Harvinaisin/ arvokkain levysi

92 posts, 5 pages, 14,091 views

Avatar
#61 • • djsakke Guest

Tuosta Aphex twinin Selected ambient works kakkosesta,

Mä mainitsin tästä kummallisuudesta jo joskus ikuisuus sitten, eli että siinä numeroidussa limited ed. ruskea-vinyyli erässä on joko kikkailtu tarkoituksella tai sitten emolaatat on prässissä menneet vahingossa sekaisin. Vai kuuluuko yhdellä niistä levyistä tosiaan olla Kenny Larkinin biisejä "Azimuth" -albumilta??
Ambient works kaksihan on "WARP LP 20". Mutta tuossa omassa painoksessani viimeinen ruskea levy kolmesta onkin "WARP LP 21" ja materiaali Larkinin Azimuthilta tarkalleen ottaen biisit "Harmonics", "Tedra", "Doppler", "Wires", "Q" ja "My travels". Keskiöt on kuitenkin samaa sarjaa levyjen 1 ja 2 kanssa. Tietääkö joku tästä tapauksesta enemmän?


Omassani ei ainakaan muistaakseni ole mitaan erikoista (edellamainitun kaltaista), omistan seka 2cd etta tuon ltd edition 3x12" (WARPLP21LTD, no 005313). Eika muuten ollut ees kallis, olikohan 119fim sillon joskus uutena miinus epesin kovat dj-alet, olikohan jotain 15% :P

Saattaahan sita tosin olla joku era missprassatty ja on ehtiny liikkeelle ennenku on huomattu.
Avatar
#62 • • AlexS Guest
Luultavasti juuri postissa tullut BT - ESCM 2x12" :happyroll:
Avatar
#63 • • hexasonik Guest

Huh, nyt kysyt niin intiimiä asiaa, että sietäisit hävetä :) Näistä asioistahan ei siis puhuta, muuten kuin hyvien ja luotettujen ystävien parissa, ystävien jotka kärsivät samasta PAHEESTA kuin itse. Silloinkin vain kuiskaten.



näin on.

Hieman asiasta luisuen, mutta tiiviisti siihen liittyen: itse respektaan aina tyyppejä joilla on kaikki parhaat ja harvinaisimmat levyt alusta saakka, ts. jotka ovat ostaneet ne heti kun ilmeistyivät. Suomessa ainakin kaksi tyyppiä ansaitsee legenda-statuksen sillä saralla, TG ja Monojunk. Ne äijät on ostanu aina kovimmat levyt tuoreeltaan, oli genre periaatteessa mikä tahansa.



totta. tietysti tämäkin on suhteellinen totuus: jos kerää esim. 60-luvun soulia, niin aika harva minun ikäluokan heppu (lukeudun osapuilleen samaan ikäryhmään kuin tg ja mono) on pystynyt hankkimaan ennen omaa syntymää julkaistuja levyjä. jos nyt hiuksia aletaan halkoa siis. :)

joitakin harvinaisia / tunnearvoisia kiekkoja:
king tutt - you've got me hung up - fun city 7, 1979"
modern soulia, keb darge tehnyt tunnetummaksi suuremmissa ympyröissä. yksi harvinaisimmista jollei harvinaisin omistamani kiekko (mulla ei siis ole mitään super-super-rare-levyjä - aika harvalla soul-harrastajalla suomessa on). myös helvetin kallis nykyään. en myöskään saanut tätä järin edullisesti.

orchestra guacamole - saab 96 ep - sähkö 12" 1992
harvinainen eittämättä, nykyhinnasta ei harmainta hajua. olen hankkinut kiekon silloin kun se on ilmestynyt. tunnearvoa rutosti. en myy pois.

dj krush / dj shadow - kemuri / lost & found sfl - mo' wax 1994
harvinaisuudesta / hinnasta ei mitään hajua. taisi olla toinen ostamani mo' wax -julkaisu (eka oli d.c. lee - new reality vibe - kiitos vinkistä routamaan eskolle!). ostettu spinefarmista helsingistä syyskuussa 1994. tätä en myöskään myy koskaan. tunnearvoa paljon.

the dells - there is - cadet 7" 1966/7?
ei mitenkään harvinainen, edelleenkin viiden punnan halpis, mutta biisi, joka aikanaan sai allekirjoittaneen innostumaan northern souliin. ikuinen tunnearvo. ja b-puolen 'show me' (ei sama ralli kuin joer texin saman niminen) on huippubiisi myös.

