Tiësto T-paitoja?

48 posts, 3 pages, 6,881 views

Avatar
#21 • • ville Guest

Bileissä joissa on tiesto (tvm) ja hyvä jengi, on uskomaton meno

Bileissä joissa on bedroom dj ja hyvä jengi on hyvä meno



Mä taas olen ollut bileissä jossain kotomainen dj on saanut jengiin enemmän potkua kuin monet ulkomaan ihmeet. Enkä tässä nyt tarkoita Prozkuu tai Orchideaa.

Tuohan on ihan suoraan tuosta stripistä, jengi sekoaa kun tiesto on talossa, ihan sama vaikka sieltä tulis Garth Brooksia.



Mä väitän et jos otetaan randomilla bileet joissa mr superstara (oli se sitten kiksua, polkkaa, teknoa, junkkaa tvm) ja sitten randombileet, niin mr superstaraa on jengi odottanut sen verran, että bileet on keskimäärin "paremmat"

Tottakai tohon liittyy myös se, että jos ei diggaa suurista bileistä, niin sitten ei välttis kannata mennä suuriin bileisiin oli lättyjä veivaamassa kuka tahansa.

Bileet on kuitenkin yleensä just niin hyvät kun jengillä on fiilistä ja kyllä se vaan niin on, että fiilistä onnistutaan luomaan nimillä.

Noin muuten olen kyllä samaa mieltä siitä, että joku nonamebedroom tai muu konsepti voi hyvin onnistua saamaan jengin mukaan ja porukka voi oikeesti hehkuttaa bileitä vaikka vuosia tapahtuman jälkeen.

Parasta toki olisi jos pystyy nauttimaaan kaikenlaisista bileistä. Välillä tippuu sonar, mills ja 30 000 ihmistä, välillä tehdashalli, mr pera ja 10 ihmistä. Mutta se että menee kategorisesti haukkumaan toisen ratkaisun paskaksi vain koska soittamassa on mr superstara, osoittaa (imo) aika kapeakatseista näkemystä tästä kulttuurista.

ps en muuten oo koskaan kuullut tiestoa livenä
Avatar
#22 • • master bator Guest

...plur...



Antti Tuiskukin on oikeesti tosi jees ja siitäkään ei saa missään nimessä vääntää mitään vitsiä. Yhtäkään artistia ei saa arvostella mistään. Kaikki ovat yhtä hyviä. Taputetaan vaan kaikkia selälle ja sanotaan yhteen ääneen PLUR :D
Avatar
#23 • • lauri Guest
Forward ever, backward never... Ja silti Orkidealta pyydetään Unityä ja "vanhoja hyviä biisejä". Silti Dj Ulkomaalainen soitti huonon setin koska ei soittanut The Biisiä vuodelta 1997, jonka teki silloin. Silti useimmiten klubien parhaimpia iltoja ovat ne, joissa soitetaan klassikoita.
Jotkut klubit/tapahtumat jopa pitävät sitä kantavana ideanaan, joka mielestäni on vallan mainiota.

Klubikulttuuri kehittyy, bilettäjät vanhenevat. Musiikki ei. Musiikin tekninen laatu on parantunut huomattavasti viimeisen 10 vuoden aikana, mutta kuinka monta uutta asiaa on keksitty ... ?

DJ "palvonta" on nykypäivän ilmiö. 90-luvulla se oli pillit ja PLUR.
Nykypäivän ilmiö on kliinit klubitilat, jossa on riittävästi vessoja ja baari pelaa. 90-luvulla se oli pimeä, savuinen tehdashalli - tai vaihtoehtoisesti klubitila joka oli mahdollisuuksien mukaan emuloitu sellaiseksi.
Nykyisin bileet alkavat 21-22 ja päättyvät viimeistään 03.30, jolloin 1/4 jengistä vähintään on jo lähtenyt kotiin nukkumaan. Vielä 2000-luvun alussa silloin päästiin vauhtiin. Ennen musiikki nosti adrenaliinia, nykyisin se lähinnä pistää miettimään, kumman käden sormella kaivaisi nenää.

Mielenkiintoista kun sitä rupeaa miettimään. :)
Avatar
#24 • • da_chef Guest

Klubikulttuuri kehittyy, bilettäjät vanhenevat. Musiikki ei. Musiikin tekninen laatu on parantunut huomattavasti viimeisen 10 vuoden aikana



Valitettavasti samaa ei voi sanoa sisällöstä.
Avatar
#25 • • drS Guest

Valitettavasti samaa ei voi sanoa sisällöstä.



jep, kyllä esim. ne 4min samaa rumpuluuppia ja narinaa sisältävät klassikot ovat automaattisesti sisällöltään parempia ku ykskään nykypäivän biiseistä.
Avatar
#26 • • Juki54 Guest
Tieston nimi topikissa takaa kyl aina hyvät keskustelut :heart:
Avatar
#27 • • sektori Guest

etkö kuullu ? sanoin että ei KLF o kovin kummosta, minusta.



