muutamia kuvia

3 posts, 1 page, 1,733 views

Avatar
#1 • • sauce Guest
pitkästäpitkästäpiitkästä aikaa sain aikaiseksi tehdä "valmiiksi" muutaman kuvan. käyppä kurkkaamassa ekat kolme(lisää sitten joskus):

kivat tytöt -kuvasarja
välineinä mielikuvitus ja kamera, kuvia käsitelty ammattitaidottomasti.
Avatar
#2 • • H_Lecter Guest
Maallikkolle (mulle) kuvat näyttää hienoilta, värimaailma makea. Kuvateksteihin kiinnitin sen verran huomiota, että omasta mielestäni ensimmäisessä se kertoo siitä mitä kuvassa tapahtuu, mutta seuraavassa kuvassa (trendy girl having fun) ei mulle välity että tyttö pitäis hauskaa. Ja kolmannessa kuvassa (kaunis ja onnellinen) välittyy mielumminkin fiilis "kaunis ja surullinen.
Avatar
#3 • • sauce Guest
Kiitos oikeinpaljon palautteesta. Ja koska omista töistään on aina niin kiva puhua, kommentoinkin nyt hieman "amatööritaiteilijana" noita kuviani (tositaiteilijathan ei töitään selittele). Luvassa siis sisältöpaljastuksia, vaan jos haluat ensin hiukan miettiä, katso kuvat vaikka tästä :

***

Väreissä mulle on tärkeää kylläisyys ja kontrasti, nupit kaakkoon joku voisi sanoa. Liikkuvassa kuvassa, jota olen tehnyt enemmän, ei saa revitellä yhtäpaljon. Lähinnä koska TV-tekniikka ei pysty käsittelemään hyvin ääriarvoja, erityisesti punainen on hankala.

Tekniikkana on ollut siis sellainen "otetaan hämärässä asetelmallisia kuvia ja maalataan niitä kunnes pikkuaivoissa kuuluu klik". Tätä tietty puristikuvaajat halveksuu, mutta olenkin enemmän "form follows function" -ihmisiä. Kaikille riittää tilaa, ainakin internetissä.

Erityisen kivaa oli se, että pysähdyit miettimään kuvien nimiä. Ne kun on yhtä tärkeitä kuin itse kuvat. Kuvista, niiden järjestyksestä ja nimistä muodostuu kaari. Ja kuten sanoit, eka "odota" on laajempi ja toteava. Kerrotaan katsojalle mitä tuleman pitää.

Seuraavassa kuvassa, "trendy girl having fun" otetaan iso askel ironiaan, naureskelen sille että _coolit_ ihmiset harvoin näyttää hymyllä että niillä on hauskaa.

Viimeinen kuva "kaunis ja onnellinen" yrittää ottaa kantaa aikaamme jossa kauneus on pakkomielle. Silti kuitenkin ihmiset on enenevissä määrin onnettomia, eikö kauneus tuokkaan onnea vaikka Cosmo niin saarnaakin?

Lisäksi näitä kaikkia kuvia yhdistää se, että kuvien henkilöt on mallinukkeja näyteikkunoilta. Kyseisillä nukeilla myydään vaatteita ja myös kauneusihanteita sekä käytösmalleja ~8-20 -vuotialle tytöille ja naisille. Mua ainakin ihmetyttää, että myytävä kauneusihanne on langanlaiha ja lommoposkinen, surullinen ja supermeikattu. Ehkä olen ainoa, mutta tuskin sitten kumminkaan.

***