dave pike set - noisy silence gentle noise - mps lp
sisältää funkahtavan sitar-palan 'mathar' sekä huippu tanssijazz-biisin 'regards from freddie horowitz'. omistamani kyseisen lp:n ranska-painos taitaa olla sieltä pienehkön jazz-lp-kokoelmani harvinaisemmasta (tai ainakin kalliimmasta) päästä. tuskinpa ko. lp mikään superharvinaisuus on - kysyntä vain on kova. ranskapainos on hinnoiteltu vissiin halvemmaksi kuin (saksalainen?) mps-orkkis. tai siis samaan aikaanhan tämä on julkaistu.

jaaha, nyt tarvii lopettaa töissä ja alkaa siirtyä veks koneen äärestä. lisää myöhemmin..
Avatar
#64 • • Edited Boneless one Guest

Tuosta Aphex twinin Selected ambient works kakkosesta,

Ambient works kaksihan on "WARP LP 20". Mutta tuossa omassa painoksessani viimeinen ruskea levy kolmesta onkin "WARP LP 21" ja materiaali Larkinin Azimuthilta tarkalleen ottaen biisit "Harmonics", "Tedra", "Doppler", "Wires", "Q" ja "My travels". Keskiöt on kuitenkin samaa sarjaa levyjen 1 ja 2 kanssa. Tietääkö joku tästä tapauksesta enemmän?



Omassani ei ainakaan muistaakseni ole mitaan erikoista (edellamainitun kaltaista), omistan seka 2cd etta tuon ltd edition 3x12" (WARPLP21LTD, no 005313). Eika muuten ollut ees kallis, olikohan 119fim sillon joskus uutena miinus epesin kovat dj-alet, olikohan jotain 15% :P

Saattaahan sita tosin olla joku era missprassatty ja on ehtiny liikkeelle ennenku on huomattu.




Joo voi olla. Tuo mun albumi on järjestyksessään numeroa "008862" ja ostettu spinestä 1994, joten se on melko varmasti samaa erää kuin sun. Tiedä sitten josko sillä olisi tulevaisuudessa kuriositeettiarvoa kyseisen "vian" vuoksi, en tiedä.
Tarkennetaan vielä, niitä keskiöitähän reunustaa värilliset viivat joita on kolmea väriä, A/B puolet: lehdenvihreä/oliivi, C/D puolet: vaaleanruskea/ruksea ja E/F puolet: viininpunainen/tumma ruskea ja tosiaan mulla tuo E/F on se Larkin-lätty. No eiköhän tämä mysteeri ala olemaan tässä paitsi jos tulee yllättäviä ja mullistavia paljastuksia.
Avatar
#65 • • Boneless one Guest
Tuplapostaus.
Avatar
#66 • • djsakke Guest


Tarkennetaan vielä, niitä keskiöitähän reunustaa värilliset viivat joita on kolmea väriä, A/B puolet: lehdenvihreä, C/D puolet: vaaleanruskea ja E/F puolet: viininpunainen ja tosiaan mulla tuo E/F on se Larkin. No eiköhän tämä mysteeri ala olemaan tässä.


Mulla taas kaikki puolet on erilaisii :)

A: vaalea murrettu vihrea
B: tumma murrettu vihrea
C: ruskea
D: punainen
E: viininpunainen
F: tummanruskea (ie kahvi)
Avatar
#67 • • Boneless one Guest
No kysehän on nyt vähän siitä, miten kukin nuo värit tulkitsee.. (korjasin ne tuohon edelliseen) toiselle "oliivi" on "murrettu vihreä" jne. mutta joo, noi kuvailemasi värit kyllä sopii muottiin kun niitä vertailen, joten eiköhän NE sentään ole samat. Kiitos tarkennuksesta. :cool:
Avatar
#68 • • Ryvon DJ Guest

...jos kerää esim. 60-luvun soulia, niin aika harva minun ikäluokan heppu (lukeudun osapuilleen samaan ikäryhmään kuin tg ja mono) on pystynyt hankkimaan ennen omaa syntymää julkaistuja levyjä.



Yeah, ei ihmiset oo wanhoja, ne on vaan aiemmin syntyneitä :)

Ehkäpä tulevaisuudessa kovimman rispektin saa vanhemmat ja isovanhemmat joiden levyaarteiston äärellä jälkeläiset voi ihmetellä. Itse skitsoan välillä sitä miksi en voinut olla skidinä järkevämpi ja kuluttaa aikaani levykaupoissa diskoa ostellen. :sad:


orchestra guacamole - saab 96 ep - sähkö 12" 1992
harvinainen eittämättä, nykyhinnasta ei harmainta hajua. olen hankkinut kiekon silloin kun se on ilmestynyt. tunnearvoa rutosti. en myy pois.



