeko tällaisella naisella rasvaprosentti kisakauden ulkopuolella lähelle 20:ä, ei ole mitään väliä: Naisen piirteet ovat täydellisen miehiset.
Eli lyhyesti:
Fit olemus korostaa miehiselle vartalolle tyypillisiä asioita. Tästä syystä fit-naisia pidetään miehisinä.
Jos taas mietin, millaisia ovat naiset, jotka ovat fit mutta silti naisellisia niin sanoisin muutaman asian:
- Hartialeveys on suhteessa muuhun vartaloon
- Leuat eivät ole sen näköisiä että hormoneja on popsittu hevosenannos
- Rinnat ovat muutakin kuin lihakset
- Takapuoli säilyttää muotonsa suhteessa vyötäröön ja reisiin
Harvemmin fitnesspimutkaan mielestäni kauniita ovat kisakunnossa, vaikka lihasmassaa onkin huomattavasti vähemmän kuin kehonrakentajilla, mutta treenikaudella harvempi kaduntallaaja osaisi sanoa tyttöjen edes harrastavan mitään raudan nostamista.
Vaikka nainen saa rasvaa, lihasmassa ei taida paljoa pudota. Ruuminrakenne on edelleen samanlainen ja siten olemukseltaan miehekäs. Ainakin itse koen, että sellaiset naiset kuin sinä postasit on hyvin helppo erottaa peruskuntoilijasta.
Amatööribodarit onkin sitten toinen juttu, noita yksilöitä kun usein vaivaa isottelun tarve ja hyvin moni muukin asia.
Oli henkilöllä tarve isotella tai ei, hän on täysin samannäköinen ulkopuolisen mielestä.
Ja mitä Anna Larssoniin tulee, hänessä on mielestäni sitä harvinaista pehmeyttä ja kauneutta jopa kisakunnossa.
Tässä on juuri se ero:
Sinä (veikkaisin) harrastat hieman enemmän kuntoilua tai ainakin olet hyvin kiinnostunut asiasta. Näet tuollaisia naisia paljon ja katsot heitä eri tavalla kuin esim minä.
Meidän suhtautumiset "fitmuijan" piirteisiin on täysin erilaisia. Sillä, että minä tai joku muu ei pidetä "fitmuijan" ominaisuuksista, ei tee meistä "pelkureita, joilla on huono itsetunto". Mä vaan yksinkertaisesti koen, että tuollainen punttaaminen tekee naisesta ruman. Ja tässä yhteydessä ruma voisi olla täysin sama asia kuin liikalihavuus.
Yksinkertaisesti: Tuo on perverssiä