Ok, tutustu vähän siihen ideologiaan, se ei oo sentään pelkkää musaa. ;)

Sitäpaitsi esmes White Room on levynä jotain niin heviä tavaraa, että sitä ei hakkaa elektronisessa musiikissa paljon muut ku joku FSOL:n Lifeforms.




bulk, ok iski ne hitit mulle sillo ku olin 13 tjsp ku ne tuli, sitte ei enää. maku muuttu, ideologiat o sitte erikseen.
Avatar
#28 • • da_chef Guest

Jep, kyllä esim. ne 4min samaa rumpuluuppia ja narinaa sisältävät klassikot ovat automaattisesti sisällöltään parempia ku ykskään nykypäivän biiseistä.



Jos nykypäivän biisi sisältää saman 4min rumpuloopin ja narinan, mikä tekisi siitä paremman? Se, että se on Tieston tekemä?
Avatar
#29 • • sonni Guest

Mä väitän et jos otetaan randomilla bileet joissa mr superstara (oli se sitten kiksua, polkkaa, teknoa, junkkaa tvm) ja sitten randombileet, niin mr superstaraa on jengi odottanut sen verran, että bileet on keskimäärin "paremmat"


voi kuinka sitä onkaan tullut vuosien saatossa petyttyä 'isoihin nimiin'.. mulla on niin kapea musamaku ja punaniskanäkemys, ettei ilta pelastu vain sillä, että 'kaikki' muut nauttivat tarjonnasta. hypar hypar!
Avatar
#30 • • ville Guest

Jep, kyllä esim. ne 4min samaa rumpuluuppia ja narinaa sisältävät klassikot ovat automaattisesti sisällöltään parempia ku ykskään nykypäivän biiseistä.



Jos nykypäivän biisi sisältää saman 4min rumpuloopin ja narinan, mikä tekisi siitä paremman? Se, että se on Tieston tekemä?



Mä oon sitä mieltä että sun pitäisi suhtautua asioihin vähän positiivisemmin. Eiks sulla tuu paha olo kun ajattelet noin negatiivisesti :heart:

Mä en ole mikään kovin hyvä spottailemaan biisejä mut sen verran kyllä uskaltaisin väittää et tieston trancejulkaisut on trancen kategoriassa julkaisupaikkansa ansainneet. Se, että sinä et niistä pidä, ei tarkoita sitä, että joku muu ei niistä pitäisi :) (joo, en kyllä itsekään paljoa diggaile)

Jos multa kysytään niin sanoisin et pesukoneteknossa mikään ei ollut muuttunut sitten vuoden 92. Samaa kolinaa edelleen. Ja voisin myös todeta "joo, lanstrumm julkaisee samaa paskaa vuodesta toiseen, mikään ei oo muuttunut". Mut rehellisesti sanottuna mä en tiedä tästä genrestä hevon pyllyä, joten tyydyn yksinkertaisesti toteamaan et joku varmaan diggaa kybällä ja hyvä sille.
Avatar
#31 • • ville Guest
(kirjottelin tästä hyvän postin duunissa, mut nyt sitä ei näy missään, saattaa tosin olla joku proxyhäiriö ja siten samat ajatukset tulla näkyviin kahdessa eri postissa)

Forward ever, backward never... Ja silti Orkidealta pyydetään Unityä ja "vanhoja hyviä biisejä". Silti Dj Ulkomaalainen soitti huonon setin koska ei soittanut The Biisiä vuodelta 1997, jonka teki silloin. Silti useimmiten klubien parhaimpia iltoja ovat ne, joissa soitetaan klassikoita.
Jotkut klubit/tapahtumat jopa pitävät sitä kantavana ideanaan, joka mielestäni on vallan mainiota.



Mutta toisaalta en tiedä yhtään klubia, dj:ä tai genreä joka eläisi vaan klassikoista.

Klassikot on historian korostamista, keino muistuttaa mistä on tultu ja missä ollaan nyt. Klassikko ei ole klassikko jos sitä soitetaan joka paikassa ja aina väärässä tilanteessa.

En myöskään olisi samaa mieltä siitä, että klasaribileet ovat klubi-illoista parhaita. Klasaribileet on keskimäärin hyviä, mutta klasaribileiden hyvyys on myös niiden heikkous: kaikki tietävät etukäteen mitä on tulossa ja yllätyksettömyyden takia paras huippu jää usein saavuttamatta.