Jee, myin ton rahapulassa pois aikoinaan. Ostin kanssa kun ilmesty '93.
Avatar
#69 • • hexasonik Guest

Ehkäpä tulevaisuudessa kovimman rispektin saa vanhemmat ja isovanhemmat joiden levyaarteiston äärellä jälkeläiset voi ihmetellä. Itse skitsoan välillä sitä miksi en voinut olla skidinä järkevämpi ja kuluttaa aikaani levykaupoissa diskoa ostellen. :sad: .



ei ainakaan mun vanhemmat kun niiden levyhyllyä katsoo.. :D ei mar, mun äiti keräsi kohtalaisen kokoelman 60-luvun brittibändien singlejä nuorena: stonesia, kinksiä, whota, small facesia, beatlesia, etc etc. valitettavasti meidän vanhukset lainasi ne singlet yhdelle säätäjätutulleen eikä niitä levyjä sen koommin nähty. toisaalta, ne olis menettäneet ne levyt kuitenkin kun kotoa muuttaessani olisin viimeistään sossunnut ne.

kyllä minuakin harmittaa että tuhlasin pre-acid house -aikaisen teini-ikäni punkiin ja kitara-indieen ja tutustuin soulin pyhään maailmaan (r) vasta ekan reivikauden jälkeen. eli en ole saanut (suhteellisen) halvalla tiettyjäö semmosia kiekkoja jotka on nyt järjettömissä hinnoissa. toisaalta, ei indie-kiekkojen hommaaminen ihan hukkaan heitettyä ollut: mulla on mm. low lifesta alkaen kaikki new orderin lpt ja useimmat 12" singlet factory-orkkiksina, jotka olen niiden ilmestyessä kaupasta hakenut. ja sit on joitain 'kulta-ajan' räppiälppyjä (public enemyä tms) kun kuuntelin tiettyjä hiihoo-artisteja indien ohella myös, ennen kuin acid house tuli.
Avatar
#71 • • djsakke Guest
Ei mul nyt mitaan ihmeellisii harvinaisuuksii ole.. mut naa nyt tuli akkiseltaan mieleen:

bam bam - where's your child [desire]
bel canto - rumour (us promo) [atlantic] (punainen vinyyli)
black dog - cost II [gpr]
circle city - moments of inertia [warp]
inner city - ahnongay 10" onesided [6x6]
the klf meets the moody boys uptown - last train to trancentral [klf 008Y]
the klf - 3.a.m. eternal (moody boys selection) [blow up]
the klf - last train to trancentral (pure trance original) [klf 008R]
universal indicator - blue [rephlex]
universal indicator - red [rephlex]
man friday - love honey, love heartache [vinylmania]
machine codes b,c,d,e [machine codes]
nexus 21 - (still) life keeps movin [blue chip]
the prodigy - what evil lurks [xl] (alkup. prassi, kuulemma hirveissa hinnoissa)
s-express - theme from s-express (herbal tea casualty mix)
trance europe express - trance europe express (white label) [ulr one]
planetary - origin ep [metamorphic metop230] (parasta dan curtinia ever)
Avatar
#72 • • . Guest

stonesia, kinksiä, whota, small facesia, beatlesia, etc etc.


kyllä noilla, melkein pelkästään beatlesin 7":lla olis sossuillu jonkun aikaa kun olis myyny oikeessa paikassa.


punk


sama juttu. punkissa on paljon levyjä joista jotkut hullut maksaa maltaita. ei välttämättä siks et se musa olis hyvää vaan siks et ne painokset on niin pieniä, jotain 100-200kpl. ei ikinä pitäis myydä mitään minkä arvoa ei ymmärrä, mut nehän on just ne mitkä ekana lähtee.

vituttaa vieläki kun tehosekoittimen otto tuli joskus -92 myymään mulle niiden ekaa 7":sta enkä ostanu. arvo on nykyään monikymmenkertainen.
Avatar
#73 • • mekaanikko Guest

vituttaa vieläki kun tehosekoittimen otto tuli joskus -92 myymään mulle niiden ekaa 7":sta enkä ostanu. arvo on nykyään monikymmenkertainen.



Heh, itseäni hieman harmittaa nyt ettei tullut aikanaan itselle ostettua Rasmuksen ekoja julkaisuja (alkaen siitä sinkusta missä oli tikkari mukana). Systeri kyl varmaan on nyt tyytis kun on ne saanut aikanaan multa joululahjaksi nimmareineen päivineen. =)

Mut tosiaan tota kotimaista osastoa on harvinaisiakin vaikka kuinka, kokonaan toinen juttu on sitten se että suurin osa niistä on suhteellisen ankeita musiikillisesti. On mulla hyllyssä iso pino kotimaisia seiskoja laitettuna sivuun periaatteella "paskaa, mutta harvinaista, eiköhän tätä voi vielä joskus käyttää vaihdon välineenä". Mieluummin itse ainakin vaihdan levyjä toisiin levyihin kuin rahaan, ei tunnu jotenkin niin raadolliselta touhulta.