Klubikulttuuri kehittyy, bilettäjät vanhenevat. Musiikki ei. Musiikin tekninen laatu on parantunut huomattavasti viimeisen 10 vuoden aikana, mutta kuinka monta uutta asiaa on keksitty ... ?



Klubikulttuuri kehittyy ja jatkuvasti tulee uusia bileittäjiä. Joka klubi-ilta joukossa on niitä jotka kokevat suuren "ahaa" elämyksen ja alkavat elää omaa "kulta-aikaansa".

Nyt bilettämisen aloittaneet eivät todennäköisesti diggaa vanhasta trancesta ja vastaavasti monet vanhan trancen diggaajat ei pidä uudesta trancesta. Kyse on siitä, että oman ajan musiikki jättää jälkensä ja noihin muistoihin palaa mielellään yhä uudelleen ja uudelleen.

Musiikki muuttuu ja kehittyy jatkuvasti, onko se uutta vai ei, on mielipideasia. Jonkun mielestä konemusiikki ei ole koskaan tarjonnut mitään uutta, jonkun mielestä joka vuosi tulee jotain uutta.

Ennen musiikki nosti adrenaliinia, nykyisin se lähinnä pistää miettimään, kumman käden sormella kaivaisi nenää.

Mielenkiintoista kun sitä rupeaa miettimään. :)



Ehkä vähän kylmästi sanottu mutta sanon kuitenkin:

vika ei ole musiikissa vaan kuulijassa

Siinä vaiheessa kun ainoastaan vanha kuulostaa hyvältä on joko liian fakkiintunut tai ei aktiivisesti hae uusia kokemuksia. Oli asia miten päin tahansa ei kuitenkaan pidä mennä väittämään että kaikissa muissa on vikaa.

Itsellä musiikki ja bileet tuo uusia kokemuksia jatkuvasti. Siinä vaiheessa kun näin ei ole, kannattaa vaihtaa ympäristöä ja etsiä virikkeitä muualta (sen sijaan että dissaa muita)
Avatar
#32 • • ville Guest
pakko laittaa tällainen jonko joku aikaa sitten aamuväsymyksessä kirjoitin klubitukseen. Kiistelyn aiheena oli pukeutuminen, joka liipaa aika läheltä tätä topicia. Ideologisesti pukeutumisen voisi korvata sanalla trance ....


mutta siis asiaan:


Jos ihan rehellisiä ollaan, mä en edes ymmärrä mistä tämä "pukeutuminen on bileitä tärkeämpää" juttu tulee. Mun henkilökohtainen veikkaus on, että tällaista puhetta on ollut jo vuonna 5000 ekr kun joku uusi shamaani päättikin käyttää kaulakorussaan yhden hirvenluun sijaan kahta. Varmaan vanhat shamaanit totesi "vitt* mikä pyrkyri, kato nyt kun se kuvittelee tietävänsä jotain tästä kultuurista kun sillä on _kaks_ luuta" ....

Mun henkilökohtainen veikkaus on, että niissä jotka vetää päälleen robocop panssareita on täysin samanlaisia tyyppejä kuin niissä jotka aikanaan pisti ainostaan pillin suuhun. Osa robocoptyypeistä (tai pillityypeistä) jaksaa liikkua bileissä kaks vuotta, kokee sen ajan todella upeaksi, mutta sitten vanhenevat ja poistuvat takavasemmalle. Osa taas diggaa hommasta sen verran et bileissä tulee liikuttua seuraavat 10v jolloin robocoptyyppi kokee seuraavat kehitysvaiheet:

1) Vaiheen nimi: Nousu!

Bileet alkaa, silloin vedetään päälle parasta mitä löytyy kuten piikkikaulapanta. Hän kuitenkin diggaa musiikista täysillä.

2) Vaiheen nimi: Ymmärys

Robocop ymmärtää, että hän tuli mukaan 10v liian myöhään: "voi miksi en ehtinyt nähdä kun vuonna x tapahtui vuonna y". Hän kuitenkin diggaa musiikista täysillä.

3) Vaiheen nimi: Laskut

Robocop alkaa vähitelleen laantua pukeutumisessaa. Hän kuitenkin diggaa musiikista täysillä. Tämä on esimmäinen tila, johon robocop voi pysyvästi jäädä.

4) Vaiheen nimi: Katkeruus

Robocop ei enää jaksa pukeutua. Hän siirtyy katkeraan vaiheeseen: "nää uudet robocopit ei ymmärrä mitään, katso mitä tolla urpolla on päällä". Hän haaveilee nuoruuden ajasta kun "robocop oli vielä robocop eikä mikään avaruusmutantti". Hän kuitenkin diggaa musiikista täysillä. Tämä on vaihe johon valitettavan moni robocop jää.

5) Vaiheen nimi: Skene

Robocop ymmärtää, että jokainen käy läpi robocop vaiheen, vaikka se onkin jokaisella hieman erilainen. Hän hyväksyy sen että kulttuuri muuttuu, vaikka ei aina muutoksesta pidäkään. Hän kuitenkin diggaa musiikista täysillä. Tämä on vaihe jonne pääsevät vain harvat. Vaihe vaatii hyvää itsehillintää, ymmärrystä ja lähimmäisen rakkautta.

6) Vaiheen nimi: Täydellisyys

Robocop saavuttaa sisäisen rauhan. Hän nauttii kulttuurin monimuotisuudesta, hän antaa kaikkien kukkien kukkia. Tämä on täydellisyys. Tämä on vaihe jonne pääsevät vain harvat ja valitut. Tämä on vaihe, joka tuo tyydytystä koko loppuelämäksi. Tämä on vaihe, jossa robocop voi nauttia kireiden tp:n pyllyjen katselusta vielä silloin kun itsellä ei edes seiso, vain sen takia että "uusi kulttuuri on aina kaunista".


Ps jokainen voi itse miettiä missä oma sisäinen robocop menee. Topicin aloittajalla se taitaa olla vaiheessa 4, itse yritän siirtyä kohta vaiheeseen kuusi (ja huom en vain sen takia että voisi katsella tp:n pyllyjä)

:hah:
Avatar
#33 • • da_chef Guest

Mä oon sitä mieltä että sun pitäisi suhtautua asioihin vähän positiivisemmin. Eiks sulla tuu paha olo kun ajattelet noin negatiivisesti :heart:



Vitut.

Jos multa kysytään niin sanoisin et pesukoneteknossa mikään ei ollut muuttunut sitten vuoden 92. Samaa kolinaa edelleen.



No sehän on helvetin tylsää musaa.

Mieluummin liikun sujuvasti 60-luvun hard bopista 00-luvun glitchiin ja sieltä braindancen kautta souliin, funkiin jne.

Kiksu ei tuonne kyllä sovi, on se niin mielikuvituksetonta ja ideaköyhää.
Avatar
#34 • • da_chef Guest

Ps jokainen voi itse miettiä missä oma sisäinen robocop menee. Topicin aloittajalla se taitaa olla vaiheessa 4, itse yritän siirtyä kohta vaiheeseen kuusi (ja huom en vain sen takia että voisi katsella tp:n pyllyjä)



Mun sisäinen robocop on vaiheessa "farkut + t-paita" kuten on ollut pre-teiniydestä lähtien. Farkkujen leikkaus ja t-paitojen printit ovat aikainsaatossa vaihtuneet.
Avatar
#35 • • Zapa Guest

Ps jokainen voi itse miettiä missä oma sisäinen robocop menee. Topicin aloittajalla se taitaa olla vaiheessa 4, itse yritän siirtyä kohta vaiheeseen kuusi (ja huom en vain sen takia että voisi katsella tp:n pyllyjä)



Mun sisäinen robocop on vaiheessa "farkut + t-paita" kuten on ollut pre-teiniydestä lähtien. Farkkujen leikkaus ja t-paitojen printit ovat aikainsaatossa vaihtuneet.



:hah: samma här, not där.
Esa

Posts: 947

#37 • • Esa

Jos multa kysytään niin sanoisin et pesukoneteknossa mikään ei ollut muuttunut sitten vuoden 92. Samaa kolinaa edelleen. Ja voisin myös todeta "joo, lanstrumm julkaisee samaa paskaa vuodesta toiseen, mikään ei oo muuttunut". Mut rehellisesti sanottuna mä en tiedä tästä genrestä hevon pyllyä, joten tyydyn yksinkertaisesti toteamaan et joku varmaan diggaa kybällä ja hyvä sille.



Ni!

Landstrumm tosin tekee experimental grime techno hiphop jotain eikä mitään pesukone whateveriä.. ;) :excellent:
Avatar
#38 • • Juhgu Guest
En voi mitenkään käsittää miksi joku haluaisi ostaa tiesto t-paidan. :o
Avatar
#39 • • punaParta Guest

En voi mitenkään käsittää miksi joku haluaisi ostaa tiesto t-paidan. :o



en minäkään

Iso deejiinimi kyllä nostaa odotukset korkealle, jolloin sieltä romahdetaan ja kovaa (esim. Carl Cox kaapelitehtaalla). Jos ei pileistä ole kummoisia odotuksia niin, kyllä aika pitkälle artistin ammattitaidosta kiinni miten saa jengin liikkeelle.
Ante

Posts: 16

#40 • • Ante
Hmm... mikäs siinä on, että jos diggailee Tiëston musiikista, niin ei muka saisi pitää hänen nimellään varustettua paitaa? Näkisivätpä muut suoraan että diggailet juuri ko aiheesta.