Pitäis joskus varmaan iltojensa iloksi selailla jotain noita levyjen hintaoppaita, mulla ei suoraan sanoen ole mitään käsitystä kuinka harvinaisia ja kalliita mitkäkin pienipainoksiset levyt ovat joita nurkkiin on kerääntynyt. Ei sillä, että se olisi maailman olennaisin tieto sinänsä, mutta ihan riittävästi olen jo tähän ikään päästyäni kerinnyt myymään pois levyjä hinnoilla jotka jälkeenpäin ovat vituttaneet kun on tajunnut mikä levyjen arvo nykyisin on (ei välttämättä myyntihetkellä). Eipä toisaalta siihenkään voi oikein lähteä että museoi kaikki levyt periaatteella että jostain voi joskus saada jotain rahaa tai sitten ei. Viime kädessä levyt ovat kuitenkin käyttöesineitä. Olennaista on mielestäni musiikki, ei levy esineenä.
Avatar
#74 • • Samuel Guest

Pari oman kokoelman "erikoisuutta" ja silmätikkua :
Omar-S - U
Oasis (Omar-S & Shadow Ray) - 001


Itseltä löytyy kans melkeen kaikki (pari poikkeusta lukuunottamatta) noi "fxhe" juklasut ja vois kuvitella että tulevaisuudessa niiden arvo nousis. Toistaseksi noita löytää vielä suht helposti uutenakin.
Avatar
#75 • • Newhouse Guest

tuskinpa ko. lp mikään superharvinaisuus on - kysyntä vain on kova.


Niinpä. Kysyntähän se niitä hintoja pumppaa ylöspäin. On aika paha mennä väittämään jotain hyperrarea kiekkoa arvokkaaksi, jos siitä ei ole kukaan valmis kovaa hintaa maksamaan (tai aina tietty pyytää voi...) :) Mulla on varastoissa esim. 80-luvun lopun ja 90-luvun puolivälin ajalta varmaan satoja jenkkihousemakseja pieniltä lafkoilta, jotka ovat prässänneet julkaisujaan ~300-1000 kpl. Eli onhan ne tuon mittapuun mukaan "harvinaisia" ja osa erittäinkin vaikeita löytää tällä hetkellä, mutta ei niistä suurin osa mitään kalliita kiekkoja ole, kun se suuri kysyntä puuttuu (ainakin toistaiseksi... seuraillaan tilannetta muutama vuosi eteenpäin ja tilanne voikin olla yhtäkkiä ihan toinen ;)).
Avatar
#76 • • DeaconX Guest
Humanoid - Stakker Humanoid 12"
FSOL - Papua New Guinea 12"
Jan Hammer - Crockett's Theme 12"
Jan Hammer - Miami Vice Theme 12"
Jan Hammer - Tubbs And Valerie 12"
Prodigy - What Evil Lurks 12"
Prodigy - Everybody In The Place 12"
KLF - Last Train To Transcentral 12"
KLF - 3 a.m Eternal 12"
Guru Josh - Infinity 12"
Paul Hardcastle - 19 12"
Paul Hardcastle - 19 The Final Story 12"
Pet Shop Boys - West End Girls 12"
The Timelords (KLF) - Doctorin' The Tardis 12"

suomiosasto :

K-System - Supadupasounds LP
CosmicMan - I Love You 12"
DeCall - Surrender 12"

ei kai noita ny IHAN kaikilla oo, mut ei megararejakaan.
Avatar
#79 • • ssl Guest
Puhtaasti tunnearvopuolelle mennään täälläkin. :)

CD-formaatissa:
Frankfurt Trax 1 [PCP]
Probe Vol.1 [Probe]
Genetic Error 1 & 2 [Labworks]
Agenda 21 [Eevo Lute Muzique]

Vinyylillä ehdottomat suosikit ovat:
T-Bone Castro - Sex Drive EP [Dance Ecstasy 2001] :hearts:
Mover, The / Alien Christ - Waves Of Life / The Eagle Has Landed [PCP]
C-Tank - Nightmares Are Reality [Overdrive]
O.M.A.! - Deutschlands Härteste Oma (Ugly Bitch) [Virtual Records]

Edit: Nouseekohan Droidnoise:n Rave Apocalypse keräilyharvinaisuudeksi Miikan Inwardgazen myötä? Täytyy pitää jemmassa. :D